[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Infrastruktúra! Tarján kiesik mindenből. M3/vasúti fővonal mellett viszont jól elvannak. Hatvan, Gyöngyös, Eger, Miskolc fejlődik.
Az megvan, hogy a starjáni vonal még csak nem is villamosított?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Mo-n nincs létjogosultsága a félmilliós megyeszékhelynek, mert nem is volt soha.
Egy Bp és utána vége, nincs több igazi nagyváros.
A vidék felemelkedésének záloga a hozzáadott érték drasztikus növelése, munkahelyileg, ahhoz meg nem kell gigalakosságszám.
Igaz gatya "nincs mert nem volt soha"
A hozzáadott érték drasztikus halandzsához további for sikert.
 
Ha a kozlekedest sikerulne felgyorsitani (es olcsobba tenni) a jovoben akkor semmi szukseg nem lesz ujabb gigavarosokra, mert a videk es a varos szerves reszei lehetnek majd egymasnak.
(A 160-nal robogo vonat meg keves lesz ehhez. :rolleyes:)

Ezzel nagyon egyetértek. A MÁV-ot kellene fejleszteni rohamléptekkel és nem az amúgy is zsúfolt városokba mégtöbb embert bezsúfolni. 300 km/órás vonatokkal már simán belehetne járni napi szinten a kisebb településekről a megyeszékhelyekre, vagy akár Budapestre is. Egyébként a vonatok már most is viszonylag gyorsak, csak a csatlakozásokat kellene valahogy javítani, hogy ne keljen sokat várni.
 
A probléma ott van, Panzerfaust, hogy munkahelyet is csak a már ott lévő lakosság tud teremteni. Kevés lakosság kevés munkahelyet teremt...
Több oldala van a történetnek, nem csak ez az egy, igazad van, látni kell pl. hogy a szociból jövő társadalom-szerkezetünk mennyire eltérő és nem alkalmazkodó.

Példának okáért, a szomszéd Ausztria, durván 8-as lakossággal dupla annyi dzsídípit termel, bár ott ugye nem volt kommunizmus. Viszonylagosan stabil polgári társadalom az OMM felbomlása óta.
Tehát elvileg kevesebb -hatékonyan termeló - lakosság is tudna gazdagabb országot gründolni.
 
Ezzel nagyon egyetértek. A MÁV-ot kellene fejleszteni rohamléptekkel és nem az amúgy is zsúfolt városokba mégtöbb embert bezsúfolni. 300 km/órás vonatokkal már simán belehetne járni napi szinten a kisebb településekről a megyeszékhelyekre, vagy akár Budapestre is. Egyébként a vonatok már most is viszonylag gyorsak, csak a csatlakozásokat kellene valahogy javítani, hogy ne keljen sokat várni.

+ a teherszállítást átrakni vasútra, minél nagyobb mértékben, nagy sebességű átmenő vonalakat építeni
 
Sőt, rengeteg korszerű munkahely csak nagy agglomerációkban létezik főként vendéglátás leisure és egyéb szolgáltató szektorokban. Bowlingterem pl nincs a faluban vagy a mezővárosban mert nincs annyi potenciális ügyfél. Márpedig ezek a szektorok pont jók arra, hogy alacsony képzettségű embereket tömegesen felszippantsanak.
 
Ezzel nagyon egyetértek. A MÁV-ot kellene fejleszteni rohamléptekkel és nem az amúgy is zsúfolt városokba mégtöbb embert bezsúfolni. 300 km/órás vonatokkal már simán belehetne járni napi szinten a kisebb településekről a megyeszékhelyekre, vagy akár Budapestre is. Egyébként a vonatok már most is viszonylag gyorsak, csak a csatlakozásokat kellene valahogy javítani, hogy ne keljen sokat várni.
Amúgy is zsúfolt városokba. .. brávó. Pár gyalogosaluljárót leszámítva ezek a túlzsúfolt városok...
 
Amúgy is zsúfolt városokba. .. brávó. Pár gyalogosaluljárót leszámítva ezek a túlzsúfolt városok...

Budapest, ahol az egyekben vannak már a lakásárak és nem tudsz parkolni, nem zsúfolt? De ha 2-3-szor gyorsabb vonatok lennének, akkor 2-3-szor messzebbi településekről is naponta feljárhatnának az emberek dolgozni és nem kellene odaköltözni, ha csak ott találsz munkát.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7
Budapest, ahol az egyekben vannak már a lakásárak és nem tudsz parkolni, nem zsúfolt? De ha 2-3-szor gyorsabb vonatok lennének, akkor 2-3-szor messzebbi településekről is naponta feljárhatnának az emberek dolgozni és nem kellene odaköltözni, ha csak ott találsz munkát.
Bp zsúfolt (bár inkább csak elhanyagolt) de a megyeszékhelyek nem
 
A nem zsúfoltságnak gondolom leginkább az ott elérhető jövedelem a fő oka, ld a nem olyan rég feltett linket a soproni "bevándorlókról. "
Egy cikk alatt valamelyik okos kommentelő tolta magát, hogy 174 ezer? Annyit a nyugdíj előtt álló takarító előtt keres.... kis híján elküldte a halál hímvesszejére, hogy dugja ki a fejét az elcseszett girdó kocsmájából...
Zalában rendszeresen látok 120-130 ezres bérpapírokat, túlórával ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Brimstone
A nem zsúfoltságnak gondolom leginkább az ott elérhető jövedelem a fő oka, ld a nem olyan rég feltett linket a soproni "bevándorlókról. "
Egy cikk alatt valamelyik okos kommentelő tolta magát, hogy 174 ezer? Annyit a nyugdíj előtt álló takarító előtt keres.... kis híján elküldte a halál hímvesszejére, hogy dugja ki a fejét az elcseszett girdó kocsmájából...
Zalában rendszeresen látok 120-130 ezres bérpapírokat, túlórával ennyi.
Viszont még mindig jobb mint kimondott vidéken /falun ezért mennének az emberek vidékről városokba, ingáznak hajnalban, bicikliznek fagyban esőben vagy felköltöznek az óriási lakbérletek mellett is. Nem lenne -e célszerűbb elébe menni ennek a folyamatnak és lakásépítéssel támogatni, hogy a városokban könnyebben megragadjanak akik oda akarnak költözni? Gyakorlatilag támogatni azt ami amúgy is létező valóság.
 
