J-20 (Chengdu, Kína)

54769437088_cc5d2a0e15_k.jpg
54769539710_789c1f72c5_o.jpg

54768342122_ee0b2b744d_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Repnapon először állítanak ki j-20ast ,és a 300-dik gépet vitték
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kínai PLAAF vadászgép készlet 2025 végére Becsült (üzemben):
  • 400x J-20/A/AS
  • 14+ J-35 (LRIP)
  • 400+ J-16/D
  • 450-500+ J-11/B
774 J-10/A/B/C
- 280 JH-7
97 Szu-30
- 24 Szu-35
 
Érdekes dolog ez a 300 darab J-20-as, mivel a prototípus csak 2016-ban repült először.
Ez a gyártási tempó már az F-35-ös szintjén van, arról persze nincs infó, hogy a 35-öshöz (meg a Typhoon-hoz is) hasonlóan volt-e itt is "használhatatlannak" ítélt 100+ első generációs széria, vagy esetleg ők mindent harci feladatra alkalmasnak tartanak, vagy utólag hoznak fel erre a szintre.
Mert azt se feledjük, hogy az F-35-ös programnál nagy publicitást kapott az első 108 példány fiaskója, nade nem csak a magasságos demokratikus transzparencia jegyében.
Az a 108 gép is "jogalap" volt arra, hogy mégtöbbet gyárthassanak.
Minden esetre a kínaiak lapjaiba nem látunk bele, ezzel a 300 darabbal (de sokkal inkább a hamarosan elkészülő 500. példánnyal) úgy kell foglalkoznunk, hogy nem tudjuk, hogy amúgy Kínának vannak-e a típussal a 35-öshöz hasonlóan 3000-es nagyságrendű ambíciói.
Ha nincs, azért az még így is hatalmas vívmány, hogy egy ilyen komplexitású és retrofit alapon sorra upgrade-elt típusból 9 évvel a szűzfelszállás után már meghaladták a 300. darabot is.
Ez a "semmiből jött" 5gen gyártássűrűség az, ami igazán érdekes.
 
mivel a prototípus csak 2016-ban repült először.
Jó lesz az 2011-nek is .

Ez a gyártási tempó már az F-35-ös szintjén van,
1-2 éve írták kb hogy 120 db gyártottak le j-20ból
Kínának vannak-e a típussal a 35-öshöz hasonlóan 3000-es nagyságrendű ambíciói.

Szerintem túl gyors a fejlődés, Jön majd a j-36 j-50 és a CCA dronok ! Ezek befolyásolni fogják hogy ne keljen 3000 j-20 .Aztán ki ne hagyjuk a j-35!! j-20+j-35 talán vagy 2000 db lesz vagy annyi sem ! Hiszen ezekhez is hozzá vágják majd a CCA dronokat !
 
Érdekes dolog ez a 300 darab J-20-as, mivel a prototípus csak 2016-ban repült először.
Ez a gyártási tempó már az F-35-ös szintjén van, arról persze nincs infó, hogy a 35-öshöz (meg a Typhoon-hoz is) hasonlóan volt-e itt is "használhatatlannak" ítélt 100+ első generációs széria, vagy esetleg ők mindent harci feladatra alkalmasnak tartanak, vagy utólag hoznak fel erre a szintre.
Mert azt se feledjük, hogy az F-35-ös programnál nagy publicitást kapott az első 108 példány fiaskója, nade nem csak a magasságos demokratikus transzparencia jegyében.
Az a 108 gép is "jogalap" volt arra, hogy mégtöbbet gyárthassanak.
Minden esetre a kínaiak lapjaiba nem látunk bele, ezzel a 300 darabbal (de sokkal inkább a hamarosan elkészülő 500. példánnyal) úgy kell foglalkoznunk, hogy nem tudjuk, hogy amúgy Kínának vannak-e a típussal a 35-öshöz hasonlóan 3000-es nagyságrendű ambíciói.
Ha nincs, azért az még így is hatalmas vívmány, hogy egy ilyen komplexitású és retrofit alapon sorra upgrade-elt típusból 9 évvel a szűzfelszállás után már meghaladták a 300. darabot is.
Ez a "semmiből jött" 5gen gyártássűrűség az, ami igazán érdekes.
Már a törököknek is van 5.gen. gépük ahogy Koreának is. Ez nekem fura, mert valahogy a jóval egyszerűbb 4.gen. gépeket ezek az országok nem tudták maguktól kifejleszteni és legyártani. Vagy valami turpissag van a dologban, vagy annyira elmenta civil elektronika a katonai mellett, hogy kb civil alkatrészekkel tudnak megfelelő teljesítményűt kvázi fejlesztés nélkül produkalni.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Roni
Már a törököknek is van 5.gen. gépük ahogy Koreának is. Ez nekem fura, mert valahogy a jóval egyszerűbb 4.gen. gépeket ezek az országok nem tudták maguktól kifejleszteni és legyártani. Vagy valami turpissag van a dologban, vagy annyira elmenta civil elektronika a katonai mellett, hogy kb civil alkatrészekkel tudnak megfelelő teljesítményűt kvázi fejlesztés nélkül produkalni.
Nem 5gen gépük van, hanem egy F-35-ös nyomdokain kifejlesztett, kibővített képességűre tartott 4gen projektjük.
A KF-21 még erősen fejlesztés alatt áll és az idő eőrehaladtával már látszik, hogy módosítani kell majd a dizájnon, minden esetre pár darab gép van, ipari sorozatgyártás még nincs.
A Kaan esetébeb pedig még az sem világos, hogy milyen irányba módosul, de a megépült prototípus inkább csak egy technológia demonstrátor.