Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jaj, becsuklott a futó? Mikor történt?
20 000db Baker...
20 000db géppityut nem tudunk legyártani...
És mind a 20 000db elfogyott, meg még pár ezer másik vadászgép is, beszarás.
Azért az is igaz, hogy az F4 BF a legjobb Bf volt a saját korában, ott már egy beért de még kényszerből nem túltolt konstrukció volt, mint pl. a K4 már a végén. Az volt az optimum. Ezzel szemben az Fw ben még rengeteg potenciál volt, el is jutott az A8/F8 stádiumba, majd a Ta152/190D megint egy másik szint lett a végére. Vezethetőbb, nem nyírta ki a zöldfülű pilótákat a fel/leszállás, és volt pod nélkül is brutál tűzerő.Van az oldalamon egy német összehasonlító teszt a korai 190A és a Bf 109F között németül, ha valakit érdekel. Érdekes megállapítások vannak benne, nagyon más, mint ami az angoloknál lejött. A korai gyártású BMW motort annyira rövid élettartamú (25 órás üzemidő felújítás előtt!) és megbízhatatlan volt, ezért volt, hogy előszőr Franciaországba mentek és nem a fő frontokra, ahol a sivatag/steppe/tenger felett nem szerettek volna pilótákat elveszíteni motorhibák miatt. 41/42 fordulóján még egyértelműen nem tartották frontképesnek, erre kb. 1943-ig kellett várni az A-5 modell megjelenéséig.
Alapvetően a BMW 801-est nem tartották jó motornak, mielőbbi leváltását javasolták pl. az új vízhűtéses DB 603-al, de tisztában voltak vele hogy az még a fejlesztése elején tart. A sárkány jóval erősebb és robosztusabb volt a 109-esnél, a kisebb balesetek, hasraszállások nem tették rögtön taccsra, és a sérüléseket is jobban bírta, nehezebb fegyverzetet hordozhatott. Ugyanezen okból viszont azzal számoltak, hogy a későbbi fejlesztések során is csak kisebb végsebesség és gyengébb emelkedőképesség várható, mint a 109-esnél.
Vergleichsfliegen zwischen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2.
In der Anlage wird die Stellungsnahme des. Hptm. G o l l o b , KdZ über Vergleichsfliegen zwischwen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2 überreicht.
http://kurfurst.org/Tactical_trials/109F4_Rechlin_vergleich_190A2/109F_Rvergleichsflg_190A2_de.html
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..