[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 142
9 266
113
Nem hiaba volt anno 2 szazad ki irva, de magyar szokas szerint a minimum beszerzest is feleztuk.
Én nem lennék annyira udvarias.. Ugyanaz az miniszterelnök és pártja volt, ebbe a tettes, aki most a béke üdvéért, és hazánk megmentéséért, építi a közép európában egyedülálló képességekel rendelkező haderőt....
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 142
9 266
113
Nem megoldás, hogy 20+ éves némileg modernizált JAS-39C veszel még többet, abban az értelemben, bár fel lehet(ne) akár mégjobban húzni pld az AESA lokátorral és néhány más dologgal, de akkor is olyan technika lenne, mint a szlovák F-16 csak kisebb.. Egyébként meg egyik országnak sincs rá elég fegyverzet.
Egyébként NATO tagként nem a szövetségesekkel kell összehasonlítani a légierőt (ami ismét csak haderőnem lesz a januártól összhaderőnemiben.. Hozzáteszem, mióta a regnáló kormány van és a pénzt kvázi másra költi /Orbán beszéde, hogy a 2%ot is alig izzadja ki az ország/ közben meg lehet nézni az oligarcák részére mi a fenére költik el az ország forrásait).. Szóval a regnáló kormány óta másodszorra szervezik át a honvédséget a Flinckensteini elvek szerint, vagyis, ha nincs pénz akkor szervez át, alakitas át, úgy néz ki mintha tennél is valamit...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 629
34 375
113
Az a hejzet,hogy hadműveletileg releváns légierőt az F35 jelenti.Abbol is alsóhangon 2 század.De inkább 4.
Csakhát ez a mi gazdasági helyzetünkben még a COVID előtti "dübörgő" gazdaságban is nonszensz....
Erre mondottam volt,hogy csináljunk két tipusos légierőt (kiváltva Molninál az agyérgörcsöt),és legyen egy növelt század F35,és 2-3 század támogató tipus.
Első jelőltem ere
F-50-Korea-Aerospace-Industries_AR-e1674478519533.jpg

KAI F50 könnyűvadász,amit 10en éve 20 milkáért igérgettek a ferdeszeműek,hogy mindjárt kész lesz.....Azótase.T50 ára meg már többszörös...
Második jelőltem volt a Kfir Block 60,amit 15 milkáért ajánlottak,és ez megvalósulva a kolumbiai C10.
Majd 19ben jött a Kfir NG ajánlat,35 milkáért.
Használt Gripen anno szóba se jöhetett,mert akkor még úgy volt,hogy felhasználják őket a Gripen E gyártására.
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások jöttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
Ráadásul nincs érdemi felszerelés,fegyverzet a jelenlegi gépekhez se,nemhogy még egy századhoz.
Pénzünk sincs.
Elégedjünk meg a 16 géppel.Ennyivel a hazai és vállalt légtérrendészeti feladatokat el tudjuk látni.
Inkább fegyverzetet és felszerelést vegyünk a meglévő gépekhez,ügyelve arra,hogy azok a következő tipushoz is jok legyenek majd.
És költsünk inkább még a nagyon hiányos földi bázisú légvédelemre.
További kérdésem,hogy ezek a használt Gripen Ck még meddig lennének hadrafoghatóak?Mennyi üzemidő van még bennük?
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: bel and Aladeen

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 764
10 759
113
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások öttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
Nem rosszból, de de a Kfir NG super mega hyper változat (vagy a koreai könnyűvadász, vagy akármelyik 4. generációs)) mennyire lenne "túlélőbb" egy rétegzett korszerű légvédelemmel szemben?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 282
43 481
113
Az a hejzet,hogy hadműveletileg releváns légierőt az F35 jelenti.Abbol is alsóhangon 2 század.De inkább 4.
Csakhát ez a mi gazdasági helyzetünkben még a COVID előtti "dübörgő" gazdaságban is nonszensz....
Erre mondottam volt,hogy csináljunk két tipusos légierőt (kiváltva Molninál az agyérgörcsöt),és legyen egy növelt század F35,és 2-3 század támogató tipus.
Első jelőltem ere
F-50-Korea-Aerospace-Industries_AR-e1674478519533.jpg

KAI F50 könnyűvadász,amit 10en éve 20 milkáért igérgettek a ferdeszeműek,hogy mindjárt kész lesz.....Azótase.
Konkrétan lengyelek a könnyű vadász Block20-ast vették Koreától.
Már gyárják őket:


T50 ára meg már többszörös...
Második jelőltem volt a Kfir Block 60,amit 15 milkáért ajánlottak,és ez megvalósulva a kolumbiai C10.
Majd 19ben jött a Kfir NG ajánlat,35 milkáért.
Használt Gripen anno szóba se jöhetett,mert akkor még úgy volt,hogy felhasználják őket a Gripen E gyártására.
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások jöttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
Érdekes: az ukrán repülő múzeum máig repül. Valahogy még sem olyan csodás az az orosz légierő és légvédelem... :D
NATO keretek közt a Gripen akkor lesz bevethetők ha már leradírozták a légvédelmet a lopakodók.

METEOR rakétával a Girpen igen is potens vadászgép. Az új MS20 Block 2 keretében megkapott megnövel hatótávolságú radarjával (+50%-ot mondanak) ez ki is tudja használni, ha földi radartól vagy AWACS-tól kap cél infót akkor meg pláne!

Semelyik szomszédunknak nem lesz METEOR-ja tudomásom szerint. Se a szerbek, se horvátok nem kapják meg a hírek szerint.
Szóval regionális szinten jó gép a Girpen még vagy 10 évig és egyelőre csak ennyi ideig számolnak velük.

Ráadásul nincs érdemi felszerelés,fegyverzet a jelenlegi gépekhez se,nemhogy még egy századhoz.
200 körüli Gripenhez is jó AMRAAM fog érkezni - azért az nem rossz, bár tény hogy több kellene. Levegő föld viszonylat viszont szinte egyáltalán nem létezik.
Legalább SDB-ből meg LGB-ből kellene párszáz darab...

Pénzünk sincs.
Elégedjünk meg a 16 géppel.Ennyivel a hazai és vállalt légtérrendészeti feladatokat el tudjuk látni.
Inkább fegyverzetet és felszerelést vegyünk a meglévő gépekhez,ügyelve arra,hogy azok a következő tipushoz is jok legyenek majd.
És költsünk inkább még a nagyon hiányos földi bázisú légvédelemre.
Arra is költsünk, igen.
További kérdésem,hogy ezek a használt Gripen Ck még meddig lennének hadrafoghatóak?Mennyi üzemidő van még bennük?
2036-ig vállalták nekünk a svédek az üzemeltetés támogatását, ergó ennyi biztos van még bennük...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 629
34 375
113
Nem rosszból, de de a Kfir NG super mega hyper változat (vagy a koreai könnyűvadász, vagy akármelyik 4. generációs)) mennyire lenne "túlélőbb" egy rétegzett korszerű légvédelemmel szemben?
Kfir NG lenne a legesélyesebb a gép teljesitménye,és messze modernebb elektronikája miatt,de......
F35re lenne szükség ahoz,hogy megbontsa azt a rétegzett légvédelmet viszonylag gyorsan és viszonylag biztonságosan.Ebben a szakaszban a támogató gép aféle "bomba"(siklóbomba,légi inditású BM,CM) kamion szerepet töltene be.
Támogató szerepet.
Ha már a légvédelem kellően le lett amortizálva,akkor a támogató gépek a csapatok támogatására válthatnak át,miközben az F35 a légi biztositást és a mélységi célokat kapja (adott esetben a támogatógépek ebben is támogathatják).
Békeidőben meg a támogató gép olcsón végzi a mindennapos légi rendészeti feladatokat,takarékoskodva a drágán üzemeltethető F35 idejével.
Ez a két gépes légierő koncepciója.
Egyébként valahol már irtam,hogy a kinaiak fogják majd tudni ezt a koncepciót piacra vinni a J35+JF17 párossal.Náluk még a hajtómű is azonos lehet.(egyébb alkatrészátfedést a fene se tudja,de lehetséges)
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 629
34 375
113
Konkrétan lengyelek a könnyű vadász Block20-ast vették Koreától.
Ez még mindig a kétüléses harci oktató változat,nem az együléses növelt teherbirású könnyűvadász.
Érdekes: az ukrán repülő múzeum máig repül. Valahogy még sem olyan csodás az az orosz légierő és légvédelem...
Persze-saját terület felett.Orosz csapatoknak nem nagyon kell tartaniuk légi támadástol....Elvétve éri őket olyan
200 körüli Gripenhez is jó AMRAAM fog érkezni
Amivel a NASAMSel kell osztoznia.Ami az egyetlen valóban potensnek mondható légvédelmi rendszerünk.És annak magában több kéne....
Legalább SDB-ből meg LGB-ből kellene párszáz darab...
LGBvel nem sokra mész,túl közel kell repülni hozzá a fronthoz
összetettebb fegyverzetre volna szükségünk ennél.(és nem azért emlegetem kitartóan az Umbani/Al Tariq és a Rator III siklóbombákat,mert búrok.Hanem azért mert olyan harcászati-technikai tulajdonságaik vannak,amikkel még a Gripen C is nagyobb harcértékhez jut.De nem,az L39esen még ezek se nagyon tudnak segiteni.....).De Rampage,vagy Bristone rakéták is kellenének,példul.
Meg még pár egyébb dolog-jópár egyébb dolog.....
METEOR rakétával a Girpen igen is potens vadászgép
Papiron mindenképpen.Valóságban már azért kicsit összetettebb a kérdés.
Semelyik szomszédunknak nem lesz METEOR-ja tudomásom szerint. Se a szerbek, se horvátok nem kapják meg a hírek szerint.
Egyenlőre nekünk sincs.....Viszont megint csak fogsz egy hatótáv adatot,és csak azt nézed.
Pl a Rafaleon van MWS,Gripen Cn nincs.A torlósugaras Meteor messziről világit azu IR keresős MWSeken.AESA radarja van,modernebb és kiterjedtebb REH rendszere.És az azokat használók sem hülyék,hogy célt repüljenek az egyenlőre nem is létező Meteor rakétáinknak (márha lesznek egyáltalán-ne lepódj azért meg,ha mire a mi Gripenjeinkre rákerül,addigra a délszláv Rafaleokon is ott figyel....).Nekik is van harcászati tervezőjük,meg távolfelderitő lokátoruk.De csak a fejlettebb REH rendszerére és AESA radarjára támaszkodva ki tudja cselezni a Gripen C mechanikus legyezésű radarját (Molni a HTÖjében különben nagyon jol leirta ezt a taktikai előnyt,amit az AESA radar jelent,és ezt a mechka legyezés lassuságának kihasználására épülő módszert is-amit különben tényleg használtak éles harcban is,sikeresen....Sóval tényleg érdemes lenne elolvasnod azt a pár száz oldalt.)
MS20 Mk2 is elsősorban sw frissités.Olyasmi,amit az F16MLU programban 4-5 évenként megkapnak a gépek......
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 629
34 375
113
Miért? Légvédelem ellen a "fűnívó üzemmód" a lopakodás alternatívája. A Kfir ebben annyira penge?
Ami azt illeti,a Kfirt az IAF alacsonytámadó harcászati csapásmérésre kondicionálta.Nem vadászgépnek...
De nem azért.Hanem az elfogó vadászgép örökségeként megmaradt nagyon jó emelkedő és gyorsulóképessége miatt.Ezek miatt az @Aladeen álltal elképzelt (kivételesen helyesen) radarárnyékbol felugrásos (sikló)bomba hajitásra jobban megfelel,mint a Gripen.(18as RedFlagon ha a C10P észlelte a közeledő F16 radarját,és ha használta,akkor észlelte,a Kfir menekülőre fogta-és az F16nak esélye se volt utolérnie.Ez különben nem Kfir sajátosság,a korabeli 3G elfogóvadászok erre lettek kondicionálva)
NG meg már az erősebb F414 hajtóművel repülne,egy kisebb légellenállású sárkánnyal (megszünnének a J79nek kellő plusz levegőbeömlők,plusz az FBW kormányvezérléssel kisebb állásszögben repülne).
De ami legfontossabb,az az Adirhoz kifejlesztett harcelektronika.Az nemhogy a Gripen C MS20,hanem a Gripen Eben lévőnél is egy generációval modernebb.
Ehez jön még az általam kitartóan emlegetett fegyverzet.Umbaninak van segédrakétás változata,amivel alacsony repülésből elérhető a 100km-es siklási távolság,amihez az SDBt 10-12km magasságbol kell oldani.Gázturbinás változata,meg a Raptor III gázturbinás változata is, eléri a 300km hatótávot.Ezek lényegében olcsó,szegény ember légi inditású CM-i.
Plusz a Kfir egész egyszerűen elbir olyan fegyvereket,amiket a Gripen C nem.
De a búr bombák különben a Gripen C harcértékét is növelnék.Poén az,hogy azokat eredetileg ahoz is tervezték...(csak éppen az SAAF,mivel sose kapott rá pénzt,nem rendszeresitette rajta őket-nem csak a mi kormányunk csinál ökörségeket...)
De szerintem ez Mo jelenlegi,és szerintem még vagy 5 évig alsóhangon várható rossz gazdasági helyzete miatt a vadászgépvásárlás jódarabig nem aktuális.
Egyrészt önmagában a vadászgép semmit nem ér kiterjedt fegyverzet és felszerelés nélkül.Másrészt semmit nem ér folyamatos gyakorlatoztatás nélkül-vagyis egy kifejezetten drága üzemű fegyverrendszer.
Mivel szerintem nincs pénzünk egy hatékony légierő méretnövelésre,kirakat növelésre ne pazaroljuk a szúkös forrásokat.Költsünk inkább olyasmire,amire amúgy is nagyon kéne,és esetleg még harcképesen tartósan üzemeltetni is tudjuk őket-talán......
 
