[HUN] NMS 4x4 Yörük / Nomád

Feltolja az csak lassan. A terepjaro kepessegnel a 4 kerekhajtastol fontosabb a jo kerek.
Persze a dolgokon lehet javitani de minden ezen ket dologra epul jo kerek es hasmagassag. Ezek nelkul nincs terepjaro kepesseg mig az osszes tobbi nelkul lehet csak a merteke valtozo. 4 kerek meghajtas nelkul is lehet jo terepjarokepessegu egy jarmu ahogy eros motor nelkul is ahogy optimalis sulyelosztas nelkul is stb. De jo kereknelkul vagy olyan hasmagassaggal ami elakad nincs. Ez az alap a tobbi csak extra.
Dehogy tolja. A hajtáslánc minden eleme számít: a kerék tapadása (nyári gumival, 4x4 hajtással sem fogsz elindulni jégen), a kerék meghajtása (elsőkerék-, hátsókerék-, összkerékmeghajtás), és természetesen a motor (nyomaték és teljesítmény). Ha az egyik nem elég a gépjárműhöz mérten, akkor cseszheted a terepjáróképességedet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Dehogy tolja. A hajtáslánc minden eleme számít: a kerék tapadása (nyári gumival, 4x4 hajtással sem fogsz elindulni jégen), a kerék meghajtása (elsőkerék-, hátsókerék-, összkerékmeghajtás), és természetesen a motor (nyomaték és teljesítmény). Ha az egyik nem elég a gépjárműhöz mérten, akkor cseszheted a terepjáróképességedet.
Persze hogy szamit minden de a gumi es a megfelelo hasmagassag hianyab semmilyen terepjaro kepesseg nincs. Mig az osszes tobbi hianyaba de a ket altalam felsorolt eseteben van csak a mertek valtozo. Ha valami nem kepes felvinni magat egy kozuton egy dombon az nem valodi gepkocsi. Ha aszfalton felviszi magat es van jo gumi es megfelelo hasmagassag lassan de a folduton a sarba is fel fog menni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Persze hogy szamit minden de a gumi es a megfelelo hasmagassag hianyab semmilyen terepjaro kepesseg nincs. Mig az osszes tobbi hianyaba de a ket altalam felsorolt eseteben van csak a mertek valtozo. Ha valami nem kepes felvinni magat egy kozuton egy dombon az nem valodi gepkocsi. Ha aszfalton felviszi magat es van jo gumi es megfelelo hasmagassag lassan de a folduton a sarba is fel fog menni.
Ez azért nem igaz, mert a neten is láthatsz olyat, hogy a G osztály (mondhatjuk, hogy vitathatatlanul a legjobb terepjárók egyike) bentragadt a sárban, és egy traktor húzta ki. Pedig nem is volt emelkedő, és a sár is csak csűdig ért.
Sőt! T72 is ragadt be, meg Boxer is csúszott az árokba, pedig egyik sem pite terepjáró.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ez azért nem igaz, mert a neten is láthatsz olyat, hogy a G osztály (mondhatjuk, hogy vitathatatlanul a legjobb terepjárók egyike) bentragadt a sárban, és egy traktor húzta ki. Pedig nem is volt emelkedő, és a sár is csak csűdig ért.
Sőt! T72 is ragadt be, meg Boxer is csúszott az árokba, pedig egyik sem pite terepjáró.
Vagy nem fogott a kerek vagy elerte a sar a hasmagassagot. Pont azok amiket irtam.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ha egy gepjarmu nem fekszik fel es fognak a kerekek /nem forog ki/ kijon a dagonyabol.

De ha felfekszi vagy koforog a kerek onalloan kulso beavatkozas nelkul elakadt.

Lehetbarmekkora a motor barmilyen az attet barmilyen a sulyelosztas barmi...a
 
Vagy nem fogott a kerek vagy elerte a sar a hasmagassagot. Pont azok amiket irtam.
Nem fogott a gumi/kipörgött a kerék, mert van az a sár/jég, ahol már nem tapad a legjobb minőségű terepgumi sem.
A hasmagasság persze fontos, de nem a legfontosabb. Láttam videot, ahol egy Subaru Impreza átküzdötte magát úgy egy sártengeren, hogy a motorháztetőig ért a dagonya, ahogy tolta magaelőtt a trutyit. Persze, a legjobb összkerékhajtás, és a 2,5 XT motor volt alatta....:D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Nem fogott a gumi/kipörgött a kerék, mert van az a sár/jég, ahol már nem tapad a legjobb minőségű terepgumi sem.
A hasmagasság persze fontos, de nem a legfontosabb. Láttam videot, ahol egy Subaru Impreza átküzdötte magát úgy egy sártengeren, hogy a motorháztetőig ért a dagonya, ahogy tolta magaelőtt a trutyit. Persze, a legjobb összkerékhajtás, és a 2,5 XT motor volt alatta....:D
Az csak atgazolo kepesseg szerintem.

Persze en nem azt allitom hogy nem fontos az eros motor a felezo meg a tobbi mert fontos. De az ltalam irt 2 tenyezo a legfontosabb. /nem en talaltam ki :) / nallam millioszor hozzaertobb es rutinosabb emberek a temaba.
 
Az csak atgazolo kepesseg szerintem.

Persze en nem azt allitom hogy nem fontos az eros motor a felezo meg a tobbi mert fontos. De az ltalam irt 2 tenyezo a legfontosabb. /nem en talaltam ki :) / nallam millioszor hozzaertobb es rutinosabb emberek a temaba.
Megnéztem a videót, és nem ért tökig az Imprezának. Viszont találtam egy másikat, ahol a szuper 4WD-k elakadtak, a Subaru Forester meg átgázolt a dagonyán. Nézd meg, melyik autónak meddig ért a sár!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(A Subaru Foresterben nincs felező.)
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Marmint a hasmagassag es a 4WD vezerles-hajtas, nem a kerek. :) De azert a motor, konkretan a LE is ugyanolyan fontos harmadikkent szerintem, mert egy harmatos motort hiaba felezel, az nem fog neked feltolni 14-16 tonnat egy 60% emelkedon...
Felmegy az!
Öreg Csepellel fölkattogot a századunkbol az egyik srác olyan tarvágásos hegyoldalon, hogy minden útba eső tuskóra fel kellett lépnie a kerékkel, hogy ne akadjon föl a híd. Mindezt úgy, hogy nem látta csak az eget maga előtt, meg azt a négy embert akik a kocsi orrán álltak, mutatták neki merre menjen, és mindig átmásztak arra a sárvédőre amelyik első kerékkel éppen tuskóra mászott.
A Csepszonok gyárilag 7,5 tonnára voltak engedélyezve, de a mieink a táblájuk szerint 9800 kg voltak.
Ja, es leánykorukban, (28 évvel korábban) 95 lóerősek voltak.
 
Feltolja az csak lassan. A terepjaro kepessegnel a 4 kerekhajtastol fontosabb a jo kerek.
Persze a dolgokon lehet javitani de minden ezen ket dologra epul jo kerek es hasmagassag. Ezek nelkul nincs terepjaro kepesseg mig az osszes tobbi nelkul lehet csak a merteke valtozo. 4 kerek meghajtas nelkul is lehet jo terepjarokepessegu egy jarmu ahogy eros motor nelkul is ahogy optimalis sulyelosztas nelkul is stb. De jo kereknelkul vagy olyan hasmagassaggal ami elakad nincs. Ez az alap a tobbi csak extra.
Ez így van!
Ha a hasa lefekszik, és vagy a gumi eltömődik, mert nincs rendes öntisztulása akkor a világ bármelyik autója megáll!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and LMzek 2.0
Megnéztem a videót, és nem ért tökig az Imprezának. Viszont találtam egy másikat, ahol a szuper 4WD-k elakadtak, a Subaru Forester meg átgázolt a dagonyán. Nézd meg, melyik autónak meddig ért a sár!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(A Subaru Foresterben nincs felező.)
Elmondom szerintem mit látunk ezen a videón.
Az elöl haladó terepjárón sárra való terep gumi van. A másikon un AT gumi ami senem utcai, senem terep.
Két nehéz dög.
A hídjaikkal legyalulják a bakhátat amelyiken az AT gumis viszonylag könnyen fennakadt. Utánuk jön a Subaru a már javított úton jó sárra való terepgumival.
 
Megnéztem a videót, és nem ért tökig az Imprezának. Viszont találtam egy másikat, ahol a szuper 4WD-k elakadtak, a Subaru Forester meg átgázolt a dagonyán. Nézd meg, melyik autónak meddig ért a sár!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(A Subaru Foresterben nincs felező.)

Igy igaz, nincs felezo. Ez a regi AWDs Forester meg, ahol a ket tengely kozott alapbol asszem 50-50es es onnan varialja a nyomatekot, de talan mar ez is tudta a kerekek kozott is, mint a maiak, mar nem emlekszem.
En nagy Subaru AWD fan voltam, tele volt anno ilyenekkel a YT. Ez nem 4WD, de az AWD kozott maig a leghatekonyabb es a legkonnyebb megoldas (ma mar rengeteg jo AWD van, bar sokuk nem all-time), ha nem olyan japanos fapados lenne a belseje, biztos Subarut vennek. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
Elmondom szerintem mit látunk ezen a videón.
Az elöl haladó terepjárón sárra való terep gumi van. A másikon un AT gumi ami senem utcai, senem terep.
Két nehéz dög.
A hídjaikkal legyalulják a bakhátat amelyiken az AT gumis viszonylag könnyen fennakadt. Utánuk jön a Subaru a már javított úton jó sárra való terepgumival.
Az is belejatszhat, de tobbrol van itt szo szerintem.
Egyreszt a masik = Mitsubishi? Mert azon szerintem terepgumi van, nezd meg 2:10-nel, amikor parkol balra.
Masreszt nezd meg a Patrolt az elejen, kiporog a bal elso kerek, mig a jobb elso all, majd a jobb hatso, majd amikor forgatja a kormanyt, akkor az addig allo jobb elso is porog parat - nem ismerem a tipust, lehet, csak a sofor benazik, de gyanitom, nincs olyan automatikus torque redistribution, mint a Subarunal, a rendszer szimplan csak fekezi a kiporgo kereket, de meg azt sem mindig helyesen...?
Avagy nezd meg 2:50-nel a Mazda truckot: porog a hatso kerek - ott sincs nincs normalis traction control, a torque nincs atiranyitva.
Harmadreszt szerintem a Forester joparszaz kiloval konnyebb lehet a tobbinel, egyszeruen atrohant, nem ragadt bele sarba.
 
Megnéztem a videót, és nem ért tökig az Imprezának. Viszont találtam egy másikat, ahol a szuper 4WD-k elakadtak, a Subaru Forester meg átgázolt a dagonyán. Nézd meg, melyik autónak meddig ért a sár!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(A Subaru Foresterben nincs felező.)
Muhahahhhhhha.
Balfaszoknak meg kéne tanulni mire van a (@Parapitecus csak neked) difizár.
 
Az is belejatszhat, de tobbrol van itt szo szerintem.
Egyreszt a masik = Mitsubishi? Mert azon szerintem terepgumi van, nezd meg 2:10-nel, amikor parkol balra.
Masreszt nezd meg a Patrolt az elejen, kiporog a bal elso kerek, mig a jobb elso all, majd a jobb hatso, majd amikor forgatja a kormanyt, akkor az addig allo jobb elso is porog parat - nem ismerem a tipust, lehet, csak a sofor benazik, de gyanitom, nincs olyan automatikus torque redistribution, mint a Subarunal, a rendszer szimplan csak fekezi a kiporgo kereket, de meg azt sem mindig helyesen...?
Avagy nezd meg 2:50-nel a Mazda truckot: porog a hatso kerek - ott sincs nincs normalis traction control, a torque nincs atiranyitva.
Harmadreszt szerintem a Forester joparszaz kiloval konnyebb lehet a tobbinel, egyszeruen atrohant, nem ragadt bele sarba.
A hagyományos terepjárókon nincs semmilyen aktív nyomaték elosztás. Van 2 vagy 3 difi és azokat zárod szükség esetén. De a legegyszerűbb rendszerekben még az első és hátsó híd között sincs difi, csak egy kapcsolható fix hajtás. Alapból hátul kapar, csak laza talajon szabad bekapcsolni az első hajtást. Aszfalton ezek törik a kardánt 4x4-ben. Tapasztalatból mondom! :-D
Klasszak ezek a modern aktív cuccok. Láttam Audit utcai gumival olyan dagonyában kihúzni másik személyautót, hogy én az Audiról sem hittem volna, hogy kijön. Meglepő volt!
De!
Egy haverom kölcsön kapott egy Porsche Cayenne vagy Cayman nem tudom mit. Olyat amelyikkel végigmentek a Bamako rallin. Haspáncél, ilyesmi volt rajta. Tettek rá egy rendes terepgumit és kimentek vele dagonyázni. A srácnak komoly előítélete volt az ilyen puccos utcai terepjárókkal szemben. De azt mondja, a légrugóval megemelt hasmagassággal mindenhol tökéletesen elment. Nem tudott belekötni!
20 percig. Akkor kigyulladt az összes lámpa a műszerfalon, és kiírta, hogy erőátvitel túlmelegedett, azonnal menjünk szervizbe!
Az én saját definícióm a terepjáróra az, hogy az a terepjáró, amelyikkel üzemszerűen lehet átgázolni tökön paszulyon, anélkül, hogy számottevően növekedne a szervizigény.
Nem tudom ezek az aktív rendszerek hogy bírnák amikor az erdészetben a favágók nap mint nap ütik őket, vagy a katonák tolják neki, mert kell.

Van itt egy jó magyarázat a témában:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.