• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 008
32 978
113
Nálunk ez a másik reptérre kitelepülés mostanában egy spanyol viasz szerű dolog, de a VSz időkben rendszeres rutin volt a füves üzem a 21-esekkel. Kenyeri, Balatonkiliti, Orosháza rutin gyakorlóhelyek voltak. Viszont talán egyedül nálunk nem volt soha autópályás üzem, nem úgy, mint a csehszlovákoknál, keletnémeteknél, lengyeleknél, vagy akár odahaza (vagy az NDK-ban) a szovjeteknél.



https://youtu.be/bl2q7EzFiXo?si=zQ_36nn1sdUv3jF8

https://youtu.be/Or7f_H51Y18?si=1BSwrUSdn_USjfxS
Nyugaton is ment ugyan úgy a dolog.Arra alkalmas gépekkel a tábori repteres gyakorlás is.
Sőt,a lengyelek ma is csinálják.
https://www.youtube.com/watch?v=0KceRPomL04
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 476
93 551
113
Akkor meg az lenne a baj...
Mert nem vagy-vagy, hanem is-is.
Békeidőben persze egyszerűbb alapvetően Szolnokrol üzemeltetni. De párhuzamosan lehet készülni, gyakorlatozni a széttelepülésre és ahhoz megfelelő infrastruktúrát kialakítani.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 008
32 978
113
88as NSZK gyakorlat
Egyébként ma is megvannak ezek a pályaszakaszok,és fel is lehet ismerni őket.Csak egy felszedhető betonkorlát vállasztja el a két forgalmi oldalt,különben egy pályatestet alékotank.Mindig van ilyen részen pakoló,aminek a hangfogó fala főldhányás-jó massziv repeszvédő földhányás.És a parkolók ki-be hajtóik feltünően szélesek.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Sulaco

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
295
1 038
93
Vannak 1 tonnás, sőt másfél tonnás siklóbombák is - a dedikált betonáttörőkről nem is beszélve...
Nem is arról van szó,hogy a betonbunkerek teljesen leküzdhetetlenek lennének. A lényeg az,hogy egy második védelmi vonalat képezzenek, mert te is pontosan tudod,hogy nincs 100%-os légvédelem. Nyilván kellene a csöves és rakétás légvédelem a bázis köré,de a jelenlegi formában ha ezen bármi,de tényleg konkrétan bármi átjut,ami el tud durranni a hangárok felett az jó eséllyel gatyázza a gépek nagyrészét. Ezzel szemben ha vannak bunkerek,akkor ahhoz minimum SDB kell,de ha biztosra akarsz menni,akkor ahogy te is írtad, inkább már 1-1,5 tonnás bunkerromboló,aminek szintén át kell jutni a légvédelmen,utána telibeverni a bunkert,és ha abban egyáltalán volt is gép,akkor is mindössze az az 1db megy a levesbe. Több tucatnyi tonnás bunkerrombolóval végrehajtott precíziós csapást az USAFE-n kívül hányan is tudnának most kapásból végrehajtani európában? Ne ez a nem mindegy.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
951
11 141
93
A széttelepülősdinél vegyétek figyelembe hogy egy magyarországi terület esetén a felderítéséhez nem kell olyan elérhetetlen hatótávolságú drón. Ha ez ellen nem tudsz védekezni akkor hiába tologatod a gépeket. Ha kukkolod a radaroddal, hogy jön-e drón, meg tudod védeni a radarod? Stb. Majd ha ezek meg lesznek oldva rendszerszinten, akkor jöhet a több gép.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Skunkworks

Active Member
2016. december 2.
113
225
43
Csehszlovákiában itt voltak azok a szakaszok az autópályán, amiket használtak autópályás üzemre:

Stránecká Zhoř mellett valamint a vyskovi repülőmúzeumnál.​

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 008
32 978
113
A széttelepülősdinél vegyétek figyelembe hogy egy magyarországi terület esetén a felderítéséhez nem kell olyan elérhetetlen hatótávolságú drón. Ha ez ellen nem tudsz védekezni akkor hiába tologatod a gépeket. Ha kukkolod a radaroddal, hogy jön-e drón, meg tudod védeni a radarod? Stb. Majd ha ezek meg lesznek oldva rendszerszinten, akkor jöhet a több gép.
Izrael pont ezért nem csinálja.Túl kicsi hozzá.Ennek ellenére fel vannak készülve rá.
Értelme ennek,meg a mi esetünkben is,hogy az éppen helyreállitás alatt lévő reptér esetén is tudjon legalább korlátozottan működni a légierő.
Másik fele,hogy mi nagyobbak vagyunk azért Izraelnél.Keleti iránybol földi radarnak az ország nagyobbik fele már horizont alatt van.És elég nagy a terület ahoz,hogy már ne lehessen dronokkal teljesen beteriteni.És azért elég nagy ahoz a távolság,hogy csak olyan méretű dronok érjék el a területet,hogy a leszállóhelyet mobil csapatlégvédelmi eszközök meg tudják védeni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 592
76 502
113
A Kormány 1123/2024. (V. 7.) Korm. határozata a taszári repülőtér hasznosításához kapcsolódó állami vagyonelem értékesítéséről

A Kormány
1.
egyetért a magyar állam tulajdonában álló, az ingatlan-nyilvántartás szerinti Orci külterület 027 helyrajzi számú, kivett repülőtér (telephely) megnevezésű ingatlannak az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 34. § (2) bekezdés b) pontja szerinti versenyeztetés útján történő elidegenítésével;

2.
felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy – a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen működő Részvénytársaság útján – tegye meg a szükséges intézkedéseket az 1. pont szerinti feladat végrehajtása érdekében.

Felelős: nemzetgazdasági miniszter

Határidő: 2024. május 31.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 952
38 211
113
RNoAF F-35A Aircraft Use Norwegian Mountain Hangar Complex At Bardufoss Air Base...

20240612_Bardufoss_2.jpg
20240612_Bardufoss_6.jpg
Egy ilyen hegybe rejtett bázis nekünk is k. jó lenn... :)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 200
113
Egy ilyen hegybe rejtett bázis nekünk is k. jó lenn... :)
Hegybe rejtett bazisaink nekünk is vannak csak reptér nincsen hozzá. Ezt egyébként én sem értem jó a páratartalom macerás de a hőmérséklet szabajzott a természet által. És igazából egy fúrógép kell némi robbanószer pár teherautó és rakodó gép még akár a bányász iskolasokkal vagy honvédségi kiképzési céllal vagy poroteknikis képzés részeként vagy vegyesen is megoldható lenne kialakitasuk a kitermelt kőzet meg mehetne a reptér alapjába. .. a szocializmus alatt még tényleg csak egy tollvonas lett volna illetékesektől. Az a beton amit felfujnak a falra meg az a nemi vasalás aprópénz. Főleg hogy a beton fuvarasat a gravitáció megoldja.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 952
38 211
113
Hegybe rejtett bazisaink nekünk is vannak csak reptér nincsen hozzá. Ezt egyébként én sem értem jó a páratartalom macerás de a hőmérséklet szabajzott a természet által. És igazából egy fúrógép kell némi robbanószer pár teherautó és rakodó gép még akár a bányász iskolasokkal vagy honvédségi kiképzési céllal vagy poroteknikis képzés részeként vagy vegyesen is megoldható lenne kialakitasuk a kitermelt kőzet meg mehetne a reptér alapjába. .. a szocializmus alatt még tényleg csak egy tollvonas lett volna illetékesektől. Az a beton amit felfujnak a falra meg az a nemi vasalás aprópénz. Főleg hogy a beton fuvarasat a gravitáció megoldja.
szerintem ez azért bonyolultabb ennél: alagút építés is egy szakma és általában ezek elég drága projektek.
Jugoszlávok csináltak egy ilyet '60-as években: akkor kerül 6 mrd dollárba - igaz: 3 századnyi vadász gép belefért a hegy gyomrába...

 
  • Tetszik
Reactions: Catles and alfa74

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 200
113
szerintem ez azért bonyolultabb ennél: alagút építés is egy szakma és általában ezek elég drága projektek.
Jugoszlávok csináltak egy ilyet '60-as években: akkor kerül 6 mrd dollárba - igaz: 3 századnyi vadász gép belefért a hegy gyomrába...

Az alagút építés nem egy szakma. A mély építészet vagy a bányászat vagy a pince építészet... Szekszárd pl loszbe vannak a boros pincék a legnagyobb lefalazott járat közel 30 km a téglával boltozott része persze ez ma már le van rekesztve több pincészet használja. A bevezető jaratokba traktorokkal teherautókkal közlekednek. De számos szénbánya van amibe szintén simán bemegy két teherautó egymás mellett ahogy nagyobb banAgepek vagy nagyobb teljesítményű csillek... Nem granitba kell várni vagy hasonló kemény kötetbe hisz többszáz m szikla is lehet. Felette jó hely választással vagy lösz.
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 024
2 905
113
Az alagút építés nem egy szakma. A mély építészet vagy a bányászat vagy a pince építészet... Szekszárd pl loszbe vannak a boros pincék a legnagyobb lefalazott járat közel 30 km a téglával boltozott része persze ez ma már le van rekesztve több pincészet használja. A bevezető jaratokba traktorokkal teherautókkal közlekednek. De számos szénbánya van amibe szintén simán bemegy két teherautó egymás mellett ahogy nagyobb banAgepek vagy nagyobb teljesítményű csillek... Nem granitba kell várni vagy hasonló kemény kötetbe hisz többszáz m szikla is lehet. Felette jó hely választással vagy lösz.
Hol van ez a 30km?