Harrier (Hawker Siddeley / BAe / McDonell Dougles / Boeing)

Mennyire képes a Harrier "helikopter" üzemmódban működni?

Tehát alacsony (időnként akár a nullához közelítő) sebességgel cirkálni, mondjuk kutató-felderítő feladatban (nyilván olyan légtérben, ahol nincs érdemi fenyegetettség), esetleg olyan, elhagyatott, ám rejtett, kis méretű célpontok megsemmisítése céljából, ahol hasznos lehet, ha a pilóta alaposan szemügyre tudja venni a terepet (bozótlepte bunker, ellenséges erdőségben kényszerleszállt drónt, stb.)

Tippre működne a dolog, csak gyorsan elzabálná az üzemanyagot, de megköszönöm, ha helyretesznek, akik jobban értenek hozzá!
:rolleyes:

AnguishedSentimentalBlacklemur-size_restricted.gif
 
Mennyire képes a Harrier "helikopter" üzemmódban működni?

Tehát alacsony (időnként akár a nullához közelítő) sebességgel cirkálni, mondjuk kutató-felderítő feladatban (nyilván olyan légtérben, ahol nincs érdemi fenyegetettség), esetleg olyan, elhagyatott, ám rejtett, kis méretű célpontok megsemmisítése céljából, ahol hasznos lehet, ha a pilóta alaposan szemügyre tudja venni a terepet (bozótlepte bunker, ellenséges erdőségben kényszerleszállt drónt, stb.)

Tippre működne a dolog, csak gyorsan elzabálná az üzemanyagot, de megköszönöm, ha helyretesznek, akik jobban értenek hozzá!
:rolleyes:

AnguishedSentimentalBlacklemur-size_restricted.gif

Nem tudok pontos adatokkal szolgálni neked, de röviden: nem.

Kicsit hosszabban: lebegő üzemmódban zabálja az üzemanyagot, és nem is erős hozzá, hogy fegyverzettel és üzemanyaggal lebegjen. Ha megnézed mikor fegyveresen indul bevetésre nekifutásból indul, csak üresen lebeg be leszálláshoz.
Ez a STOL képesség elméletileg jó, gyakorlatilag meg bukó a dolog. Talán az F-35 ami ilyenre képes lehet a bivaly erős hajtóművek miatt, de kötve hiszem, hogy fullra felfegyverezve megtegye.

A Falkland-i háborúban se csinálták meg bevetés során, hogy repülés-lebegés-repülés üzemmóddal játszanak a seggükben egy Argentin géppel.
 
Mennyire képes a Harrier "helikopter" üzemmódban működni?

Tehát alacsony (időnként akár a nullához közelítő) sebességgel cirkálni, mondjuk kutató-felderítő feladatban (nyilván olyan légtérben, ahol nincs érdemi fenyegetettség), esetleg olyan, elhagyatott, ám rejtett, kis méretű célpontok megsemmisítése céljából, ahol hasznos lehet, ha a pilóta alaposan szemügyre tudja venni a terepet (bozótlepte bunker, ellenséges erdőségben kényszerleszállt drónt, stb.)

Tippre működne a dolog, csak gyorsan elzabálná az üzemanyagot, de megköszönöm, ha helyretesznek, akik jobban értenek hozzá!
:rolleyes:

AnguishedSentimentalBlacklemur-size_restricted.gif

A fogyasztáson kívül is megvan a limitje. Úgy emlékszem valami műsorban 60 vagy 90 másodpercet mondtak, azért, mert túlmelegszik a hajítómű.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and ZeiG
Szóval az alábbiak rohadtul nem működnének... :(
Látványnak azért nem rossz... :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Így, két Sidewinderrel és két rakétablokkal talán még igen. Végül is a hidegháborúban gyakorolták a bevetést STOL üzemmódban, előretolt szárazföldi platformokról is, kb. ekkora fegyverteherrel. Bár ha tényleg 60-90 mp a maximum, akkor ez a majdnem 2 perc túlzás, de ennyit elnézhetünk egy filmnek.
20500 font a maximum függőleges felszállótömeg, 14000 font az üres tömeg 7700 font a belső üza. kapacitás. Teljesen feltöltve függesztmény nélkül sem tudna lebegni. Gurulva 31000 font a max. felszállótömeg.

Harrier búcsúrepülés :D
main-qimg-c64ce2b387496d6ca38adcf0fdc6e1df


(gondolom fotosoppolt)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Last Marine Harrier Pilots Complete Training As AV-8B’s End Draws Near...

With the Marine Corps planning to retire its last Harriers in 2026, the final two pilots have been trained to fly the ‘jump jet.’

The FY25 budget documents provide additional information on the more recent status of the Marine Corps Harrier II fleet, providing fleet figures for June 2023. As of that point, the active inventory comprised 47 radar-equipped AV-8Bs (of which 10 were new-production aircraft and 37 remanufactured), plus six two-seat TAV-8Bs. Another 20 AV-8Bs were listed as being stored in the boneyard as of March 2024, according to the 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group (AMARG), though their condition was not specified.


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed