Fegyver nélkül az.Azért a Gripen annyira nem dodgem.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Fegyver nélkül az.Azért a Gripen annyira nem dodgem.
Fegyo nélkül bármi az, egyetértek.Fegyver nélkül az.
Ez igaz. De azért egy kéthajtóműves Rafale-lal/Szu57-tel sem egy kategória.Azért a Gripen annyira nem dodgem.
Én nem lennék annyira udvarias.. Ugyanaz az miniszterelnök és pártja volt, ebbe a tettes, aki most a béke üdvéért, és hazánk megmentéséért, építi a közép európában egyedülálló képességekel rendelkező haderőt....Nem hiaba volt anno 2 szazad ki irva, de magyar szokas szerint a minimum beszerzest is feleztuk.
Nem rosszból, de de a Kfir NG super mega hyper változat (vagy a koreai könnyűvadász, vagy akármelyik 4. generációs)) mennyire lenne "túlélőbb" egy rétegzett korszerű légvédelemmel szemben?Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások öttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
Konkrétan lengyelek a könnyű vadász Block20-ast vették Koreától.Az a hejzet,hogy hadműveletileg releváns légierőt az F35 jelenti.Abbol is alsóhangon 2 század.De inkább 4.
Csakhát ez a mi gazdasági helyzetünkben még a COVID előtti "dübörgő" gazdaságban is nonszensz....
Erre mondottam volt,hogy csináljunk két tipusos légierőt (kiváltva Molninál az agyérgörcsöt),és legyen egy növelt század F35,és 2-3 század támogató tipus.
Első jelőltem ere
KAI F50 könnyűvadász,amit 10en éve 20 milkáért igérgettek a ferdeszeműek,hogy mindjárt kész lesz.....Azótase.
Érdekes: az ukrán repülő múzeum máig repül. Valahogy még sem olyan csodás az az orosz légierő és légvédelem...T50 ára meg már többszörös...
Második jelőltem volt a Kfir Block 60,amit 15 milkáért ajánlottak,és ez megvalósulva a kolumbiai C10.
Majd 19ben jött a Kfir NG ajánlat,35 milkáért.
Használt Gripen anno szóba se jöhetett,mert akkor még úgy volt,hogy felhasználják őket a Gripen E gyártására.
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások jöttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
200 körüli Gripenhez is jó AMRAAM fog érkezni - azért az nem rossz, bár tény hogy több kellene. Levegő föld viszonylat viszont szinte egyáltalán nem létezik.Ráadásul nincs érdemi felszerelés,fegyverzet a jelenlegi gépekhez se,nemhogy még egy századhoz.
Arra is költsünk, igen.Pénzünk sincs.
Elégedjünk meg a 16 géppel.Ennyivel a hazai és vállalt légtérrendészeti feladatokat el tudjuk látni.
Inkább fegyverzetet és felszerelést vegyünk a meglévő gépekhez,ügyelve arra,hogy azok a következő tipushoz is jok legyenek majd.
És költsünk inkább még a nagyon hiányos földi bázisú légvédelemre.
2036-ig vállalták nekünk a svédek az üzemeltetés támogatását, ergó ennyi biztos van még bennük...További kérdésem,hogy ezek a használt Gripen Ck még meddig lennének hadrafoghatóak?Mennyi üzemidő van még bennük?
Kfir NG lenne a legesélyesebb a gép teljesitménye,és messze modernebb elektronikája miatt,de......Nem rosszból, de de a Kfir NG super mega hyper változat (vagy a koreai könnyűvadász, vagy akármelyik 4. generációs)) mennyire lenne "túlélőbb" egy rétegzett korszerű légvédelemmel szemben?
Miért? Légvédelem ellen a "fűnívó üzemmód" a lopakodás alternatívája. A Kfir ebben annyira penge?Kfir NG lenne a legesélyesebb a gép teljesitménye,és messze modernebb elektronikája miatt,de......
Ez még mindig a kétüléses harci oktató változat,nem az együléses növelt teherbirású könnyűvadász.Konkrétan lengyelek a könnyű vadász Block20-ast vették Koreától.
Persze-saját terület felett.Orosz csapatoknak nem nagyon kell tartaniuk légi támadástol....Elvétve éri őket olyanÉrdekes: az ukrán repülő múzeum máig repül. Valahogy még sem olyan csodás az az orosz légierő és légvédelem...
Amivel a NASAMSel kell osztoznia.Ami az egyetlen valóban potensnek mondható légvédelmi rendszerünk.És annak magában több kéne....200 körüli Gripenhez is jó AMRAAM fog érkezni
LGBvel nem sokra mész,túl közel kell repülni hozzá a fronthozLegalább SDB-ből meg LGB-ből kellene párszáz darab...
Papiron mindenképpen.Valóságban már azért kicsit összetettebb a kérdés.METEOR rakétával a Girpen igen is potens vadászgép
Egyenlőre nekünk sincs.....Viszont megint csak fogsz egy hatótáv adatot,és csak azt nézed.Semelyik szomszédunknak nem lesz METEOR-ja tudomásom szerint. Se a szerbek, se horvátok nem kapják meg a hírek szerint.
Ami azt illeti,a Kfirt az IAF alacsonytámadó harcászati csapásmérésre kondicionálta.Nem vadászgépnek...Miért? Légvédelem ellen a "fűnívó üzemmód" a lopakodás alternatívája. A Kfir ebben annyira penge?
Az a hejzet,hogy hadműveletileg releváns légierőt az F35 jelenti.Abbol is alsóhangon 2 század.De inkább 4.
Csakhát ez a mi gazdasági helyzetünkben még a COVID előtti "dübörgő" gazdaságban is nonszensz....
Erre mondottam volt,hogy csináljunk két tipusos légierőt (kiváltva Molninál az agyérgörcsöt),és legyen egy növelt század F35,és 2-3 század támogató tipus.
Első jelőltem ere
KAI F50 könnyűvadász,amit 10en éve 20 milkáért igérgettek a ferdeszeműek,hogy mindjárt kész lesz.....Azótase.T50 ára meg már többszörös...
Második jelőltem volt a Kfir Block 60,amit 15 milkáért ajánlottak,és ez megvalósulva a kolumbiai C10.
Majd 19ben jött a Kfir NG ajánlat,35 milkáért.
Használt Gripen anno szóba se jöhetett,mert akkor még úgy volt,hogy felhasználják őket a Gripen E gyártására.
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások jöttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
Ráadásul nincs érdemi felszerelés,fegyverzet a jelenlegi gépekhez se,nemhogy még egy századhoz.
Pénzünk sincs.
Elégedjünk meg a 16 géppel.Ennyivel a hazai és vállalt légtérrendészeti feladatokat el tudjuk látni.
Inkább fegyverzetet és felszerelést vegyünk a meglévő gépekhez,ügyelve arra,hogy azok a következő tipushoz is jok legyenek majd.
És költsünk inkább még a nagyon hiányos földi bázisú légvédelemre.
További kérdésem,hogy ezek a használt Gripen Ck még meddig lennének hadrafoghatóak?Mennyi üzemidő van még bennük?
Szerinted az amerikai hajtóműves,amerikai technológián alapuló,negyed részben amerikai gyártású alkatrészbázisú és amerikai fegyverzetű Gripent meddig tudnánk üzemeltetni az amerikaiak nélkül?Az F35 csak addig relaváns, amíg amerikai szájíz szerint játszunk.
Most van Gripen C használtan,de igazábol fogalmunk sincs,hogy korszerűsitve az mennyibe kerülne.Környezetünkben olyan légierős változások jöttek,hogy a kis teljesitményű Gripen C már futottak még kategóriás.Orosz légierővel szemben meg már bevethetetlen.A50+Su35+S300/400/Buk....közelébe nem mehet a frontnak.
Én ezt azért kicsit árnyalnám. A JAS-39C+AESA+METEOR kurva hatékony lenne (talán még az Szu-57 ellen is).. Az egyik oldalon beraktál A50-est a másik oldalról hiányolom a NATO AWACS-ot, vagy egy svéd ERIEYE-t (bár már az is NATO).. Ráadásul szövetségi rendszerben vagyunk. Nem kell alázni a Griff C/D-t csak helyén kell kezelni. Modernizáció és + 4 gép optimális megoldás. Aztán majd európa vadász 5-6 gen. a választékból (helyi kütyügyártással hozzá). - csak nem kéne minden paraméterét azonnal átadni Kínának és az Oroszoknak..Ráadásul nincs érdemi felszerelés,fegyverzet a jelenlegi gépekhez se,nemhogy még egy századhoz.
Pénzünk sincs.
Elégedjünk meg a 16 géppel.Ennyivel a hazai és vállalt légtérrendészeti feladatokat el tudjuk látni.
Inkább fegyverzetet és felszerelést vegyünk a meglévő gépekhez,ügyelve arra,hogy azok a következő tipushoz is jok legyenek majd.
És költsünk inkább még a nagyon hiányos földi bázisú légvédelemre.
További kérdésem,hogy ezek a használt Gripen Ck még meddig lennének hadrafoghatóak?Mennyi üzemidő van még bennük?
A SzU-57 pontosan milyen szerepet tolt be az ukrajnai háborúban?Én ezt azért kicsit árnyalnám. A JAS-39C+AESA+METEOR kurva hatékony lenne (talán még az Szu-57 ellen is).. Az egyik oldalon beraktál A50-est a másik oldalról hiányolom a NATO AWACS-ot, vagy egy svéd ERIEYE-t (bár már az is NATO).. Ráadásul szövetségi rendszerben vagyunk. Nem kell alázni a Griff C/D-t csak helyén kell kezelni. Modernizáció és + 4 gép optimális megoldás. Aztán majd európa vadász 5-6 gen. a választékból (helyi kütyügyártással hozzá). - csak nem kéne minden paraméterét azonnal átadni Kínának és az Oroszoknak..
Mit gondoltok, miért vagyunk Mi az egyetlen EU és NATO tagorszg ahol nem szállt le F-35A? (F-22-ről nem is beszélve) Ha turbomagyar lennék leírnám, hogy a "buzi nagykövet, a LMBTQ stb miatt) de Ti nem vagytok hülyék, tudjátok más az ok...
Én isÉn ezt azért kicsit árnyalnám
Papiron.Valóságban már nagyon attol függ,hogy mi ellen.A JAS-39C+AESA+METEOR kurva hatékony lenne
Aligha....Nagyobb teljesitményű,supercirkálásra képes gép,erősebb radarral,R37M rakéták bevetési lehetőségével,MAWsal....És ugyan nem éri el a valódi 5G lopekodó szintet,de a Gripen RCS értékének töredékével bir.Nagyon jó harcvezetéssel van csak esélye a Gripennek a Su57tel szemben (lásd példul az iraki Zsiráf taktikát a perzsa Kandúrokkal szemben)talán még az Szu-57 ellen is
Igen.Helyén kell kezelni.Gripen ügyes kis gép-de kicsi.Eleve a Gripen E méretében kellett volna megcsinálni (egyébként a BAe P106 koncepcióterv,amiből a Gripen született,az még nagyobb volt,kb a Gripen E méretkategóriája).A kis mérete miatt nem lehet kellő teljesitményű.Nem kell alázni a Griff C/D-t csak helyén kell kezelni.
Továbbra sem tartok egy NATO-Oo háborútol.Ha mi háborúba keveredünk,azt valamelyik szomszédunkkal tesszük.De erre is elég csekély esélyt látok.Az egyik oldalon beraktál A50-est a másik oldalról hiányolom a NATO AWACS-ot, vagy egy svéd ERIEYE-t (bár már az is NATO).
Majd ha lesz......És mi aligha fogunk abba sokmindent gyártani.Aztán majd európa vadász 5-6 gen. a választékból (helyi kütyügyártással hozzá)
A "C"-hez van AESA lokátor, egyetlen megrendelője az USA volt, "repcsi nélkül", még a prototípusok egyikének. A svéd jelenleg nem rendszeresíti, ennek egyik oka lehet, hogy minden erőforrás elmegye az "E" sorozatgyártásra gyermekbetegségek javítására (amiről egyébként nem lehet olvasni, de nincs olyan repülőgép ahol ne lenne).. A másik, hogy egyetlen más üzemeltető sem rendelte meg.Azonkivűl egyenlőre a Gripen Cn se AESA radar,se Meteor...
Mennyit kóstálhat a korszerűsités és a rendszeresités?(mikor az MS20 sw frissitést is nyögvenyelősen tudtuk behozni....)
Aligha....Nagyobb teljesitményű,supercirkálásra képes gép,erősebb radarral,R37M rakéták bevetési lehetőségével,MAWsal....És ugyan nem éri el a valódi 5G lopekodó szintet,de a Gripen RCS értékének töredékével bir.Nagyon jó harcvezetéssel van csak esélye a Gripennek a Su57tel szemben (lásd példul az iraki Zsiráf taktikát a perzsa Kandúrokkal szemben)
Su35el szemben se sokkal jobb a helyzet érdemben
Oláh F16AMekkel szemben biztositana fölényt az AESA radar plusz a Meteor.Már ha lesz.....
AESA radar nélkül a Meteor meg inkább csak esélykiegyenlitésre jó a Meteor nélküli Rafaleal szemben is.
Igen.Helyén kell kezelni.Gripen ügyes kis gép-de kicsi.Eleve a Gripen E méretében kellett volna megcsinálni (egyébként a BAe P106 koncepcióterv,amiből a Gripen született,az még nagyobb volt,kb a Gripen E méretkategóriája).A kis mérete miatt nem lehet kellő teljesitményű.
Érdekes utánanézni ebből a szemponbol a Lavi történetének.Eredetileg annál is számitásba vették az F404 hajtóművet,de kiderűlt,hogy azzal a hajtóművel nem lesz kellő teljesitményű a gép,és váltottak a PW1120ra.
Érdekességként,de az IAI a Northropsal is tárgyalt együtműködésről anno a Lavi program indulásakor,és a Northrop F20 F20 alapú F404 hajtóműves delta és kacsa-delta terveket ajánlot-amiket végül elutasitottak a kis teljesitményűk miatt
Továbbra sem tartok egy NATO-Oo háborútol.Ha mi háborúba keveredünk,azt valamelyik szomszédunkkal tesszük.De erre is elég csekély esélyt látok.
Szerintem magyar katona legnagyobb eséllyel valamilyen missziós feladatban kerülhet továbbra is harchelyzetbe.Az meg a légierőt aligha érinti.
Majd ha lesz......És mi aligha fogunk abba sokmindent gyártani.
És előre boritékolni lehet,hogy mire elkészül ez a gép,az USA már egy generációval elötte jár.Meghogy qrvadrága lesz.(nem technikai okbol,hanem politikai gazdasági okbol lehet ezeket prognosztizálni)
A SzU-57 nem patyomkin projetk, hanem az orosz harcászati repülőgépgyártás jövője szempontjából fontos típus. Nagyrészben generációs ugrás oroszországban, és alapja a többi 5 majd 6 gen repülőgépeknek, gépcsaládoknak.. Oroszország sem pimpelheti tovább a Sz-27 aerodinamikája alapján a repülőgépeit, ennek példája a Szu-57 és 75 stb... És akkor hol a MiG elvetélt ötlete, hiszen ott már se gyártás, se tervezőgárda (csupán "minimális" létszámú dolgozó van).A SzU-57 pontosan milyen szerepet tolt be az ukrajnai háborúban?
Nem az az orosz légierő T-14 Armatája, Patyomkin-projektje?