A fenti gondolatokkal az élőben látottak alapján nem értek egyet.
Hanem a kérdés.
Brandt Gyula könyvét böngészve a P-k gyári számait vetettem össze az oldalszámokkal.
340331, 340332, 340334, 340335 és 340336, idáig minden világos. Az utolsó három szám lett az oldalszám.
De a 730212-ből miért pont 338 lett? Miért nem 337? Tud erről valaki valamit?
Szervusz Allesmor!
Brandt Gyula könyve hiánypótló, de nem tökéletes. Az NDK-ban a Volksarmee 12 db Mi-24 P-t állított szolgálatba a KHG-5 helikopterszázadnál, Basepol telepítéssel. A Mi-24P-k gyári száma 340330-tól 340341-ig terjedt, azaz volt 337-es is, csak azt a gépet nem adták át a németek nekünk. Összesen a 12 P gépből 6 darab érkezett hozzánk, a teljes flotta így nézett ki:
# Magyar lajstrom Gyártási szám Repül NDK lajstrom Német lajstrom Jelenlegi tartózkodási helye
1. --- 340330 Nem 357 96+40 98+33 (WTD-61-nél átszámozás) oldalszámmal kiállítva Koblenz-i múzeumban (No.)
2. 331 340331 Igen 358 96+41 Szolnok
3. 332 340332 Igen 361 96+42 Szolnok
4. --- 340333 Nem 387 96+43 Berlin- Gatow múzeumban (No.)
5. 334 340334 Igen 415 96+44 Szolnok
6. 335 340335 Igen 422 96+45 Szolnok
7. 336 340336 Igen 439 96+46 Szolnok
8. --- 340337 Nem 442 96+47 98+34 (WTD-61-nél átszámozás) majd 13-as számmal Speyer-i múzeum (No.)
9. 338 340338 Igen 444 96+48 Szolnok
10. --- 340339 Nem Nem ismert 96+49 Buckeburg-i múzeum (No.)
11. --- 340340 Nem 480 96+50 Hermeskeil múzeum (No.)
12. --- 340341 Nem 512 96+51 USA-ba szállítva 1991. április 12-én
A 338-as így tényleg a gyári szám utolsó három karakterét kapta meg oldalszámként.
Brandt Gyula könyvében hivatkozott 730212 gyári számú gép az NDK számára gyártott Mi-24D helikopter, NDK-ban 548 oldalszámmal repült, majd az egyesítés után a 96+18 oldalszámot kapta, utoljára Mezőfalván tárolták...