Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Alap kérdésem van,hogyan jelöli meg a konténer a célt?
Van benne egy mobil lézer,ami mindig célra tart,és az rávezeti a rakétát,de akkor elég korlátozottan tud manőverezni a repcsi,amíg a rakéta be nem csapósik.
Vagy csak beméri a célt egyszer,és data linkkel rávezeti a rakétát,és így a repcsi bárhogy manőverezik?
Mert ugye az látta a kedves fórumozó,hogy a hős yenki katonák rátartották a lézert a gaz idegenek vezérlő hajójára,így jól eltalálta egy bazi nagy rakéta,amitől meg lötyögősödött,majd a második találattól beleállt a bolygónkba,és kuka lett.
De ugye egy repcsi nem állhat ott mint a f sz a lagziba,szóval,hogy is van ez?
HT Összefoglaló 639. oldaltól. Minden ott van, amit tudni akarsz kép és videó anyaggal is. Kicsit szomorú vagyok, hogy nem abban kerested először a választ, ha már meg lett írva pont az ilyen kérdések miatt.Alap kérdésem van,hogyan jelöli meg a konténer a célt?
Van benne egy mobil lézer,ami mindig célra tart,és az rávezeti a rakétát,de akkor elég korlátozottan tud manőverezni a repcsi,amíg a rakéta be nem csapósik.
Vagy csak beméri a célt egyszer,és data linkkel rávezeti a rakétát,és így a repcsi bárhogy manőverezik?
Mert ugye az látta a kedves fórumozó,hogy a hős yenki katonák rátartották a lézert a gaz idegenek vezérlő hajójára,így jól eltalálta egy bazi nagy rakéta,amitől meg lötyögősödött,majd a második találattól beleállt a bolygónkba,és kuka lett.
De ugye egy repcsi nem állhat ott mint a f sz a lagziba,szóval,hogy is van ez?
HT Összefoglaló 639. oldaltól. Minden ott van, amit tudni akarsz kép és videó anyaggal is. Kicsit szomorú vagyok, hogy nem abban kerested először a választ, ha már meg lett írva pont az ilyen kérdések miatt.
A lézeres célmegjelölésnek semmi köze a data linkhez, azért világítják meg a célt lézerrel, mert a rakéta / bomba érzékelője azt érzékeli. Az más kérdés, hogy van kombinált vezérlésű fegyver is.
Az jövő zenéje említés szinten sem tettem bele. Az írás meglevő eszközökkel foglalkozik és SAM esetén jövőképpel kismértékben.Ok,de ne csüggedj,ma pihizek,szóval mindjárt betámasztom az oldalbordát a melóba,az utódoknak adok fagyira valót,így lesz pár órám,bele olvasok .
Ha már feljött az összefoglaló,van benne szó hiperszónikus fegyverekről,merre keresgéljek benne?
Cifutól. Elég durva dolgok vannak a videón.TALIOS, a hig-performance optronics pod designed to match your aircrafts and your surveillanceh
Cifutól. Elég durva dolgok vannak a videón.
Egy hasonlóan fejeltt ellenséggel vívott háborúban a videón látott jellegű bevetések csak akkor kerülnek szóba ha már tiéd a légifölény és az ellenséges radarokat (és az azokra épülő légvédelmet) kiiktattad.i.Oké,hogy ez egy Afganisztán vagy Líbia vagy más hasonló konfliktusokban megoldható de szerintem egy hasonlóan fejlett ellenséggel vívott konvencionális háborúban ez már sok lenne egy embernek.
De, pontosan ez a lényege. Úgy látom, hogy nem igazán vagy tudatában, hogy a vadászgépek fedélzeti rendszerei hogyan működnek. Akkor tőmondatokban.Nem nagyon tudom elképzelni,hogy egy ilyen konténer teljes tudását ki tudja használni egy ember úgy,hogy közben a gépet is vezeti.Oké,hogy ez egy Afganisztán vagy Líbia vagy más hasonló konfliktusokban megoldható de szerintem egy hasonlóan fejlett ellenséggel vívott konvencionális háborúban ez már sok lenne egy embernek.
Az mondjuk okos dolog,hogy össze lehet rakni a digitális térképpel.
De, pontosan ez a lényege. Úgy látom, hogy nem igazán vagy tudatában, hogy a vadászgépek fedélzeti rendszerei hogyan működnek. Akkor tőmondatokban.
Az ilyen fajta automatizáció miatt lehet egyszemélyes az F-35A, amikor az F-15E-n ott a WSO. Mit csinál egy F-15E-n a WSO? A SAR kép alapján a TGP ránéz egy helyre és aztán zoom, majd a WSO a két szép szemével próbálja értelmezni, amit lát. A széles látószögű nézetben, ahol akár 400x400 méteres terület létszik a néhány pixel nagyságú célokat talán nem is látja az emberi szem, ergo már itt csuklóból lenyomta a videón látható rendszer, mert az automatika lazán elkülöníti ezeket a pár pixeles célokat is. A WSO ezek után manuálisan hol ki, hol bezoomol és ránéz amire jól esik, a gép meg közben mozog. Nem túl hatékony. Ha csak 5-6 célt néz meg a WSO akkor is a gép harcászati sebességen mozog legalább 10-12 km-et. Igen, annyit.
Mit csinálna a videón látható segítséggel a WSO? A 400x400 méteres területnél az automatika által talált célokat egyesével végigléptethet a WSO (vagy egyszemélyes gépen a pilóta), de úgy hogy csak gombokat nyom, ahogy ezt légicélokkal teszi 40 éve HOTAS-szal a pilóta. Amióta digitális céljelek vannak, azóta lehet ezt.
Ezzel a felismeréssel már lehet földi cél és TGP-nél is, hiszen az alakfelismerés digitális céljeleket generál. Ezeket a WSO megpróbálhatja azonosítani nagyobb zoom-on azokat, ha rendszer erre nem volt képes. Csak minden egyes léptetés tizedmásodperces ezek után ameddig azok nem mozognak el nagyon.
Az alakfelismerő algoritmus meg azonnal felismeri a dolgokat és a pilóta simán vált a felismert célok között, ami lehet rangsorolva is. Tehát pl. nem balról jobbra haladva vált célt, hanem automatikusan rááll a pl. a SHORAD vagy a célmegvilágító / felderítő radarokra, ha sikerült alak felismerni a célokat.
És ebben baromi jó az MI. Évekkel ezelőtt linkeltem doksit, ahol az megtanított algoritmus 80% feletti pontossággal ismert fel 8-10 pixelből SAR képen BTR-t harckocsihoz képest. Tehát nem háttérből felismerés ment, hanem a célok típusát is megadta. Erre egy ember soha nem lesz képes, mert pixelenkénti összehasonlításra az ember agy borzalmasan szar. A számítógép meg ebben rohadt jó, ha elég nagy az adatbázis és van mögötte jó számítógép. Ma már ez sem akadály. Ráadásul, ha gyors data linked van, amit realtime osztod meg a képet, akkor valójába más gépen ülő WSO vagy akár földi személyzet között is lehet osztani a VID-et.
Ez brutális képesség. Konkrétan ez van legközelebb az F-35A-hoz sőt, jelen állapotában talán picit előrébb is van, mert ez már kulcsrakész, ha jól értem.
COIN környezetben van ennek pont limitáltabb haszna, hiszen ott civil forgalom van legfeljebb, egy technicalt megkülönböztetni egy sima furgontól nehéz. De mondjuk egy Flap Lid radart vagy Tor-t egy civil járműtől azért nem nagy truváj és ez bizony életbevágó.
Nagyon nem tudtad értelmezni, hogy mit látsz. Ez kb. olyan cheat, mintha egy lövésznél a szemed elé vetítené egy számítógép pár pixeles képből, hogy akkor hol van az ellenség ami fedezékek között fut és hol nincs. Anélkül, hogy te bármit tennél. Lényegében csak a céllleküzdéssel kell foglalkozni, az agyadnak nem is kell értelmezni nagyrészt, hogy mit látsz.
A példa rossz. Az útvonal választás kötött útvonalak esetén sokkal komplexebb kérdés mint az, hogy ha AG fegyver HMZ-ben belül van T-72 és Tor-M1, akkor melyikre menjen elsőnek fegyver.Azt vonom kétségbe,hogy a pilóta hatékonyan döntést tud hozni az információk alapján.Értem,hogy mit mondasz(a gép mindent megcsinál)de dönteni a pilótának kell,neki kell felmérnie az elérakott információt,neki kell taktikai eldöntést hoznia úgy,hogy közben azzal is kell törődnie,hogy mi van az ellenséges légvédelemmel,milyen a légi helyzetkép,kommunikálnia kell a kötelékkel stb.
A lövészes példád igaz is lehetne ha csak annyi dolga lenne pilótának,hogy figyeli a monitort és "lövöldöz",de közel sem ennyi dolga van.
Képzeld azt,hogy vezetsz egy ismeretlen helyen,közben telefonálsz és ezzel egyidőben próbálsz választani a navigáció által felkínált 5-6 lehetséges útvonalból.Hiába javasol a navi egy útvonalat neked ilyeneket is figyelembe kell venned,hogy van-e érvényes matricád az adott útvonalra?Időre mész a leggyorsabb útvonalon nincs benzinkút de neked tankolni kell.Elég lesz-e a benzin ha nem tankolsz ?Belefér-e a hosszabb út tankolással vagy nem?
A példa rossz. Az útvonal választás kötött útvonalak esetén sokkal komplexebb kérdés mint az, hogy ha AG fegyver HMZ-ben belül van T-72 és Tor-M1, akkor melyikre menjen elsőnek fegyver.
Baromi egyszerű, amelyik közelebb van vagy amelyik felől más sugárzás van. Nincs geometrikai megkötés, csak annyi, hogy HMZ-n belül van vagy sem. Az útvonal keresés rohadtul nem ilyen, ha optimalizálni is kell dolgokat. Márpedig kell. Megint csak azt látom, hogy az útvonal keresési algoritmusok bonyolultságáról sem hallottál soha...Igen amíg egy T-72 és egy TOR között kell választani de amikor már azt kell ledönteni,hogy melyik TOR legyen az első és,hogy hogyan kellene megcsinálni(merről támadjak?Milyen fegyvert használjak?Amit kitaláltam azt a függesztett fegyverzettel meg lehet-e csinálni?stb).Akkor már azért nem olyan egyszerű a dolog.
Baromi egyszerű, amelyik közelebb van vagy amelyik felől más sugárzás van. Nincs geometrikai megkötés, csak annyi, hogy HMZ-n belül van vagy sem. Az útvonal keresés rohadtul nem ilyen, ha optimalizálni is kell dolgokat. Márpedig kell. Megint csak azt látom, hogy az útvonal keresési algoritmusok bonyolultságáról sem hallottál soha...