[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 738
66 366
113
Mi ebben a méltatlan búcsú?
Különben idén ugye 12-re bővül a H225M állomány.
Az, hogy egy ilyen régi igáslónak és a személyzetének méltón is járt volna egy méltó búcsú, illetve, hogy úgy lett volna jó, ha valódi váltótípus is van és az már rendszerbe is áll.
Egyfelöl a H225M se képes mindenben pótolni egy Mi-8/17-est (ezen persze vitatkozhatunk), másfelől a lényeg, a H225M nem tűnik egyelőre stabil rendszernek, ha igaz, hogy van olyan példány Szolnokon, amiben már háromszor(!) cseréltek főreduktort.

Persze, ha a francia állja a cehet, hogy inkább főelemet is képes cserélni a legkisebb fémforgács detektor bejelzésre, csak nehogy egy újabb lezuhanás legyen a dologból, akkor oké, főleg, ha emellett a kiképzés üteme sem szenved csorbát.
De nem gondolkodni a rendundáns, diverz alternatíváról legalább a komplett H225M flotta teljes felállásáig, az hiba. Még akkor is, ha tudjuk az okokat.

Én hiszek abban, hogy a H225M idővel szintén stabil igáslóvá válik, bár a Mi-8-as kultúrához idehaza hozzátartozott a PG és az általa biztosított közepes ipari javítás, mint támogatási szint. A PG már közel húsz éve nincs, de jól mutatja, hogy még ennyi idő távlatból is mennyit jelent ez a mélységű üzemeltetési kultúra egy típuscsalád életében. Az igáslóvá váláshoz stabil üzemeltetési háttér kell, mégpedig kellő mélységben.
A H225M-ből eleve nincs 40-50 darab és szó nincs a hazai nagyjavítóbázisról (pont az alacsony darabszám miatt), így a nyögvenyelős kezdés mondhatni duplán fáj és kétségeket ébreszt.
Mégegyszer mondom, mert ez egy rendkívül modern technika, itt a kezdeti időszak még számos gyermekbetegséget hordoz, akkor is, ha a típus maga nem új és nem csak nálunk ismert.
Annak ideján a Gripen is "kényes" volt, pláne a kifutó MiG-29-esek mellett. Mert a MiG-29-esnél a végán már az se számított hibának, ami tényleg az volt. Emlékezzünk vissza, hogy milyen állapotban kerültek kivonásra és nézzük meg, hogy az első években (1994-95) még hogyan pátyolgatták takargatták a gépeket.

Viszont a H225M esetében nemzetvédelmi szempontból hiba, hogy nem képezünk átmenetet, csak kiejtjük az ismert elemet és kizárólag a sokismeretlenes egyenletre akarunk hagyatkozni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az, hogy egy ilyen régi igáslónak és a személyzetének méltón is járt volna egy méltó búcsú, illetve, hogy úgy lett volna jó, ha valódi váltótípus is van és az már rendszerbe is áll.
Ha elolvasod még egyszer, akkor láthatod, hogy nem szűnik meg a Mi-17, csak éppen külszolgálatra megy. Azaz amikor visszajön, akkor lehet könnyezni, díszköröket leírni, meg kitüntetni.
Másrészről a kommented is a H225-ről szól.
De méltón búcsúzni csak a Mi-17-től kell majd. Ehhez csak nagyon közvetve kapcsolódik a H225M.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 041
113
Január óta van kinn egy Mi-17-es Boszniában (704). Akkor most váltanak és ami hazajön annak már vége?
A 702-es egy hete még repült a Bakonyban.
A 2017-es orosz nagyjavításból hazatérés óta úgy tudjuk, hogy 7 évet vagy 2000 órát repülhetnek még a Mi-17-esek.
A 7 év májusban jár le 4 gépnél. Az ötödik gép (701) csak szeptemberben érkezett vissza. A 2000 órákat nem tudjuk.
Előző év végén közbeszerzést írtak ki a Mi-17/-24 helikopterek üzemeltetésének 2026-ig történő fenntartására, aminek még nincs eredménye. Visszavonva, törölve nem lett.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 041
113
A Mi-8-as búcsúztatóra mióta is várunk? Pontosan 3 éve? Azt is megígérték, hogy majd a következő repülőnapon lesz egy méltó búcsúztatás. Aztán nem lett.

A Hende féle 3 civil Mi-8-ast állították le akkor, amelyek egy nagyjavítás után még repülhettek volna, ha jól emlkszem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 337
96 705
113
És ezzel a közbeszerzéssel mi lett?

Mi-17 és Mi-24 típusú helikopterek fenntartása (2023-2026)

Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Mi-17 és Mi-24 típusú helikopterek fenntartása (2023-2026)

Keretösszeg: nettó 2.839.412.180, - Ft (bruttó: 3.606.053.468, -Ft)

A keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2023. évben: nettó 359.097.220,- Ft
2024. évben: nettó 1.062.992.126,- Ft
2025. évben: nettó 866.141.734,- Ft
2026. évben: nettó 551.181.100,- Ft
Ajánlatkérő a fenti keretösszeg 70 %-ának mértékéig vállal lehívási kötelezettséget.