  • Tetszik
Reactions: bel

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 917
17 937
113
Az a hejzet,hogy hadműveletileg releváns légierőt az F35 jelenti.Abbol is alsóhangon 2 század.De inkább 4.
Csakhát ez a mi gazdasági helyzetünkben még a COVID előtti "dübörgő" gazdaságban is nonszensz....
Erre mondottam volt,hogy csináljunk két tipusos légierőt (kiváltva Molninál az agyérgörcsöt),és legyen egy növelt század F35,és 2-3 század támogató tipus.
Első jelőltem ere
F-50-Korea-Aerospace-Industries_AR-e1674478519533.jpg

KAI F50 könnyűvadász,amit 10en éve 20 milkáért igérgettek a ferdeszeműek,hogy mindjárt kész lesz.....Azótase.T50 ára meg már többszörös...
Második jelőltem volt a Kfir Block 60,amit 15 milkáért ajánlottak,és ez megvalósulva a kolumbiai C10.
Majd 19ben jött a Kfir NG ajánlat,35 milkáért.
Használt Gripen anno szóba se jöhetett,mert akkor még úgy volt,hogy felhasználják őket a Gripen E gyártására.
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások jöttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
Ráadásul nincs érdemi felszerelés,fegyverzet a jelenlegi gépekhez se,nemhogy még egy századhoz.
Pénzünk sincs.
Elégedjünk meg a 16 géppel.Ennyivel a hazai és vállalt légtérrendészeti feladatokat el tudjuk látni.
Inkább fegyverzetet és felszerelést vegyünk a meglévő gépekhez,ügyelve arra,hogy azok a következő tipushoz is jok legyenek majd.
És költsünk inkább még a nagyon hiányos földi bázisú légvédelemre.
További kérdésem,hogy ezek a használt Gripen Ck még meddig lennének hadrafoghatóak?Mennyi üzemidő van még bennük?

Az F35 csak addig relaváns, amíg amerikai szájíz szerint játszunk.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 629
34 375
113
Az F35 csak addig relaváns, amíg amerikai szájíz szerint játszunk.
Szerinted az amerikai hajtóműves,amerikai technológián alapuló,negyed részben amerikai gyártású alkatrészbázisú és amerikai fegyverzetű Gripent meddig tudnánk üzemeltetni az amerikaiak nélkül?
Egyébként röhejesek vagytok ezzel az USA fógiával.Ha orosz érdekszférában valaki annyi szart kavart volna,mint a vajda,már rég szibériai dácsájában pihengetne-jóesetben,mert inkább hirtelen szivinfartus vitte volna el,vagy kiesett volna a Karmelita ablakán ablakpucolás közben.....
És ez még országos szinten a jobbik cenárió,mert egy intervenciót is kaphatnánk.....
Egyébként miközben a Kfir NGről kerestem infót,kolumbiaiaknál szintén erősen érzékeltem ezt a USAfóbiát.Ami náluk ugyan úgy hülyeség,mint nálunk.Kolumbia kapja Izrael után a legnagyobb USA katonai segélyt.Kb a fél hadseregüket,légierővel az élen leszerelhetnék az usak segélypénz nélkül.
Mégis olyan USAfóbia van jelen a fórumaikon is,hogy a Kfir NGt is inkább SNECMA M53 hajtóművel szerették volna látni,mert ugy nincs benne a gringó motor.....(egyébként lehetne azzal kérni.Anno az ajánlat alapját jelentő program dél afrikai ágába is az M53 hajtóművet álmodták a búrok.IAI meg a Nammer programhoz 4 hajtóművet ajánlott,köztük az M53)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 142
9 266
113
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások jöttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.

