K3 / NGMBT (Hyundai-Rotem,Dél-Korea)

Túlgondolod.
A K2-3 Hyundai Rotem termék, nem Hanwha ( aka a Redback gyártója), igaz az FCS meg még kitudja milyen más elektronika a Hanwhatól jön. Kicsit hasonló a szitu mint a KMW+RM=Leo2 esetében.

Az a fél felülnézeti grafika az egymás melletti K2 és K3-ról elég jól mutatja, hogy kb átrajzolták a K2 tornyát (meg az egész harckocsit). Kicsit áramvonalasabbra, kicsit "hű de csökkentett észlelhetőségű nagyon sci-fi lopakodóra" a modern dizájn trendeket követve. De dimenzióit, felépítését nézve nagyon-nagyon hasonló a kettő. Aztán mire gyártásba kerül, ez se így fog kinézni, hanem sokkal ésszerűbben/célszerűbben, pont mint egy bizonyos európai IFV khmm khmm.

Az ausztrál tenderen az EOS partnereként került képbe az Elbit. Hiába az Elbit végezte a munka nehezét és az MT30 Mk2 tornyon alapszik, az EOS birtokolja a T2000-es torony jogait. És a koreaiak egyáltalán nem ragaszkodnak az EOS T2000-hez vagy az Elbithez.

Pl az amcsi OMFV tenderen az Oshkosh-Hanwha már a Rafael Samson Mk2-én alapuló toronnyal indította a Redback-et. Mivel az Oshkosh már egy ideje együtt működik a Rafaelel, a Stryker Dragoonhoz is tőlük jön az új torony.

A lengyel teszt után ment a susmus, hogy lengyel toronnyal ajánlanák ezentúl a lehetséges vevőknek. Aztán, hogy ennek mennyi a valóságalapja van, vagy csak a lengyelek (ön)felszopkodása...

Amúgy a Hyundai Rotem a Kongsberggel kötött tavaly megállapodást távirányítású tornyok fejlesztéséről a következő generációs járművei számára. Aztán, hogy ez csak egy mézesmadzag volt a norvég mbt tenderhez, vagy a Leo2 kiválasztása után is még él, az a jövő zenéje. De szvsz én nem hiszem, hogy nagyon rászorulnának a Kongsbergre a meglévő saját K2 tornyuk távirányításúvá alakításához. Ez inkább a Protector rcws-ek tech transferjéről szól.

https://www.janes.com/defence-news/...unmanned-turrets-for-next-generation-vehicles

Az Iron Vision, illetve a koreai honosított verziója meg könnyedén integrálható bármire. Iron Fist is. Saját, házon belüli toronnyal jelentősen többet spórolnak még úgy is, hogy ki kell pengetni ezek integrációját. Nameg több money marad otthon.
Hidd el nekem: ha az Iron Visonnel lesz szerelve a gép, akkor ott az Elbit lesz a fő integrátor.
Ott nem a kamera rendszer lesz a toronyhoz tervezve, hanem akármennyire is furcsa, de a torony a kamerarendszerhez. ;)
 
Hidd el nekem: ha az Iron Visonnel lesz szerelve a gép, akkor ott az Elbit lesz a fő integrátor.
Ott nem a kamera rendszer lesz a toronyhoz tervezve, hanem akármennyire is furcsa, de a torony a kamerarendszerhez. ;)
Jaj, nem a gombhoz varjuk a kabátot.

Iron Visiont bármire integrálnak neked. Nem kell hozzá külön a rendszerhez tervezett torony. Öntökönszúrás is lenne az Elbittől, ha így lenne, mert csak jelentősen zsugorítaná a lehetséges piacát.
Bebaszna, ha egy kvázi alapból iszonyú drága kamerarendszer miatt kéne még komplett tornyot is venni. Mennyi lehet egy sisak ára vajon?

Max kicsit bénácskán sikerül megoldani az integrációt, mint szvsz nagyon hasonló példa: Trophy az M1/Leo2-ön. Aztán mégsem lett hirtelen a Rafael a fő integrátor egyiknél sem. És a jövőben sem lesz egy APS (vagy az Iron Vision) gyártója az, mikor a mérnökök már alapfelszereltségként számolnak ezen rendszerek beépítésével - nem utólagos ráeszkábálással, hanem beépítéssel - a járművek/tornyok tervezésénél.

