L-39 Albatros / L-59 Super Albatros / L-39NG Skyfox (Aero, Csehország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 274
90 731
113
A Babcock France új pilóta képzési tevékenységet indít Dijonban

A Babcock France megvásárolta a dijoni Apache Aviation cégtől azt a 11 darab L-39-es repülőgépet, amelyeket a megszűnt Breitling Jet Team bemutató kötelék használt korábban.

A Babcock France egy pilóta akadémiát alakít ki külföldi vadászpilóták képzésére: leendő vadászpilóták képzésére, L-39-es pilóták oktatói képzésére, átképzésre. pilóták és előretolt repülésirányítók (JTAC) képzése CAS (Close Air Support) küldetésekre stb.

 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 627
113
s2fJ8ram4Ec4C2fWuwlHdAAEsO47bHGLHM9LkCgM.jpeg
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 467
9 722
113

A brit védelmi vállalat, a Babcock International, 11 darab L-39 Albatros harci kiképző repülőgépet szerzett be pilótaképző akadémiájának fejlesztése érdekében. Az információt a vállalat hivatalos honlapján tették közzé.

Az L-39 repülőgépeket, amelyeket egykori Csehszlovákiában gyártottak, a francia Apache Aviation vállalattól vásárolták. Ezek a gépek korábban a civil Breitling Jet Team műrepülőcsapat flottájához tartoztak, amely híres lenyűgöző légi manővereiről.

A Babcock Akadémia tanfolyamait korábbi francia légierős pilóták tervezik és vezetik, és a NATO szabványos működési eljárásait követik. Az akadémia magas színvonalú és precíz pilótaképzési megközelítéséről ismert.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 274
90 731
113
A Babcock France új pilóta képzési tevékenységet indít Dijonban

A Babcock France megvásárolta a dijoni Apache Aviation cégtől azt a 11 darab L-39-es repülőgépet, amelyeket a megszűnt Breitling Jet Team bemutató kötelék használt korábban.

A Babcock France egy pilóta akadémiát alakít ki külföldi vadászpilóták képzésére: leendő vadászpilóták képzésére, L-39-es pilóták oktatói képzésére, átképzésre. pilóták és előretolt repülésirányítók (JTAC) képzése CAS (Close Air Support) küldetésekre stb.



A brit védelmi vállalat, a Babcock International, 11 darab L-39 Albatros harci kiképző repülőgépet szerzett be pilótaképző akadémiájának fejlesztése érdekében. Az információt a vállalat hivatalos honlapján tették közzé.

Az L-39 repülőgépeket, amelyeket egykori Csehszlovákiában gyártottak, a francia Apache Aviation vállalattól vásárolták. Ezek a gépek korábban a civil Breitling Jet Team műrepülőcsapat flottájához tartoztak, amely híres lenyűgöző légi manővereiről.

A Babcock Akadémia tanfolyamait korábbi francia légierős pilóták tervezik és vezetik, és a NATO szabványos működési eljárásait követik. Az akadémia magas színvonalú és precíz pilótaképzési megközelítéséről ismert.

A Babcock cég közleménye

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 274
90 731
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 274
90 731
113
Az Aero és az Omnipol sikeresen teljesítette hat újabb L-39-es Skyfox repülőgép szállítását a Vietnami Légierőnek.

Így sikeresen le lett szállítotva mind a 12 megrendelt repülőgép.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 578
104 918
113
A cseh AERO Vodochody repülőgépgyártó befejezte a Bolgár Légierő második L-39ZA repülőgépének modernizációját.

A cég szerint a repülőgép teljes felújításon esett át, hogy meghosszabbítsák az élettartamát.

Az első repülőgépet tavaly júniusban szállították le

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 274
90 731
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 274
90 731
113
An Aero Vodochody L-39C Albatros, N339L, was destroyed when it experienced engine issues, struck powerlines and impacted terrain while on approach to Granite Falls Municipal Airport (KGDB), Granite Falls, Minnesota. The pilot sustained fatal injuries, and passenger sustained serious injuries.

