Kísérleti repülőgépek, prototípusok

X-3_Stiletto_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

X-3 Stiletto
X-3_Stiletto_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1526
mivel bokinak még nem sikerült ma beszúrnia erre a fórumra...egy kis érdekesség:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and joker
Rockwell-MBB X-31:
Ez a gép lényegében az EF-2000 elődjének is tekinthető.

Azért hogy ez lett volna a Eurofighter elődje...o_O finoman szólva is túlzás.
Fordítva inkább igaz. Az X-31 az Eurofighter ős (BAe EAP) aerodinamikai elrendezésének a felhasználásával készült kísérleti gép nagy állásszögű repülési és TVC kisérletekhez.
 
Csoda-repülő, szép is, tudott is, ötven éves és mindmáig a világ leggyorsabb ember vezette repülőgépe - viszont nem tudott felszállni! :-)
 
Az X-31-nél a Rockwell/NASA Dryden volt az amerikai fél, akiket később kiegészített a DARPA/Boeing/Phantom Works, míg a németek részéről az MBB volt a fő vállalkozó, később kiegészülve a DASA-val. Az X-31 tehát a kezdetek óta Rockwell/MBB közös projekt volt, amihez a németek adták többek között a TKF-90 koncepciót, míg a Rockwell a sárkányszerkezet elemeit (a Canard például a B-1B állásszög érzékelő "bajusz" vezérsíkjaiból lett) és koordinálta az amerikai rendszerelemek összeépítését is. A TKF-90 az MBB által a Jäger-90 (a Eurofighter német projektje) programhoz még a 70-es években megálmodott sárkányszerkezeti együttes, ami egy Canard-kettős tört deltaszárny-alul elhelyezett szögletes beömlő-szimpla függőleges vezérsík kialakítási forma, amit lényegében egy az egyben örökölt az EAP, illetve később az abból lett Eurofighter. És ugye az X-31 is.