FREMM

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
5 897
4 790
113
http://www.navalanalyses.com/2014/07/aquitaine-class-fremm-frigates-of.html

Aquitaine osztályú (FREMM) fregattok a Francia (8 db készül), Marokkói és Egyiptomi (1-1 db) haditengerészetnél :











 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 714
11 443
113
Háát csodálkoznék. Ha az olaszok, és a franciák kihozták 5 és 600M EUR-ból kisebb mennyiségben, akkor a FREMM hogy kerülhet 20 hajó blokkban történő beszerzése ennyivel többe. Mivel még nincs döntés, így szerintem a 1Mrd USD feletti összegek keretösszegek.
De ebben a forrásban azt írják, hogy a 1,28Mrd USD-ben benne van a tervezés, tesztelés és az építés költsége is. Ráadásul az építés költségei drasztikusan csökkenthetők több hajó együttes gyártásával.

Az első egységre ír 1,28-at, a másodikra 1,05-öt, kb az lesz szerintem a sztenderd ár (talán azt még sikerül lejjebb szorítani, mondjuk 900 millióra). Az ok szerintem az amerikai rendszerek. Ez nem egy olasz/francia FREMM lesz, hanem egy annak a vázán létrehozott, 100 %-ban amerikai rendszereket használó fregatt. A hazai rendszerek, mint pl a módosított SPY-6 AESA radarokat használó AEGIS biztosan nagyobb kapacitású, mint az európai párja, de gondolom drágább is. Jó összehasonlító alap lehet a japánok Akizuki- és Asahi-osztálya, amely hasonló méretű, és az AEGIS-hez hasonló japán ATECS rendszert használ, 32 cellás MK41 VLS, integrált és vontatott szonár, 900 millió-1 milliárd körüli darabáron.
Na akkor a kettő között lesz az igazság! :rolleyes:
Going forward, the detail design phase will begin immediately, and construction will begin no later than April 2022. The first ship of the class – still yet to be named, despite an effort by outgoing Acting Secretary of the Navy Thomas Modly to name the frigates the Agility class – will deliver by 2026 and reach initial operational capability by 2030. The lead ship will cost $1.281 billion, with $795 million of that covering the shipbuilder’s detail design and construction costs and the rest covering the GFE, including the combat systems, radar, launchers, command and control systems, decoys and more.

For the rest of the class, the total ship cost – contractor costs and GFE – has dropped. The Navy previously said it was aiming for an average cost of ships 2 through 20 of $800 million in constant year 2018 dollars, with a requirement to stay below $950 million in CY 2018 dollars. Now the service has the average follow-on cost pegged at $781 million in constant year dollars.

Azaz a 2-20. hajóért csak 781M USD darabárat kell majd fizetnie a Navynak.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 610
4 076
113

Tetszik, ahogy burkoltan utal rá, hogy a NAVYnak a töke tele lett az amerikai hadiiparral, én kijelentették, nekik hajó kell sürgősen - és rendeltek külföldi alapból.
(Mondjuk ahogy nézem ez a légierőre is pont ugyanígy igaz, rohadtul unják az LM hozzáállását, nagyon a Northrop felé húz mostanság az AF, olvasom sokkal jobban együtt lehet működni velül a B-21 program tapasztalatai alapján).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 714
11 443
113

Tetszik, ahogy burkoltan utal rá, hogy a NAVYnak a töke tele lett az amerikai hadiiparral, én kijelentették, nekik hajó kell sürgősen - és rendeltek külföldi alapból.
(Mondjuk ahogy nézem ez a légierőre is pont ugyanígy igaz, rohadtul unják az LM hozzáállását, nagyon a Northrop felé húz mostanság az AF, olvasom sokkal jobban együtt lehet működni velül a B-21 program tapasztalatai alapján).
Nem is kellene burkolni... ;)
Meg ugye a T-X program, ahol ugyan Boeing gépnek van elkönyvelve, de a meló nagy része a Saab érdeme. Amerikában annyi idő alatt senki nem rakott volna össze egy tervből működő, és tenderezhető gépet. Ráadásul, ami meg is veri a versenytársakat.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878 and fip7