20 éve nyugdíjazták az Magyar Honvédségben a Mil Mi-2-eseket
"A jellegzetes formája miatt „repülő csirkecombnak” gúnyolt gázturbinás helikoptert elsőként a légirendészet, majd az Országos Mentőszolgálat, és végül 1982-ben a Magyar Néphadsereg rendszeresítette. Az MH a 36 darabbal mindjárt a legnagyobb hazai üzemeltetővé lépett elő. Az új katonai helikopterek Börgöndön együtt repültek elődeikkel, a Kamovokkal, majd azok kivonása után, a rendszerváltást követően a Szolnokra kerülő Mi-2-es maradt a Honvédség egyetlen könnyű helikopter típusa.
A Honvédség kötelekében a „repülő csirkecomb” szinte minden feladatot képes volt ellátni: kiképző repülést és oktatást a kétkormányos változattal, futárrepülést, sebesültszállítást és határellenőrzést. Árvizek idején a gátakat és árterületeket felügyelte, mélységi felderítőket deszantolt, ejtőernyősöket ugratott, stb.
Közel 20 éves szolgálata alatt a Honvédség csak kettő Mi-2-est veszített el balesetben, és szerencsére egyik eset sem követelt emberáldozatot. (A magyar civil üzemeltetőknél sajnos több súlyos katasztrófa is történt a típussal.) A 2000-es évek elején utód nélkül vonták ki, a jó állapotú gépek egy része a polgári felhasználóknál tovább repült."
"A jellegzetes formája miatt „repülő csirkecombnak” gúnyolt gázturbinás helikoptert elsőként a légirendészet, majd az Országos Mentőszolgálat, és végül 1982-ben a Magyar Néphadsereg rendszeresítette. Az MH a 36 darabbal mindjárt a legnagyobb hazai üzemeltetővé lépett elő. Az új katonai helikopterek Börgöndön együtt repültek elődeikkel, a Kamovokkal, majd azok kivonása után, a rendszerváltást követően a Szolnokra kerülő Mi-2-es maradt a Honvédség egyetlen könnyű helikopter típusa.
A Honvédség kötelekében a „repülő csirkecomb” szinte minden feladatot képes volt ellátni: kiképző repülést és oktatást a kétkormányos változattal, futárrepülést, sebesültszállítást és határellenőrzést. Árvizek idején a gátakat és árterületeket felügyelte, mélységi felderítőket deszantolt, ejtőernyősöket ugratott, stb.
Közel 20 éves szolgálata alatt a Honvédség csak kettő Mi-2-est veszített el balesetben, és szerencsére egyik eset sem követelt emberáldozatot. (A magyar civil üzemeltetőknél sajnos több súlyos katasztrófa is történt a típussal.) A 2000-es évek elején utód nélkül vonták ki, a jó állapotú gépek egy része a polgári felhasználóknál tovább repült."
![88079955_560226051286716_7196405441763475456_n.jpg](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/88079955_560226051286716_7196405441763475456_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=5JdaPp7nWDEAX8sXlpM&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=827600d80039b386b6f6ce92a42c4284&oe=5E814AB5)
![89123666_560226081286713_4241057338947010560_o.jpg](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/89123666_560226081286713_4241057338947010560_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=dzK_UyfYSygAX_idn3Y&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=6b17fe2bd4f625d93d04e0f41b837324&oe=5E859765)