1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Szerintem ne rugózzunk ezen a hazarepülésen, mert biztos hogy nem így van leírva.
    Az oroszok se kockáztatnak, egy, kettő, mindenhova szállítanak a Ruszlánnal, sokkal egyszerűbb kivitelezni, nem utolsósorban gyorsabb.
    Nagy valószínűséggel bárhol. Főleg úgy hogy egy deka fegyver sincs a gépen.
    Az egy mocskos nagy kerülő, soha nem is jöttek arra. Riadalom ? Mitől lenne ?
     
  2. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    A hazarepülés biztosan gyorsabb Ruszlánnal, de az üzembehelyezés viszont jóval lassabb, és valószínűleg drágább is. Nem beszélve a repülő-műszakiakról, akiknek így is megnőtt hirtelen a feladatuk, amihez korlátozott a létszámuk! (mi-8, mi-17, mókus, zlin)
    Nem kell ahhoz rakétát függeszteni, hogy legyen rajtuk fegyver! Ott vannak a nehézgéppuskák, gépágyúk is, amik azért eléggé feltűnőek!
    Na de hagyjuk is, mert hamarosan úgyis megjönnek, valószínűleg azzal, amivel elmentek! Ez csak egy felvetés volt részemről, és kíváncsi voltam a véleményekre, tapasztalatokra!
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Soha nem repülnek lábon helikoptereket sehova, csak belföldön. A világ legtöbb helyén,, értsd: USA Oroszok, EU a helikoptereket szállítógépekkel mozgatják és az üzemeltető repterén szerelik össze/repülik be.

    Felejtse el mindenki, hogy ezek a helikopterek át lesznek ide repülve.
     
    alfa74, Panzerfaust, Python and 4 others like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy kivétel azért eszembe jut bár USA-CAN viszont egész jó, de a távolság bőven akkora, mintha átszelnéd Európát K-NY-i irányba. Kétszer...
    https://htka.hu/2012/05/26/chinookkal-georgia-bol-alaszkaba/

    Persze ettől még igaz, amit írsz, senki nem képzelje, hogy ezt csinálják a 24-esekkel...
     
  5. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Arra voltam kíváncsi, hogy volt-e rá precedens, hogy nagyjavítás után "lábon" jutottak haza a gépek! Ha nem, vajon miért?
    Tehát a berepülés is mindig az üzemeltető repülőtéren történik? Akkor a gyárban vajon mi az, amit kipróbálnak rajtuk? Valóban jobb az, ha itt derülnek ki a hiányosságok, mint a gyárban?
     
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A gyárban is berepülik őket, a hazai bázison az összerakás utáni, és a szolgálatba állítási berepülést végzik el.
     
    ZRÍNYI 20!026 and borisz like this.
  7. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Akkor gondolom ugyanez az eljárás akkor is, ha még közelebbről viszik haza a gépeket!
    Ha megvan ennek a miértje, akkor érthető lehet az eljárás, de eddig még nem jöttem rá, miért kell egy már összerakott, és részben berepült gépet szétszedni, és újra összerakni! Itt is van esetleg olyan, hogy bejáratás, mint az autóknál? Esetleg ezért nem lehet őket kezdetben hosszabb ideig terhelni?
    De elengedem! Kösz, a választ!
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mindegy hol helyezik üzembe, kint vagy itt. Egyszer mindenképp kifizeted ugyanazt. A tenger felett meg jobb ha nem repkedünk velük, ott nincs hova leszállni.
     
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Hát, szerintem meg pont, hogy nem hülyeség. Reklámot csinál a honvédségnek. Ha azt nézzük, hogy mindenféle toborzó biszem-baszomra mennyit költenek, és mindenki elfelejti ezeket, a helikofferekről meg még most is beszélünk, hát... szóval látod.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A gyár a gép légialkalmasságiját csak akkor állíthatja ki, ha a gyártás utáni berepülést a saját hajózóállományával elvégezte. Ekkor a komplett rendszerre megvan a certifikát. Ezután a gépet a szállítási szintig szétszedik és a szükséges alkatrészekkel, dokumentációval (ami van, hogy inkább külön érkezik, biztonsági okokból) az üzembeállító repülőterére szállítják. Külön helyzet, ha a gép belföldön kerül üzembe, ilyenkor a gépet átrepülik.
    Az átszállítás, vagy átrepülést követően az üzembentartó elvégzi a saját átvételi berepülését. Idehaza anno a PG-ből kikerült gépet egy ideig a gyár saját pilótája repülte be, majd miután ez a státusz megszűnt a csapatok a saját hajózóikat küldték el a PG-be berepülésre és rendszerint ugyanezek az emberek vitték haza is a gépet. Ilyenkor maga az átvételi berepülés még a PG-ben megtörtént, külön az alakulatnál már nem kellett elvégezni a dolgot.

    A helikopterek esetében az orosz gyár a nagyjavítás után berepüli a gépeket, majd szétszereli és lényegében nullkilométeresként itt újra összerakja a hazai szakemberekkel.
    Ezzel egyrészt üzemidőt spórolnak, másrészt a gépek átadásáig eltelt időszak alatt beálló rizikót csökkentik a légi szállításával.
    Ugyanis a gépek átadásáig a gyártóé minden felelősség.
    Persze itt is adódhat kockázat, lásd a vietnámi Szu-27-esek esetét, amikor az őket szállító An-124-es rögtön a felszállást követően rázuhant egy tízemeletes árvaházra Irkutszkban, 1995-ben.
     
    fip7, sirdavegd, misinator and 8 others like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "A honvédség harci helikopteres képességének felújítása még alig kezdődött, máris csúszást szenved. A Mi–24-esek elmúlt év végi kiszállításakor még azt az információt kaptuk, hogy a nagyjavításukat és kismértékű korszerűsítésüket követően idén áprilisban érkezik vissza az első néhány gép, ez azonban a legutóbbi hírek szerint az év második felére tolódik. Az eredeti szándék egy tucat gép újbóli üzembe állítására vonatkozott, de egyelőre csak a kint lévő nyolc biztos, a többiről jelen cikk írásakor még nincs végleges döntés.

    A késedelemhez hozzájárulhatott, hogy az „ex-NDK-s” P verziók néhány fődarabja, mint például a főreduktor, szakszerű konzerválás és megfelelő dokumentumok hiányában nem javítható, így az itthon maradt, leállított, netán múzeumi vagy földi oktatópéldányokból kellett kiszerelni a szükséges részegységeket a Szentpéterváron lévő gépek számára.

    A szóban forgó Mi–24-esek azonban mind mennyiségileg, mind hátralévő élettartam szempontjából sem elégségesek, így változatlanul fennáll az egyelőre konkrétan és nyilvánosan meg nem említett igény, már ami a harci helikopteres képességre vonatkozik.

    Ezzel nyilván tisztában vannak a külföldi gyártók is, nem véletlen tehát az esetlegesen a háttérben folyó, puhatolózó megbeszélésekről, találkozókról szóló hírek elterjedése. Nem hivatalos információk szerint nemrégiben például Kínából érkezett Budapestre az AVIC (Aviation Industry Corporation of China), az állami tulajdonban lévő repülőgépgyárak exportjogával rendelkező cég képviselője, akinek látogatása a Z–10-es harci helikopterrel lehet kapcsolatba hozható.

    Azonnal adódik is tehát a kérdés: NATO tagállamként nálunk hogyan merülhet fel egyáltalán egy olyan logikátlannak tűnő beszerzés lehetősége, mint egy kínai fegyverrendszer. Ha rosszmájúak akarunk lenni, akkor viszont adja magát, hogy ami ennyire furának tűnik, annak nálunk bizony lehet esélye.

    Komolyra fordítva a szót, nem szabad elfeledkezni arról, hogy Kínával az utóbbi években rendkívül jók a politikai és gazdasági kapcsolataink, és az „unortodox” lépések sora még nem biztos, hogy véget ért. Ilyen aspektusból nézve még lehet is esélye a dolognak, és az akár hosszú távú megoldást is jelenthet a légierő számára..."


    Forrás: Nem minden vacak, ami kínai - Jetplanes.hu
     
    fishbed, tindalos, sirdavegd and 2 others like this.
  12. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Szerintem inkább az uj export verzio lesz az ha rosszmaju akarok lenni. Ha ha tenyleg bejonne ez az uzlet onnantol kezdve korlatozottan de lehetseges lesznek kinai fegyverek is. Meg talan egy ket legiharc raketa is.
    Egyebkent meg teljesen evidens ha kihasznalnank a jo kapcsolatokat.
     
  13. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Én simán kiegyeznék a Z10-el. Nekem a Z-10 a legjobban tetszik a harci helik közül. Hajrá! De nehogy csak pár darabot vegyenek.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ne harci helikopterekkel kezdjük már a vásárlást.A MI-24 nagyjavítás is agyrém.
     
  15. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Nekem a sorrend mindegy. De nagyon nem szeretnék már Vitarák előtt pózoló bakákat látni! :hadonaszos:
     
    antigonosz likes this.
  16. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    OT rendszámot nem akarnak rájuk akasztani? Ha már múzeumi állapotra hozzák őket....
     
    antigonosz and tonyo like this.
  17. danielblack

    danielblack Guest

    Valahol pedig azt írták, hogy "lábon" jönnek majd haza.
     
  18. eevil

    eevil Active Member

    Mindez elkerülhető lett volna, ha stratégiai tartalék lévén tisztességesen lekonzerválják őket és nem bíznak az időjárásállóságban. A vicc, hogy szerintem még mindig irdatlan mennyiségű technikánk rohad a szabad ég alatt. Kár.
     
    sirdavegd and kaktusz like this.
  19. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Volt több is. A '70-es, '80-as években amikor a Mihukat vettük, azok bizony saját rotorukon érkeztek.
    Továbbá az oroszok repültek vele távolsági rekordot is, deszanttérbe szerelt üzemanyagtartályokkal, továbbá az USA-ban is turnéztak a '90-es években Alaszkán keresztül.

    Valaki tudja-e, hogy volt-e, van-e nekünk deszanttérbe szerelhető üzemanyagtartályunk?
     
    sirdavegd likes this.
  20. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Az a sárga? Azt hiszem volt (van?).
     
    tindalos likes this.

Ezen oldal megosztása