Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Vizsgafelkészülés részeként történő indokolatlan youtube nézegetés közben (az vesse rám az első követ aki nem csinált még ilyet vagy hasonlót :hadonaszos:) botlottam bele egy 75-ös Bundeswehr videóba, aminek második felében szerepel a német fejlesztésű VAK 191B VTOL prototípus
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Startrakétával, állványról indítani, ejtőernyővel lehozni.:)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 683
19 004
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag

Guest
Az amerikai űrkutatási hivatal és a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökei az eddig megszokott típustól merőben különböző repülőgépszárnyat építettek sok száz egyforma építőegységből. A szárny repülés közben képes változtatni az alakját a körülményeknek megfelelően, illetve nagyban növelheti a repülőgyártás hatékonyságát azáltal, hogy számos, eltérő célú szárny alakítható ki az azonos építőegységek segítségével. A merev és hajlítható összetevők könnyű, hálózatos struktúrát alkotnak. Az ezekből létrejövő szárny sokkal könnyebb, mint mai megfelelői, így energiatakarékosabb a használata. Háromszög alakban összekapcsolt rudacskákat tartalmazó egységekből épül fel, összetételét tekintve pedig metaanyag vagyis a gumiszerű polimer stabilitását ötvözi az aerogél rendkívüli könnyűségével és alacsony sűrűségével, számolnak be a fejlesztésről a Smart Materials and Structures című folyóiratban.

A szárnydeformáció nem aktív motorok és kábelek révén megy végbe. Ehelyett a szárny passzívan, a változó aerodinamikai kényszerek hatására változtatja az alakját. Egy másik kutató elmondta a Phys.org-nak, hogy pontosan ugyanazokat a deformációkat képesek automatikusan, beavatkozás nélkül megvalósítani az új struktúra révén, amelyeket egyébként aktívan is célszerű lenne végrehajtani.
27236705_32ea6d264ddf02b33eacbe7d139c5945_wm.jpg

27236735_a74a4e5d2aa53becc276ad54ea906642_wm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and gacsat
M

molnibalage

Guest
Nem, a pilóta az öngerjesztett oszcilláció legelső jelére katapultált. A hajtómű növelt teljesítményen volt és ellentétben a korabeli hasonló esettel (Gripen proto bemutatója Stockholm felett) itt a vektoráló rendszer is beavatkozott. Egy ennyire összetett kormányvezérlésnél a vezérlési hiba esetén semmi esély sincs a további érdemi beavatkozásra. Ha nem egy DASA tesztpilóta lett volna, hanem egy hétköznapi vadászpilóta, lehet, hogy megpróbálkozott volna a kormányzás visszaszerzésével. De egy sivatag felett kísérleti repülésen levő nagy tapaszatalatú profi annyira az ismeretlenben operál, hogy az olyan egyértlemű jelek esetén, mint a totál önállósodott és megzavardotott kormányvezérlőrendszer egy instabil kialakítású és TVC-s gépnél, nem sokat teketóriázik.
Nem kockáztatott és akkor kattintott, amikor annak kockázata is kisebb volt? A későbbi pörgő-forgó állapotnál a gépelhagyás elég durva lett volna.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 688
26 967
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 683
19 004
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

27:38
A festésekről kis vicc. A tesztpilóta volt a Chief pilot, ezért teljes indián harci dísz volt a sisakján, a kísérő filmezőknek meg csak kisebb fejdíszt festettek fel a földiek. :)

45:35
SR-71 USA rekord átrepülés sztori, amikor "hazavitték" a gépet kivonásakor.

46:55
Űrsikló manuális vezetése, igen egyedi rekord/titulus.

Az egészet érdemes végignézni.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 688
26 967
113
Légi dodzsem. Fú de ronda, de milyen lehetett vezetni? :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed