• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 084
80 885
113
Én úgy tudom 60 ezer volt a korlát egy napra, ez egybevág azzal hogy szombatra mind elfogyott és azt írja annyian voltak aznap.
Nagyon sok VIP és egyéb meghívott vendéget láttam. Az utóbbiaknak külön sora volt az 1es kapunál is szombaton, ami a többivel ellentétben gyorsan haladt. Így vagy többen voltak szombaton mint 60 ezren vagy velük együtt voltak ennyien, de akkor nem adtak el 60 ezer jegyet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 347
84 170
113
A vezérek, szépen katonásan :)
51412825953_74fd463d32_b.jpg
Ez nem a vezérkar.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
https://kormany.hu/hirek/a-magyar-honvedseg-pontosan-tudja-mit-kell-venni
"...Egyelőre két gépről beszélünk, a gyakorlatban derül majd ki, mennyi kapacitásunk van, és később felmerül-e igény további beszerzésekre. Ugyanakkor hangsúlyoznám: a Luftwaffével kötött megállapodás értelmében a honvédség személyzetet biztosít Airbus A-400-asokhoz, így ezekhez is van hozzáférésünk, mint ahogy a pápai többnemzeti légi szállító részlegnél is rendelkezünk repülési idővel, amit igénybe tudunk venni a C-17-eseken." (Maróth G.)
Igen, ez az Afganisztáni menekítésnél is megvolt? o_O
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93
Nekem is sikerült átnézni a képeket, így az első adagban a kintről készült érdekesebb pillanatokat osztanám meg esetenként némi kommentárral.

Csütörtökön egy kényelmes késő délelőtti érkezést követően a nap hátralévő részét az egyik, a déli pályavégnél található szántóföldön töltöttük, mivel az előrejelzés az egész hétre a 30-as pályairány használatát tette valószínűbbé, és a csütörtöki nap egészen késő délutánig szinte kizárólag az érkező gépek fogadásával telt.

Első szuperszonikus típusként Románia két MiG-21-ese érkezett meg aznap Kecskemétre, a 750 kilométeres utat a géppár közbenső leszállás nélkül teljesítette.
51413434133_8f9d68b7b2_h.jpg


A Draken megszakította útját Cáslavban egy tankolás erejéig, onnét pedig egy cseh Gripen kísérőjeként folytatta útját Kecskemétre.
51413717394_03a46a97c4_h.jpg


A Goldtimer Alapítvány által üzemeltetett Delfin a nap folyamán több felszállást teljesített, és (számomra) ismeretlen feladatot hajtott végre az ország keleti felében.
51413228778_2970aaa016_h.jpg


Az előzetes tervekkel ellentétben a RAF végül nem a díszfestett Typhoonját küldte el hozzánk. Az angolok utolsóként érkeztek csütörtökön, őket már a gyakorlások követték.
51412218582_726c865828_h.jpg


Nyitott törzsféklappal zuhan be leszálláshoz a csehek Gripenje, a műsorelemet talán tőlünk lesték el.
51413719474_2c040fbd9b_h.jpg


A felhőzet természetesen a legérdekesebb gépek repülése előtt borította el teljesen az eget.
51412218542_1cccce552e_h.jpg

51412963211_cf4a569640_h.jpg


A gyakorló repüléseket a pénteki szakmai napot követően már a bázis keleti felén található tisztásról néztük, éppen csak átérve az első gyakorlóra. Az egy órával korábbi esőzésnek köszönhetően a levegő páratartalma annyira magas volt, hogy egy kinyomásnál a pára a Typhoon hasa alatt vált ki.
51413718739_1a73e6b7d9_h.jpg


Efelé a hely felé sajnos a 21-es nem nagyon mutogatta a hátát, de cserébe gyönyörű esti fényekben repülte le a programját.

51413718569_9db9dd3c87_h.jpg


Végezetül pedig a törökök (ellenfényes) tükörrepülése:
51412490207_b1176400a6_h.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 084
80 885
113
Igen, ez az Afganisztáni menekítésnél is megvolt? o_O
Mind a három C-17-es csinált egy Kabul-Pápa-Kabul utat is az alatt az idő alatt, amíg a mi gépeink kinn voltak.
A németek kb. 5 ezer embert vittek ki az országból, aminek 10%-a volt csak német.
Ha megfigyeled a menekítő akció utáni nyilatkozatokat, abból kiderül hogy a katonáknak jobb lett volna ha rámpás gépet kapnak 4 évvel ezelőtt és nem A319est... de még 2 év és lesz újra ilyen gépe is a Honvédségnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 050
113
Ha valaki a kitelepitett NASAMS elemeiről is szolgálna saját képekkel azt megköszönném...

Nasams topikba raktam egyet, azon látszik nagyrészt az irányító pult, mellette a 3 rakéta makett. Ezen kívül az indító volt kint a placcon, de az csak egy darab vas :)

Amúgy oda engedtek ülni civilt is a pulthoz, tudja valaki? Amikor én ott voltam, éppen két győri srác gyakorolt rajta :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and kaktusz

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 050
113
Azért hihetetlen, hogy a Griff upgraderól semmit se mondtak a hétvégén, csak a péntek reggeli Maróth mondat a rádiós "műsorban"

Vajon direkt csinálta, hogy hetekig ezen pörögjünk itt? :D
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Nekem is sikerült átnézni a képeket, így az első adagban a kintről készült érdekesebb pillanatokat osztanám meg esetenként némi kommentárral.

Csütörtökön egy kényelmes késő délelőtti érkezést követően a nap hátralévő részét az egyik, a déli pályavégnél található szántóföldön töltöttük, mivel az előrejelzés az egész hétre a 30-as pályairány használatát tette valószínűbbé, és a csütörtöki nap egészen késő délutánig szinte kizárólag az érkező gépek fogadásával telt.

Első szuperszonikus típusként Románia két MiG-21-ese érkezett meg aznap Kecskemétre, a 750 kilométeres utat a géppár közbenső leszállás nélkül teljesítette.
51413434133_8f9d68b7b2_h.jpg


A Draken megszakította útját Cáslavban egy tankolás erejéig, onnét pedig egy cseh Gripen kísérőjeként folytatta útját Kecskemétre.
51413717394_03a46a97c4_h.jpg


A Goldtimer Alapítvány által üzemeltetett Delfin a nap folyamán több felszállást teljesített, és (számomra) ismeretlen feladatot hajtott végre az ország keleti felében.
51413228778_2970aaa016_h.jpg


Az előzetes tervekkel ellentétben a RAF végül nem a díszfestett Typhoonját küldte el hozzánk. Az angolok utolsóként érkeztek csütörtökön, őket már a gyakorlások követték.
51412218582_726c865828_h.jpg


Nyitott törzsféklappal zuhan be leszálláshoz a csehek Gripenje, a műsorelemet talán tőlünk lesték el.
51413719474_2c040fbd9b_h.jpg


A felhőzet természetesen a legérdekesebb gépek repülése előtt borította el teljesen az eget.
51412218542_1cccce552e_h.jpg

51412963211_cf4a569640_h.jpg


A gyakorló repüléseket a pénteki szakmai napot követően már a bázis keleti felén található tisztásról néztük, éppen csak átérve az első gyakorlóra. Az egy órával korábbi esőzésnek köszönhetően a levegő páratartalma annyira magas volt, hogy egy kinyomásnál a pára a Typhoon hasa alatt vált ki.
51413718739_1a73e6b7d9_h.jpg


Efelé a hely felé sajnos a 21-es nem nagyon mutogatta a hátát, de cserébe gyönyörű esti fényekben repülte le a programját.

51413718569_9db9dd3c87_h.jpg


Végezetül pedig a törökök (ellenfényes) tükörrepülése:
51412490207_b1176400a6_h.jpg
Nyugtass meg, h full frame géppel csinálod ezeket a képeket:)
 
  • Tetszik
Reactions: T.Tom
K

kamm

Guest
Mind a három C-17-es csinált egy Kabul-Pápa-Kabul utat is az alatt az idő alatt, amíg a mi gépeink kinn voltak.
A németek kb. 5 ezer embert vittek ki az országból, aminek 10%-a volt csak német.
Ha megfigyeled a menekítő akció utáni nyilatkozatokat, abból kiderül hogy a katonáknak jobb lett volna ha rámpás gépet kapnak 4 évvel ezelőtt és nem A319est... de még 2 év és lesz újra ilyen gépe is a Honvédségnek.
Pont most hallgattam a sajttajt eloben, tegnapig 122 ezer fot hoztunk ki (osszesen 5-6 ezer volt amerikai), az elmult 24 oraban 26 C-17 fordult meg, ma tovabbi 3600 fo korul hozunk meg ki.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Nagyon sok VIP és egyéb meghívott vendéget láttam. Az utóbbiaknak külön sora volt az 1es kapunál is szombaton, ami a többivel ellentétben gyorsan haladt. Így vagy többen voltak szombaton mint 60 ezren vagy velük együtt voltak ennyien, de akkor nem adtak el 60 ezer jegyet.
Én ezt értem... arra próbáltam rávilágítani, hogy tök jó ez a bérléses dolog amikor nyugalom van, aztán amikor jön valami közös történet akkor helloka, egyezkedés és stb. Kabul-Pápa-Kabul, oké és ebből mennyi volt az amit mi használtunk? Mármint ami a mi igényünk volt .. Ezzel szemben az A319 ott volt, amit többnyire az Afganisztáni igények kielégítésére, illetve arra, hogy a Falcon rejtve tudja a főniéket és a cimbiket reptetni állami pénzen luxus körülmények között. (Vaagy ha ráakartok cáfolni, akkor mutassatok nekem olyan bizonyítékot, hogy a Falconnak ezen kívűl volt más szerepe..) , szóval ő ott volt, azonnal bevethetőként kb. Azért, mert saját tulajdon, osztozkodunk és egyszerűbb a küldése. Ezzel szemben a másikaknál a túrós hát most előjött.. és bár kellemetlen a szitu, de nem annyira sos és égető. Hiába az A400 "ha bocsi, mi fizetünk többet most mi használjuk elsősorban" ami jogos, csak épp k. kellemetlen... egyébként az Airbusos feladatot szépen megoldották a fiúk. De a lényeg a lényeg, kell az a rámpás gép és nem is baj, hogy a KC-390 lett, ami sajnos vasárnap nem repült demo-t. Én remélem, hogy lesz 3. is. A C-130 variánsokon meg mindig meglepődök, hogy milyen öregek és kicsik, a BigMac meg pont az ellenkezője volt, azt a bálnát mindig kisebbnek gondolom... míg megnem látom a nyitott rámpát.. :D
 
  • Tetszik
Reactions: bel