Fw-190 (Focke-Wulf)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 604
7 973
113
Több mint 20 000 darabot gyártottak ebből az 1939. június 1-én először repült német vadászgépből.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 604
7 973
113
Fw_190_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
A gorbacsovi nyíltság időszakában (mikor már őszintébben írtak Szergejék is bizonyos dolgokról) a szovjet légierő lapjában részletesen bemutatták és elemezték a "Fóká"-t, és a cikknek sokatmondó címe volt: "Legveszélyesebb ellenségünk"!
Szóval ha nyilván nem is mindenki, de sokan veszélyesebbnek tartották, mint a Me/Bf-109-et.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 692
5 938
113
Csak megjegyzés . A gép megjelenése a német katonai fölény végének jelképe. Ezt sokan elfelejtik.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
896
3 973
113
DqOZALyWoAAtIH5.jpg
DqOZB80XcAAS2QF.jpg
DqOZa6TXQAci9Fw.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Majd összesza...m magamat, hogy egy FW-190-es semmisült meg Kaliforniában, de szerencsére egy átfestett North American T-6/SNJ-ről van szó. A pilóta sértetlen maradt.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 413
58 654
113
20 000db Baker...
20 000db géppityut nem tudunk legyártani... :(
És mind a 20 000db elfogyott, meg még pár ezer másik vadászgép is, beszarás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Van az oldalamon egy német összehasonlító teszt a korai 190A és a Bf 109F között németül, ha valakit érdekel. Érdekes megállapítások vannak benne, nagyon más, mint ami az angoloknál lejött. A korai gyártású BMW motort annyira rövid élettartamú (25 órás üzemidő felújítás előtt!) és megbízhatatlan volt, ezért volt, hogy előszőr Franciaországba mentek és nem a fő frontokra, ahol a sivatag/steppe/tenger felett nem szerettek volna pilótákat elveszíteni motorhibák miatt. 41/42 fordulóján még egyértelműen nem tartották frontképesnek, erre kb. 1943-ig kellett várni az A-5 modell megjelenéséig.

Alapvetően a BMW 801-est nem tartották jó motornak, mielőbbi leváltását javasolták pl. az új vízhűtéses DB 603-al, de tisztában voltak vele hogy az még a fejlesztése elején tart. A sárkány jóval erősebb és robosztusabb volt a 109-esnél, a kisebb balesetek, hasraszállások nem tették rögtön taccsra, és a sérüléseket is jobban bírta, nehezebb fegyverzetet hordozhatott. Ugyanezen okból viszont azzal számoltak, hogy a későbbi fejlesztések során is csak kisebb végsebesség és gyengébb emelkedőképesség várható, mint a 109-esnél.


Vergleichsfliegen zwischen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2.
In der Anlage wird die Stellungsnahme des. Hptm. G o l l o b , KdZ über Vergleichsfliegen zwischwen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2 überreicht.

http://kurfurst.org/Tactical_trials/109F4_Rechlin_vergleich_190A2/109F_Rvergleichsflg_190A2_de.html
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 408
52 238
113
Van az oldalamon egy német összehasonlító teszt a korai 190A és a Bf 109F között németül, ha valakit érdekel. Érdekes megállapítások vannak benne, nagyon más, mint ami az angoloknál lejött. A korai gyártású BMW motort annyira rövid élettartamú (25 órás üzemidő felújítás előtt!) és megbízhatatlan volt, ezért volt, hogy előszőr Franciaországba mentek és nem a fő frontokra, ahol a sivatag/steppe/tenger felett nem szerettek volna pilótákat elveszíteni motorhibák miatt. 41/42 fordulóján még egyértelműen nem tartották frontképesnek, erre kb. 1943-ig kellett várni az A-5 modell megjelenéséig.

Alapvetően a BMW 801-est nem tartották jó motornak, mielőbbi leváltását javasolták pl. az új vízhűtéses DB 603-al, de tisztában voltak vele hogy az még a fejlesztése elején tart. A sárkány jóval erősebb és robosztusabb volt a 109-esnél, a kisebb balesetek, hasraszállások nem tették rögtön taccsra, és a sérüléseket is jobban bírta, nehezebb fegyverzetet hordozhatott. Ugyanezen okból viszont azzal számoltak, hogy a későbbi fejlesztések során is csak kisebb végsebesség és gyengébb emelkedőképesség várható, mint a 109-esnél.


Vergleichsfliegen zwischen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2.
In der Anlage wird die Stellungsnahme des. Hptm. G o l l o b , KdZ über Vergleichsfliegen zwischwen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2 überreicht.

http://kurfurst.org/Tactical_trials/109F4_Rechlin_vergleich_190A2/109F_Rvergleichsflg_190A2_de.html
Azért az is igaz, hogy az F4 BF a legjobb Bf volt a saját korában, ott már egy beért de még kényszerből nem túltolt konstrukció volt, mint pl. a K4 már a végén. Az volt az optimum. Ezzel szemben az Fw ben még rengeteg potenciál volt, el is jutott az A8/F8 stádiumba, majd a Ta152/190D megint egy másik szint lett a végére. Vezethetőbb, nem nyírta ki a zöldfülű pilótákat a fel/leszállás, és volt pod nélkül is brutál tűzerő.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 134
15 434
113
Érdekességként megemlítem, hogy a BMW-801 rendelkezett először mechanikus-hidraulikus szabályzórendszerrel, Kommandogerät néven futott, a FADEC elődje.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and gacsat

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 433
113
Kis általános/ismeret-terjesztő szösszenet a II. V-h --sokak szerint legjobb-- vadász-gépéről