Kísérleti repülőgépek, prototípusok

Miért is kellene olyan nagyon a hajófedélzeti légtérellenőrző az oroszoknak? Az egyetlen hordozójuk évekig nagyjavításon lesz, új tipus meg nem néz ki egyelőre. A fedélezeti harcigépek egyike nem tud felszállni fegyverrel, a másik nem tud leszállni mert tépi el a kábeleket, de nincs is elég belőle. Eléggé hátul van a fedélzeti légtérellenőrző a listán szerintem amit meg kellene oldjanak ha hordozóval akarnak valahol hatékonyan fellépni. Új generációs oros AWACS-nak ettől jól lehet, de nem a hajófedélzet az elsődleges szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Miért is kellene olyan nagyon a hajófedélzeti légtérellenőrző az oroszoknak? Az egyetlen hordozójuk évekig nagyjavításon lesz, új tipus meg nem néz ki egyelőre. A fedélezeti harcigépek egyike nem tud felszállni fegyverrel, a másik nem tud leszállni mert tépi el a kábeleket, de nincs is elég belőle. Eléggé hátul van a fedélzeti légtérellenőrző a listán szerintem amit meg kellene oldjanak ha hordozóval akarnak valahol hatékonyan fellépni. Új generációs oros AWACS-nak ettől jól lehet, de nem a hajófedélzet az elsődleges szerintem.
Gondolj bele, hogy mennyi idő, mire bevethetővé válna, ha most elkezdenék a fejlesztést..
Ha már csak akkor kezdik, mikor szükség lenne rá, akkor megint fáziskésésbe kerülnének.
Ha pedig még nincs készen hordozó, attól még lehet használni tenger/óceánparti területeken, urambocsá" szárazföld felett is.
 
Gondolj bele, hogy mennyi idő, mire bevethetővé válna, ha most elkezdenék a fejlesztést..
Ha már csak akkor kezdik, mikor szükség lenne rá, akkor megint fáziskésésbe kerülnének.
Ha pedig még nincs készen hordozó, attól még lehet használni tenger/óceánparti területeken, urambocsá" szárazföld felett is.
Ekkora gépnek lehet nem áratana katapult is. Tudom nem egy-két év mire egy ilyent kifejlesztenek, de nem annyira prioritás. Ráadásul a fejlesztéseket is kellene kicsit egységesíteni, a Szu27-30-35 topikban AO írásában jól látszik, hogy fejetlenség van.
 
Gondolj bele, hogy mennyi idő, mire bevethetővé válna, ha most elkezdenék a fejlesztést..
Ha már csak akkor kezdik, mikor szükség lenne rá, akkor megint fáziskésésbe kerülnének.
Ha pedig még nincs készen hordozó, attól még lehet használni tenger/óceánparti területeken, urambocsá" szárazföld felett is.

  1. Nincs beláható időn belül CATOBAR hordozó fejlesztés.
  2. Van jelenleg hordozófedélzeti AW&C járművük, csak éppen forgószárnyas (Ka-31)
  3. Gyakorlatilag nulláról kell fejleszteni, hiszen ilyen méretű, célnak megfelelő sárkány nincs a "polcon".
  4. Tengeri járőr repülőgépnek egy hordozófedélzeti gép kicsi, az Il-38 cseréje is hosszú ideje várat magára, de az nem felcserélhető egy AW&C géppel.
  5. Szárazföld feletti használatra megint akkor már jobb egy nagyobb gépet bevetni, lásd A-50U....
 
  • Tetszik
Reactions: endre
  1. Nincs beláható időn belül CATOBAR hordozó fejlesztés.
  2. Van jelenleg hordozófedélzeti AW&C járművük, csak éppen forgószárnyas (Ka-31)
  3. Gyakorlatilag nulláról kell fejleszteni, hiszen ilyen méretű, célnak megfelelő sárkány nincs a "polcon".
  4. Tengeri járőr repülőgépnek egy hordozófedélzeti gép kicsi, az Il-38 cseréje is hosszú ideje várat magára, de az nem felcserélhető egy AW&C géppel.
  5. Szárazföld feletti használatra megint akkor már jobb egy nagyobb gépet bevetni, lásd A-50U....
Akkor marad az, hogy a Berijev folyamatosan túlélni akar...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Sok nem derűl ki a veideoból sajnos. Amúgy van lényege egy "halk" szuperszónikus gépnek? Mert NASA ide vagy oda, nem sok nagy projektjük volt, ami nem arra ment ki, hogy abból valamilyen módon fegyver legyen.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Sok nem derűl ki a veideoból sajnos. Amúgy van lényege egy "halk" szuperszónikus gépnek? Mert NASA ide vagy oda, nem sok nagy projektjük volt, ami nem arra ment ki, hogy abból valamilyen módon fegyver legyen.

Civil repülésben a szuperszonikus repülés miatti hangdurranás nagy gond lehet. Asszem a Concorde-ok is épp emiatt csak az óceán felett mehettek hangsebesség felett. Katonai repülésben kevésbé okozna ez gondot. Plusz szuperszonikus repülésre a civil repülésben lenne igény. Itt tényleg lehet, hogy valóban elsősorban a civil repülés miatt kísérleteznek. Katonai repülésben meg lehet, hogy nem is tudnák annyira hasznosítani, ha repülőgép alakja emiatt rontaná egyéb képességeit, például a lopakodó képességet, Persze egy katonai gépnél is jó lenne ha nem csapna akkora zajt :)
 
Civil repülésben a szuperszonikus repülés miatti hangdurranás nagy gond lehet. Asszem a Concorde-ok is épp emiatt csak az óceán felett mehettek hangsebesség felett. Katonai repülésben kevésbé okozna ez gondot. Plusz szuperszonikus repülésre a civil repülésben lenne igény. Itt tényleg lehet, hogy valóban elsősorban a civil repülés miatt kísérleteznek. Katonai repülésben meg lehet, hogy nem is tudnák annyira hasznosítani, ha repülőgép alakja emiatt rontaná egyéb képességeit, például a lopakodó képességet, Persze egy katonai gépnél is jó lenne ha nem csapna akkora zajt :)
A Concorde nem feltétlenűl azért állta le, mert letarolta a franciáknál a hotel tetejés és csúnya baleset lett belőle. Számomra nehezen elképzelhető, hogy a NASA olyanba fektetett pénzt és energiát amivel legalább hipotetikusan ne hullákat akarnának gyártani, és itt nem a repülőgép balesetekről beszélek.
 
Nem tudom ki ismeri a JE-8-at.
ye8_01.jpg


ye8_02.jpg


Je-8-2_03.jpg


ye8_03.jpg


E-8.jpg



Elvileg ez a repülőgép lett volna a MIG-21 utódja. Csak sajnos műszaki okok miatt törölték a programot, ami szerintem egy nagy hiba volt az SZU részéről.
Erről bővebben itt lehet olvasni:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Je–8
https://ru.wikipedia.org/wiki/Е-8_(истребитель)

Sajnos a program törlése miatt be kellet érjük a MIG-23-al.....
(Amivel én nagyon nem vagyok kibékülve....)
DccSMCcWsAE_eTG.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Sokak szerint ez lehetett volna a MiG-21 legjobb továbbfejlesztése, de az új gépbe új R-21F-300 hajtóművet terveztek, és ennek túl sok volt a problémája. Az első protó kompresszortárcsa-törés miatt felrobbant a levegőben, és bár az akkori leghíresebb szovjet berepülőpilóta és többszörös világcsúcstartó Georgij Moszolov katapultált, súlyos sérüléseibe kishíján belehalt és többé nem repülhetett. Mivel a második proto módosított hajtóművel se lett sikeresebb, leállították a programot (két sikertelen prototípus akkoriban a Szu.-ban már gulag-közeli fenyegetést jelentett a tervezőknek).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szerintem óriási hiba volt leállítani a programot. Én sokkal több fantáziát látok ebben a gépben, mint a MIG-23-ban. A MIG-23 esetén is voltak a levegőben össze roppanó prototípusok , mégsem törölték (sajnos) a programot.
 
Szerintem óriási hiba volt leállítani a programot. Én sokkal több fantáziát látok ebben a gépben, mint a MIG-23-ban. A MIG-23 esetén is voltak a levegőben össze roppanó prototípusok , mégsem törölték (sajnos) a programot.
A 23-as az nemcsak harcászati, hanem presztízs-program is volt, "ha a kapitalistáknak van ilyen akkor nekünk is kell hogy legyen elvtársak", márpedig a Jimmyknek volt már az F-111, így lett MiG-23 is.
A Je-8-nál viszont már fennállt az a veszély, hogy ha a tervezőiroda nem dobja a programot, akkor a következő súlyos rep-eseménynél nem a programot lövik le központilag, hanem a tervezőintézetet. Előfordulhatott hogy feloszlatják az egészet és a főnököket elküldik "fákat számolni Szibériába" (akkoriban ez volt a népies körülírása a gulag-kényszermunkatáboroknak).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
emel

Én értem amit leírtál, de én utólag úgy gondolom, hogy hülyeséget csináltak.
Egy olcsó frontvadász nem lehet variaszárnyas szerintem.
A JE-8 ezzel ellentétben egyszerűbb konstrukciónak tűnik szerkezetileg, miközben benne van a jó manőverező képesség és a relatív alacsony észlelhetőség lehetősége is. Szerintem meghaladta a korát a konstrukció.