Kísérleti repülőgépek, prototípusok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Vizsgafelkészülés részeként történő indokolatlan youtube nézegetés közben (az vesse rám az első követ aki nem csinált még ilyet vagy hasonlót :hadonaszos:) botlottam bele egy 75-ös Bundeswehr videóba, aminek második felében szerepel a német fejlesztésű VAK 191B VTOL prototípus
Startrakétával, állványról indítani, ejtőernyővel lehozni.:)
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Az amerikai űrkutatási hivatal és a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökei az eddig megszokott típustól merőben különböző repülőgépszárnyat építettek sok száz egyforma építőegységből. A szárny repülés közben képes változtatni az alakját a körülményeknek megfelelően, illetve nagyban növelheti a repülőgyártás hatékonyságát azáltal, hogy számos, eltérő célú szárny alakítható ki az azonos építőegységek segítségével. A merev és hajlítható összetevők könnyű, hálózatos struktúrát alkotnak. Az ezekből létrejövő szárny sokkal könnyebb, mint mai megfelelői, így energiatakarékosabb a használata. Háromszög alakban összekapcsolt rudacskákat tartalmazó egységekből épül fel, összetételét tekintve pedig metaanyag vagyis a gumiszerű polimer stabilitását ötvözi az aerogél rendkívüli könnyűségével és alacsony sűrűségével, számolnak be a fejlesztésről a Smart Materials and Structures című folyóiratban.

A szárnydeformáció nem aktív motorok és kábelek révén megy végbe. Ehelyett a szárny passzívan, a változó aerodinamikai kényszerek hatására változtatja az alakját. Egy másik kutató elmondta a Phys.org-nak, hogy pontosan ugyanazokat a deformációkat képesek automatikusan, beavatkozás nélkül megvalósítani az új struktúra révén, amelyeket egyébként aktívan is célszerű lenne végrehajtani.
27236705_32ea6d264ddf02b33eacbe7d139c5945_wm.jpg

27236735_a74a4e5d2aa53becc276ad54ea906642_wm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and gacsat
M

molnibalage

Guest
Nem, a pilóta az öngerjesztett oszcilláció legelső jelére katapultált. A hajtómű növelt teljesítményen volt és ellentétben a korabeli hasonló esettel (Gripen proto bemutatója Stockholm felett) itt a vektoráló rendszer is beavatkozott. Egy ennyire összetett kormányvezérlésnél a vezérlési hiba esetén semmi esély sincs a további érdemi beavatkozásra. Ha nem egy DASA tesztpilóta lett volna, hanem egy hétköznapi vadászpilóta, lehet, hogy megpróbálkozott volna a kormányzás visszaszerzésével. De egy sivatag felett kísérleti repülésen levő nagy tapaszatalatú profi annyira az ismeretlenben operál, hogy az olyan egyértlemű jelek esetén, mint a totál önállósodott és megzavardotott kormányvezérlőrendszer egy instabil kialakítású és TVC-s gépnél, nem sokat teketóriázik.
Nem kockáztatott és akkor kattintott, amikor annak kockázata is kisebb volt? A későbbi pörgő-forgó állapotnál a gépelhagyás elég durva lett volna.
 
M

molnibalage

Guest

27:38
A festésekről kis vicc. A tesztpilóta volt a Chief pilot, ezért teljes indián harci dísz volt a sisakján, a kísérő filmezőknek meg csak kisebb fejdíszt festettek fel a földiek. :)

45:35
SR-71 USA rekord átrepülés sztori, amikor "hazavitték" a gépet kivonásakor.

46:55
Űrsikló manuális vezetése, igen egyedi rekord/titulus.

Az egészet érdemes végignézni.