[HUN] Légvédelmi eszközök beszerzése

Olyan szépen alakul ez, de most komolyan :)

Vasárnap a HTKA.hu-n egy cikkben megírjuk hogy ezt veszünk. Hétfő délelőttre, szokás szerint, átveszi az egész magyar sajtó. Ha délután mégsem ezt jelentik be, akkor kiírjuk hogy "Bocs, mi így tudtuk" és elterjesztjük hogy Matolcsy az utolsó pillanatban megint máshogy döntött :) Ha meg bejön, akkor verjük a mellünket hogy mi vagyunk a leggyorsabbak mi már mikor megmondtuk... :D

Vagy írni kell egy cikket az összes légvédelmi eszköz felsorolásával és akkor biztos közte lesz... és verjük a mellünket hogy mi vagyunk a leggyorsabbak mi már mikor megmondtuk... :cool:

Vesszen az a média, ahol csak az számít hogy "elsőként", nem az hogy mit :hadonaszos:

Szerencsére a HTKA.hu nem ilyen.
 
Az msn.com hírei szerint akik a Direct36-tól vették át a hírt a Raytheon-tól vásárolunk, de " a románoktól és a lengyelektől eltérően a magyarok nem rakétaelhárító rakétákat hanem repülők elleni rakétákat vásárolnak". Tehát nem Patriot hanem kis (vagy nagy) szerencsével NASAMS2.
 
Az msn.com hírei szerint akik a Direct36-tól vették át a hírt a Raytheon-tól vásárolunk, de " a románoktól és a lengyelektől eltérően a magyarok nem rakétaelhárító rakétákat hanem repülők elleni rakétákat vásárolnak". Tehát nem Patriot hanem kis (vagy nagy) szerencsével NASAMS2.

Hétfőn talán kiderül, mennyire volt jól informált a Direct36. Vagy hogy csak következtetni próbáltak a lengyel és a román beszerzésből és abból, hogy Pompeo milyen cégekkel került kapcsolatba üzleti karrierje során.
 
Én meg épp azon gondolkozom, hogy szövegértelmezési hibát követtem el....

"Úgy tudjuk, a magyar diplomácia itt is szeretné elérni, hogy amerikai hadiipari vállalatok, például egy repülőgépalkatrészeket gyártó, az Egyesült Államok hadseregének is beszállító floridai cég Magyarországon is építsen gyárat. "

Csak most így hirtelen egy floridai központú repülőgép alkatrészeket gyártó cég sem jut eszembe...
Én azt nemtudom miért pont repuloalkatresz gyár ide telepítés a cél. Miben használunk olyanalkatreszt? Mitől jobb ez mint egy másik cég üzeme?
 
Én azt nemtudom miért pont repuloalkatresz gyár ide telepítés a cél. Miben használunk olyanalkatreszt? Mitől jobb ez mint egy másik cég üzeme?

Mivel az USA-külüggyel csak haditechnikai megrendelésekről kell tárgyalni (polgári cuccok rendeléséhez nem kell államközi szerződés), így csak haditechnika jöhet szóba. Csúcs-elektronikát nyilván nem fognak idehozni, hajtómű-gyárhoz csúcs-szuper kohászat kellene, tehát szerintem marad az általános finommechanikai ipari szint. Repülőgép-alkatrész meg nagyon sokféle van, de senki el ne felejtse hogy a szegecs és a spec rep-ipari anyagból készült csavar, bekötő-csap, anya és alátét, elektromos csatlakozó, vagy szárnyborda és törzskeret is rep-alkatrész. De a sajtóban annak számít egy hidraulika-szivattyú, munkahenger, üzemanyagszelep, futómű-szár, áramátalakító, elektromos blokk vagy komputer-blokk is, bár ezek szakszerű megnevezése már repülőgép-fedélzeti berendezés (mivel sok alkatrészből állnak, és nem statikus hanem működő "alkatrészek"). Még ha lesz is némi siker, szerintem akkor is ezek közül csak az egyszerűbbekben lehet gondolkozni, ami kevesebb pénzt hoz. Trump ugye pont a fordítottját ígérte a sok szavazójának, mármint hogy tűzzel-vassal el fogja érni, hogy minél több USA cég hazavigye a külföldre telepített gyártását. Szóval szerintem magas szintű technikára, technológiára, nagy volumenre, nagy pénzre nem számíthatunk, nagy nyom(mul)ásra viszont annál inkább.
 
Mivel az USA-külüggyel csak haditechnikai megrendelésekről kell tárgyalni (polgári cuccok rendeléséhez nem kell államközi szerződés), így csak haditechnika jöhet szóba. Csúcs-elektronikát nyilván nem fognak idehozni, hajtómű-gyárhoz csúcs-szuper kohászat kellene, tehát szerintem marad az általános finommechanikai ipari szint. Repülőgép-alkatrész meg nagyon sokféle van, de senki el ne felejtse hogy a szegecs és a spec rep-ipari anyagból készült csavar, bekötő-csap, anya és alátét, elektromos csatlakozó, vagy szárnyborda és törzskeret is rep-alkatrész. De a sajtóban annak számít egy hidraulika-szivattyú, munkahenger, üzemanyagszelep, futómű-szár, áramátalakító, elektromos blokk vagy komputer-blokk is, bár ezek szakszerű megnevezése már repülőgép-fedélzeti berendezés (mivel sok alkatrészből állnak, és nem statikus hanem működő "alkatrészek"). Még ha lesz is némi siker, szerintem akkor is ezek közül csak az egyszerűbbekben lehet gondolkozni, ami kevesebb pénzt hoz. Trump ugye pont a fordítottját ígérte a sok szavazójának, mármint hogy tűzzel-vassal el fogja érni, hogy minél több USA cég hazavigye a külföldre telepített gyártását. Szóval szerintem magas szintű technikára, technológiára, nagy volumenre, nagy pénzre nem számíthatunk, nagy nyom(mul)ásra viszont annál inkább.
Az én cégemnél gyártunk színezéket az Airbus hidraulika-rendszereinek gumi tömítéséhez. Az is megfele rep alkatrésznek?:D
 
