Harrier (Hawker Siddeley / BAe / McDonell Dougles / Boeing)

Tukorforditas. Open Systems Processor: http://www.gd-ais.com/Products/Integrated-Platforms/Advanced-Mission-Computer/Open-Systems-Processor
Egy termek, amit az Altalanos Dinamika beepit a repulogepbe.
 
nem egészen... :)
forráskódja a szoftvereknek van, nem a hardvernek. Inkább az architektúra lehet nyílt szerintem. Így is úgy is Galcomnak van igaza, ez leginkább egy gyártó által kiadott PR hangzatos szlogenekkel és gyakorlatilag nulla valós tartalommal. Persze ez luperator fordítómunkájának értékét nem csökkenti.
 
Hát ugye, a Harrier csak mostanában egyedülálló. Régebben volt a Jak36os. Vagy 38as?
 
Jak-38
Elég gyenge képességű madárka volt. A nyugati társait meg sem közelítette képességekben.
 
Ráadásul a Harrier nagyon sikeres típus, mely több háborúban is bizonyított. A fejlesztésekre is szükség van, mert az F-35B késése miatt még sokáig kell szolgálnia /az USA nem véletlenül vette meg a kivont brit Jump Jet-eket/....
 
Galcom

Ha bullshit, ha nem,ez van leírva. A véleményem senkit nem érdekel, ha így is gondolom. Ha fordítási hiba van, az két okból ered. Néha van olyan hír, amit elég nehezen emésztek meg, a másik, hogy nem vagyok egy műszaki zseni. Hidd el, hogy igyekszem nem sz@rt kiadni a kezemből, én csak örülök, ha a hír témája kelti fel az érdeklődéseteket és nem a hibák, amik benne vannak. Ettől függetlenül igyekszem és fogok is. :)
 
ezek is maiak! :D :D
10295184_771069789593609_3328777899248477827_o.jpg

10264160_771069772926944_7929592231447159087_o.jpg

10317797_771069689593619_7537460604356210570_o.jpg

10333535_771068832927038_7247259276336460509_o.jpg
 
XZ 457 első repülése 1979 decemberében történt John Farley tesztpilótával a fedélzeten A repülőgépet a 700A NAS Fleet Air Arm Yeovilton kapta 1980 januárjában
 
1982 áprilisától júniusig a HMS Hermés fedélzetén harcolt a Falklandi háborúban. Május 21.-én Clive (Spag) Morrell hadnagy a HMS Ardent támadó egyik A-4Q (A-307) Skyhawkot Sidewinderrel lelőtte és egy másikat 30 mm-es gépágyúval megrongált. Később elismerték győzelemnek, miután a háború végi vizsgálatok megállapították, hogy az Argentin pilóta katapultált, miközben a súlyosan rongálódott gépével kényszerleszállást akart végrehajtani Port Stanley repülőterére. Május 24.-én Andy Auld korvettkapitány ugyan ezzel a géppel két argentin Daggert lőtt le Sidewinderrel a Pebble sziget felett. A sikeres falklandi kaland után visszatért Yoeviltonba ahol az eredetileg FRS.1-t átalakították FA.1-é. 1994 október 20.-án leszállás során a hajtómű kigyulladt, a pilóta, Bayliss korvettkapitány sikeresen katapultált. 2003 júniusában került a Boscombe Down Aviation Collection tulajdonába ahol fáradságos munkával, részlegesen helyre állították, a kiállítás egyik ékköve!

4nqq9.jpg


59fa.jpg
 
Stanley repülőterére. Május 24.-én Andy Auld korvettkapitány ugyan ezzel a géppel két argentin Daggert lőtt le Sidewinderrel a Pebble sziget felett.
4nqq9.jpg


59fa.jpg

Itt valami zavar van az erőben, a Harrierrel izraeli gyártású Dagger-Mirage gépeket lőttek le, de az amerikai F-102 Delta Dagger sziluettje van felfestve két példányban is!? :-)
ML
 
Mert a Mirage sziluettje milyen?? Hasogatjuk a szőrt?

91_5.jpg

Hali
A Dagger-Mirage függőleges vezérsíkjának kilépőéle nyilazott, az amerikai Delta Dagger-é merőleges a törzs hossztengelyére, vagyis függőleges, ezért a függ. vezérsík felső vége hegyes, a Dagger-Mirage-é meg nem. Alapvetően ezen eltérés alapján azonosítható, vagyis különíthető el egymástól a két típus. Lehet, hogy szőrszálhasogatás, de a különbség létező valóság.
Üdv ML
 
Lakóházakra zuhant egy Harrier.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20140605-lakoepuletekre-zuhant-egy-vadaszgep-kaliforniaban.html
 
A USMC AV-8B Harrier caught fire on Sept. 4 after making an emergency landing in Okinawa.

https://www.youtube.com/watch?v=sMFZ1ndL_s8&hd=1