Nekem nem okoz gondot egy "kihívás" , emelem a tétet:
920 Le (Víz-(m)ethanollal)
( U.i: Valóban meg lehet csinálni --szerintem--, nem a fórumot troll-kodom. )
Igen. Rövid időre...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nekem nem okoz gondot egy "kihívás" , emelem a tétet:
920 Le (Víz-(m)ethanollal)
( U.i: Valóban meg lehet csinálni --szerintem--, nem a fórumot troll-kodom. )
A 850 Le-re modernizálást(750 Le körülről) nem értem miért nem tudják megoldani, ekkora teljesítménynél alig több mint a mérési hiba.
Hát látod valami nem kerek mégsem. Gondolom megoldják mert azért jól meghízott az M84 attól a formás ERA csomagtól (Még mindig a legszebb t-72 variáns vitathatatlanul)
Azt ne felejtsd el, hogy maga a V-46 motor az 650 lóerővel kezdett, szóval a V-46-6 is már egy 130 pacival meghúzott változat.
Induljunk ki a lengyel árból. Csak tipp olyan 1.2-1.5 millió euró db ént. Nagyjavítás és egy szükséges minimális modernizáció.A nálunk rendszeresített T-72-esek nagyjavítása (nem modernizálása), tehát hogy minden működjön rajta, üzemképes legyen, mennyi szerintetek forintban per darab?
Nezz utanna iraknak memmyiert csinalta anno a curus abbol tudsz szamolniA nálunk rendszeresített T-72-esek nagyjavítása (nem modernizálása), tehát hogy minden működjön rajta, üzemképes legyen, mennyi szerintetek forintban per darab?
Jó kis diszperzites sárga falfestékkel.Nezz utanna iraknak memmyiert csinalta anno a curus abbol tudsz szamolni
Megérné?A nálunk rendszeresített T-72-esek nagyjavítása (nem modernizálása), tehát hogy minden működjön rajta, üzemképes legyen, mennyi szerintetek forintban per darab?
Mondjuk nem ez volt a kérdésem.Megérné?
Megérné?
Tata azért lesz kénytelen megtartani a jelenlegi T-72-esek egy részét, mert nem jön elég Leo-2 egyelőre. Minimum még 44 darab Leo kellene, de arra középtávon sincs pénz.Mondjuk nem ez volt a kérdésem.
Van a gazdaságosságról véleményem.
De a tatai parancsnok az interjúban azt mondta, ők megtartanák a régi gépeket, ezért kerdezném.
A gyártó nem véletlenül ad szavatossági időt a páncéltestnek.Láthatólag nincs szerkezeti probléma, ezek elnyűhetetlenek, ha tetszik, ha nem az ellenzőiknek.
Kíváncsi lennék a motortérre, ahol nem 10 centis acélból vannak az alkatrészek...Láthatólag nincs szerkezeti probléma, ezek elnyűhetetlenek, ha tetszik, ha nem az ellenzőiknek.
Szerintem is, de mindjárt jönnek a huhogók, hogy nincs is A4 a piacon stb.Akkora mennyiségben nem lenne lehetetlen Leopard 2A4-est szerezni, mint amekkora mennyiségben van jelenleg ésszerű keretek között felújítható T-72-esünk.
Ez a szám nagyjából 2-3 tucat. A maradék a Nyírtelkes videóban látható legrégebbi beszerzésből megmaradt, legelhasználtabb darabok, amelyeknek az utolsó eleme, vezetékrendszere, csőrendszere, futóműve, csapágyai, motorja is szét volt kopva már 20 évvel ezelőtt is...
A 12 db Leo 2A4HU esete a követendő szerintem.
El nezegetve ezeket a kepeket, es a multkori tatai filmet ahol kb 30 db felsorakozott, felmerul bennem a kerdes hogy vajon, VAJON miert nem a beloruszbol 26-27 eve behozott 100 darabos tetelt hagytak meg sajat hasznalatra??? Az addig rendben hogy azok se kimondottan egysegesek de ezek kozt amik most itthon vannak meg, legyen kb 75 - 80 db, ezek kozt gyerekek minden van, os 1978-as T-72-tol a T-72AV - ig minden, lengyel, cseh, orosz. Mit valtozott a helyzet mint mikor 238 db volt itthon? Pontosan ugyanolyan logisztikai remalom, alkatreszek beszerzese az ilyen olyan lengyel, szovjet, csehszlovak alvaltozatokhoz.Akkor is ha mondjuk lehet hogy evtizede se szereztunk be semmit ezekhez. Hat persze hogy nem egyforma belul se a vas ha nem is torekedtek ra hogy legalabb egyformakat hagyjanak meg...Megérné?
Ezen a videón a legelső, szovjetunióból érkező példányok láthatók. Még optikai távmérővel. Iraknak és Afganisztánnak lettek a lengyel és cseh példányok lepasszolva. Amik itthon maradtak használatra azok pont a beloruszból behozottak. Azokat sikerült ilyen vegyes kavalkád módon beszerezni. Van köztük A, AV, M1 meg minden. (Bár lehet, hogy csak az MH jelölte M1-nek az A-t, hiszen honnan lenne a szovjetuniónak ill. Belorussziának használt M1-e)El nezegetve ezeket a kepeket, es a multkori tatai filmet ahol kb 30 db felsorakozott, felmerul bennem a kerdes hogy vajon, VAJON miert nem a beloruszbol 26-27 eve behozott 100 darabos tetelt hagytak meg sajat hasznalatra??? Az addig rendben hogy azok se kimondottan egysegesek de ezek kozt amik most itthon vannak meg, legyen kb 75 - 80 db, ezek kozt gyerekek minden van, os 1978-as T-72-tol a T-72AV - ig minden, lengyel, cseh, orosz. Mit valtozott a helyzet mint mikor 238 db volt itthon? Pontosan ugyanolyan logisztikai remalom, alkatreszek beszerzese az ilyen olyan lengyel, szovjet, csehszlovak alvaltozatokhoz.Akkor is ha mondjuk lehet hogy evtizede se szereztunk be semmit ezekhez. Hat persze hogy nem egyforma belul se a vas ha nem is torekedtek ra hogy legalabb egyformakat hagyjanak meg...
En nem forsziroznam ezek felujitasat es modernizalasat ebben a formaban. Ugy volnanak a leghasznosabbak ha szepen kihuznank oket a csataterre es az ellenseg kitaraz rajtuk, legalabb fogy a loszere.
A torony lecserelesevel esetleg valami mas, automatizalt, kisebb kaliberu modern toronnyal tuztamogato szerepben esetleg erdemes volna utanaszamolni megeri-e egy felujitas-modernizalas. Az esetlegesen felszabadulo tonnak a torony kidobasaval ovelhetik a mozgekonysagot meg valami extra pancelozas eseten is. Talan. De egy ilyen reparalashoz mar zsidok vagy lengyelek kellenenek. Nagyon esetleg szerbia bar ok mar nagyon a hataron tancolnak, talan valami kozos program ha volna ra igeny.
Valami az orosz terminator felere vagy spaag felrakasara gondolok.
Az eredeti tornyot biztosan dobnam es egy mely modernizacio es atalakitas az alvaznak.
Akkora mennyiségben nem lenne lehetetlen Leopard 2A4-est szerezni, mint amekkora mennyiségben van jelenleg ésszerű keretek között felújítható T-72-esünk.
Ez a szám nagyjából 2-3 tucat. A maradék a Nyírtelkes videóban látható legrégebbi beszerzésből megmaradt, legelhasználtabb darabok, amelyeknek az utolsó eleme, vezetékrendszere, csőrendszere, futóműve, csapágyai, motorja is szét volt kopva már 20 évvel ezelőtt is...
A 12 db Leo 2A4HU esete a követendő szerintem.