Nekem is sikerült átnézni a képeket, így az első adagban a kintről készült érdekesebb pillanatokat osztanám meg esetenként némi kommentárral.
Csütörtökön egy kényelmes késő délelőtti érkezést követően a nap hátralévő részét az egyik, a déli pályavégnél található szántóföldön töltöttük, mivel az előrejelzés az egész hétre a 30-as pályairány használatát tette valószínűbbé, és a csütörtöki nap egészen késő délutánig szinte kizárólag az érkező gépek fogadásával telt.
Első szuperszonikus típusként Románia két MiG-21-ese érkezett meg aznap Kecskemétre, a 750 kilométeres utat a géppár közbenső leszállás nélkül teljesítette.
A Draken megszakította útját Cáslavban egy tankolás erejéig, onnét pedig egy cseh Gripen kísérőjeként folytatta útját Kecskemétre.
A Goldtimer Alapítvány által üzemeltetett Delfin a nap folyamán több felszállást teljesített, és (számomra) ismeretlen feladatot hajtott végre az ország keleti felében.
Az előzetes tervekkel ellentétben a RAF végül nem a díszfestett Typhoonját küldte el hozzánk. Az angolok utolsóként érkeztek csütörtökön, őket már a gyakorlások követték.
Nyitott törzsféklappal zuhan be leszálláshoz a csehek Gripenje, a műsorelemet talán tőlünk lesték el.
A felhőzet természetesen a legérdekesebb gépek repülése előtt borította el teljesen az eget.
A gyakorló repüléseket a pénteki szakmai napot követően már a bázis keleti felén található tisztásról néztük, éppen csak átérve az első gyakorlóra. Az egy órával korábbi esőzésnek köszönhetően a levegő páratartalma annyira magas volt, hogy egy kinyomásnál a pára a Typhoon hasa alatt vált ki.
Efelé a hely felé sajnos a 21-es nem nagyon mutogatta a hátát, de cserébe gyönyörű esti fényekben repülte le a programját.
Végezetül pedig a törökök (ellenfényes) tükörrepülése: