[HUN] Mil Mi-24 D/P/V "Hind"

hablatyolnak fikcióznak. A multkori lövészeten vólt tesztlövészet. ameikek nem feleltek meg évjáratra selejtezve lettek... egyébként viszonylag nagy mennyiséggel rendelkezünk belőllük.... (az idító gépek számát tekintve hatalmas mennyiséggel meg csomó változattal.)

"Hatalmas mennyiségű" lejárt, használhatatlan rakétával. Pompás.
 
"Hatalmas mennyiségű" lejárt, használhatatlan rakétával. Pompás.
a lejártak már nincsenek ott. (ezert kellenek a tesztlövészetek.) ez van minden másnál is és nem csak nállunk elöbb utobb lejár mindennek a szavideje ugymond. az öregebb dolgoknak elöbb mint a fiatalabbaknak... (ha tudod az első és az utolsó tétel gyártási idejét tudod hogy kb meddig elég és mennyi...)
az első és az utolsó tétel között van 20év... attól hogy a 20 évell öregebb lejárt nem jelenti azt hogy a 15 ével fiatalabb is kuka.) pl
 
a lejártak már nincsenek ott. (ezert kellenek a tesztlövészetek.) ez van minden másnál is és nem csak nállunk elöbb utobb lejár mindennek a szavideje ugymond. az öregebb dolgoknak elöbb mint a fiatalabbaknak... (ha tudod az első és az utolsó tétel gyártási idejét tudod hogy kb meddig elég és mennyi...)
az első és az utolsó tétel között van 20év... attól hogy a 20 évell öregebb lejárt nem jelenti azt hogy a 15 ével fiatalabb is kuka.) pl
lőttem 65 be gyártott 39M et minden 3.-4. akadály vólt ettől még nem lessz teszem azt a 95 ben gyártott is szar... majd 30 év múlva...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ez régi dolog szerintem és hadsereg szintű. Annak idején a BMP-1 irányzók, időszakonként egy lövészeten indítottak éles rakétát. A Maljutkát. Nos, akkor is a készleten lévő legrégebbi rakétákat lőtték el. Miközben voltak vadonat újak is. Amolyan fifo elv alapján megy a Honvédségnél is a készletek felhasználása, gondolom. Nem biztos hogy ezzel bármi gond lenne. A gyárakban a termeléshez is ezen az elven mennek az alkatrészek a szerelősorokra. Mindig a legrégebbi.
 
a lejártak már nincsenek ott. (ezert kellenek a tesztlövészetek.) ez van minden másnál is és nem csak nállunk elöbb utobb lejár mindennek a szavideje ugymond. az öregebb dolgoknak elöbb mint a fiatalabbaknak... (ha tudod az első és az utolsó tétel gyártási idejét tudod hogy kb meddig elég és mennyi...)
az első és az utolsó tétel között van 20év... attól hogy a 20 évell öregebb lejárt nem jelenti azt hogy a 15 ével fiatalabb is kuka.) pl
"lejárt" rakétát nem használhat fel,
max olyant aminek a tárolási ideje a végéhez közelít.
=de asszem ugyanarról beszélünk...
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
245380294_342103867712019_7790761957584069388_n.jpg


BreakThrough 2021
 
A sugárfelderítő konténer?
mert az kiállított példány, amit megcsodált személyesen a nagyérdemű, üres volt, gondolom az "éles példány" a gépre került.
 
A sugárfelderítő konténer?
mert az kiállított példány, amit megcsodált személyesen a nagyérdemű, üres volt, gondolom az "éles példány" a gépre került.
Ez a régi sugárfelderítő konténer. Az új volt kiállítva. könnyű megkülönböztetni, a régi zöld az új szürke.
 
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni. A kérdésem az lenne, hogy a két fejlesztett MI-24V (711/720) pilótafülkéjének a színe zöld, vagy fekete-e? Sajnos nem találtam eddig sehol képet róla. Előre is köszönöm!
 
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni. A kérdésem az lenne, hogy a két fejlesztett MI-24V (711/720) pilótafülkéjének a színe zöld, vagy fekete-e? Sajnos nem találtam eddig sehol képet róla. Előre is köszönöm!

