[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
"A 2015. januárban Kabulban megalakított 311-es századot (Air Expeditionary Advisory Squadron, AEAS ) magyar, amerikai, horvát, cseh és szlovák mentorokból hozták létre azzal a céllal, hogy az afgán helikopteres társadalom - a Shindandban, Mazar-E-Sharifban, és Kabulban korábban sikeresen lezárult hajózó és műszaki képzés után - újabb szintre léphessen. Az afgán katonai felső vezetés a már kiképzett és a végrehajtó századokhoz kikerülő hajózók részére a szárazföldi csapatok hathatósabb támogatása érdekében ugyanis új képességek kialakítását tervezte: az UB-32 blokkokból kilőhető, nem irányított Sz-5 és Sz-8 típusú 57 mm-es rakétákkal, illetve az UB blokkok konzoljaira szerelhető GSH-23 gépágyúval történő lövészet készségszintű elsajátítását, valamint az afgán hajózók éjjellátó képességének létrehozását célozta meg. E képességek kialakítását az afgán légierőben rendszeresített MI-35 típusú harci helikopterek számának drasztikus csökkenése, illetve az Afgán Különleges Erők éjszakai bevethetőségének igénye tette szükségessé.
...
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis hajózó és műszaki állományából kikerülő légi mentorok a koalíciós partnerekkel közösen több mint 500 fő hajózót, köztük helikopter gépparancsnokokat, másodpilótákat, fedélzeti technikusokat és ajtólövészeket képeztek ki 2019. februárig."

Szomorú, hogy a honvédelem.hun nem tudok mostanában olyan cikket olvasni amiben ne lenne ténybeli tévedés. :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Közbeszerzési értesítő:

E hirdetmény feladásának időpontja: 29.3.2019

2019/S 066-155891

Adásvételi keretszerződés «Mi-8, Mi-17 típusú szállítóhelikopterek fenntartása» tárgyban
Mi-8, Mi-17 típusú szállítóhelikopterek fenntartásához szükséges alkatrészek beszerzésére és berendezések javítására vonatkozó vállalkozói elemekkel bővített adásvételi keretszerződés.

Keretösszeg: nettó 3 937 007 400 HUF (bruttó 4 999 999 398 HUF)

Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2019 nettó 393 700 786 HUF 2019 (bruttó 499 999 998 HUF Keretösszeg)
2020 nettó 629 921 258 HUF 2020 (bruttó 799 999 998 HUF Keretösszeg)
2021 nettó 629 921 258 HUF 2021 (bruttó 799 999 998 HUF Keretösszeg)
2022 nettó 551 181 104 HUF 2022 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
2023 nettó 551 181 104 HUF 2023 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
2024 nettó 551 181 104 HUF 2024 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
2025 nettó 393 700 786 HUF 2025 (bruttó 499 999 998 HUF Keretösszeg)
2026 nettó 236 220 000 HUF 2026 (bruttó 299 999 400 HUF Keretösszeg)

Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.


A szerződés időtartama:
Kezdés 1.7.2019.
Befejezés 31.12.2026


Ajánlattételi határidő:
6.5.2019 - 10:00
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
https://airbase.blog.hu/2019/04/22/mentesek_nagypenteken

"A gép személyzetének feladata hasonló volt a tavaly szeptemberi mentésekhez: a fedélzeti csörlővel kellett egy bokatörést szenvedett túrázót a Csobánc keleti oldaláról menteni, majd átadni a mentőknek."

sar-csobanc-10.jpg


(Az írásban szereplő ferihegyi A380-as leszállásával itt ne foglalkozzunk, koncentráljunk a helikopterekre)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 836
12 557
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113

https://htka.hu/2011/09/08/a-vasnak-a-levegoben-van-a-helye-hivatalosan-atvettuk-a-mi-8-asokat/
https://htka.hu/2011/09/08/a-vasnak-a-levegoben-van-a-helye-hivatalosan-atvettuk-a-mi-8-asokat/
"Mindkét példányban jelentős üzemidő-tartalék van még, gépenként körülbelül 1200 óra, ez azt jelenti, hogy még sokáig nagyjavítás nélkül rendelkezésünkre tudnak állni."
“Egy évben a műszaki kiszolgálást figyelembe véve 250-280 órát tudunk repülni. Ha a két gépre eső 2500 órát elosztjuk ezzel, akkor nagyjából 3-4 évig tudjuk őket használni.”

"A HS-11 oldalszámú forgószárnyast 1981. október 11-én gyártották, míg a HS-13 oldalszámú masina 1982. március 23-án készült el."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and ms07

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Biztos porosodik hozza valahol, de ha folraknak akkor minusz 20-30% a hajtomu teljesitmenybol kb......
Igen, volt raktaron beloluk, de picit visszavesz a teljesitmenybol illetve a forgoszarnyaknak sem tesznek jot. A gyakoribb szerviv meg most nem hianyzik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113

Nem tudom, mikor készült az interjú, de következetesen az orosz helikopterek 2023-as kivonásáról ír.... kicsit feljebb, április 3-án linkeltem a közbeszerzési eljárást, amiben 2026-ig akarják biztosítani az alkatrészeket. Ahhoz képest hogy "jól átgondoltak" a beszerzések, kicsit gyorsan változnak a dolgok... de legalább előregondolkodnak és változtatnak, ha kell.



"A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."


"ha jelentősebb beavatkozásra van szükség, akkor már a gyártóval kapcsolatban álló szerviz partner végzi el az alkatrészek cseréit és adott esetben a nagyobb javításokat."


"olyan új hangárkomplexumok létesülnek majd, amikben például a kompozit lapátok javítása lehetséges lesz."



"Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

???? Eddig mintha nem erről lett volna szó... H145M = Hforce3.



"H-225M minden esetben 3 fős személyzettel fog repülni."



"Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."

Hogy le lettek néhányan internethuszározva a múltkor, amikor ugyanezt leírták.... :rolleyes: