Nincs is rudazat meg csapágyak, meg ilyesmit a rotoragynál
Minden lapátnál látszik a vonórúd... A vezérlőautomatát az új helikoptereken sem lehet kispórolni. (0:21-nél még a menesztő is látszik)
Csapágyak meg azért nincsenek, mert ennek más típusú a forgószárnya (kb. félmerevnek lehet talán nevezni), nem csuklós bekötésű.
https://static.freereferats.ru/_avtoreferats/01007535135.pdf
a képletekkel ne foglalkozz, de vannak ábrák (рис 8, 9, 10). Ott látszik, hogy egy „Torszion” névre hallgató üvegszálas, gyantás (meg vannak benne elvileg gumirétegek is beágyazva) kompozit helyettesíti mind a három csuklót.
Vagyis az előre-hátra „matatás”-t szerintem nem engedi túlságosan, azt úgymond a másik három lapát csillapítja...
Valahogy így néz ki:
A „torszion” a „vonalazott” része neki. A közepe van felcsavarozva a főreduktor tengelyére, a végét lehet csavargatni, meg hajtogatni.
Ez itt mind a négy lapáté és szerintem szállításra van előkészítve (fejjel lefelé vannak egymásra téve).
Mikor fel van építve, akkor 90°-kal el van forgatva a felső és mind a négy végére fel van húzva egy-egy „csésze”, aminek a reduktortengely felőli végéhez vannak bekötve a vonórudak (azoknak a másik vége meg a vezérlőautomata forgó gyűrűjéhez).
Egyébként nincsenek rajta dempferek, ahogy nézem.. jópofa
