Ansat (Kazan, Oroszország)

November 22-én a Kazanyi helikopter gyártó cég átadott 6 darab új Ansat-U konnyu kiképzo helikoptert. A gépek a Sokol légi kiképzo bázis repterén landoltak (Szartaovi terulet).
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Aslsbi8tU-o
 
ANSAT-U
Ansat-u_MAKS-2013_01.jpg
 
Ansat-U
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mm44hYTzgic
 
Kazany Ansat: "a hidromechanikus vezérlőrendszert digitális (fly-by-wire) vezérlés váltja"
Szerintem ez nem így van, ugyanis az Ansat már eleve csak FBW vezérléssel készült. Hidromechanikus vezérlés még tartaléknak sem volt. Pontosan ezért húzódott el a gép civil típusalkalmasságiának a megszerzése. A katonaival nem volt gond, mert őket nem zavarta,hogy csak FBW vezérlés van. A civil hatóságot viszont igen. Így amíg nem építettek egy olyan változatot amin van hidromechanikus vezérlés,addig nem kapott a gép civil típusalkalmasságit. Erről Vlagyimir Ligaj (a kazanyi helikoptergyár vezérigazgatója) is többször nyilatkozott.
 
Nincs is rudazat meg csapágyak, meg ilyesmit a rotoragynálo_O
Minden lapátnál látszik a vonórúd... A vezérlőautomatát az új helikoptereken sem lehet kispórolni. (0:21-nél még a menesztő is látszik)
Csapágyak meg azért nincsenek, mert ennek más típusú a forgószárnya (kb. félmerevnek lehet talán nevezni), nem csuklós bekötésű.
https://static.freereferats.ru/_avtoreferats/01007535135.pdf
a képletekkel ne foglalkozz, de vannak ábrák (рис 8, 9, 10). Ott látszik, hogy egy „Torszion” névre hallgató üvegszálas, gyantás (meg vannak benne elvileg gumirétegek is beágyazva) kompozit helyettesíti mind a három csuklót.
Vagyis az előre-hátra „matatás”-t szerintem nem engedi túlságosan, azt úgymond a másik három lapát csillapítja...
Valahogy így néz ki:
image003_4.jpg

A „torszion” a „vonalazott” része neki. A közepe van felcsavarozva a főreduktor tengelyére, a végét lehet csavargatni, meg hajtogatni.
Ez itt mind a négy lapáté és szerintem szállításra van előkészítve (fejjel lefelé vannak egymásra téve).
Mikor fel van építve, akkor 90°-kal el van forgatva a felső és mind a négy végére fel van húzva egy-egy „csésze”, aminek a reduktortengely felőli végéhez vannak bekötve a vonórudak (azoknak a másik vége meg a vezérlőautomata forgó gyűrűjéhez).
Egyébként nincsenek rajta dempferek, ahogy nézem.. jópofa :)
 
Légimentő Anszat Nyizsnij Novgorod környékén. Érdekes látni munka közben. A fej fölötti kezelőpult kapcsolói simán "ismerősek" lehetnek a Mi-17-ből, de ezzel nincs semmi baj. Csak mellékes, de az orosz légimentőknél egyébként a legfiatalabb gépparancsnok-pilóta egy nő. 21-éves, Szentpéterváron és környékén repül Anszattal. Szegény, amit kapott VK-n, a kinevezése után, azt nem tette zsebre, de szépen kiosztott pár kötekedő figurát :) А videón nem ő repül.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed