Jak-52 / Yak-52 (Jakovlev, Szovjetunió)

A tüzerő elegendő akár ukrán, akár orosz... de a felderítés a mark1 szemgolyóval hogy oldják meg. Szvsz lesznek veszteségek mert drónnak bele lehet repülni egy Jak-ba..

Kivéve ha a drón gyorsabb és jobban manőverezik, nem fog menni, ha nem komplett retardált a személyzet.

Nyilván előre tüzelő géppuskát kell tenni a gépre, meg esetleg a hátsó ülésben ülőnek egy forgathatót, mint a klasszikus I. vh-s (részben II. is) légiharc idejében volt.
 
 
Amit "mesélnek" :oops: róla az nem éri meg a fordítást. Viszont érdekes "szükségmegoldás"...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Amit "mesélnek" :oops: róla az nem éri meg a fordítást. Viszont érdekes "szükségmegoldás"...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Szajga 12-es sörétes lesz rápakolva, ideiglenesen. Aztán elvileg valami géppuska. Itt valami törvényességi problémákról írnak, mert ugye a Szajga civil fegyver. Hogy ez miért vet fel jogi problémákat, arról fogalmam nincs. A Szajga után elvileg valami géppuska lesz a végleges megoldás. Remélhetőleg az is sörétes lesz, mivel az sokkal jobb a drónok ellen, mint egy golyóslőszert tüzelő cucc. A videóban meg van említve, hogy az ukránok már a konfliktus korábbi részétől használják a típust. De az egy sufintuning, ez pedig egy éjjel is alkalmazható, megfelelő felderítőrendszerekkel ellátott típusváltozat lesz. Olcsó és hatékony.
 
A tüzerő elegendő akár ukrán, akár orosz... de a felderítés a mark1 szemgolyóval hogy oldják meg. Szvsz lesznek veszteségek mert drónnak bele lehet repülni egy Jak-ba..
Az orosz megoldás nem szemgolyót alkalmaz a felderítésre, hanem megfelelő felderítőrendszert, ami éjjel- nappal hatékonyan használható, plusz a gép műszerezettsége is úgy lett módosítva, hogy gond nélkül repülhessen éjszaka is.
 
Az orosz megoldás nem szemgolyót alkalmaz a felderítésre, hanem megfelelő felderítőrendszert, ami éjjel- nappal hatékonyan használható, plusz a gép műszerezettsége is úgy lett módosítva, hogy gond nélkül repülhessen éjszaka is.
Na ezek a részei voltak a videó alatti szövegnek, amik - véleményem szerint - annyira "nem voltak hitelesek", hogy inkább nem írtam le magyarul. Persze éjszaka is használható, NVFR szabályok szerint. A műszerezettsége egy komolyabb motorossárkány szintje, a felderítő rendszer egy közepes dróné. (azt a kabint nem mutatták...) A sörétest nem tudtam értelmezni. Egy - robbanóanyaggal megrakott - kisgép méretű repülőeszköz lenne elvileg a leküzdendő cél, még géppuska ürmérettől elvárható távolságból sem lehet egészséges rálőni.
Persze komolyabb mint az ukrán megoldás, - a hátsó ülésből puffogtató lövész - de azért lássuk be, ez olyan mint a Po-2 a Nagy Honvédő Háborúban. Romantikus, ötletes még talán érdekes is, de azért ha ezzel küldenének drónt vadászni, nem tudnék neki őszintén tapsikolni.
 
A Szajga 12-es sörétes lesz rápakolva, ideiglenesen. Aztán elvileg valami géppuska. Itt valami törvényességi problémákról írnak, mert ugye a Szajga civil fegyver. Hogy ez miért vet fel jogi problémákat, arról fogalmam nincs. A Szajga után elvileg valami géppuska lesz a végleges megoldás. Remélhetőleg az is sörétes lesz, mivel az sokkal jobb a drónok ellen, mint egy golyóslőszert tüzelő cucc. A videóban meg van említve, hogy az ukránok már a konfliktus korábbi részétől használják a típust. De az egy sufintuning, ez pedig egy éjjel is alkalmazható, megfelelő felderítőrendszerekkel ellátott típusváltozat lesz. Olcsó és hatékony.

Javaslom a 8 darab 7.62-es géppuskát a szárnyba, takarékossági megfontolásból az összes múzeumból összeszedve a II.Vh-s vadászokat!!!
Komolyan, ha kukáznak nekem egy Spitfire-t, és eskü elmegyek drónvadásznak, bőrsapkába, olcsó sört vedelve várva a szirénát, hogy gépbe pattanva megvívjam az Angliai Lég... vagyis Orosz Drónlégicsatát :D
 
Na ezek a részei voltak a videó alatti szövegnek, amik - véleményem szerint - annyira "nem voltak hitelesek", hogy inkább nem írtam le magyarul. Persze éjszaka is használható, NVFR szabályok szerint. A műszerezettsége egy komolyabb motorossárkány szintje, a felderítő rendszer egy közepes dróné. (azt a kabint nem mutatták...) A sörétest nem tudtam értelmezni. Egy - robbanóanyaggal megrakott - kisgép méretű repülőeszköz lenne elvileg a leküzdendő cél, még géppuska ürmérettől elvárható távolságból sem lehet egészséges rálőni.
Persze komolyabb mint az ukrán megoldás, - a hátsó ülésből puffogtató lövész - de azért lássuk be, ez olyan mint a Po-2 a Nagy Honvédő Háborúban. Romantikus, ötletes még talán érdekes is, de azért ha ezzel küldenének drónt vadászni, nem tudnék neki őszintén tapsikolni.
Az egyik kabint mutatták igaz, hogy csak egy fotó erejéig. Középre bekerül egy többfunkciós képernyő. Azon ott a műhorizont is, meg mintha lenne rajta valami műszeres leszállítórendszer is. Mert a műhorizont alatti "műszer" nekem az ILS-re hasonlít, úgyhogy elképzelhető, hogy azért tud az többet is, mint NVFR, főleg, hogy a bonyolult időjárás során történő alkalmazhatóságról is beszél a kommentátor. A bonyolult időjárás meg általában attól is bonyolult, hogy nappal a VFR, éjjel pedig kizárólagosan az NVFR szabályok alapján repülve könnyebb benne megpusztulni, mint túlélni. A többfunkciós kijelző alá mintha az lenne írva, hogy "Gorizont 25", valószínűleg az a típusa. Ez alapján megtaláltam a rosztovi Gorizont gyár honlapját, de ők elsődlegesen a hajók számára gyártanak navigációs rendszereket. Persze ez nem zárja ki, hogy repülőgépekbe is gyártsanak, csak az például ne legyen fent a honlapon. Szerintem többet tud ez a gép, mint a VFR/NVFR, mert azokat gyárilag tudta. Plusz monitor beépítése nélkül is. A felderítőrendszer képét meg nem kötik az orrára avatatlan külföldieknek. Valószínűleg még avatatlan belföldieknek sem.
 
Ez valami átalakítatlan gép, csak beült hátra egy fazon AK-val:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.