J-20 (Chengdu, Kína)

J-20 HMD és külön berakom a j-11 topicba amit a j-16nál használnak mivel úgy tűnik hogy két fajta van
Ff6PWJ-XwAIN4Ab
Ff6PYvKWYAAnnqH
Interesting tidbit: When talking about the oxygen mask, they specifically mentioned the addition of an "suffocation-prevention valve" which is the small black cylinder below the mic connector. They claimed that to be a unique invention not seen elsewhere.
 
J-20 HMD és külön berakom a j-11 topicba amit a j-16nál használnak mivel úgy tűnik hogy két fajta van
Ff6PWJ-XwAIN4Ab
Ff6PYvKWYAAnnqH
Ebből a magazin műsorból vannak a képek, és bemutatják a gyártás egyes részleteit is;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
@Allesmor Obranna
A fenti posztnál, a legelső, WS-10C képnél szerinted mik lehetnek azok apró kis elemek, amik lenyílnak a belső gyűrűből? Úgy néz ki, a grívitáció nyitja őket, gondolom, amikor a hajtómű üzemel, mechanikusan, vagy az égésgáz működteti őket.
 
@Allesmor Obranna
A fenti posztnál, a legelső, WS-10C képnél szerinted mik lehetnek azok apró kis elemek, amik lenyílnak a belső gyűrűből? Úgy néz ki, a grívitáció nyitja őket, gondolom, amikor a hajtómű üzemel, mechanikusan, vagy az égésgáz működteti őket.
Ugyanaz, mint a D-30F6-osnál.
85e7e29e66e2cd263491ec9f4d6d95ba.jpg

Ha teljesen nyitva van a belső Laval profil a legnagyobb keresztmetszetre, mert mondjuk légi alapjáraton van lehúzva a hajtómű, akkor maximálisra kinyilt kilépő keresztmetszeten pont kitakarja a merev profilú ejektor légáramának útját, ami a törzshátsórész burkolatán belül, de a hajtómű forszázskamrája körül áramolva érkezik be a fúvócsőbe. Ha nagyobb sebességen a szívócsatornában összetorlódó légáram nagy nyomással megérkezik ide, de a pilóta leveszi a gázt, ami következtében nyílni kezd a Laval profil, akkor az itt körkörösen összetorlódott légáram a merev ejektor profilt le tudná szakítani. Ez a jelenség az egyik MiG-31-es prototípussal annak idején meg is történt, mert azon még nem voltak ilyen befele nyíló bypass szelepek és a külső profil is mozgó volt még:

web.jpg

web.jpg

Ebből lett ez:

1567573866131094980.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Beszélgetés egy külföldi oldalról ! Az van amit évekkel ezelőtt Leírtam és terjesztettek !
2021 vagy 2022-ben már évi 60 db j-20 gyártás lesz a j-10 rovására !
Another quick question - Is China still building J-10Cs right now?

If so, is the production still being done on a mass scale, or slowed down in order to wait for newer J-10 variants or entirely newer model (i.e. J-31) to come online?

CAC has handed over J-10 production to GAC as CAC now focuses on J-20 production. It's not known what GAC's production rate and PLAAF's preferred acquisition rate of J-10C is.
Can someone familiar with agreed estimated production rates inform/remind the thread (and me) what the estimated production rates are for J-10 and J-16?
We have an updated estimate of annual J-20 production rate of 60 to 75+. J-16 we have close to 300 units of in total and this probably includes J-16D. That would make it an average production rate of only 30 built per year since 2012. Keeping in mind SAC during that time was also building the J-15. PLAAF preferences wise, it's clear PLAAF is focused on J-20 and the other fighters could easily have considerably higher production rates than 30 to 50 per year (for J-10's estimated previous rate at CAC).
 
Beszélgetés egy külföldi oldalról ! Az van amit évekkel ezelőtt Leírtam és terjesztettek !
2021 vagy 2022-ben már évi 60 db j-20 gyártás lesz a j-10 rovására !


CAC has handed over J-10 production to GAC as CAC now focuses on J-20 production. It's not known what GAC's production rate and PLAAF's preferred acquisition rate of J-10C is.
Can someone familiar with agreed estimated production rates inform/remind the thread (and me) what the estimated production rates are for J-10 and J-16?
We have an updated estimate of annual J-20 production rate of 60 to 75+. J-16 we have close to 300 units of in total and this probably includes J-16D. That would make it an average production rate of only 30 built per year since 2012. Keeping in mind SAC during that time was also building the J-15. PLAAF preferences wise, it's clear PLAAF is focused on J-20 and the other fighters could easily have considerably higher production rates than 30 to 50 per year (for J-10's estimated previous rate at CAC).

Hallod ezt @Oroszország?
 
Beszélgetés egy külföldi oldalról ! Az van amit évekkel ezelőtt Leírtam és terjesztettek !
2021 vagy 2022-ben már évi 60 db j-20 gyártás lesz a j-10 rovására !


CAC has handed over J-10 production to GAC as CAC now focuses on J-20 production. It's not known what GAC's production rate and PLAAF's preferred acquisition rate of J-10C is.
Can someone familiar with agreed estimated production rates inform/remind the thread (and me) what the estimated production rates are for J-10 and J-16?
We have an updated estimate of annual J-20 production rate of 60 to 75+. J-16 we have close to 300 units of in total and this probably includes J-16D. That would make it an average production rate of only 30 built per year since 2012. Keeping in mind SAC during that time was also building the J-15. PLAAF preferences wise, it's clear PLAAF is focused on J-20 and the other fighters could easily have considerably higher production rates than 30 to 50 per year (for J-10's estimated previous rate at CAC).

Ugyanaz a mix, mint amit az USAF alakított ki.
  • J-11 és J-10 az F-15/F-16 analógiára
  • J-16 (elvileg van már vagy 300) az F-15E/EX megfelelője (J-16D meg a Growlernek)
  • J-20 és a J-35 meg első vonalnak F-22/35 mintára.
  • H-20 ott a B-21 -ellenében.
  • És persze a 6.th gen is full ugyanaz a koncepció... (utóbbi kettő terv, de esetükben érezhető a hasonlóság, hiszen ugyanarra a hadszintérre készülnek)
A gyártás valszeg ennek megfelelően van szabályozva + náluk ott a tény, hogy alig exportálnak, szinte minden hazai piacra megy, így a légierő átfegyverzését szélsebesen végezhetik. Eszerint a 5.th gen típusok terén a lemaradást fontosabbnak ítélték, mint a combos 4.th gen mennyiség legyártását. Ők is elemzik a konfliktusokat serényen...