M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az 1999-as AF alatt úgy működtek az A-10-esek, hogy az egyik figyelte a másikat. Kettőt eltaláltak még így is. Hidd el, lehet észlelni az indításokat szabad szemmel is, de okkal léteznek MAWS renszerek.Az RPG-t azért vették észre Mogadishuban, mert látták, hogy a fal mögül a néger kifordul vele 50-100 méterre tőlük, de egy MANPADS ami sokkal gyorsabb, nagyobb a hatótávja és nem sokkal nagyobb, az egész más kategória szerintem.
Nem azt mondtam, hogy lehetetlen, mert lehet ha épp arra nézel, de mégiscsak egy baseball ütő nagyságú testről van szó, ami 2-3 mach sebességgel közelít és nem biztos, hogy szemből vagy oldalról ahol jól rálástsz.A háborúk során a pilóták mégis elég sok MANPAD indítást kiszúrtak. Igen, ez nem életbiztosítás, de nem mission impossible.
Az eredeti kérdésem erről szólt, hogy egy IR érzékelős rakétát valami képes-e kiszúrni a gépen?Az 1999-as AF alatt úgy működtek az A-10-esek, hogy az egyik figyelte a másikat. Kettőt eltaláltak még így is. Hidd el, lehet észlelni az indításokat szabad szemmel is, de okkal léteznek MAWS renszerek.
Joker, melyik részét nem érted annak, hogy nem a rakétát érzékeled, hanem az indítás helyén a porfelverődést és az onnan induló füstcsíkot..? Magát a rakétát nem látod soha. Ahhoz túl kicsi.Nem azt mondtam, hogy lehetetlen, mert lehet ha épp arra nézel, de mégiscsak egy baseball ütő nagyságú testről van szó, ami 2-3 mach sebességgel közelít és nem biztos, hogy szemből vagy oldalról ahol jól rálástsz.
Az eredeti kérdésem erről szólt, hogy egy IR érzékelős rakétát valami képes-e kiszúrni a gépen?
Dudi kérlek ne szennyezd a Szu-34 topikot, most már topik közti quote is, akkor használjuk ki...Csserébe füstöl és jó pár másodpercig repül.
...nem a rakétát érzékeled, hanem az indítás helyén a porfelverődést és az onnan induló füstcsíkot..? Magát a rakétát nem látod soha. Ahhoz túl kicsi...
A "nem látod" rész a szabad szemmel érzékelésre vonatkozott...
Jelenleg semmit, mert a céges gépen nem látszanak a képek...Nos molni, ehhez mit szólsz?
@Mackensen
Arról van szó nagyon röviden, hogy az AWACS becsült távolságát a kisugárzás alapján hozzávetőlegesen meghatározzák, majd egy vadász felpattanó manőverrel indít rá rakétát, amely a cél magasságának kétszeresén utazva, azt végfázisban közvetlenül felülről támadja?
Plusz ha jól értem, elvben pedig mivel a rakéta RCS-e kicsi, a radarok függőleges érzékelési szöge pedig kicsi, így a beérkező rakétát nem észlelnék.
3 fokos nyalábbal 250 km-es távolságban a nyaláb kb. 13 km-es függőeleges zónát fog le. A mai E-3C AWACS-ban ESA elevation eltérítés van. Szóval ezzel meglógni nem lehet. Ha csak néha felcsekkol radar, akkor az elevetionból nem fog kibújni a rakéta, egyedül az RCS-e a kérdéses. 1986-ben látta az E-3 250 km távolságból az Sz-200 indításokat. Ez volt 30 éve akkor, mai szemmel 40 éves cuccal.Plusz ha jól értem, elvben pedig mivel a rakéta RCS-e kicsi, a radarok függőleges érzékelési szöge pedig kicsi, így a beérkező rakétát nem észlelnék.
A "probléma" az, hogy a Patriot és Sz-300 lassan 40 éve használják már ezt, tehát semmi új nincs a gondolatban, ha a SAM-e nézzük.Mind a kettő lényegében végfázis irányításos ballisztikus rakéta. Az indításkori célparaméterek alapján rakéta elindítják egy adott pályán és minimális manőverek vannak közben csak a végfázisig. Ezért van az, hogy nagyobb magasságú cél ellen irgalmatlan hatótávolságuk van. 8-10 másodperccel az indítás után elérik az M7.0 sebesség táját 4-5 km magasan.Úgy tűnik, hogy egy fiatal kutató a school of aerospace engineering in beijing institute of technology eljátszadozott a gondolattal, hogy ballisztikus rakétát használjanak légvédelmi feladatra.
A légkör defincíója nagyon laza, mert az terrmoszféra és exoszféra messze a klasszikus aerodinamikai zónán nyúlnak, bár műhold léptékben még 200 km magasságban is akkora a légellenállás, hogy onnan hamar leperecel már egy műhold.És ezek kilépnek a földi légkörből? Majd, ha hazaérsz, jobban megszakérted.
Megnéztem. Az amendotary toldalék proportional navigation résznél így értelmezhetetlen, bár sanszosan nagy jelentősége nincs, valami kínai fordítási izé lehet.Jelenleg semmit, mert a céges gépen nem látszanak a képek...
Majd otthon este megnézem.