Az én cégemnél gyártunk színezéket az Airbus hidraulika-rendszereinek gumi tömítéséhez. Az is megfele rep alkatrésznek?:D

Egy kész gumitömítés az már alkatrész, amiből a tömítések készülnek azok az alapanyagok. Ez olyan hogy a rúdacél is alapanyag, a belőle esztergált (majd felületvédelmezett) szárnybekötő csap az már alkatrész.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Telak2
Én meg épp azon gondolkozom, hogy szövegértelmezési hibát követtem el....

"Úgy tudjuk, a magyar diplomácia itt is szeretné elérni, hogy amerikai hadiipari vállalatok, például egy repülőgépalkatrészeket gyártó, az Egyesült Államok hadseregének is beszállító floridai cég Magyarországon is építsen gyárat. "

Csak most így hirtelen egy floridai központú repülőgép alkatrészeket gyártó cég sem jut eszembe...
Textron/Bell.
 
Mivel az USA-külüggyel csak haditechnikai megrendelésekről kell tárgyalni (polgári cuccok rendeléséhez nem kell államközi szerződés), így csak haditechnika jöhet szóba. Csúcs-elektronikát nyilván nem fognak idehozni, hajtómű-gyárhoz csúcs-szuper kohászat kellene, tehát szerintem marad az általános finommechanikai ipari szint. Repülőgép-alkatrész meg nagyon sokféle van, de senki el ne felejtse hogy a szegecs és a spec rep-ipari anyagból készült csavar, bekötő-csap, anya és alátét, elektromos csatlakozó, vagy szárnyborda és törzskeret is rep-alkatrész. De a sajtóban annak számít egy hidraulika-szivattyú, munkahenger, üzemanyagszelep, futómű-szár, áramátalakító, elektromos blokk vagy komputer-blokk is, bár ezek szakszerű megnevezése már repülőgép-fedélzeti berendezés (mivel sok alkatrészből állnak, és nem statikus hanem működő "alkatrészek"). Még ha lesz is némi siker, szerintem akkor is ezek közül csak az egyszerűbbekben lehet gondolkozni, ami kevesebb pénzt hoz. Trump ugye pont a fordítottját ígérte a sok szavazójának, mármint hogy tűzzel-vassal el fogja érni, hogy minél több USA cég hazavigye a külföldre telepített gyártását. Szóval szerintem magas szintű technikára, technológiára, nagy volumenre, nagy pénzre nem számíthatunk, nagy nyom(mul)ásra viszont annál inkább.
Én azt nem értem mitől hasznosabb egy ilyen üzem számunkra mint pl egy Citroën üzem. Mondjuk. Pl.
 
Én azt nem értem mitől hasznosabb egy ilyen üzem számunkra mint pl egy Citroën üzem. Mondjuk. Pl.
Egy(ezer) Citroen eladását nemigen próbálják politikai vonalon ránk erőltetni, az USA haditechnika eladásával úgy tünik "kissé" más a helyzet (emlékezzünk csak rá milyen antidemokratikusak és diktatórikusak lettünk, miket kaptunk a nyakunkba mikor Mistralt vettünk meg Griffet rendeltünk F-16 helyett - pedig akkor még nem is Trump volt az elnök?-manager! odaát). Viszont hivatkozási alapnak nagyon jó hogy pl. az USA-ba semmit se lehet eladni min. 50%-nyi amerikai belefektetett érték nélkül, úgyhogy vehetünk mi USA-fegyvert, ha ... és mi még csak az 50%-ot se várjuk el, de azért csurranjon már valami ide is. Ha az Airbus képes gyártó részleget ide telepíteni, akkor legyen már képes az USA is - ha akarja. Egyébként azt se felejtsük el tengerentúli "jótevőnknek", hogy az anno felajánlott használt UH-1-ek nagyjavítását se engedték volna még európai GYÁRTÓ-cégnek se (olaszoknál gyártás is folyt!), Jimmy úgy képzelte el az üzletet hogy x óránként majd hajóztassuk át az USA-ba a gépeket nagyjavításra!!?
 
Semitől. De annak az esélye hogy USA megengedje hogy licenszben gyártsunk valamit kb. nulla. Az ország is kicsi, kapcsolatok se jók stb. Gondolom ha már mást nem lehetett akkor a civil szférából próbáltak áthozni valami know-howt, termelést.

Nekem ebből a szempontból a románoknak felajánlott MBDA ajánlat(licenc gyártás, egyetemekkel való együttműködés) szimpatikusabb.