Fejlett repülőgépfedélzeti adatkommunikációs rendszerek

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Vegyes flottával számol az USAF hosszútávon
ez sem kevés pénzbe fog kerülni , de valószínűleg ott is rájöttek már hogy arra nincs pénz hogy minden gép 5. Gen. legyen így muszáj erre költeni. Ez valószínűleg megdrágítja majd az ezt a technológiát alkalmazó 4. gen gépeket is.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Vegyes flottával számol az USAF hosszútávon
Egy új gép legyártásához képest filléres megoldás. A 6. generációzás viszont kezd az agyamra menni. Még teljes képességű 5. sincs. Egyáltalán mi az 5. gen. kritéruma? Mert Mr. Koppnak még ez sem egyértelmű... :)
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Vegyes flottával számol az USAF hosszútávon
Nézd már!
molnival részben pont ehhez kapcsolódó kérdéskörben diskuráltunk, és erre jön ez a hír.

Akkor most ha jól értem, a Link 16 helyett v. mellett lesz a 3 standard, de egymással nem kompatibilis rendszerből egy közös titkosított adatkommunikációs rendszer?
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Vegyes flottával számol az USAF hosszútávon
Bevallom nem tudom, hogy az F-35 és F-22 data linkje micsoda, de a Gripen kapcsán is látjuk, hogy van két rendszer egymás mellett. Ezerszámra vannak Link 16-os gépek. Amíg ezek nem halnak ki, addig az új fiúknak idomulni kell hozzájuk, nincs mese.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Vegyes flottával számol az USAF hosszútávon
borisz
Eredetileg valszeg úgy képzelték (mármint az USAF-főnökség), hogy az összes F-15 le lesz cserélve Raptorra, az F-16-ok meg Lightning-ra, és akkor erre a rendszer-egységesítésre nemigen lett volna szükégük. Közben azonban kihalt a "nagy gonosz", és mivel jelenleg és előreláthatólag hasonló szintű fenyegetést közel se jelent senki az USA-ra, így szenátor uraimék jól megnyirbálták a katonai költségvetést, ráadásul a maradék jelentős részét is elvitte Irak és Afganisztán, A Pentagonban mostanra nyilván belátták, hogy amíg nincs a korábbinak megfelelő ellenség-kép, ennyiből kell gazdálkodni, és az erőt biztosítani(nyilván lehetne azt mondani, ennyiből nem lehetünk erősek, akkor viszont esetleg mást ültetnek a tábornoki székbe, aki bevállalja, hogy igenis lehet)
Üdv R.
 
Az IFF és AIFF rendszerek lehetővé teszik a barátként azonosított gépek lelövését, ha valami rendkívüli okból mégis ki kellene lőni? Most gondolok itt arra, ha két NATO tagország egymásnak esik vagy minimum bemászik a másik légterébe, vagy a következő BP fölé berepülő izraeli kémrepülőket ha úgy döntenének, hogy lehozzák egyben vagy darabokban, vagy ha egy pilóta meg akar szökni egy géppel, stb.
 
Mivel nincs egységes NATO IFF ezért ilyen probléma fel sem merülhet. Ezen felül ezeket bármikor le is lehet kapcsolni vagy meg is hibásodhat. A 2003-as balhé után is nem véletlenül lőttek le egy Tornadot, de egy Hornetet és asszem F-16-ot is becéloztak. Ezek közül az egyik még kapásból indított is egy HARM-ot a túlélés érdekében.
 
Egy érdekes új rádiót és softwaret fejleszt a Northrop Grumman.

Northrop-Grumman-to-Rapidly-Develop-Open-Architecture-Radio-for-US-Air-Force.png

A rádió képes az AA és AG kommunikáción kívül az összes jelenleg létező adatkommunikációs megoldást támogatni, név szerint:
  • Link16 - ez ismert. Ez a leg elterjedtebb katonai adat kommunikációs protokoll hajók, repülőgépek, járművek között
  • Common Data Link (CDL) - a hírszerzés használja képek és adatok továbbítására
  • Multifunction Advanced Data Link (MADL) - ezt az F-35 használja
  • Multi User Objective System (MUOS) - ez az ultra nagy frekvenciájú katonai műholdas kommunikációs standard
Az új rádió lehet a kulcs a totális harctéri hálózatos hadviseléshez. A rádió használója bármikor, bármivel elektronikus adatokat tud cserélni.
 
The German Aerospace Center (DLR) announced it has demonstrated the ability to transmit photons from multiple quantum channels between an aircraft and a ground station, sending photons to an ion trap, and testing several methods for quantum key distribution (QKD) as part of its research into airborne quantum communications.