Hadgyakorlatok Magyarországon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 677
113
Az MH 5. Bocskai István Lövészdandár katonái komplex harcászati foglalkozással készültek az idei Brave Warrior 2021 gyakorlatra május 6-án, csütörtökön, a dóci lő- és gyakorlótéren...




 

Nero von Schwartz

Well-Known Member
2020. december 16.
164
448
63

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 470
3 790
113
Csak a 2015M-nek és a (szigorúan optika nélküli) CZ-nek köszönhető, hogy ezek a képek nem összetéveszthetők bármelyik 1986 utáni VSZ/Néphadsereg gyakorlat fotóival
Kis túlzással:


...a fenti képen valami csoda folytán a modernizált (hűha: fele árú Continental(Michelin) gumi, 2-3-4-szeres futásteljesítménnyel, az eredetihez képes Forma-1 jellemzőkkel) BTR-80A.

A hagyomány az hagyomány, nem sikerült még a kirakatban lévő összes darabot sem "modernizálni", ezen maradt a régi orosz/ukrán abroncs:








..."magyarosan", nem megy az a qrva "árnyék átlépés"( ...szemléletváltás normál/rendes követelmény-rendszerre)!

...inkább megyek, iszok még egy sört! Ppfffff...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 969
24 247
113
Csak a 2015M-nek és a (szigorúan optika nélküli) CZ-nek köszönhető, hogy ezek a képek nem összetéveszthetők bármelyik 1986 utáni VSZ/Néphadsereg gyakorlat fotóival
Tök ugyan az a színvonal.Mind1,hogy fapados AK vagy fapados CZ van nálad.Fapadosan a CZ nem annyival jobb fegyver mint egy AK,hogy óriási különbség legyen köztük*.
A gyakorló meg megintcsak mind1,hogy milyen álcamintás gyakorlód van(jó persze vannak nagyon elbaszottak mint a boci,de az inkább kivételt erősítő).

*Igazából fapadosan semmi nem annyival jobb mint egy AK,hogy az valós harcértékben meghatározó különbséget jelentsen.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 255
3 120
113
..a fenti képen valami csoda folytán a modernizált (hűha: fele árú Continental(Michelin) gumi, 2-3-4-szeres futásteljesítménnyel, az eredetihez képes Forma-1 jellemzőkkel) BTR-80A.
Megint ez a szenvedés a gumikon. Ha olyan körülmények között használják, mint ami a képeken van, akkor felesleges az AT abroncs is simán jó lenne a HT is.
Nyugati oldalon a jellemző abroncs az AT és a HT, emiatt a terepjáró képesség némileg csökken a kerekes gépeknél, de ennek kiküszöbölésére is van bevett gyakorlat.
Annyi a megfejtés, hogy olyan abroncsot kell választani, ami a legjobban megfelel a gép felhasználásához.

MT = Mud Terrain, lágy keverék, kis futófelület, nagy távolság a minták között ami miatt ki tudja dobni a sarat forgás közben, agresszív mintázat, hogy bele tudjon kapaszkodni a laza talajba is. Minden a terepen történő megfelelésnek van alárendelve. Szilárd burkolaton gyorsan kopik, zajos és nem is olyan stabil.


AT = All Terrain, keményebb keverék, hogy kevésbé kopjon szilárd burkolaton, nagykönyv szerint olyan helyzetre ajánlott, ahol ~60 százaléka a futásteljesítménynek szilárd burkolaton történik, a maradék pedig könnyű terepen. Nagyobb futófelület, kevésbé agresszív minta, sokkal kisebb rések a minták között.

HT = Highway Terrain, kimondottan szilárd burkolatú használatra tervezett abroncsok. Kemény keverék, hogy bírja a magas hőmérsékletet, a mintázat csak a vízelvezetést, stabil irányíthatóságot szolgálja. Nagykönyv szerint 90+ százalék aszfalt, maradék földút maximum esetén ajánlott választás.


És, hogy mi történik akkor, ha nyugaton arra számítanak, hogy kell a jobb kapaszkodó képesség?
Felpattintják az MT abroncsokat, amik aszfalton szintén gyorsan kopnak.


Vagy felvágják a láncot az AT abroncsokra és ezzel adnak extra kapaszkodó képességet.