[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

A horvátoknál meg simán megy Mi-17, ha kell. Nagy, nem optimális a feladatra, de ha kell megy és életet ment.
 
http://airbase.blog.hu/2014/08/13/harom_generacio_i_resz

"Szappanos Nóra százados, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis másod-helikopterpilótája, a Mi-8-as, Mi-17 közepes szállítóhelikopterek fülkéjében a jobb oldali ülés az övé..."
 
http://airshowinfo.hu/hirek/hirek/item/164-vizi-legiparade-az-elso-gyakorlonap.html




https://www.facebook.com/media/set/?set=a.938228632869676.1073741859.199296930096187&type=1


48623678e77f803a5570f8428eaa1586.jpg
 
Kettő legalább repül. Egy rendes katonai 17-es meg egy civil 8-as.
Érdekes hogy a 8-asra nem szereltek fel porvédőt egy már örökre megpihent gépről.
 
Azért ez így nem teljesen igaz, voltak olyan Mi-8-asok, amelyek hajtóművei rendelkeztek porvédővel, csak nem az eredeti PZU-val. Mind az egyiptomiak, mind az etiópok szereltettek fel egyes Mi-8-asaikra porvédőt. De magyar gépen ilyen valóban nem volt. Itt van pl két ilyen gép:

7zknwsubs78e1jke70jg.jpg


TG
 
http://lhsn.hu/nagy-erteku-technikai-eszkozt-mentettek-a-repulok-vedoszentje-veluk-volt/
 
http://www.honvedelem.hu/galeria/mh_muveleti_tanacsado_csoport_gyakorlat_a_bakonyban

Ez az egyik Mi-17N ?! Most akkor hogy is állunk helikopterügyben? A nemrég vett 3 civil gépből egy állítólag nem repül. De akkor van 1 Mi-17 és két Mi-8? Hülye helyzet, de minél kevesebb a gép, annál jobban összezavarodok.
 
Csináltam egy Google-táblázatot, elvileg ezt mindenki szerkesztheti, ide elkezdtem írni az "észleléseket" az elmúlt pár hónapból.
A használata kb. megegyezik az Excelével, bárki szabadon beleírhat (újabb dátumnál egy sort kell fölé beszúrni, a formázást meg majd időnként megcsinálom, hogy átlátható maradjon).
Csinálni fogok róla biztonsági másolatokat, hogy ne menjen kárba az eddigi munka, ha netán valaki úgy érezni, hogy neki feltétlenül ki kell törölnie az egészet. Talán ezzel a rendszerrel kapható reális kép az üzemképes gépekről.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bif22nmyV3yIdT0FbUXsSpYnVcHO5rZGvc91CKD7iEo/edit#gid=0
(Csak augusztusig kerestem vissza, de alá is nyugodtan lehet tölteni)
 
Mert ezek olyan oldalszámok, amik nagyon régen repültek, és nem valószínű, hogy mostanában felbukkanjanak (a 703& 704, és a 2 finn gép is csak zárójelben van emiatt a végén).
De persze szívesen beírom (bárki beírhatja), nem áll semmiből, csak gondoltam ne legyen túl zsúfolt fölöslegesen.

TT
 
Jelenleg 6-7 gép repült mostanában, persze kérdés, hogy egyszerre is tudnának e. Lassan felesleges lesz a tendert kiírni :)

A 17N-eket hogyan tudták előszedni, eddig mi hiányzott hozzájuk? Mennyi idejük lehet még nagyjavításig? a személyzet kezdheti újra az NVG-t? kb két évig nem repültek, a jogosítások elvesztek, gondolom
 
ide elkezdtem írni az "észleléseket" az elmúlt pár hónapból.
Tisztára, mint az UFO magazinban. :-D