1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Sok minden történhetett de ez biztosan nem!Tekintve,hogy nemzetközi légtérben voltak(az orosz és a japán gépek is) az F-35-ösök semmit nem tehettek.SEMMIT!Innentől kezdve miért is kéne menekülni a Tupoljeveknek?
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Gondolod ha meg akartam volna osztani akkor már nem írtam volna le?
     
  3. megazez

    megazez Well-Known Member

    Csak kéreted magad :p ha annyira titok lenne le se írtad volna, hogy van sztorid róluk :D. Amúgy a sztori az pont olyan dolog amit megosztanak másokkal is, mint a neve mutatja história mese stb. Légyszi :hadonaszos: és bocs az offért
     
  4. altx

    altx Active Member

    Nekem kamu szaga van az egesz hirnek..
    Amiuta lepotyant az a japi f35 alig repulnek veluk, nem hogy odakuldjek oket hogy valami ruszki repulot hajkurazonak.
    Se kep,sem mashol ebbol hir..ezert irtam h mese.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez egy úgynevezett haditechnikai bulvársztori.
    Ki van benne emelve, hogy az F-35 a világ egyik legrosszabb gépe (magyarázat, indok nincs), a Tu-160-as pedig - láss csodát - szégyen szemre faképnél hagyta.
    Az átlag olvasónak még mindig az a legjobb gép a világon, amelyik a leggyorsabb. Elvégre a repülő az egy gyors valami. Minden gép gyors, de vannak igen gyorsak és a leggyorsabbak. Na, azok lesznek akkor a legjobbak...
     
    notaricon, Python, Rotten878 and 8 others like this.
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ugye most nem azzal a ténnye akarsz vitatkozni,hogy nincs olyan jó gép ami csúnya?
     
  7. svajcibeka

    svajcibeka Well-Known Member

    Tisztára mint gyerek koromban az autóskártya.A Lola-T mindent vitt.Nem max,végsebessége.:D
     
    Pocok75 and formosa1 like this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ennek a cikknek - ami egyébként arról szól hogy az öböl menti arab országok mostanában nem v.színű hogy F35- öst kapnak - igazából az utolsó előtti mondata az érdekes:
    "There are some fairly easy ways in which an F-35 sold to an Arab country could be made less of a threat to Israel,” Thompson said, adding that Lockheed has already identified “a technical fix” impacting the stealth characteristics of the plane that would make the aircraft more visible to the Israeli military."

    Magyarán a Lockheed Martinnak van olyan egyszerű műszaki megoldása ami az export F35 -ök STEALTH tulajdonságait úgy befolyàsolja, hogy azok láthatóak legyenek az Izraeli radaroknak. (csak az Izraeli radaroknak vagy az összesnek?)

    Ezek szerint mégis van / lehet degradált STEALTH képességű F35 export változat...
     
    fishbed, nyugger, gacsat and 2 others like this.
  9. Anti

    Anti Well-Known Member

    Ki van ez találva. Aztán ha két F-35 tulaj összeacsarkodna akkor azét kapcsoljuk ki aki kevesebbet fizet - így vagy úgy. :D
     
    fip7 and gacsat like this.
  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Szerintem simán... pl. megolható, hogy a festék expiry date annyira alacsony legyen, hogy elbomlanak benne az összetevők, kémiailag megoldható - egy sima tömítő paszta sem jó túl sokáig...
    Ha nem kapnak ellátmányt, bukta a felület igen hamar - és ez csak egy lehetőség. Maintenance (meg hogy nem halmozol fel raktárkészletet, mert megrohad, ergo gyártól kell rendelni frissen) megfogja a gépet. Végül is az első stealth külföldi üzemeltetés, van valamiféle protokoll
     
  11. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Igen, a radarabszorbens burkolat rosszabb minőségű, kevesebb benne a ferrit golyó / szén nanocső / szilícium karbid / akármi, nem is kell belőle titkot csinálni, közel-keleti export változat és kész.
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Vagy csak simán nem komozit a tburkokat.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mikor felejtjük már el a hülyeséget, hogy a kompozit burkolat = stealth?

    Egyébként gép szerkezeti elemeket nem cserélnek le csak így. Az F-15E legacy gépek burkolata tudtommal mind a mai napig fém, legalábbis az F-15K export idején tudtommal az volt.
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Van egy-két kompozit panel, főképp a kabin környékén, de zömmel fém még mindig.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem egyenlő a kettő csak a megfelelő kompozit borítás nagyban csökkenti az RCS-t az alum borítással szemben.Ezen kívül azt mondja a gyártó,hogy kész műszaki megoldásuk van és ebbe simán belefér az,hogy ők bizony a tervezés fázisban már gondoltak a butított exportváltozat butított változatára(ugye még a NATO államok is butítottat kapnak csak nem ilyen drasztikusan butítottat).Márpedig ez lehet egy megoldás foleg ha elwve ezzel terveztek már a gép megalkotásakor.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tudtommal az F-117 teljesen fémépítésű volt és remekül ment a stealth.

    A többségnek még az sem esik le, hogy a spéci festés azért csak a stealth formákon hatásos igazán, mert ha az forma által leredukált ki visszaverődést kell még tovább csökkenteni, akkor a kevés is sok? Ha ez nincs, akkor lehet a gép borítása lehet full kompozit és tehetsz rá festéket rohadtul nem számít, mert bőven van benne még fém...

    Nem értem, hogy miért nem lehet elszakadni az ilyen sztereotípiáktól...
    (Ezek visznek félre a drónok kapcsán is, hogy egyszerű faktorokat nem sikerült felismerni... )
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt ne felejtsd el,hogy a fém visszaveri a radarsugarakat míg a megfelelő kompozit átengedi és az átengedés közben elnyeli egy részét.Ez mit is jelent?Azt hogy amikor a kompozitot radarsugárzás éri akkor az áthatol rajta miközben elnyeli egy részét,majd az átjutott sugarak visszaverődnek a belső részegységekről és újra találkoznak a kompozittal ami újra átengedi őket miközben újra elnyeli egy részüket.A spéci festék vagy bevonat ezt az elnyelő hatást erősíti.Ha ugyanezt eljátszod fémmel akkor nem lesz elnyelése a borításnak.

    Pont emiatt nem mind1 a stealth gépek belső berendezéseinek helyzete.
     
  18. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Az F-117A kétféle függőleges vezérsíkkal rendelkezett.
    Az egyik egy sima fém vezérsík amelyikkel általában békeidőben repült, akár bemutatót is, és egy másikkal harci bevetésekre, ami egy méhsejt szerkezetű kompozit.
    (Dani Zolinak van belőle, nála fogdostam meg.)
    :D
    Az utóbbinak jelentősen limitált a belehúzható G mértéke, ez említve is van amúgy az F-117A Flight Manuálban.
     
    alfa74, Python, Bleroka and 5 others like this.
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor ez kb el is döntötte azt,hogy mennyit számít a kompozit meg a fém az RCS szempontjából.
     
  20. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    A repipari kompozitok titánnal erősített cuccok a szerkezeti elemeknél (az alumíniumot megeszi a feszültség-korrózió), szóval nem teljesen láthatatlanok.
     
    fishbed and dudi like this.

Ezen oldal megosztása