FMTC / FCTM - Future Mid-size Tactical Cargo (Európa) / Futur Cargo Tactique Median (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 657
113
A C-235/295 és az A400M kapacitása közé kifejlesztésre kerülő új rámpás teherszállító gép.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 657
113
According to a parliamentary report written by the French deputies Benjamin Griveaux and Jean-Louis Thiériot in July 2020, Airbus is working on a project that the French military calls "Future Medium Tactical Cargo aircraft" (FCTM). It's supposed to replace the CN-235s and C-130Hs of the French airforce und will incorporate many elements of the A400M, including the engines.

"The Air Force is putting forward a project for a future medium tactical cargo aircraft (FCTM), intended to replace both the C130 and the Casa, fleets now aging. This FCTM, which would be a direct competitor of the American C130J, would make in the eyes of the Air Force an excellent product for a European recovery plan. Airbus is designing an aircraft that fits into the capacity segment of the C130 and incorporates many elements of the A400M, including the engines, which makes it possible to envisage economies of scale in terms of training, logistics and employment. The Spaniards, in particular, might be interested in this project. Better still than European defense fund support, such a project could be financed under the European recovery plan, for five or six billion euros."



 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1586

Guest
Lám, lám...úgy tűnik mégsem az A400M lesz a C130 utódja...:)

Az Airbusnál úgy tűnik megértették hogy az A400 nál egy sokkal kiforrottabb tipussal lehet csak a C130 cseréje jelentette üzletért versenybe szàllni
A410M.jpg

https://www.aviacionline.com/2020/11/fctm-la-competencia-europea-al-lockheed-c-130-hercules/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 363
113
According to a parliamentary report written by the French deputies Benjamin Griveaux and Jean-Louis Thiériot in July 2020, Airbus is working on a project that the French military calls "Future Medium Tactical Cargo aircraft" (FCTM). It's supposed to replace the CN-235s and C-130Hs of the French airforce und will incorporate many elements of the A400M, including the engines.

"The Air Force is putting forward a project for a future medium tactical cargo aircraft (FCTM), intended to replace both the C130 and the Casa, fleets now aging. This FCTM, which would be a direct competitor of the American C130J, would make in the eyes of the Air Force an excellent product for a European recovery plan. Airbus is designing an aircraft that fits into the capacity segment of the C130 and incorporates many elements of the A400M, including the engines, which makes it possible to envisage economies of scale in terms of training, logistics and employment. The Spaniards, in particular, might be interested in this project. Better still than European defense fund support, such a project could be financed under the European recovery plan, for five or six billion euros."



Eléggé adná magát az A200M, mint koncepció...
Még a fejlesztésbe sem kellene túl sokat beletolni.
Előkapják a Transall törzsét, amit kissé megerősítenek (talán meg is toldhatnak), kap egy új kompozít szárnyat, meg ráakasztják az Europrop TP400 legújabb, tökéletesített 2 példányát, és lesz egy olyan Transalljuk, ami majdnem dupla teljesítménnyel rendelkezik, de csak 2 hajtóművel. Nagyobb sebesség, több rakomány. :oops:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 363
113
Az Airbusnál úgy tűnik megértették hogy az A400 nál egy sokkal kiforrottabb tipussal lehet csak a C130 cseréje jelentette üzletért versenybe szàllni
Ezt te hol olvastad? o_O:eek:

Ami meg az általad betett képet illeti, az egy nagy marhaság. :)
Gondolod, hogy ugyan azt a keresztmetszetet, szárnyakat, és vezérsíkokat fele annyi hajtómű versenyképesen mozgatná?
Ha el is készül egy ilyen gép, akkor annak sokkal keskenyebb lesz a törzse, mint az A400M-nek. De nem is kell nagyobb. A C-130 alá van belőve a mérete.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
FCTM-6-clean.png

FCTM-load.png

Kicsit részletesebben hogy mit is terveznek...
Nagyon közel a C130 hoz, de mind teherbíràsban, mind hatótávban valamivel az alatt.
A tehertér viszont jóval magasabb mint a C-130
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az elmúlt napokban EU tanács egybek melllett két az A400M szempontjából érdekes PESCO projekt indítását hagyta jóvá.

- Az egyik a SATOC (Strategic Air Transport for Outsized Cargo) projekt.
FEVAYcpXwAQ5Whw

ez úgy tűnik egy -17 kategóriájú stratégiai teherszállító repülőgép lesz, vagyis nagyobb mint az A400M

- a másik az FMTC (Future Mid-size Tactical Cargo)
35337711460_423115a646_z.jpg

ez a hírek szerint egy 15-17 hasznos terhet szállítani képes közepes, de az A400M nél kisebb taktikai teherszállító gép lesz az A400M rendszereinek (hajtómű, futóművek, stb...) a felhasználásával.

ezek a gépek - ha minden jól megy - 10-15 éven belül repülhetnek ami várhatóan az A400M karrierjének a végét is fogja jelenteni.
 
K

kamm

Guest
Az elmúlt napokban EU tanács egybek melllett két az A400M szempontjából érdekes PESCO projekt indítását hagyta jóvá.

- Az egyik a SATOC (Strategic Air Transport for Outsized Cargo) projekt.
FEVAYcpXwAQ5Whw

ez úgy tűnik egy -17 kategóriájú stratégiai teherszállító repülőgép lesz, vagyis nagyobb mint az A400M
Ebben latok fantaziat, sem C-5, sem C-17 nincs mar gyartasban, ugye, az Atlasszal meg nem lehet valodi neheztechnikat vinni sehova.

Viszont mivel azert az Atlas is elvisz 36t korul, ezert feltehetoen ez valami 70-80t kozotti kapacitasu turbofan gep lesz, ha lesz - mert a project "inditasa" egyelore ott tart, hogy felmerik, egyaltalan kit erdekelne a tagok kozul a program. A program vezetoje persze Nemetorszag, ennek alapjan remelhetoleg nem lesz olyan eszement lassan fejlesztve, mint az Atlas volt.


- a másik az FMTC (Future Mid-size Tactical Cargo)
35337711460_423115a646_z.jpg

ez a hírek szerint egy 15-17 hasznos terhet szállítani képes közepes, de az A400M nél kisebb taktikai teherszállító gép lesz az A400M rendszereinek (hajtómű, futóművek, stb...) a felhasználásával.
Ebben kevesbe, hacsak nem az a cel, hogy alamenjenek arban a C-130-nak.
A C-295 sokkal olcsobb, flexibilis is, de az a 7 tonnas kapacitas edeskeves - ha ezt a 17 tonnas verziot valahol az $50-60M koruli C-295 es a $120M koruli C-130 kozott ki tudjak hozni, az lehet sikeres...
Viszont kozben ott van mar az (egyelore) nem igazan europai kotodesu Millenium, 26t elvisz, igazi multirole, raadasul mar repul es kozben megall $80M kornyeken.

ezek a gépek - ha minden jól megy - 10-15 éven belül repülhetnek ami várhatóan az A400M karrierjének a végét is fogja jelenteni.
Ez szerintem ertelmetlen: mitol lenne az Atlas vege egy-egy 17t meg egy ~75t szallito tipus erkezese, amelyikbol egyik sem lesz varhatoan multirole stb?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 657
113
Az Európai Bizottság kiírta a pályázati felhívást a jövő taktikai szállítórepülőgép fejlesztésének megvalósíthatósági tanulmányi szakaszához. Ez az eljárás jövő novemberben zárul le. A megvalósíthatósági tanulmánynak többek között javaslatot kell tennie az új szállító repülőgépek „szükségletelemzésére a 2030–2050 időszakra, valamint a „fejlesztési lehetőségek azonosítására” európai szinten, különösen „az EDF-ben részt vevő tagállamok és a társult országok körében”. Ez egyúttal „lehetőség lesz Európának arra, hogy egyesítse erőfeszítéseit azáltal, hogy szilárd elemekkel látja el az EU védelmi közösségét [a nemzeteket és az ipart], hogy eldöntsék, mi legyen a katonai taktikai szállítás jövője 2035 után”.

Franciaország, Németország és Svédország megállapodást írt alá a "Future Mid-Size Tactical Cargo" [FMTC - Futur Cargo Median] projektről, amely egy új taktikai szállító repülőgép kifejlesztését célozza 2040-re, a C-130 Hercules és a CASA CN-235/295 leváltására.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Az Európai Bizottság kiírta a pályázati felhívást a jövő taktikai szállítórepülőgép fejlesztésének megvalósíthatósági tanulmányi szakaszához. Ez az eljárás jövő novemberben zárul le. A megvalósíthatósági tanulmánynak többek között javaslatot kell tennie az új szállító repülőgépek „szükségletelemzésére a 2030–2050 időszakra, valamint a „fejlesztési lehetőségek azonosítására” európai szinten, különösen „az EDF-ben részt vevő tagállamok és a társult országok körében”. Ez egyúttal „lehetőség lesz Európának arra, hogy egyesítse erőfeszítéseit azáltal, hogy szilárd elemekkel látja el az EU védelmi közösségét [a nemzeteket és az ipart], hogy eldöntsék, mi legyen a katonai taktikai szállítás jövője 2035 után”.

Franciaország, Németország és Svédország megállapodást írt alá a "Future Mid-Size Tactical Cargo" [FMTC - Futur Cargo Median] projektről, amely egy új taktikai szállító repülőgép kifejlesztését célozza 2040-re, a C-130 Hercules és a CASA CN-235/295 leváltására.
Nem lehetne, hogy megveszik a C-390 licenszét, és eldöntik, ki mit fog belőle gyártani? Legalább nekünk is leesne egy kis munka a beszállítói láncban :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 657
113
Nem lehetne, hogy megveszik a C-390 licenszét, és eldöntik, ki mit fog belőle gyártani? Legalább nekünk is leesne egy kis munka a beszállítói láncban :cool:
Az még egy váratlan fordulat lenne, ha a Boeing helyett végül Airbus - Embraer közös projekt lenne belőle...
Ha jól emlékszem, a dél-koreaiak is épp azon gondolkoznak, hogy KC-390 rendelés vagy egy hasonló saját gép fejlesztése lenne a jobb megoldás nekik.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Akár azt is megtehetnék, hogy az A400M-nek csinálnak egy kisebb, kéthajtóműves változatot.