Előzetesen mielőtt válaszolok egypár kommentre.
Elég közelről van, volt szerencsém végigkísérni a magyar helikopteres flotta nyűglődését. Évről évre láttam (és tapasztaltam), hogy megyünk egyre lejjebb. A kulcsév a 2010-es volt. Ott dőlt el, hogy merre is lesz a tovább.
És látom, tudom, h mi van amikor azt mondják a feladathoz elegendő gép van. Kérdés, hogy mi a feladat? Múzeumba küldeni a gépeket? Arra van anyag...
@Szeti (2011. szeptember 9. péntek @ 00:46)
Egyet tudok érteni.Teljes mértékben. “Szamomra a jelenlegi szinvonalat ezek kepviselik ebben a kategoriaban: Merlin, Osprey, Black Hawk-M." - legyen az elvárása a "marcika" felhasz. nevű kommentelőnek. Csak előbb ébredjen fel.
@Acepilot szerint:
2011. szeptember 9. péntek @ 08:58
Legyen igazad! Csak nehogy, az legyen, jajj bocs most elmarad. Majd jövőre, meg azután, meg azután... Ezt ismerjük.
Esett szó, arról hogy a csehek és a szlovákok megválnak a 24-esektől. Váljanak. Nekünk még akkor nem kell követni őket.
Az a nagy baj, hogy mi anélkül válunk meg tőlük, hogy eladnánk, ingyen továbbadnánk, stb. Egyszerűen kimúlnak. Anno már szentkirályon is csinálták: 15-ből, 13-at, abból 9-et, stb. Ezért mondom, hogy a kulcs a 2010. Itt jutottunk el oda: 2 db 24-esből már csak egyet lehet csinálni! Utána meg egy fantom légierőt.
Véleményem az, akármennyire is ellenkezik ez a szívem dobbanásával, hogy a Mi-24-es flottának véget kell vetni. Itt és most kellene lezárni a történetet, ki kell vonni mindet. Életem típusa, de egyszerűen öregek. Hogy esetleg felújítanak 5 db-ot? Akkor lesz jó indulattal 5 db "új", meg mondjuk 3 db-ot összekannibalizálunk.
Az 8 db. Amiből 3 hamarosan megint meghal.
Csak aki ismeri a 24-es flottát a legfiatalabb is 1985 decemberi, azaz 1986-os. Számoljunk! Közel 25-26 évesek! Ezeket nem lehet már sokáig foltozni. És melyikeket? (Sztem csak a V-k jönnek szóba)
711: már 2006 óta rohad
712: 2008
713: 2009
714: 2010
715: lezuhant
716: repül
717: már 2004-ben kuka volt
718: 2008
719: 2010
720: 2009
(Esetleg a maradék négy P. Ezek sem sokkal jobbak, feléhez nincs papír!)
A legjobb megoldás lenne, ha a 24-esekre költendő lóvét a szállítókba ölnénk bele.
Véleményem szerint téves az a nézet, hogy a mil család szállítói nem látnák el megfelelően a feladataikat! Ellátnák, ha lenne mivel! Nem rossz gépek azok. Csak azok is már öregek! Amik most jöttek is majdnem 30 évesek! Azokat sem fogjuk nagyon újíttatni később, megy a lecsóba mind.
Ami kellene: venni mondjuk 8 db Mi-171-est. Azzal ellennénk még 15-20 évig. Mellette a hazai gépeket szépen kiröpülgetnénk (üzemórát és a naptári évet elfogyasztanánk).
Ezeket (171) lehetne újítgatni foltozgatni. Ezekre lenne szükség is.
(További véleményem bár ez már csak helikopteres fanatizmus, hogy a gripen flottát is csak addig fogjuk jurrasic nélkül üzemeltetni, míg itt vannak a szőkék! Utána megy az is a reptér végébe. Ehelyett - mert ki a tököm támad meg minket - fordítanák a helikopterekre az üzemeltetési pénzt. Mert helikoptert már láttam menteni embert a pl.: a vörösiszap katasztrófa kapcsán, de gripent még nem...)