The flight originated from Watertown Airport (ATY/KATY), South Dakota, with an intended destination of Fond du Lac County Airport (FLD/KFLD), Fond du Lac, Wisconsin. About 12 minutes into the flight, the airplane reached an altitude of 20,600 ft before starting a descent towards KGDB. The airplane flew an orbit over the airport and disappeared from radar towards the end of the orbit.
 
  • Szomorú
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 578
104 918
113
Vietnami L-39NG-k készülnek egy látványos parádéra Hanoi felett

A vietnami légierő pilótái a közelmúltban elvégezték az Aero Vodochody új L-39NG kiképző repülőgépén az alaptípuskiképzést, és jelenleg a haladó szakaszra készülnek, amely magában foglalja például a csoportos repülést vagy a haladó repülési technikákat gyakorló repüléseket. A 910. Iskolázottság Ezred frissen átképzett pilótáira egy rendkívül rangos feladat is vár szeptember elején, ez pedig egy új L-39NG-kből álló kötelék részvétele lesz egy látványos légibemutatón Hanoi felett, amelyet Vietnam függetlenségéne


A modern L-39NG kiképzőplatform vietnami légierő általi beszerzése a korábbi L-39C Albatros típus évtizedekig tartó sikeres vietnami üzemeltetését követi. A tizenkét ENG szállítására vonatkozó teljes szerződést az utolsó három, 2310 , 2311 és 2312 törzsszámú repülőgép repülésével és átadásával zárták , amelyek 2024 novemberében érkeztek meg Vietnamba. Az ügyfél kérésére az átadás részeként sikeresen elvégezték a maximális hatótávolságú repülés igazolását is. A repülőgép fizikai átadását ezt követően 2024 szeptemberétől az ügyfél repülő személyzetének kiképzése egészítette ki, hogy repülőgép-parancsnok-oktató képesítést szerezzenek az L-39NG típuson, amelyet 2024 novemberében fejeztek be a Tuy Hoa bázisról érkező 910. kiképzőezred első 6 oktatópilótája számára.

Az év során az ezred sikeresen teljesítette az ezred második, hatfős pilótájának alapkiképzését, amely több fázisban zajlott. Az őszi elméleti képzést szimulátoros képzés és repülés előtti tesztelés követte 2025 februárjában, amelyek felfrissítették a résztvevők alapvető repülési készségeit. Ezt követően megkezdhették a gyakorlati repülési képzést azzal a céllal, hogy megszerezzék a repülőgép parancsnokpilóta típusminősítését. A pilóták második csoportja összesen 102 repülést és 110 órát teljesített a levegőben az L-39NG repülőgépen. Mind a hat vietnami pilóta sikeresen megszerezte a képesítést az utolsó szólórepülés során.

A régebbi L-39C Albatros repülőgépeken tapasztalattal rendelkező pilóták számára ez egy nagy generációs ugrás volt, amely teljesen új típusú avionikai és fedélzeti rendszerek elsajátítását igényelte. A kiképzést a kellemetlen monszun időjárás is nehezítette a sok csapadékkal és magas hőmérséklettel. Ez nagy igénybevételt jelentett a pilóták és a technikusok számára, mivel naponta akár 6 repülést is végrehajtottak. A 910. kiképző ezred tagjai azonban kiválóan megbirkóztak a bonyolult körülményekkel, és elmondásuk szerint maga a mérnök is jelentősen segítette őket a képességeivel. A frissen átképzett pilóták különösen dicsérték a jól látható head-up kijelzőt (HUD) és az egyéb fejlett műszereket, beleértve a multifunkcionális kijelzőket, a kiváló kilátást a kabinból és a barátságos repülési tulajdonságokat, amelyek egy alapvető kiképző repülőgéphez elengedhetetlenek.

Vietnam már átvette mind a tizenkét megrendelt L-39NG-t, és idén a 910. Iskolaezred második, hatfős csoportja is megkezdte a kiképzést az új repülőgépen. Az új repülőgép pilótái különösen nagyra értékelik a modern avionikát, a pilótafülkéből a kiváló kilátást és a barátságos repülési tulajdonságokat. A földi személyzet egyik érdekes tevékenysége a motor rendszeres vízzel történő átöblítése a Tuy Hoa bázis közelében, tengerszint feletti repülések miatt, hogy minimalizálják a motorban a sós környezet miatti korrózió kialakulását.