Ne is fáradj a kereséssel, itthon a fülke belsők titkosak... :D
 
Ne is fáradj a kereséssel, itthon a fülke belsők titkosak... :D
Kiváló. Valaki említette, hogy belekukkantott egybe, és az fekete volt, feltehetőleg az éjjellátó miatt. Ha ennyire titkos, hogy civil bele tud nézni, akkor ott gondok vannak :D

Viccet félretéve megépíteném majd a kettő közül az egyiket makettként, ezért érdekelt volna, csak és kizárólag a színe a fülkének, semmi más :)

Azért köszi!
 
Hadrendbe állnak a H145M helikopterek (magyarnemzet.hu)
"– Jelenleg a legjobb állapotban a Mi–24-es harci helikoptereink vannak, közel állunk hozzá, hogy a nem irányított és irányított páncéltörő képességük újra rendelkezésre álljon. Országvédelmi szempontból kulcsplatformnak tarjuk a Mi–24-est. Folyamatosan tárgyalunk olyan cégekkel, amelyek képesek ezeknek a gépeknek a korszerűsítésére, az életciklusuk további meghosszabbítására
– vázolta Maróth Gáspár...
"
 
Hadrendbe állnak a H145M helikopterek (magyarnemzet.hu)
"– Jelenleg a legjobb állapotban a Mi–24-es harci helikoptereink vannak, közel állunk hozzá, hogy a nem irányított és irányított páncéltörő képességük újra rendelkezésre álljon. Országvédelmi szempontból kulcsplatformnak tarjuk a Mi–24-est. Folyamatosan tárgyalunk olyan cégekkel, amelyek képesek ezeknek a gépeknek a korszerűsítésére, az életciklusuk további meghosszabbítására
– vázolta Maróth Gáspár...
"

Magyarra fordítva, nem kérdés a dedikált harci helikopter további hadrendben tartása.
 
Tábori kitelepüléssel egybekötött, nappali és éjszakai fotólövészetet hajtanak végre az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Mi-24-es harci helikopterei február 7-10. között a Veszprémhez közeli Jutaspuszta-Újmajorban.

A Honvédségi és Haderőfejlesztési Program részeként modernizált Mi-24-es harci helikopterek már rendelkeznek éjjellátó berendezésekkel, amelyek tovább növelték a forgószárnyasok harcászati képességeit. A gyakorlat célja az éjjellátó berendezés alkalmazásával olyan harcászati fogások és eljárások begyakorlása, amiket éles lövészeti feladatokkal nem lehet végrehajtani.

A gyakorlat részeként nappali komplex műveleteket is végrehajtottak, amelynek célja a szárazföldi erők konvojának kísérése volt, miközben a helikopterek folyamatos felderítési feladatokat láttak el és információkat adtak a szárazföldi parancsnoknak. A helikopterek információt gyűjtöttek az útvonalról, annak állapotáról, a körzetében lévő lehetséges fenyegetettségekről, és ha kellett, akkor tűztámogatást nyújtottak. A konvoj egyórás menet után érte el az erők fő tevékenységi körzetét, a lőtér területén található konténervárost. Itt a városi hadviselést gyakorolták a helikopterek személyzetei, majd a támogatott erőket visszakísérték a kiindulási körzetbe.

A nappali feladatot követően éjszaka is levegőben voltak a „vasak”. Ennek során gyalogos menetet biztosítottak a levegőből a fő tevékenységi körzetig. A körzet elérése után - az erősen átszegdelt hegyi terepen - kötelékben gyakorolták a szárazföldi erők közvetlen légi támogatását.

A földi és légi tevékenység összehangolását, koordinációját a szárazföldi parancsnok „jobbkezei” az előretolt repülésirányítók, azaz a JTAC-ek végzik. A helikopterek gépszemélyzetei a feladatok végrehajtása során velük vannak folyamatos rádiókapcsolatban. A JTAC képességgel rendelkező katonák azok, akik egyértelműen meghatározzák, hogy hol tartózkodnak a saját és ellenséges erők, valamint, hogy utóbbiak közül, kik az „aktuális célpontok”.