Én csak annyit tennék hozzá, hogy Pécs-Budapest IC-vel a való életben több, mint 4 órás út....
Ha "csak" 160 km/h-s átlag sebességet tudna hozni az a nyomorult IC akkor már csak 1.5 óra lenne az út. Nah ez a nem mindegy. És ez a legtöbb település vonatkozásában elmondható.
Ha annyit tudnának nálunk a vonatok, mint az ICE vagy a TGV akkor bárhonnan megérné bejárni BP dolgozni, miközben nem ott laksz. De ez persze sci-fi :-)
Ma kivételesen HÉV-eztem, 25 km-ről közel 1 óra alatt értem be BP-re.....
 
Elég drága mulatság MÁV-ozni.
Viszont a helyzet az, hogy ebben az országban sosem lesz normális vasút. Mégpedig a tipikus mindenre köpködünk mentalitás miatt.
Most építenék a Budapest-Belgrád vasutat.
2%-ra kapunk hitelt, ami rekord alacsony szint szerintem, de sokaknak ez sem jó, mert hát nah o_O
Aztán lenne kihasználtság is, mert Kína az árui egy komoly %-át vinné majd , erre, de nekünk persze ez sem jó, mert hát nem a mi árunk megy rajta XD
Aztán 160-220 km/h közötti lenne a vonal, nagy teherbírással. Ki jött, hogy valami 4 milliárd forint km-e. Erre beindult a sírás, hogy micsoda drágaság meg lopás stb.... Annyi esze nincs a fikaturbó suttyúknak, hogy utána nézzenek annak, hogy úgy a nagyvilágban mennyiért épülnek a vasutak. :rolleyes:
Mert ugye irigyeljük, mi a TGV-t, csak hát ha megtudná a sok tökfőzelék, hogy valami 15 milliárd Ft km-e, akkor a világból sírva kiszaladna szerintem....
 
Csak a tisztán látás végett műsorban is elhangzik azért is megy a hiszti mert így a nyugati kikötők és vám bevételek is csökkenek. Kína nem csinál más minta fedezetlen valutát távlati előnyökre cseréli! Ha az 500 milliárdos Kínai Eu írányába mutató export 1/5 ezen a vasút vonalra terelődik az 100 milliárd annak az 1% 1 teljes milliárd eurocska amely a magyar költség vetést gyarapítja !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Elég drága mulatság MÁV-ozni.
Viszont a helyzet az, hogy ebben az országban sosem lesz normális vasút. Mégpedig a tipikus mindenre köpködünk mentalitás miatt.
Most építenék a Budapest-Belgrád vasutat.
2%-ra kapunk hitelt, ami rekord alacsony szint szerintem, de sokaknak ez sem jó, mert hát nah o_O
Aztán lenne kihasználtság is, mert Kína az árui egy komoly %-át vinné majd , erre, de nekünk persze ez sem jó, mert hát nem a mi árunk megy rajta XD
Aztán 160-220 km/h közötti lenne a vonal, nagy teherbírással. Ki jött, hogy valami 4 milliárd forint km-e. Erre beindult a sírás, hogy micsoda drágaság meg lopás stb.... Annyi esze nincs a fikaturbó suttyúknak, hogy utána nézzenek annak, hogy úgy a nagyvilágban mennyiért épülnek a vasutak. :rolleyes:
Mert ugye irigyeljük, mi a TGV-t, csak hát ha megtudná a sok tökfőzelék, hogy valami 15 milliárd Ft km-e, akkor a világból sírva kiszaladna szerintem....
A probléma ezzel a kínai vasúttal kettő darab: 1)az, hogy nem látszik a jövendőbeli kihasználtsága mert ez a pireuszi kikötőből felvett árut fuvarozná. A pireuszi kikötőnek viszont sok értelme nincs kínai viszonylatban, mert alig egy két nap többlett hajózással egy Észak Olasz kikötő is elérhető ami már így is kiváló vasúti összeköttetéssel remdelkezik az EU legfejlettebb régiója felé (kék banán)
2) a kínai vasútat kínai vállalatok építenék, de mi fizetnénk. Az EU sokkal jobb feltételek mellett ad teljesen ingyen támogatásokat (ha jó gyerekek vagyunk).
 
A probléma ezzel a kínai vasúttal kettő darab: 1)az, hogy nem látszik a jövendőbeli kihasználtsága mert ez a pireuszi kikötőből felvett árut fuvarozná. A pireuszi kikötőnek viszont sok értelme nincs kínai viszonylatban, mert alig egy két nap többlett hajózással egy Észak Olasz kikötő is elérhető ami már így is kiváló vasúti összeköttetéssel remdelkezik az EU legfejlettebb régiója felé (kék banán)
2) a kínai vasútat kínai vállalatok építenék, de mi fizetnénk. Az EU sokkal jobb feltételek mellett ad teljesen ingyen támogatásokat (ha jó gyerekek vagyunk).
Itt vámkezelik, ergó 20% a vámból itt marad. Számolj!
 
Status
Not open for further replies.