KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
Embraer deliveries increased 13% in 2023 and backlog reached US$18.7 billion, a US$1.2 billion growth...

In Defense & Security, South Korea was in the spotlight with the victory of the C-390 Millennium in the Large Transport Aircraft (LTA) II public tender to provide the new military transport aircraft. The country is the C-390 Millennium’s first customer in Asia. Furthermore, late last year, the first NATO-configured KC-390 Millenium entered into service for the Portuguese Air Force.

The aircraft was also selected by Austria and Czech Republic in 2023, and by the Netherlands in 2022. Negotiations about the 11 aircraft have not yet been incorporated into Embraer Defense & Security's backlog, which represents a significant potential for the coming quarters. In 4Q23, the business’ unit backlog is US$2.5 billion, a US$100 million growth YoY.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 976
27 029
113
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 850
12 350
113
Mindig szivet melengető az ilyen sorokat visszaolvasni:



:rolleyes:
"Brazília fejlesztő országként 28 példányt rendelt a típusból (bár ezt végül 2022 februárjában 22 darabra csökkentették, de szó van a darabszám újbóli emeléséről is), Magyarországon (2 db) kívül Portugália és Hollandia 5-5 darabot igényelt a kiöregedő C-130 Hercules flotta leváltására, míg Ausztria 4 példányt, Dél-Korea pedig első körben 3 darabot rendelt.
Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már.
Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban."
https://htka.hu/2024/02/09/levegoben-az-elso-magyar-kc-390/
Kolumbianak minek 12?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
"Brazília fejlesztő országként 28 példányt rendelt a típusból (bár ezt végül 2022 februárjában 22 darabra csökkentették, de szó van a darabszám újbóli emeléséről is), Magyarországon (2 db) kívül Portugália és Hollandia 5-5 darabot igényelt a kiöregedő C-130 Hercules flotta leváltására, míg Ausztria 4 példányt, Dél-Korea pedig első körben 3 darabot rendelt.
Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már.
Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban."
https://htka.hu/2024/02/09/levegoben-az-elso-magyar-kc-390/
Se a holland, se az osztrák, se a dél-koreai szerződés sincs még aláírva az Embraer 2023-as pénzügyi jelentése szerint... nyilván alá lesz majd egyszer, de valamiért húzódik.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 850
91 315
113
A szaúdi és indiai kormányok gyakran megkövetelik a gyártóktól, hogy hozzanak létre egy helyi összeszerelősort a nagy flottamegrendelések aláírásáért cserébe.

„Hiszek abban, hogy a jövőben – a közeljövőben – a KC-390-nek egynél több összeszerelő sora lesz a világon” – mondja Bosco.

Kettőnél több összeszerelősort sem zártak ki. Arra a kérdésre, hogy az Embraer nyitott lenne-e három összeszerelősor globális menedzselésére, Bosco azt válaszolta: „Lehet. Lehetne négy!”



Ez így stabilan hoz megrendelést az AV-nak is. Bár jó lenne növelni a hozzáadott értéket ha lehet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 144
10 859
113
A szaúdi és indiai kormányok gyakran megkövetelik a gyártóktól, hogy hozzanak létre egy helyi összeszerelősort a nagy flottamegrendelések aláírásáért cserébe.

„Hiszek abban, hogy a jövőben – a közeljövőben – a KC-390-nek egynél több összeszerelő sora lesz a világon” – mondja Bosco.

Kettőnél több összeszerelősort sem zártak ki. Arra a kérdésre, hogy az Embraer nyitott lenne-e három összeszerelősor globális menedzselésére, Bosco azt válaszolta: „Lehet. Lehetne négy!”



Ez így stabilan hoz megrendelést az AV-nak is. Bár jó lenne növelni a hozzáadott értéket ha lehet.

A Wikipédia azt írja, hogy korábban 40 gépről volt szó.
Ezeket vajon valami helyett, vagy a meglévők mellé akarják?
A meglévők mellé véve ez azért elég durva növekedés lenne. Cserélni viszont ebben a kategóriában csak új Herculesek vannak. Esetleg a modernizáció alatt lévő An-32 flottát váltanák?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 850
91 315
113
Ez az a szingapúri cég akivel Szijjártó magyar gyártási lehetőségekről tárgyalt.
Ez csak érdekesség, ehhez nincs köze.
drllZOp.png
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
Embraer and Correios sign Memorandum of Understanding for optimization studies in air cargo transport...

Embraer and Correios, Brazil’s state-controlled postal company, today signed a Memorandum of Understanding (MoU) focused on air cargo transport. Both companies will conduct joint studies to advance the optimization and expansion of the Brazilian and international air networks for large cargo and goods.

The strategic partnership between the companies will seek to increase Correios’ efficiency in air transport and reduce operation costs compared to other modes. It will also evaluate challenges and opportunities for new business models involved in Embraer platforms, such as the E-190F, E-195F, and C-390 Millennium.


MOU-Correios_low-resolution.jpg
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 976
27 029
113
A tanulmányok a jelenlegi platformok lehetséges adaptációjára fognak összpontosítani hírszerzési, megfigyelési és felderítési (IVR) küldetésekhez.

Santiago, Chile, 2024. április 10. – Az Embraer és a brazil légierő bejelentette, hogy megkezdődnek az együttműködési tanulmányok a hírszerzési, megfigyelési és felderítő küldetések platform-adaptációinak azonosítására. A felhasználandó platformok már működnek a brazil légierőnél, mint például a C-390 Millennium.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
A tanulmányok a jelenlegi platformok lehetséges adaptációjára fognak összpontosítani hírszerzési, megfigyelési és felderítési (IVR) küldetésekhez.

Santiago, Chile, 2024. április 10. – Az Embraer és a brazil légierő bejelentette, hogy megkezdődnek az együttműködési tanulmányok a hírszerzési, megfigyelési és felderítő küldetések platform-adaptációinak azonosítására. A felhasználandó platformok már működnek a brazil légierőnél, mint például a C-390 Millennium.
C-390-MPA-com-logo-FAB.jpg


Embraer and Brazilian Air Force begin studies for special mission platforms

Studies will focus on the potential adaptation of current platforms for Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (IVR) missions

Santiago, Chile, April 10, 2024 – Embraer and the Brazilian Air Force announced the beginning of collaborative studies to identify potential platform adaptations for Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance missions. The platforms to be used are already operational in the Brazilian Air Force, such as the C-390 Millennium.

“The Brazilian Air Force constantly monitors its ability to fulfill its missions completely in the current context, while also looking at future challenges and the evolution of technologies. Studying the adherence and adaptability of Embraer platforms to the future challenges of these missions is an expected way to maximize commonality and technological autonomy,” says Lieutenant-Brigadier Marcelo Kanitz Damasceno, Commander of the Brazilian Air Force.

“Embraer has a successful track record in adapting its platforms for different objectives. The joint studies will allow the expansion of the solutions portfolio to meet the operational needs of the Brazilian Air Force’s Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance missions and potential international customers. This is another important step in the long-term relationship between Embraer and the Brazilian Air Force,” says Bosco da Costa Junior, President and CEO of Embraer Defense & Security.

The announcement took place at the International Air and Space Fair (FIDAE) in Santiago, Chile, with the presence of Bosco da Costa Junior, President and CEO of Embraer Defense & Security, and Lieutenant-Brigadier Marcelo Kanitz Damasceno, Commander of the Air Force.