Az L-39NG vietnami szállításának jelenlegi folyamata is azt mutatja, hogy egy kifinomult ügyfélátadási rendszerrel rendelkező gépről van szó, amely még igényes éghajlati övezetekben is alkalmas. A fejlett GBTS (Ground Based Training System) földi kiképzőrendszer segíti a pilótáknak a képzés sikeres elsajátításában, legyen szó számítógéppel segített tanulási rendszerről, kabineljárás-szimulátorról vagy teljes körű repülésszimulátorról. A 910. Repülőkiképző Ezred parancsnokhelyettese, Doan Trung Kien alezredes szerint az új L-39NG repülőgép arzenáljába való integrációjának részeként az egység megtette a szükséges lépéseket infrastruktúrájának és felszerelésének korszerűsítésére is, beleértve a Tuy Hoa-i repülőtér navigációs rendszereit. Az ezred tagjai részt vettek az L-39NG átképzési programjához tartozó teljes kiképzési dokumentumcsomag létrehozásában, beleértve a frissített kézikönyveket, vagy gondoskodtak arról, hogy az eligazító helyiségek különféle pilótafülke-működési ábrákkal vagy egyéb kiképzési segédeszközökkel, beleértve az audiovizuális eszközöket is, fel legyenek szerelve.

Az alapképzést haladó képzés követi, amelynek során a pilóták kibővített készségeket szereznek a repülőgép és rendszereinek irányításában, beleértve a haladó repülési technikákat, az avionikai potenciál maximális kihasználását és a csoportos repülést. Jelenleg az átképzési tanfolyamok minden résztvevője elérte az alapvető műveleti felkészültséget, és teljes mértékben képesített az L-39NG vezetésére. Néhány pilóta számos készség oktatására is képesített, beleértve az alapvető repülési manővereket, a taktikai repülést, a kötelékrepülést, valamint a légi és földi célpontok elleni támadások kiképzését.



A függetlenség 80. évfordulójának ünnepségei és egy felüljáró Hanoi felett
Ugyanakkor a 910. Iskolai Ezred tagjaira szeptember elején egy rendkívül rangos feladat vár, amely egy Hanoi feletti légi parádén való részvétel lesz Vietnam függetlenségének 80. évfordulójának ünnepségei részeként. A függetlenség napja Vietnam egyik legfontosabb állami ünnepe, amelyen a Vietnami Demokratikus Köztársaság 1945. szeptember 2-i, Japán kapitulációja utáni függetlenségi kiáltványára emlékeznek. Ez a nap mindig nagyszabású katonai parádékkal, hivatalos ünnepségekkel és nyilvános ünnepségekkel társítható. Hanoiban, ahol Vietnam akkori alapítója és későbbi elnöke, Ho Si Minh kikiáltotta a függetlenséget, ünnepélyes rendezvényeket tartanak, amelyeken kormánytisztviselők és több ezer állampolgár vesz részt.

Vietnam 80. nemzeti ünnepének idei ünnepségsorozatában 30 katonai repülőgép halad át a főváros, Hanoi Ba Dinh tere felett, amely Vietnam történetének egyik legnagyobb ünnepélyes repülése lesz. Összesen kilenc vadász- és kiképző repülőgépből, szállító repülőgépből és helikopterből álló kötelék vesz részt az „A80” repülésen a történelmi esemény megünnepléseként. Az alakulatok között szerepelnek majd például Szu-30MK2 többcélú harci repülőgépek, Jak-130 és L-39NG kiképző repülőgépek, valamint CASA C-295 és C-212 szállító repülőgépek, a felszállásokat és leszállásokat három repülőtérről - Hoa Lac, Gia Lam és Kep - koordinálják.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 578
104 918
113
news_3442_vietnam_engecko_photo_08-1536x864.jpg


A kezdeti mérnöki átképzés után a Tuy Hoa-i iskolaezredben megkezdték a továbbképzést, amely például magasabb szintű repülési technikák, kötelékben történő csoportos repülés vagy páros felszállás gyakorlásából áll. Június folyamán az ezred végrehajtotta az első repüléseket az új, 350 literes kiegészítő tartályokkal is, amelyek növelik az L-39NG már amúgy is nagy hatótávolságát a régebbi Albíkhoz képest. (

Az L-39NG-ket átszállították a Kep repülőtérre
A függetlenség 80. évfordulójának és a Hanoi feletti átrepülés ünnepségén való elsőrangú részvétel nemcsak rangos esemény a Tuy Hoa-i 910. iskolaezred tagjai számára, de mindenekelőtt hatalmas kihívás. Az ezred csak a közelmúltban kezdte meg az új L-39NG kiképző repülőgépekkel való átszerelést, és a személyzetnek eddig csak egy bizonyos részét képezték át. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy az új repülőgépekkel még mindig fontos üzemeltetési tapasztalatok hiányoznak, amelyek felszerelésükben gyakorlatilag mindenben eltérnek az eredeti Albatrosoktól. A nemzeti ünnepségeken való részvétel ezért nemcsak megtiszteltetés az iskolaezred számára, hanem mindenekelőtt lehetőség arra, hogy megmutassák, tagjai már képesek bármilyen feladatot ellátni az új repülőgéppel.

Az „A80” ünnepség előkészületeinek kezdeti része a Tuy Hoa-i bázison zajlott, ahol a 910. iskolaezred pilótái egy sor kiképzőfeladatot hajtottak végre, először páros, majd háromfős, végül négyfős formációban repülésekre összpontosítva, amelyek során csoportos repülések során ellenőrizték repülési technikájukat, különös hangsúlyt fektetve az egyes repülőgépek pontos helyzetére a csoportban. Az így létrejött négy kisrepülőgépből álló formációban az egyes repülőgépek 20 méter távolságra vannak egymástól, körülbelül 5-7 méteres magasságkülönbséggel, és a teljes alakulat körülbelül 250-300 méteres magasságban repül a kijelölt ünnepségi helyszín felett.

A négytagú kötelék parancsnoka, Nguyen Van Thu ezredes, aki egyben a 910. Iskolaezred parancsnokhelyettese is, a vietnami médiának elmondta, hogy kötelékparancsnokként folyamatosan, időben kell parancsokat kiadnia a hajtóműindítástól a hajtóműleállításig, hogy biztosítsa a teljes kötelék kohézióját. A helyes sebesség és repülési paraméterek fenntartása kulcsfontosságú annak biztosításához, hogy minden tag megtartsa pozícióját „a szárnyon”. Ugyanakkor a parancsnoknak egyértelmű utasításokat kell adnia minden manőver előtt, és kerülnie kell a hirtelen irány-, magasság- vagy sebességváltozásokat. Ugyanakkor a kiképző repülések során rendszeresen figyelemmel kíséri és értékeli az időjárási viszonyokat a kijelölt területen és a bázis környékén, hogy garantálja az abszolút biztonságot a nagy igénybevétellel járó csoportos repülések során.

Az ezred pilótái kiképző repüléseket is végeztek Tuy Hoában új, 350 literes tartályokkal, amelyeket az észak-vietnami Bac Ninh tartományban található Kep repülőtérre tartó repülés során kellett volna használniuk, ahol a 927. vadászrepülőgép-ezred Szu-30MK2 repülőgépekkel állomásozik. Ez a fővárostól, Hanoitól északkeletre fekvő bázis egyike annak a három repülőtérnek, ahonnan az egyes kötelékek felszállnak az "A80" küldetésre, és itt zajlik majd közös kiképzés, főpróba és egy utolsó repülés a hanoi Ba Dinh tér felett az augusztusi forradalom 80. évfordulója és a Vietnami Szocialista Köztársaság nemzeti ünnepe alkalmából szervezett megünneplések részeként.