Ráadásul nincs érdemi felszerelés,fegyverzet a jelenlegi gépekhez se,nemhogy még egy századhoz.
Pénzünk sincs.
Elégedjünk meg a 16 géppel.Ennyivel a hazai és vállalt légtérrendészeti feladatokat el tudjuk látni.
Inkább fegyverzetet és felszerelést vegyünk a meglévő gépekhez,ügyelve arra,hogy azok a következő tipushoz is jok legyenek majd.
És költsünk inkább még a nagyon hiányos földi bázisú légvédelemre.
További kérdésem,hogy ezek a használt Gripen Ck még meddig lennének hadrafoghatóak?Mennyi üzemidő van még bennük?
Én ezt azért kicsit árnyalnám. A JAS-39C+AESA+METEOR kurva hatékony lenne (talán még az Szu-57 ellen is).. Az egyik oldalon beraktál A50-est a másik oldalról hiányolom a NATO AWACS-ot, vagy egy svéd ERIEYE-t (bár már az is NATO).. Ráadásul szövetségi rendszerben vagyunk. Nem kell alázni a Griff C/D-t csak helyén kell kezelni. Modernizáció és + 4 gép optimális megoldás. Aztán majd európa vadász 5-6 gen. a választékból (helyi kütyügyártással hozzá). - csak nem kéne minden paraméterét azonnal átadni Kínának és az Oroszoknak..

Mit gondoltok, miért vagyunk Mi az egyetlen EU és NATO tagorszg ahol nem szállt le F-35A? (F-22-ről nem is beszélve) Ha turbomagyar lennék leírnám, hogy a "buzi nagykövet, a LMBTQ stb miatt) de Ti nem vagytok hülyék, tudjátok más az ok...
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 847
8 850
113
Én ezt azért kicsit árnyalnám. A JAS-39C+AESA+METEOR kurva hatékony lenne (talán még az Szu-57 ellen is).. Az egyik oldalon beraktál A50-est a másik oldalról hiányolom a NATO AWACS-ot, vagy egy svéd ERIEYE-t (bár már az is NATO).. Ráadásul szövetségi rendszerben vagyunk. Nem kell alázni a Griff C/D-t csak helyén kell kezelni. Modernizáció és + 4 gép optimális megoldás. Aztán majd európa vadász 5-6 gen. a választékból (helyi kütyügyártással hozzá). - csak nem kéne minden paraméterét azonnal átadni Kínának és az Oroszoknak..

Mit gondoltok, miért vagyunk Mi az egyetlen EU és NATO tagorszg ahol nem szállt le F-35A? (F-22-ről nem is beszélve) Ha turbomagyar lennék leírnám, hogy a "buzi nagykövet, a LMBTQ stb miatt) de Ti nem vagytok hülyék, tudjátok más az ok...
A SzU-57 pontosan milyen szerepet tolt be az ukrajnai háborúban?

Nem az az orosz légierő T-14 Armatája, Patyomkin-projektje?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 629
34 375
113
Én ezt azért kicsit árnyalnám
Én is
A JAS-39C+AESA+METEOR kurva hatékony lenne
Papiron.Valóságban már nagyon attol függ,hogy mi ellen.
Azonkivűl egyenlőre a Gripen Cn se AESA radar,se Meteor...
Mennyit kóstálhat a korszerűsités és a rendszeresités?(mikor az MS20 sw frissitést is nyögvenyelősen tudtuk behozni....)
talán még az Szu-57 ellen is
Aligha....Nagyobb teljesitményű,supercirkálásra képes gép,erősebb radarral,R37M rakéták bevetési lehetőségével,MAWsal....És ugyan nem éri el a valódi 5G lopekodó szintet,de a Gripen RCS értékének töredékével bir.Nagyon jó harcvezetéssel van csak esélye a Gripennek a Su57tel szemben (lásd példul az iraki Zsiráf taktikát a perzsa Kandúrokkal szemben)
Su35el szemben se sokkal jobb a helyzet érdemben
Oláh F16AMekkel szemben biztositana fölényt az AESA radar plusz a Meteor.Már ha lesz.....
AESA radar nélkül a Meteor meg inkább csak esélykiegyenlitésre jó a Meteor nélküli Rafaleal szemben is.
Nem kell alázni a Griff C/D-t csak helyén kell kezelni.
Igen.Helyén kell kezelni.Gripen ügyes kis gép-de kicsi.Eleve a Gripen E méretében kellett volna megcsinálni (egyébként a BAe P106 koncepcióterv,amiből a Gripen született,az még nagyobb volt,kb a Gripen E méretkategóriája).A kis mérete miatt nem lehet kellő teljesitményű.
EZg52q3UEAIDeSu

