Környezetvédelem

Ha felveszem a szobatudós szemüvegemet, akkor azt gondolnám, hogy a cserép alatti talaj - mivel egy ideje nem volt hasznosítva - lehet, hogy nem volt annyira kimerülve, mint a kerti. A cserép agyagából extra cucc is mosódhatott be. Ezen kívül a növény egyedül nőtt, a társaival nem kellett versenyeznie a tálanyagért és a vízért. A cseréptörmelék - talajtakaróként - emellett megakadályozta a talaj kiszáradását (mint a mulcs), és a kis éles darabok fizikailag védtek az ízeltlábúak és csigák ellen. :cool:

Ez persze csak vicc, de a kubaiak - állítólag - elég jó hatásfokkal művelik a betont (urban farming, asszem ez a neve), kényszerből.
Nézd, technika órán mi is kapáltuk a téglajárdát. Azt gondolhatná az ember, hogy goli otoki pedagógiai módszerek mentén zajlott a technika óra.
Igen a kubai módszer is jó, meg sokan példaként mondják, de nem látom, hogy nagyon sokan szeretnék az az életformát úgy összességében követni. Pedig nem a minden évi új ájfonunkat ad meg nekünk... van az Úri imádságban sem...
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
A dánok úgy csinálták anno.
hogy elösszőr a szénerőműveket amik durván szennyezőek de a dánoknak durván olcsó vólt az északi tengeri kb szénsziget ek tulajdonlása miatt...
kezdték el leváltani olajra... (dániába feketék vóltak a klinkertéglák a városokba felhasznált sok szén miatt...) többek között ezért szimbólum nekik a kikötői szines házak....koppenhágába pl... (mert régen csak az a rész vólt tiszta levegőjű (a kikötő) mert az bálna zsírt használt még az 1900 as évek elején is. amikoris a hajóolajra tértek át (ami szintén tisztább mint a kőszén tőzeg és hasonló....) egy egy szigeten millio évek növényzete gyült össze...rakodott egymásra.... na de nem kalandozok el.

a hajózás ésolajt használó tengeri hajók hatására amik a tengeri csomopontból adodó kikötők miatt be be tértek a dán várrosokba... egyre jobban biztosította a kikötő majd a város és a vidék energiaellátását. (tengeri majd óceáni hajók formályában és az azok által horozott üzemanyag mennyiség révén.) a hajótársaságok szivesen adják (plussz szállítmánykéntt) kitankolnak....

ez nagyon ment a dánoknak a 70 es évekbe... úgy megrántotta őket mint a szél... főleg a hadihajók...

tehát sok olajhoz jutottak és jutnak közben mezőik is lettek a szén háttérbe szorult. (de még nyomokba felellhető sokszor tőzeg formába...)

hogy bio sítsák grünösítsék... az olajhoz elkezdték a szemetet adagolni (a többi skandináv országét is pénzért további hajókat vonzva be (akik szemetet hoznak és olajat a tankjaikba amik oceánjáró tankok. üzemanyag tartályok.) ez meg csak rövid út... töredék fogyasztás...2 ős szállítás...

na bent az olaj dánba... hozzáadva némi szemét egy másik csarnokba biogáz földgázzal ég.) javítva a co2 kibocsáljtást. és mind a 2 co2 kvótát termel (olajjal és gázzal) és olcsósítja azok tüzelését szeméttel (csúcson megpakolhatja...)
közbe olajat éget meg gázt (azzal javítja a szemét anyag magas hatásfokát...)

és bevált...

bio is öko is grön nagyon grön... amég van olaj és gáz ((a norvégoknak oroszból a tőzsdei trükközések miatt orosz behozatalra szorul) míg dániának a hajózás által... most mind 2 kapott.

lecsupaszítva... mert ez még kacifántolható... de nagyjából így tanultam dánba.
 
mi max vonatokkal tudjuk (de ott is inkább áramot lehet hozni.) ezért kell a kínai vasút.

csak ez nem eukonfort... tudom de én pl leszarom.

egy kínai vasúti vezeték. selyem út. egy sok országon átívelő magasfeszültségű (extramagas) feszültségű áramhálozat is. kínai végpontal.