Itt van Bradley-re integrálva, alatta meg Pizarro Castorra. Nem egy szépségdíjas megoldás, de működik többé kevésbé... gondolom.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FEINDEF_2019_General_Dynamics_presents_Spanish_Pizarro_Engineering_Combat_Vehicle.JPG
 
Jaj, nem a gombhoz varjuk a kabátot.

Iron Visiont bármire integrálnak neked. Nem kell hozzá külön a rendszerhez tervezett torony. Öntökönszúrás is lenne az Elbittől, ha így lenne, mert csak jelentősen zsugorítaná a lehetséges piacát.
Bebaszna, ha egy kvázi alapból iszonyú drága kamerarendszer miatt kéne még komplett tornyot is venni. Mennyi lehet egy sisak ára vajon?

Max kicsit bénácskán sikerül megoldani az integrációt, mint szvsz nagyon hasonló példa: Trophy az M1/Leo2-ön. Aztán mégsem lett hirtelen a Rafael a fő integrátor egyiknél sem. És a jövőben sem lesz egy APS (vagy az Iron Vision) gyártója az, mikor a mérnökök már alapfelszereltségként számolnak ezen rendszerek beépítésével - nem utólagos ráeszkábálással, hanem beépítéssel - a járművek/tornyok tervezésénél.

Itt van Bradley-re integrálva, alatta meg Pizarro Castorra. Nem egy szépségdíjas megoldás, de működik többé kevésbé... gondolom.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FEINDEF_2019_General_Dynamics_presents_Spanish_Pizarro_Engineering_Combat_Vehicle.JPG

Ez meg az EOS T2000 legutóbbi variációja:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FqQ4KXrakAIn4Nd

Fqcs9z6aYAE_1Oy
 
Jaj, nem a gombhoz varjuk a kabátot.

Iron Visiont bármire integrálnak neked. Nem kell hozzá külön a rendszerhez tervezett torony. Öntökönszúrás is lenne az Elbittől, ha így lenne, mert csak jelentősen zsugorítaná a lehetséges piacát.
Bebaszna, ha egy kvázi alapból iszonyú drága kamerarendszer miatt kéne még komplett tornyot is venni. Mennyi lehet egy sisak ára vajon?

Max kicsit bénácskán sikerül megoldani az integrációt, mint szvsz nagyon hasonló példa: Trophy az M1/Leo2-ön. Aztán mégsem lett hirtelen a Rafael a fő integrátor egyiknél sem. És a jövőben sem lesz egy APS (vagy az Iron Vision) gyártója az, mikor a mérnökök már alapfelszereltségként számolnak ezen rendszerek beépítésével - nem utólagos ráeszkábálással, hanem beépítéssel - a járművek/tornyok tervezésénél.

Itt van Bradley-re integrálva, alatta meg Pizarro Castorra. Nem egy szépségdíjas megoldás, de működik többé kevésbé... gondolom.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FEINDEF_2019_General_Dynamics_presents_Spanish_Pizarro_Engineering_Combat_Vehicle.JPG
Ez olyan mint a leo2 a7v és az a8.
Az a7v-re utólag berhlték rà az aps-t. A8 tornyát meg úgy tevezték, hogy gyárilag belemegy.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
According to the news, the development of the K3 4th generation tank is progressing smoothly, and It will be deployed to the army in the 2030s, and prototypes are expected to be produced around 2030.

Considering that the K2 is a relatively young tank and uses the latest firepower, survival, and weight reduction technologies, the K3 feels somewhat faster.
As the K1E1, K1E2, K1A1, and K1A2 tanks also boast powerful performance, it is expected that there will be room for K3 development.
I posted several times about new technologies for the K2 and K3, but to simply explain the K3, just as the K2 used new technologies to reduce weight, maximize survivability, and firepower, the K3 weight is not much different to K2. Everything has changed except the weight, including a new 130mm main gun, new armor, intelligent gun turret, and much more. I wonder how much stronger Poongsan's K279 ammunition will become if it is enlarged.
Below is a conceptual design and may change later.

GgsbfAybsAAy7M4
 
A K3 úgy néz ki, mintha az M1 teknőjére rátették volna a Leclerc tornyát.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy tank esetében a formatervezési mintaoltalomnak mi értelme van? Hány másik cég van még Koreában, aki pontosan ugyanolyan tankot gyártana a következő 10 évben?