Érdekes utánanézni ebből a szemponbol a Lavi történetének.Eredetileg annál is számitásba vették az F404 hajtóművet,de kiderűlt,hogy azzal a hajtóművel nem lesz kellő teljesitményű a gép,és váltottak a PW1120ra.
Érdekességként,de az IAI a Northropsal is tárgyalt együtműködésről anno a Lavi program indulásakor,és a Northrop F20 F20 alapú F404 hajtóműves delta és kacsa-delta terveket ajánlot-amiket végül elutasitottak a kis teljesitményűk miatt
lzKCSmA.jpeg

66362-743dabe34109b604a9664beb57f918d2.jpg

Az egyik oldalon beraktál A50-est a másik oldalról hiányolom a NATO AWACS-ot, vagy egy svéd ERIEYE-t (bár már az is NATO).
Továbbra sem tartok egy NATO-Oo háborútol.Ha mi háborúba keveredünk,azt valamelyik szomszédunkkal tesszük.De erre is elég csekély esélyt látok.
Szerintem magyar katona legnagyobb eséllyel valamilyen missziós feladatban kerülhet továbbra is harchelyzetbe.Az meg a légierőt aligha érinti.
Aztán majd európa vadász 5-6 gen. a választékból (helyi kütyügyártással hozzá)
Majd ha lesz......És mi aligha fogunk abba sokmindent gyártani.
És előre boritékolni lehet,hogy mire elkészül ez a gép,az USA már egy generációval elötte jár.Meghogy qrvadrága lesz.(nem technikai okbol,hanem politikai gazdasági okbol lehet ezeket prognosztizálni)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 142
9 266
113
Azonkivűl egyenlőre a Gripen Cn se AESA radar,se Meteor...
Mennyit kóstálhat a korszerűsités és a rendszeresités?(mikor az MS20 sw frissitést is nyögvenyelősen tudtuk behozni....)

Aligha....Nagyobb teljesitményű,supercirkálásra képes gép,erősebb radarral,R37M rakéták bevetési lehetőségével,MAWsal....És ugyan nem éri el a valódi 5G lopekodó szintet,de a Gripen RCS értékének töredékével bir.Nagyon jó harcvezetéssel van csak esélye a Gripennek a Su57tel szemben (lásd példul az iraki Zsiráf taktikát a perzsa Kandúrokkal szemben)
Su35el szemben se sokkal jobb a helyzet érdemben
Oláh F16AMekkel szemben biztositana fölényt az AESA radar plusz a Meteor.Már ha lesz.....
AESA radar nélkül a Meteor meg inkább csak esélykiegyenlitésre jó a Meteor nélküli Rafaleal szemben is.

Igen.Helyén kell kezelni.Gripen ügyes kis gép-de kicsi.Eleve a Gripen E méretében kellett volna megcsinálni (egyébként a BAe P106 koncepcióterv,amiből a Gripen született,az még nagyobb volt,kb a Gripen E méretkategóriája).A kis mérete miatt nem lehet kellő teljesitményű.

Érdekes utánanézni ebből a szemponbol a Lavi történetének.Eredetileg annál is számitásba vették az F404 hajtóművet,de kiderűlt,hogy azzal a hajtóművel nem lesz kellő teljesitményű a gép,és váltottak a PW1120ra.
Érdekességként,de az IAI a Northropsal is tárgyalt együtműködésről anno a Lavi program indulásakor,és a Northrop F20 F20 alapú F404 hajtóműves delta és kacsa-delta terveket ajánlot-amiket végül elutasitottak a kis teljesitményűk miatt

Továbbra sem tartok egy NATO-Oo háborútol.Ha mi háborúba keveredünk,azt valamelyik szomszédunkkal tesszük.De erre is elég csekély esélyt látok.
Szerintem magyar katona legnagyobb eséllyel valamilyen missziós feladatban kerülhet továbbra is harchelyzetbe.Az meg a légierőt aligha érinti.

Majd ha lesz......És mi aligha fogunk abba sokmindent gyártani.
És előre boritékolni lehet,hogy mire elkészül ez a gép,az USA már egy generációval elötte jár.Meghogy qrvadrága lesz.(nem technikai okbol,hanem politikai gazdasági okbol lehet ezeket prognosztizálni)
A "C"-hez van AESA lokátor, egyetlen megrendelője az USA volt, "repcsi nélkül", még a prototípusok egyikének. A svéd jelenleg nem rendszeresíti, ennek egyik oka lehet, hogy minden erőforrás elmegye az "E" sorozatgyártásra gyermekbetegségek javítására (amiről egyébként nem lehet olvasni, de nincs olyan repülőgép ahol ne lenne).. A másik, hogy egyetlen más üzemeltető sem rendelte meg.

A JAS-39C Gripen - vs. orosz csodákról volt szó, nem a EBSHU - pénzhiány2 típusú minimális fegyverzetű típusról.. A MAWS-ról volt szó vagy 2-3 éve mint a Gripen E olyan rendszeréről, amelyet fel lehetne applikálni a C-re, de csak korlátozással, mert a hűtés és az elektromos rendszer nagyon korlátozott.. (egyébként az AESA-hoz is modosítai kell az orr szekciót.) A modósításokkal is olcsóbb lenne természetszerűleg mint új "E" vásárlása, de lehetséges, hogy azóta a SAAB máshogy gondolja és inkább becserélné a "C"-ket "E"-re stb... Nem vagyok ezzel képben és ezek az információk eléggé nem nyilvánssak, nemcsak magyar viszonylatban..

Azt, hogy 30 évvel ezelőtt hogy kellett volna tervezni a Gripent, feleslefes polemizálni, nem visz előre.

A "LAVI" sírásója az USA volt, aki a Falcont/Vipert akarta eladni a zsidó államnak, mert potens jó repülőgép lett vola. Lásd: J-10, amely egy" mostohatestvére"..

Egyetértek. missziós feladatokban. Igen az USA előre fog járni, de nem az ellen készül a nyugati tömb. A USA vs NATO/EU az inkább Tom Glancy vagy Larry Bond... A 5-6 gen eu gép, az eu repülőipar kihívása és a harcászati repülőgépgyártásának a továbbélése miatt szükséges. Ezt probálja az USA megakadályozni egyelőre sikerrel minden téren, a nemzeti téren tartani a repülőgépek beszerzését. (voltaképpen minden hadiipari beszerzést). Az európai cél a EU közös és sajnos nem létező beszerzése lenne, bevonva a nemzeti repülőgépgyártók cégeit.. Lehetséges lenne, de a harácászati repülőeszközök területén egy típusra lenne szükség (egyelten másikra a minimális haditengerészeti harcászati gépek számára, de az a franciák kezében van, mert a többi ország csak "jump jet" hordozókkal rendelkezik.

Ami a EU taktikai gép ára lenne?? Nos szeretett vezérünk szavaival mérve, ezt nem lehet pénzben kifejezni, mint a bp-belgrád vasútvonalat sem :)... Ha az önálló taktikai repülőipart, a gyárakat, a dolgozókat és az önállóságot nézzük, akkor ez több mint netto csupasz gépek legyártása és gyártási értékük számszerűsítése.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 142
9 266
113
A SzU-57 pontosan milyen szerepet tolt be az ukrajnai háborúban?

Nem az az orosz légierő T-14 Armatája, Patyomkin-projektje?
A SzU-57 nem patyomkin projetk, hanem az orosz harcászati repülőgépgyártás jövője szempontjából fontos típus. Nagyrészben generációs ugrás oroszországban, és alapja a többi 5 majd 6 gen repülőgépeknek, gépcsaládoknak.. Oroszország sem pimpelheti tovább a Sz-27 aerodinamikája alapján a repülőgépeit, ennek példája a Szu-57 és 75 stb... És akkor hol a MiG elvetélt ötlete, hiszen ott már se gyártás, se tervezőgárda (csupán "minimális" létszámú dolgozó van).