ukrajna megszünik energia villamos áram exportőrnek lenni a jövőbe... ezért kell oda az a kínai vasút ahova azért megy úgy a nyomvonal ahogy ...(bár a nagyon elenzett lett vólna a legjobb energia leadás szempontjából. A gerinncvezetékről))
 
ez meg ezért több mint egy normál vasút. (ami szintén lát el hasonló feladatokat korábban olajjal ma árammal villamosított vonalakkal.)
a vasút veszélyes üzem. és többek között a nagy energiaszállító kapacitása miatt (akár a villanyvezeték által) nélhülözhetetlen.
ahol villamosított a vonal vagy a vasuti villamnyszabályzó hozzáférhető ott könnyen lehet elektromossághoz jutni. nagy mennyiségbe nagy tételbe...

(már bocsánat de ez alap letétel. aszthiszem tétel is.

a vasuti hálozat energia szállításának kiaknázása.
 
pöröghetnek a tragacs dán szélkerekek hogy ezt kihozzák...
ja bocsánat a tengeri mezők tönkrementek nem bítják a vihart... (vitorlás nemzet) már nm is igen javítják őket mert csak veszteséget termel halmoz képez úgy ahogy van. a szárazföldiek meg veszéylesek csak úgy repkednek a lapátok néha... külön vezérlés drágább elektronika szbaályzás ... karbantartó ellenőr... ráfizetés az egész....

de eddig a hajó olaj megoldotta és még zőldített is grönolt eggyet :) de orosz hajó holnap utántól nem megy dánba... dán kikötőbe. se norvégba...
megy helyette a távolkeletre. vosztokból nem is olyan távoli. sok olaj leadható. letankolható.
(ezt dániába tanultam.)
 
energia szállítmányozás. (már a favágással megkezdődött. nem újdonság ez. vagy amikor az ősember rőzsézett galyazott) ott kezdődik az energia kereskedelem... (jól leoktatták.)
 
a DSB dániába azért olyan pénzes vasúttársaság többek között mert elektromosságal is kereskedik nagyba... mert dánián át fút a skandináv távezeték. és a dánok elektromosságba azon csüngenek... ami még jelentős tétel az energia hsználásukba. (ugye a vasuti áram más számlán fut nem a helyi elektromoshálozat társaságot.) tehát az energiamixbe közlekedés tételbe szerepel kibolyáljtá szempontjából meg co2 kvótát. közlekedésbe is. és egyébbe energia politika. vagy energetiikai politika.
 
Szerintem nagyon elgondolkodtató cikk, ajánlom mindenkinek.

 
Szerintem nagyon elgondolkodtató cikk, ajánlom mindenkinek.

Nem is csodálom. Amilyen nagy dózisban kapják a rettegésdózist.
 
Ez igaz, azt viszont lássuk be, nem teljesen alaptalan a szorongásuk..
De. A savas esőbe nem haltunk bele. Megoldottuk. Az ózon lyuk? Gyógyul. A globális kihűlés is elmaradt, aztán csernobilba haltunk mind bele, most jön a globális felforrás… meg majd a következő, ha kiderül, hogy elszámolták maguk, vagy megoldjuk.

Simán az MK-ULTRA alatt kidolgozott trauma alapú elmeprogramozás megy nagyban…
 
De. A savas esőbe nem haltunk bele. Megoldottuk. Az ózon lyuk? Gyógyul. A globális kihűlés is elmaradt, aztán csernobilba haltunk mind bele, most jön a globális felforrás… meg majd a következő, ha kiderül, hogy elszámolták maguk, vagy megoldjuk.

Simán az MK-ULTRA alatt kidolgozott trauma alapú elmeprogramozás megy nagyban…
Ez is egy álláspont.
 
Ez is egy álláspont.
Nehogy aztán gyereket nemz! Mert a végén nem lesz elég élettér az afrikaiaknak, meg az délkelet-ázsiaiaknak! Akkor majd megmenekül a bolygó, és ez se történik:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Fast Fashionről nem mondok le, inkább ne legyen gyerekem! A ruhagyár mellett meg mutánsok élnek majd hamarosan...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Addig sulykolják a hülyeséget, hogy csak a nagyvállalatok, és az igénytelenségben és tudatlanságban élők maradnak.

Az a kérdés, hogy az iskola, vagy csupán csak a média-e a bűnös ennek az álláspontnak a kialakításában? (a szülőktől tekintsünk is el most)