Amit a Telekom levédetett. Blogen törvényt sértOff
Magenta? Az miaf..?
On
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amit a Telekom levédetett. Blogen törvényt sértOff
Magenta? Az miaf..?
On
Jé, tényleg. Tudtam, hogy ismerős valahonnan.Amit a Telekom levédetett. Blogen törvényt sért
Az szépen nézne ki, mert a legtöbb nyomdász bizony férfi és ez a négyszínkolor egyik alapszíne!
A KC-390 lehetővé tenné, hogy az Afganisztánban vagy Maliban harcoló csapatainknak akár Kecskemétről nyújtsunk légitámogatást, ha szükséges, de azt is, hogy lőszer és más jellegű utánpótlást szintén akár direktben Kecskemétről tudjunk nekik útnakindítani és ott a harctér fölött desszantolni úgy, hogy visszafele egy baráti bázison már le kell szállniuk útközben..Például.
Tudod, van az a mondás, hogy a férfi 16 színben lát. A barack egy gyümölcs. Fogalmunk sincs, mi az a mályva...Az szépen nézne ki, mert a legtöbb nyomdász bizony férfi és ez a négyszínkolor egyik alapszíne!
Ezek a körök elég optimistának tűnnek...Sötétkék: Gripenek harci hatótávja
Világoskék: a légi utántöltés hozzávetőleges limitje
Égkék: a Kecskemétről felszálló Gripenek maximális harci hatótávja egy utántöltéssel odafele.
A KC-390 lehetővé tenné, hogy az Afganisztánban vagy Maliban harcoló csapatainknak akár Kecskemétről nyújtsunk légitámogatást
A KC-390 és a műveleti képességeink Kecskemétről.
Piros: Maximális hatótáv
Magenta: max teherrel hatótáv
Sötétkék: Gripenek harci hatótávja
Világoskék: a légi utántöltés hozzávetőleges limitje
Égkék: a Kecskemétről felszálló Gripenek maximális harci hatótávja egy utántöltéssel odafele.
A KC-390 lehetővé tenné, hogy az Afganisztánban vagy Maliban harcoló csapatainknak akár Kecskemétről nyújtsunk légitámogatást, ha szükséges, de azt is, hogy lőszer és más jellegű utánpótlást szintén akár direktben Kecskemétről tudjunk nekik útnakindítani és ott a harctér fölött desszantolni úgy, hogy visszafele egy baráti bázison már le kell szállniuk útközben..Például.
Ezek a körök elég optimistának tűnnek...
Számokkal én inkább az alábbiak szerint tudnám levezetni:
- a lenti képen a KC390 hasznos teher / hatótávolság grafikonja van
látszik hogy tanker konfigurációban a tehertérbe épített póttartályok segítségével 600 nm távolságban 15 tonna üzemanyagot tud áttölteni, 1400 nm távolságban pedig már csak 4,5 tonnát
- A Gripen belső üzemanyag készlete 3,4 tonna és számoljunk mondjuk további 3 tonnával (két szárny és egy törzs alatti 1275 literes pótos) bár ekkor a max. fegyver terhelés max. 2.1 tonnára csökken (üres tömeg 8 tonna, üza. 6,4 tonna, MTOW 16.5 tonna)
ilyen konfigban kicsit nehéz becsülni a gép hatótávolságát mert óriási lesz légellenállás a függesztmények miatt, de nagy magasságban gazdaságos üzemben szerintem a 1650 nm (3000 km) jó (bár kissé lehet hogy optimista) közelítés.
- tételezzük fel hogy egy Gripen géppárt egy KC390 tölt után az odafelé vezető úton, egy másik pedig a hazafelé úton. Ez azt jelenti hogy - a fenti grafikonból kiindulva - hogy Kecsótól 1000 nm (1852 km) távolságban újra teletöltik őket 4-4 tonna keróval ami után az első KC390 is még szépen hazaér. A Gripen géppárnak ebből a távolságból már saját erőből kell elérnie a célpontot és utána visszarepülni oda ahol a második - később induló - KC390 újra utántölti őket. A célpont az utántöltési ponttól nem igazán lehet 825 nm (1500 km) nél messzebb mert különben nem fog a gép visszaérni az utántöltési pontra. Ez azt jelenti hogy a célpont Kecsótól nem lehet messzebb mint 1852 nm (3400 km) ami Malinak csak nagyon-nagyon az É.i határa.
Persze ez csak egy durva kalkuláció és a többi itt most figyelmen kívül hagyott dolog csak csökkenti a max. hatótávolságot.
Mindenesetre az elvi lehetősége tényleg megvan hogy Kecsóról felszállva megbombázzák Mali É.i határát...de Afganisztán már túl messze lenne.
A maradék harmadik gép v.színű éles tartalékként kísérné a 2.számú gépet (aminek a hazafelé tartó Gripeneket kell tankolnia) azért hogy ha annak műszaki hiba miatt vissza kell fordulnia akkor is legyen aki megtankolja a szegény, fáradt, hazafelé repülő Gripeneket.Mi történik, ha egy harmadik KC felszáll csak azért, hogy egy távolabbi ponton utántöltsön?
Igen, három géppel nagyon feszes. Entebbe vagy Stanley típusú bevetéshez épp elég. Persze gondolta volna a fene, hogy valaha ilyesmire leszünk képesek!A maradék harmadik gép v.színű éles tartalékként kísérné a 2.számú gépet (aminek a hazafelé tartó Gripeneket kell tankolnia) azért hogy ha annak műszaki hiba miatt vissza kell fordulnia akkor is legyen aki megtankolja a szegény, fáradt, hazafelé repülő Gripeneket.
Vész esetére ott van a leszállni valahová opció is.A maradék harmadik gép v.színű éles tartalékként kísérné a 2.számú gépet (aminek a hazafelé tartó Gripeneket kell tankolnia) azért hogy ha annak műszaki hiba miatt vissza kell fordulnia akkor is legyen aki megtankolja a szegény, fáradt, hazafelé repülő Gripeneket.
Mondjuk az sokat segít ha van hova leszállni és ott szívesen is látnak néhány idegen, felfegyverzett katonai gépet...Vész esetére ott van a leszállni valahová opció is.
Igen, Falklandnál kimaxolták, de sokra nem mentek a Vulcanok bevetésével...Mi történik, ha egy harmadik KC felszáll csak azért, hogy egy távolabbi ponton utántöltsön?
Ezt igencsak ki lehet maxolni. A falklandi háborúnál az angolok csinálták a bombázóik utántöltését igencsak extrém módon ezt a játékot játszva.
Háát azért szerintem elég szépen gyűlhet a repült óra! 2018 novemberéig 2200 repült órát teljesítettek. Úgy hogy közben majdnem egy fél évig csak 1 gép repült.
Azóta meg tesztelésre újra 2 megy, de ezen kívül 3 széria gépet is elég intenzíven használnak. Ha tippelnem kellene, akkor jelenleg már túl vannak az 4-5000 órán.
És ne legyenek kétségeid, szerintem a tesztelésekben is aktívan részt vesz a Brazil Légierő.
A KC-390 és a műveleti képességeink Kecskemétről.
Piros: Maximális hatótáv
Magenta: max teherrel hatótáv
Sötétkék: Gripenek harci hatótávja
Világoskék: a légi utántöltés hozzávetőleges limitje
Égkék: a Kecskemétről felszálló Gripenek maximális harci hatótávja egy utántöltéssel odafele.
A KC-390 lehetővé tenné, hogy az Afganisztánban vagy Maliban harcoló csapatainknak akár Kecskemétről nyújtsunk légitámogatást, ha szükséges, de azt is, hogy lőszer és más jellegű utánpótlást szintén akár direktben Kecskemétről tudjunk nekik útnakindítani és ott a harctér fölött desszantolni úgy, hogy visszafele egy baráti bázison már le kell szállniuk útközben..Például.
Igen, három géppel nagyon feszes. Entebbe vagy Stanley típusú bevetéshez épp elég. Persze gondolta volna a fene, hogy valaha ilyesmire leszünk képesek!
Jól látszik a térképről, hogy egyszerű szállítási feladatnál mennyire fölösleges légitankolásban gondolkozni. Tankolni a jelzett útvonalon le lehet szállni Tuniszban, Szicíliában vagy akár Máltán is, egyik helyen sincs semmi veszélyes körülmény ami indokolttá tenné hogy inkább a légitankolást forszírozzuk. Jellemző hogy Ostravában a C-17-kapitány is azt mondta, hogy légitankolás csak annyi van hogy megmaradjon a kiképzettségük és jogosításuk, sima távolsági szállító feladatnál inkább leszállnak tankolni. Pedig az USAF-nál "kicsit" több a tankergép meg a dodó is, de a fölösleges pénz-szórást ők se szeretik túlzásba vinni.!!Ne haragudj, de ez igy konkretan nem igaz.
Egyreszt, 23 tonnaval 2,820 km a hivatalos hatotav (olvastam mar 2600 korul is), meg Timbuktuig sem jutna el:
Masreszt az Operation Barkhane fo reptere Niger fovarosa - Niamey -, ami tobb, mint 4000 kilometer meg Paparol is:
Namarmost ide is elmegy, de akkor le kell menni 13-15 tonna kore, akkor olyan 4,800km korul is elbir...
https://htka.hu/2018/10/27/ostrava-2018-nato-days/Jól látszik a térképről, hogy egyszerű szállítási feladatnál mennyire fölösleges légitankolásban gondolkozni. Tankolni a jelzett útvonalon le lehet szállni Tuniszban, Szicíliában vagy akár Máltán is, egyik helyen sincs semmi veszélyes körülmény ami indokolttá tenné hogy inkább a légitankolást forszírozzuk. Jellemző hogy Ostravában a C-17-kapitány is azt mondta, hogy légitankolás csak annyi van hogy megmaradjon a kiképzettségük és jogosításuk, sima távolsági szállító feladatnál inkább leszállnak tankolni. Pedig az USAF-nál "kicsit" több a tankergép meg a dodó is, de a fölösleges pénz-szórást ők se szeretik túlzásba vinni.!!
Egyszerű szállítási feladatnál tényleg tök felesleges a légi üza utántöltés, és nekünk nem is ezért lenne rá szükség.Jól látszik a térképről, hogy egyszerű szállítási feladatnál mennyire fölösleges légitankolásban gondolkozni. Tankolni a jelzett útvonalon le lehet szállni Tuniszban, Szicíliában vagy akár Máltán is, egyik helyen sincs semmi veszélyes körülmény ami indokolttá tenné hogy inkább a légitankolást forszírozzuk. Jellemző hogy Ostravában a C-17-kapitány is azt mondta, hogy légitankolás csak annyi van hogy megmaradjon a kiképzettségük és jogosításuk, sima távolsági szállító feladatnál inkább leszállnak tankolni. Pedig az USAF-nál "kicsit" több a tankergép meg a dodó is, de a fölösleges pénz-szórást ők se szeretik túlzásba vinni.!!