Kísérleti repülőgépek, prototípusok

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 263
93
Minden, ami a kísérleti repülőeszközökkel kapcsolatos
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Új kísérleti programot jelentett be a DARPA
Ha pár tucatszor körbe tekerünk rézhuzalpárt, bedugjuk a konnektorba, akkor lebegni fog. Sajnos felmelegszik, és ezáltal elveszti lebegőképességét, és nincs konnektor a levegőben...

De hát azt ne várják tőlem, hogy mindent megoldjak helyettük :)
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Új kísérleti programot jelentett be a DARPA
"Fotó: Lockheed Martin" - :))) és hol fotózták?

Amúgy szólok, hogy már létezik a cucc, V-22 Osprey a neve, van belőle néhány változat uh. válogatni is lehet. Akkor mos megkapom a 150 millió zöldhasút?
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Új kísérleti programot jelentett be a DARPA
Valószínüleg tisztában vannak vele, hogy milyen gépeket fejlesztettek ki és rendszeresítenek dollár tízmilliárdokért.:) Az Osprey elsősorban csapat és teherszállító, a képekalapján az új madár inkább harci gép lesz, talán részbenaz Apache utódját keresgetik már, legalábbis szerintem erre utalhat, hogy minden korábbinál stabilabban kell lebegnie, amitüzelésnél a legfontosabb talán.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Új kísérleti programot jelentett be a DARPA
Szerintem az, hogy az Osprey csapat- és teherszállító az nem akadály ha harci gépet akarnak. C-130 -ból is összehozták az AC-130 -ast és milyen szépen osztja az áldást odafentről.
 
Szerintem az, hogy az Osprey csapat- és teherszállító az nem akadály ha harci gépet akarnak. C-130 -ból is összehozták az AC-130 -ast és milyen szépen osztja az áldást odafentről.

Az AC-130 elsősorban olyan környezetben dolgozik, ahol a légvédelem már 0. Közepes magasságban, 0 rejtőzködőképességel ír le szép nagy köröket. Az AH-64 nagyon nem, olyan környezetben is dolgoznia kell, ahol a csapatlégvédelem még érintetlen és nem árt, ha maga is képes elbánni ezekkel. Az AC-130 és AH-64 funkciója első ránézésre hasonló, de valójában csak átfedés van köztük.
 
Az AC-130-as csak példa volt molni, hogy egy szállítógépből is lehet támadót vagy csapattámogatót készíteni. Az AH-64 leváltása meg csak feltételezés. Lehet ha kiegészítő- és nem cserecélra szánják az új DARPA-s szerzeményt.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Új kísérleti programot jelentett be a DARPA
pedig nem tűnik hülyeségnek. Osprey készvan, nem kell 10+évet fejleszteni. Elbír egy 9tonnat, páncélozzák a fontos részeket,rakjanak rá egy gépágyút, aljára/végére egy lyukat, bele meg amit ki akarnak dobálni.
 
Na ki ír a DARPA-nak egy 5 soros e-mailt a megoldással, ami kvázi azonnal elérhető? Kiváncsi lennék, hogy válaszolnának-e egyáltalán :D
 
Az AC-130-as csak példa volt molni, hogy egy szállítógépből is lehet támadót vagy csapattámogatót készíteni.

Ezek szerint nem értetted meg a példám lényegét.
 
Vágom, hogy más környezetben dolgozik egy Apache, mint egy AC-130, de ez nem biztos, hogy az új AH-64 kell legyen.
 
Én az látom, hogy egy új, vérbeli harci gépet akarnak, megnézni, hogy mivel váltható le ma egy haci heli. AH-64 még nagyon hosszú ideig repülni fog, ugyebár az AH-64D Block III annyira durva lett, hogy átnevezték AH-64E-re. Ezek még 20-25 évig lazán elketyeghetnek és képesek UACV-kel együttműködni, adott esetben átvenni a vezérlést is felettük már most is. (Asszem.)
 
Ha 20 év mulva akarnak váltómodellt az AH-64 -nek, és ezen az úton akarják összehozni, akkor a jelenlegi 3,5 éves DARPA határidő és 150 milliós keret még "kissé" módosítva lesz :)
 
Ez még tanulmány, semmi több. Vizsgálódnak, koncepcióterv, modellek, stb. Nem egy működőképes prototípus megalkotása a cél. Kb. az, hogy milyen 1:1 techdemó épüljön majd.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Új kísérleti programot jelentett be a DARPA
Szerintem nagyon nem értettétek a lényeget. A cél "forradalmi és radikális megoldások" keresése. Ahogy ezt más területen (UAV-k, vadászbombázók) is teszik, először a mérnökök és az ipar által létrehozható új megoldásokat keresik, majd azt összehozzák az USAF/ARMY/NAVY igényeivel. És évtizedek után lesz csak tökélyre fejlesztve és hadrendbe állítva.
 
Sziasztok

Azért azt se felejtsük már el, hogy a radikális újítások és útkeresés közben nagyon nagyot is lehet bukni, lásd a RAH-66 Comanche esetét, nem is tudom, hány év és hány milla dollár után derült ki, hogy akkori technológiai szinten és árkeretek között az ipar képtelen a követelményeknek megfelelő helit alkotni (lehet, hogy a követelmények voltak túlzottak, de ha a Pentagon se adja alább, akkor biza nincs eredmény!). Úgyhogy nem árt jó korán elkezdeni a kutatásokat, mert ha egyszer-kétszer zátonyra futnak, és alapvetően, 0-ról indulva más utat/technológiát kell keresni, arra hosszú évek mehetnek rá (hogy a pénzről ne is beszéljünk, ami évekre elosztva könnyebben csurran-cseppen, mint egyszerre valami bődületes fejlesztési pénz-igény)

Üdv ML
 
Ne bomoljatok már! Az AH-64-nek rég megvan az utódja! RAH-66 Commanche a neve kész,működik és nem kell fejleszteni újat helyette! Leállították mert drága erre itt azt írjátok dollártízmilliárdokért kifejlesztenek valami újat? Kamu az egész....