KMW APVT úszóképes harcjármű

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
:D:D
Ezek szerint te ezzel most találkozol először...
Az deszant ajtó a jármű hátulján van. Az a furcsaság a járművön, hogy a vízben "hátrafelé" mozog. Miután kihajt a vízből, egyszerűen megfordul. Tulajdonképpen nem is hátrafelé megy, hanem 2 eleje van.:rolleyes:
Azert azt is elképzeltem amint a kieroszakolt atkeles vegen nekiall forgolodni, hogy az ajto legyen hatul. Es kozben osztunk ludasmatyit gaz ellennek?
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Azert azt is elképzeltem amint a kieroszakolt atkeles vegen nekiall forgolodni, hogy az ajto legyen hatul. Es kozben osztunk ludasmatyit gaz ellennek?
Hja azért nem olyan rossz a helyzet.:)
Ha megnézed a videókat, akkor van egy olyan rész, amikor mindkét irányító állásban áll ember, és éppen már nincs is a víz közelében, de még mindig a vízi mód szerint farral előre közlekedik.
Ez érdekes, mert pl. pont most láttam pár olyan videót traktorok esetén, hogy a hagyományos menetiránnyal háttal haladva (a kezelő az ülésével hátrafordulva) rendszerszinten végez munkát a traktorral hátrafelé. Ha bonyolult volt, megmutatom:
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Hja azért nem olyan rossz a helyzet.:)
Ha megnézed a videókat, akkor van egy olyan rész, amikor mindkét irányító állásban áll ember, és éppen már nincs is a víz közelében, de még mindig a vízi mód szerint farral előre közlekedik.
Ez érdekes, mert pl. pont most láttam pár olyan videót traktorok esetén, hogy a hagyományos menetiránnyal háttal haladva (a kezelő az ülésével hátrafordulva) rendszerszinten végez munkát a traktorral hátrafelé. Ha bonyolult volt, megmutatom:
Az én problémám nem a technikai kivitelezése volt a hátramenetnek hanem az, hogy itt fentebb valaki megjegyezte, hogy a leggyengébb része néz előre felé, de csak vizi átkeléskor.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 902
8 972
113
Sírva röhögök, ezt csak most olvastam;) @pöcshuszár és @mindenen kívül ;)
Nah eddig erre a jószágra úgy néztem, mint a Noé a 3. tevére.

Én is így vagyok vele, olyan "fokhagymásfagyinak" tűnik, nem igazán tudtam eddig elképzelni, hogy ki a rosseb venné meg.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Szerintem egyébként nem vékonyabb a páncélzata, mint egy BMP-3-asé, de fegyverzetben elmarad attól, meg kb. kétszer akkora célpont. Harcjárműnek én sem venném meg.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
PTSZ pótlék kicsit átszabva?

Az meg többet visz (70 fő, ), igaz páncélzat nélkül. Szerintem csak vezetési pont, aknavető hordozó, egyéb (légvédelmi) fegyver platform lehetne nálunk. De egyes ázsiai, közel-keleti országok, akik tengerparttal rendelkeznek, használhatnák kétéltű műveletekre.
Például Katar! :D
 
K

kamm

Guest
Teljesen elcseszett design. :) Ahogy irtam valahol korabban, esetleg valami light uszo APC szerepre jo, ha mondjuk feleannyiba kerul, mint az $5-6M koruli Patria.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Utaszok melle jo lehet, foleg ott, ahol Puma van rendszeresitve.

Miért is? Azt még nem verték nagy dobra, hogy a PUMA-val milyen azonos elemei vannak.
A motor és a hajtáslánc már biztosan nem azonos, lévén a PUMA erőforrása 800kW-os MTU892, ebben viszont pontosan nem ismert típusú 600kW-os.
A motor elhelyezése is más, a PUMA esetében a motor elől van, itt oldalt, a jármű orrában pedig két fős személyzet foglal helyet.

Amennyire innen meg lehet ítélni, a futómű egyes elemein túl más közös nincs a PUMA-val. Logisztikailag ez nem valami hú, de komoly előny, szóval especiel annak sem éri meg, aki PUMA-ban gondolkodik. Legalábbis a prototípust elnézve...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 933
17 992
113
Miért is? Azt még nem verték nagy dobra, hogy a PUMA-val milyen azonos elemei vannak.
A motor és a hajtáslánc már biztosan nem azonos, lévén a PUMA erőforrása 800kW-os MTU892, ebben viszont pontosan nem ismert típusú 600kW-os.
A motor elhelyezése is más, a PUMA esetében a motor elől van, itt oldalt, a jármű orrában pedig két fős személyzet foglal helyet.

Amennyire innen meg lehet ítélni, a futómű egyes elemein túl más közös nincs a PUMA-val. Logisztikailag ez nem valami hú, de komoly előny, szóval especiel annak sem éri meg, aki PUMA-ban gondolkodik. Legalábbis a prototípust elnézve...
Ok, de ezzel egyutt mas ertelmet nem latom.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 861
82 399
113
E9IOTZJXIAM7Sim