[HUN] T-72 korszerűsítés

Az oké, de szerintem műszaki járműből sose elég.

Azért azt ne felejtsd el, hogy egy T-72 alapú hídvető nem biztos, hogy akkora teherbírású lesz, ami képes Leopardokat kiszolgálni.
Kiindulva a BLG-60M-ből (ugye ez T-55 alapú), lánctalpas járművek esetén 50 tonnát bír el, míg kerekes tengelyterhelésű járműnél csak 15 tonnát.

A teherbírása alapján mondjuk Lynxhez éppen még megfelelhet.
 
Azért azt ne felejtsd el, hogy egy T-72 alapú hídvető nem biztos, hogy akkora teherbírású lesz, ami képes Leopardokat kiszolgálni.
Kiindulva a BLG-60M-ből (ugye ez T-55 alapú), lánctalpas járművek esetén 50 tonnát bír el, míg kerekes tengelyterhelésű járműnél csak 15 tonnát.

A teherbírása alapján mondjuk Lynxhez éppen még megfelelhet.

A hídelemek a lényegesek ebből, azt meg olyat raksz rá amilyet akarsz. Csak rá kell faragni a mechanikát. Nem a jármű határozza meg a teherbírást, a blg-60 hídeleme egy adott korszak technológiájával, adott korszak gépeihez készült.
 
Ilyen nincs Leo2 kiszerelesben?

A finnek saját maguknak csinálták például. Letúrták a tornyot a Leo 2A4 néhány darabjáról és kicsit hegesztettek. Ugyanígy készítettek hídvetőt maguknak.
e97cbd0fc804e17deb9accc5c9c57146.jpg
 
A finnek saját maguknak csinálták például. Letúrták a tornyot a Leo 2A4 néhány darabjáról és kicsit hegesztettek. Ugyanígy készítettek hídvetőt maguknak.
e97cbd0fc804e17deb9accc5c9c57146.jpg
(nem kötekedés) kis kiegészítés, a finnek műszaki jármű állománya szerintem egészen kiemelkedő, még a régi T55 mine clearing vasat is rendszerben tartották kicsi átalakításokkal, sőt, 16db leo1-et vettek csak azért hogy átalakítsák műszakinak (ARV és CEV lett belőle ha jól emlékszem) illetve amit Te is mondasz, a kivont Leo2A4-ekből 16 darabot alakítottak át ( 10 hídvető és 6 CEV) de emellett egyébként még az imént már emlegetett BLG60M2 is még raktáron van nekik
 
(nem kötekedés) kis kiegészítés, a finnek műszaki jármű állománya szerintem egészen kiemelkedő, még a régi T55 mine clearing vasat is rendszerben tartották kicsi átalakításokkal, sőt, 16db leo1-et vettek csak azért hogy átalakítsák műszakinak (ARV és CEV lett belőle ha jól emlékszem) illetve amit Te is mondasz, a kivont Leo2A4-ekből 16 darabot alakítottak át ( 10 hídvető és 6 CEV) de emellett egyébként még az imént már emlegetett BLG60M2 is még raktáron van nekik

Én egy kicsit kötekedni akarok veled. Szóval akkor miért is baj az x logisztikai vonal, ha itthonról van szó, ha a finneknél király? :)
 
Egyébként a finnek is a T55 alapú gépeket szórják kifelé. Egyenlőre marad a Leo 1 meg az MTL-PB.
Minden más megy Leo 2a4 meg Sisu alvázra.
Leguan-KMW-4.jpg

hfI8YFBqz-lIJ33U9rK8lgBey4bhuqTEgJuIJ6yf19pplEs7D2xcBldbSCH0cFRz2Y0HrvuXqYDM82pHS1hKEzIQh2zZ6lWVv0UBbcW14bbb

1200px-Sisu_RA-140_DS_demining_vehicle_of_Finnish_Defence_Forces.JPG

A Sisu jó technika, főleg a legújabb tengelykonstrukcióik meg a sok-sok év tapasztalat miatt, de a láncost kiváltani nem hiszem, hogy sikerül vele.
 
A Sisu jó technika, főleg a legújabb tengelykonstrukcióik meg a sok-sok év tapasztalat miatt, de a láncost kiváltani nem hiszem, hogy sikerül vele.

Szerintem itt az is benne van, hogy nő a kerekes gépeik aránya.
Gondolom a Sisuk mennek a kerekesek mellé, az MTL-PB a könnyű láncos, mint az MT-LB, BMP, BV 206, Gvozdika, mellé a Leopard 2 alapúak meg a nehéz láncosok mellé.
 
Szerintem itt az is benne van, hogy nő a kerekes gépeik aránya.
Gondolom a Sisuk mennek a kerekesek mellé, az MTL-PB a könnyű láncos, mint az MT-LB, BMP, BV 206, Gvozdika, mellé a Leopard 2 alapúak meg a nehéz láncosok mellé.

Ésszerű felosztásnak tűnik.
 
Én egy kicsit kötekedni akarok veled. Szóval akkor miért is baj az x logisztikai vonal, ha itthonról van szó, ha a finneknél király? :)
milyen X logisztikai vonal? eddig velem fixen nem beszéltél logisztikáról max harckocsikról és páncélos vonalról
kriss meg már megválaszolta amit én is írnék, a finneknek ici-picit több pénzük van ilyenekre, megtehetik hogy még adnak 10-15 évet egy vasnak mint átalakított logisztikai vagy support vehicle, neküni ilyen téren kisebb a mozgásterünk, nem mondom hogy lehetetlen, sőt, kb az egyetlen értelmes felhasználása lenne a régi szaroknak még pár évig (az ellenerő századon kívül)
Szóval most akkor pontosan mibe is kötöttél bele?
 
Azért azt ne felejtsd el, hogy egy T-72 alapú hídvető nem biztos, hogy akkora teherbírású lesz, ami képes Leopardokat kiszolgálni.
Kiindulva a BLG-60M-ből (ugye ez T-55 alapú), lánctalpas járművek esetén 50 tonnát bír el, míg kerekes tengelyterhelésű járműnél csak 15 tonnát.

A teherbírása alapján mondjuk Lynxhez éppen még megfelelhet.

Mi köze van az alváznak a híd teherbírásához?
 
milyen X logisztikai vonal? eddig velem fixen nem beszéltél logisztikáról max harckocsikról és páncélos vonalról
kriss meg már megválaszolta amit én is írnék, a finneknek ici-picit több pénzük van ilyenekre, megtehetik hogy még adnak 10-15 évet egy vasnak mint átalakított logisztikai vagy support vehicle, neküni ilyen téren kisebb a mozgásterünk, nem mondom hogy lehetetlen, sőt, kb az egyetlen értelmes felhasználása lenne a régi szaroknak még pár évig (az ellenerő századon kívül)
Szóval most akkor pontosan mibe is kötöttél bele?


Mindenfélét levezettem mindegyik vitában, nem csak hk felújítást. Beszéltem a műszaki géppé alakítástól az atgm hordozóvá alakításon át a nehéz ifv, hk támogatóig minden lehetőségről, mindig az olvasztó oldal hivatkozott a nem kompatibilis alkatrészektől a nem egységes gépparkon át mindenig, aztán amikor mindegyikről lényegében át lett beszélve, hogy nem megoldhatatlan, akkor a végső érv mindig a plusz logisztikai lánc volt.

Még akkor is, amikor leo 2 egyéb verzióról beszéltem, bár már van egyéb verziónk hadrendben, de ez most nem ide tartozik.

Amikor az izraeli anyaggazdálkodás példaértékűségéről beszéltem, akkor is fikázva volt az olvasztó oldal részéről a t-72 bármire lehetséges felhasználása, az ugyanezt csináló finneknél meg mégse. Ebbe kötöttem bele. Nem durván, de ebbe.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Mi köze van az alváznak a híd teherbírásához?

Az alváznak annyi köze mindenképp van egy híd teherbírásához, hogy van egy fix tömeg, amit maximálisan képes hordozni. Tehát nem lehet egy akármilyen hídszerkezetet rápakolni egy T-72-re. A BLG-60M-en 7 tonna a hídszerkezet és csak 50 tonnát bír ki. Vajon hány tonnás híd kell ahhoz, hogy mondjuk 70 tonnát kibírjon? És ezt vajon képes lenne egy T-72 hordozni?
 
Korábban volt eszmecsere, hogy melyik,milyen használt T-72 milyen árú lehet: az Afrika topik-ban megjelent, hogy a (a közelmúltban ? ) vásárolt Etiópia 200 db --bevetés-kész állapotú-- T-72B1-t 100millió dollárért. Ezeket saját erőből modernizálták valamennyire. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány