300 van belőle? Nem tréfa már ez a darabszám.Repnapon először állítanak ki j-20ast ,és a 300-dik gépet vitték
![]()
![]()
![]()
![]()
Több! 2025-végére 500 írnak most kb 420-30 lehet300 van belőle? Nem tréfa már ez a darabszám.
Muszáj ellensúlyozni a japán fegyverkezést!300 van belőle? Nem tréfa már ez a darabszám.
Ez már gőzhenger ahogy Kína tolja. Nem csak ezt, a rombolókat, drónokat, légvédelmet, megértem hogy nem nyugodtak az amcsik, itt már komoly kihívó akadt.Több! 2025-végére 500 írnak most kb 420-30 lehet
Ne viccelj már, max a japánok próbálnak meg ezzel lépést tartani, de nem fog menni.Muszáj ellensúlyozni a japán fegyverkezést!
Repnapon először állítanak ki j-20ast ,és a 300-dik gépet vitték
Kínai PLAAF vadászgép készlet 2025 végére Becsült (üzemben):
![]()
China’s 300th J-20 Spotted at Changchun Air Show
The PLA Air Force is steadily fielding the J-20, with at least 50 new jets delivered since June 2024, reaching a fleet of at least 300 J-20s. The PLA Airtheaviationist.com
Jó lesz az 2011-nek is .mivel a prototípus csak 2016-ban repült először.
1-2 éve írták kb hogy 120 db gyártottak le j-20bólEz a gyártási tempó már az F-35-ös szintjén van,
Kínának vannak-e a típussal a 35-öshöz hasonlóan 3000-es nagyságrendű ambíciói.
Már a törököknek is van 5.gen. gépük ahogy Koreának is. Ez nekem fura, mert valahogy a jóval egyszerűbb 4.gen. gépeket ezek az országok nem tudták maguktól kifejleszteni és legyártani. Vagy valami turpissag van a dologban, vagy annyira elmenta civil elektronika a katonai mellett, hogy kb civil alkatrészekkel tudnak megfelelő teljesítményűt kvázi fejlesztés nélkül produkalni.Érdekes dolog ez a 300 darab J-20-as, mivel a prototípus csak 2016-ban repült először.
Ez a gyártási tempó már az F-35-ös szintjén van, arról persze nincs infó, hogy a 35-öshöz (meg a Typhoon-hoz is) hasonlóan volt-e itt is "használhatatlannak" ítélt 100+ első generációs széria, vagy esetleg ők mindent harci feladatra alkalmasnak tartanak, vagy utólag hoznak fel erre a szintre.
Mert azt se feledjük, hogy az F-35-ös programnál nagy publicitást kapott az első 108 példány fiaskója, nade nem csak a magasságos demokratikus transzparencia jegyében.
Az a 108 gép is "jogalap" volt arra, hogy mégtöbbet gyárthassanak.
Minden esetre a kínaiak lapjaiba nem látunk bele, ezzel a 300 darabbal (de sokkal inkább a hamarosan elkészülő 500. példánnyal) úgy kell foglalkoznunk, hogy nem tudjuk, hogy amúgy Kínának vannak-e a típussal a 35-öshöz hasonlóan 3000-es nagyságrendű ambíciói.
Ha nincs, azért az még így is hatalmas vívmány, hogy egy ilyen komplexitású és retrofit alapon sorra upgrade-elt típusból 9 évvel a szűzfelszállás után már meghaladták a 300. darabot is.
Ez a "semmiből jött" 5gen gyártássűrűség az, ami igazán érdekes.
Nem 5gen gépük van, hanem egy F-35-ös nyomdokain kifejlesztett, kibővített képességűre tartott 4gen projektjük.Már a törököknek is van 5.gen. gépük ahogy Koreának is. Ez nekem fura, mert valahogy a jóval egyszerűbb 4.gen. gépeket ezek az országok nem tudták maguktól kifejleszteni és legyártani. Vagy valami turpissag van a dologban, vagy annyira elmenta civil elektronika a katonai mellett, hogy kb civil alkatrészekkel tudnak megfelelő teljesítményűt kvázi fejlesztés nélkül produkalni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..