FLRAA - Future Long Range Assault Aircraft (US Army)

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
49 081
93 915
113
Az FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft / A jövő nagy hatótávolságú támadó repülőgépe) programot az Amerikai Egyesült Államok hadserege (US Army) kezdeményezte 2019-ben, hogy a Future Vertical Lift program részeként kifejlessze a Sikorsky UH-60 Black Hawk helikopter utódját.

Követelmények és határidők

US Army: Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) Fact Sheet


Két prototípust versenyeztetnek:

Bell-Lockheed V-280 Valor

max1200.jpg



Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant

max1200.jpg




Gyártók oldalai

Bell-Lockheed V-280 Valor

Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant



Az alábbi fórum topikokban található további információ a program állásáról:

Bell-Lockheed V-280 Valor

Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Bell V-280 has beaten Sikorsky Defiant X to the US Army FLRAA program


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Sikorsky nem adja fel...

Gondolom a részvényesek kicsontoznák a cégvezetést, ha az nem kapaszkodna bele az utolsó fűszálba is. Szerintem sok remény nincs, mert ugyan van hátránya is, de a tilt-rotor eleve nagyobb sebességet és hatótávot biztosít (Kína ellen a csendes-óceáni szigetvilágban mindkettőnek nagyobb a szerepe lesz, mint Európában vagy a Közel-Keleten) és talán meglepő, de tilt-rotorral van jelentős üzemeltetési tapasztalat (a kb. 400 db V-22 Osprey 2021 márciusában tartott 600 ezer repült óránál), compound helicopterrel (akár koaxiális, akár nem) meg csak a protózás/tech-demózás megy évtizedek óta.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Gondolom a részvényesek kicsontoznák a cégvezetést, ha az nem kapaszkodna bele az utolsó fűszálba is. Szerintem sok remény nincs, mert ugyan van hátránya is, de a tilt-rotor eleve nagyobb sebességet és hatótávot biztosít (Kína ellen a csendes-óceáni szigetvilágban mindkettőnek nagyobb a szerepe lesz, mint Európában vagy a Közel-Keleten) és talán meglepő, de tilt-rotorral van jelentős üzemeltetési tapasztalat (a kb. 400 db V-22 Osprey 2021 márciusában tartott 600 ezer repült óránál), compound helicopterrel (akár koaxiális, akár nem) meg csak a protózás/tech-demózás megy évtizedek óta.
Én koax-párti vagyok, de ez a Defiant zajosabban lassabb, mint a Valor.
Igaz, hogy a Defiant mellé a Sikorsky eleve egy egész gépcsaládot is megálmodott, míg a Bell csak a Valor-t propagálja, de nekem szemre a Valor géptörzse tűnik hatékonyabb kialakításúnak.
Ráadásul a Defiant kialakítása kicsit a "sok hűhó semmiért" esete.
Úgy, hogy lassabb a gép, van egy brutális koax forgószárnya, amihez nettó holt tömegként csatlakozik egy hasonlóan brutális kardánrendszer és egy alkalmilag megjáratott brutális és zajos tolólégcsavar.
Ami ha nem dolgozik, "csak úgy elvan".

Ennél sokkal elegánsabb a tilt rotor, ami mindig megdolgozik a pénzéért, ha kell emel, ha kell, vonóerőt ad le.