A Kep repülőtérre való tényleges átszállás 2025. július 11-én kezdődött, amikor az ezred tagjai berepülték az első három L-39NG törzsű repülőgépet, a 2301 , 2303 és 2307- eseket . A több mint 1000 km hosszú repülés viszonylag kedvezőtlen időjárási körülmények között zajlott, és különösen a Kepben történő leszállás volt rendkívül nehéz az intenzív csapadéktevékenység miatt. A 2301- es törzsszámú repülőgépet Nguyen Van Thu ezredes (az ezred politikai ügyekért felelős parancsnokhelyettese) és Phan Duy Khanh százados (az 1. század politikai ügyekért felelős parancsnokhelyettese), a 2307-es azonosító számú repülőgépet To Anh Tuan alezredes (az ezred vezérkari főnöke) és Nguyen Ngoc Hung főhadnagy (az 1. század oktatója), a 2303-as azonosító számú repülőgépet pedig Tran Van Huy őrnagy (az 1. század parancsnoka) és Nguyen Van Viet őrnagy (az 1. század parancsnokhelyettese) vezette.

Hat ENG állomásozik a Kep bázison, valamint nyolc Jak-130-as a Phu Cat-i 940. Vadászkiképző Ezredtől. A kiképzési napokon a kiképző ezred pilótái általában három, egyenként körülbelül 40 perces kiképző repülést teljesítenek az L-39NG-vel. Az észak-vietnami, objektíve rosszabb időjárási körülmények szintén kihívást jelentenek az ezred pilótái számára a Kep repülőtéren, ami arra kényszeríti őket, hogy sokkal óvatosabban tervezzék meg a csoportos repülésekre összpontosító repülési feladatokat.

Két nappal később egy másik, 2304-es , 2305-ös és 2306-os törzsszámú repülőgép-trió költözött a Kep repülőtérre , és ez a repülés lényegesen jobb időjárási körülmények között zajlott. Összesen hat L-39NG vesz részt az A80 ünnepség előkészületeiben, amelyek közül 4 repülőgépet a hivatalos kötelékben, kettő pedig tartalékként szolgál. A 910. ezred összesen 12 frissen átképzett pilótáját választották ki az ünnepségre, akik közül nyolc közvetlenül a Hanoi feletti ünnepélyes kötelékben vesz részt, kettő tartalékos lesz, és ezt a létszámot a századparancsnok és helyettese egészíti ki. Az egyes legénységek vezető pilótái szintén "veteránok", akik nagy tapasztalattal és repülési órákkal rendelkeznek. A 910. kiképző ezred összes pilótájának a Kep bázis feletti gyakorlatok során hozzá kell szoknia az észak-vietnami időjáráshoz is, amely a déli Tuy Hoa bázis körüli körülményekhez képest észrevehetően rosszabb.

Jelenleg a hat vadászgép mellett 8 db Jak-130-as repülőgép is állomásozik a Kep repülőtéren a Phu Cat-i 940. Vadászkiképző Ezredből, amelyek a 927. Vadászkiképző Ezred hazai Szu-30MK2-eseivel együtt szintén készen állnak a kiképzésre és a Hanoi feletti A80-as küldetésben való részvételre. A kiképző ezred tagjai általában 3, egyenként körülbelül 40 perces kiképző repülést teljesítenek kiválasztott repülési napokon, hogy készen álljanak a Ba Dinh tér feletti ünnepélyes átrepülésre más egységekkel együtt szeptember 2-án. A jelenlegi időjárás természetesen szerepet játszik az alakulatok ünnepélyes átrepülésekor, ami negatívan befolyásolhatja az egész régóta tervezett eseményt. Mindenesetre sok szerencsét azoknak, akik felkészültek, és ez minden bizonnyal igaz a 910. Ezred tagjaira az új L-39NG repülőgépeikkel.
news_3454_vietnam_engecko_photo_20-1536x1024.jpg


A kiképző ezred pilótái a reggeli repülés előtti felkészülés során, melynek során konfigurálják az ENG avionikai rendszerét és ellenőrzik a rögzített repülési útvonaltervet az egyes navigációs pontokkal. Bár a vietnami pilóták az L-39NG-n teljesen „nyugati” magasságmérő berendezéseket használnak, beleértve a HGU-55/P sisakokat is, a repülőgéppel való „interakcióhoz” elsősorban a „keleti” szabványú kijelzőkészlettel rendelkeznek orosz nyelvű infografikákon. A jobb oldalon To Anh Tuan alezredes, a 910. kiképző ezred vezérkari főnöke és az A80 ünnepségen részt vevő kötelék egyik tapasztalt pilóta látható
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0