A részletes követelményeket a Részvételi dokumentáció részét képező Műszaki leírás tartalmazza.

Fő finanszírozási és fizetési feltételek:
A számla kiegyenlítése a teljesítést követően, az Ajánlattevő által kiállított számla ellenében, annak kézhezvételétől számított 30 naptári napon belül banki átutalással, a Ptk. 6:130. §-ban foglaltak alapján, a MÁK fizetési szabályai szerint történik. Az átutalástól eltérő fizetési módot Ajánlatkérő nem tud elfogadni.
Előleg igénybevételének lehetősége biztosított a Vbt. 101. §-ban foglaltakra tekintettel, a nettó 12.000.000,- Ft értéket meghaladó megrendelések esetén.
Az elszámolás és a kifizetés pénzneme HUF. Ajánlatkérő a részletes fizetési feltételeket az ajánlattételi szakaszban az ajánlattételi felhívás mellékleteként kiadott szerződéstervezetben ismerteti.

Részvételi határidő: 8.12.2023
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 738
66 366
113
Ha elolvasod még egyszer, akkor láthatod, hogy nem szűnik meg a Mi-17, csak éppen külszolgálatra megy. Azaz amikor visszajön, akkor lehet könnyezni, díszköröket leírni, meg kitüntetni.
Másrészről a kommented is a H225-ről szól.
De méltón búcsúzni csak a Mi-17-től kell majd. Ehhez csak nagyon közvetve kapcsolódik a H225M.
Azért a lényeg gondolom átment.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 041
113
Január óta van kinn egy Mi-17-es Boszniában (704). Akkor most váltanak és ami hazajön annak már vége?
A 702-es egy hete még repült a Bakonyban.
A 2017-es orosz nagyjavításból hazatérés óta úgy tudjuk, hogy 7 évet vagy 2000 órát repülhetnek még a Mi-17-esek.
A 7 év májusban jár le 4 gépnél. Az ötödik gép (701) csak szeptemberben érkezett vissza. A 2000 órákat nem tudjuk.
Előző év végén közbeszerzést írtak ki a Mi-17/-24 helikopterek üzemeltetésének 2026-ig történő fenntartására, aminek még nincs eredménye. Visszavonva, törölve nem lett.

Ezek szerint Pápán pedig a 701-es volt eddig készültségben...

Megújul a Magyar Honvédség kutató-mentő képessége...
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
65fae6f9e880b225492224.jpg
65fae6fa5c034886876198.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 041
113

Március 22-én gyűltek össze az ország ejtőernyős alakulatai Szolnokon, szokásos éves találkozójukra...
65fe96baa7e6e545313299.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 041
113
Az idei évben is az EUFOR Althea művelet parancsnoki teendőit ellátó nemzet, vagyis 2024-ben Magyarország biztosítja a bosznia-hercegovinai békemisszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét...


6616454baca6d162550541.jpg
6616454aed4a4588434847.jpg

6616454da248b817485733.jpg
6616454a67566123209554.jpg
6616454a9af83185627169.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 041
113
Több mint négy évtized forgószárnyakon...

Az EUFOR kötelékében Molnár "Moles" István törzszászlós a minap utoljára repült szeretett Mi-17-esén Szarajevóban, hiszen missziója a végéhez ért. A magyar hajózó Szolnokra való hazatérése után, több mint 40 évnyi szolgálattal a háta mögött, hamarosan nyugdíjba vonul.

437533833_826117702888795_5092376742607798777_n.jpg
437561898_826117366222162_2521636784192984149_n.jpg

438099801_826117039555528_3875715949930657650_n.jpg
438059102_826117136222185_3310093536828292785_n.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 256
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 166
81 041
113
Több mint négy évtized forgószárnyakon...

Az EUFOR kötelékében Molnár "Moles" István törzszászlós a minap utoljára repült szeretett Mi-17-esén Szarajevóban, hiszen missziója a végéhez ért. A magyar hajózó Szolnokra való hazatérése után, több mint 40 évnyi szolgálattal a háta mögött, hamarosan nyugdíjba vonul.

437533833_826117702888795_5092376742607798777_n.jpg
437561898_826117366222162_2521636784192984149_n.jpg

438099801_826117039555528_3875715949930657650_n.jpg
438059102_826117136222185_3310093536828292785_n.jpg
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Szerintem szép, hogy utoljára még kiengedték.
Ne legyèl ennyire szentimentális.

Semmi szèpsèg nincs benne.
Ha megfelelt a külszolgálatra ès jelentkezett, akkor kimehet.

Amúgy ennek a cèlja hogy megnyomják a nyugdíjját.
Règebben is így volt.
Csak akkor minden alkalmatlan faszt kivittek ezokból.