Los Angeles-osztály

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 943
8 719
113
http://www.origo.hu/nagyvilag/20130111-atomtengeralattjaroval-utkozott-egy-halaszbarka.html

Ezt mégis hogyan sikerült összehozni nekik? Nem érzékelnek egy hajót a csúcstechnológiás kütyüjeikkel?
 

duckdodgers

Well-Known Member
2012. március 5.
1 148
482
83
szemét alkalyibás halásztenoristák voltak Akik direkte gázolták le őket :DDD

Ilyen balesetek előfordulnak , az érzékelők nagyrészt az orrban vannak és egy kis halászhajó nem ad akkora jelet sem sztem. Aktív szonárral meg nem pittyegnek csak úgy.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 943
8 719
113
A legjobb, hogy a cikk szerint a halászhajó észre sem vette, hát ilyen ha PVC-ből készítenek periszkópot (nekem is volt olyan gyerekkoromban, az is hamar eltört :)) Akkor viszont nem igazak azok a bevezető szövegek, amivel minden tengeralattjárós mese kezdődik: "tudod fiam, hogyha az Atlanti-óceán másik végében van egy halraj, akkor ezzel a szonárral meg lehet mondani, hogy milyen fajta halak, hány van belőlük és melyik a nyomorék közöttk, bla bla bla..." Aktív szonárral persze, hogy egyszerűbb, de az a qrva hajó mégiscsak ott volt tőlük 100 méterre, aztán 50 méterre, aztán 20 méterre, aztán 0 méterre, aztán 20 méterre ....:)
 

duckdodgers

Well-Known Member
2012. március 5.
1 148
482
83
sztem ha oldalról/hátulról jött a halászhajó akkor ez simán benne van.  A hormuzi szoros eléggé forgalmas hely, az sem kizárt hogy direkt kapcsoltak le mindent. Jók azok az érzékelők csak épp egy szűk tengerszoros még szűkebb hajózási csatornája, ahol még a forgalom is nagy nem épp ideális hely számukra. alapból is nagy lehet a zaj és ráadásul verődik is mindenről. Az akítv szonárok egész pontos frekije meg titkos is szokott lenni azt egyértelműen nem erőltetik.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
1 496
2 940
113
Összedobtam belőle reggelre egy hírt, bár túl sok érdemi infó nincsen az ütközés tényén felül.

Egy nyilatkozat szerint periszkópmélységben tették a dolgukat, aztán egyszer csak arra lettek figyelmesek, hogy berezonál a tengó. Periszkóp izzít, hogy wtf. Periszkóp nyet, jólvan fel a másik - na látszik, hogy már csak egy kukucskálójuk van, egy vélhetőleg halászbárka meg vígan "pöfékel" elfelé, mintha mi sem történt volna :)

-----
Origó meg ügyes volt, hogy nem tudott előkotorni egy nyamvadt fotót a Jacksonville-ről és egy francia tengóval illusztrálja a hírt :D

43715 said:
Ezt mégis hogyan sikerült összehozni nekik? Nem érzékelnek egy hajót a csúcstechnológiás kütyüjeikkel?

Amit duck is írt, nagyon nem ideális az a térség ilyen böszme nagy tengóknak. Sekély is, nagy forgalmú és így zajos is. Említett régióban nem is ez volt amúgy az első eset, lévén 2009-ben a szintén Los Angeles-osztályú USS Hartford találkozott nagyvas kollégával: http://htka.hu/2009/03/20/atomtengeralattjaro-fejelt-le-szallitohajot/

A Hartford tornya elég csálé lett utána:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:USS_Hartford_(SSN_768).jpg

Nem mellesleg 2003-ban a Hartford meg pl. zátonyra futott Szardínia közelében. Szóval nem csak az angolok tudnak alakítani :)

Vagy ha tengós kocc, akkor vodka fűtötte halászok is tudnak galibát okozni:
http://htka.hu/2011/09/24/reszeg-halaszok-utkoztek-atom-tengeralattjaroval/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 943
8 719
113
Ilyenkor a tengó kapitányának lazán leüvöltik a fejét és további szankciók, vagy lazán ugyanazt mondják a "munkahelyi balesetre", mint ti, hogy: szűk a hely, zajos, nagyon forgalmas, nem erre van kitalálva egy ekkora tengó, rossz irányból jött a hajó, stb?
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 214
22 752
113
Ezt direkt csinálják, az iráni megfigyelő/felderítő halászhajók ellen nincs más fegyverük csak periszkóppal leverni őket. Másképp nem tudják őket elriasztani, megtorpedózni még sem lehet őket (drágább a torpedó mint a halászhajó), más fegyverük meg nincs. Vissza 2vh-s lövegeket a tengókra vagy legalább egy GAU-19-et a toronyba :)
 

duckdodgers

Well-Known Member
2012. március 5.
1 148
482
83
@joker : nyilván nem önszántából sunnyogott. Nem olcsó az a kis csomagocska a partvisnyél tetején, de ilyen előfordul máshol is. Megjegyezném hogy arról sem hallottam még hogy pilótát ítéltek volna kőtörésre amiért a gépét lenullázta...

@reaper sztem ha van cseredarab akkor max egy nap alatt kicserélik de abban már a tesztelés is benne van.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 060
4 307
113
Egyértelműen iráni provokáció, amit meg kell torolni a demokrácia és a tőke szabad áramlásának érdekében.
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
823
3
18
Abbol hogy csak a periszkop serult meg valoszinusitheto hogy a tengo azt gyakorolt hogyan tudja a hajocsavart vagy az egesz hajot alulrol lefenykepezni.

 

Nem teljesen igy terveztek.

 
 

Stomi

New Member
2010. november 6.
3
0
1
Munkavédelmi oktatásra is jó a fénykép. Az "emeleten" védősisak, korlát, fényvisszaverős mentőmellény és védőkesztyű. Alattuk gyakorlatilag védőfelszerelés nélküli álcaruhás katonák ügyködnek. Ott még korlát sincs, de az egyikük éppen a fent dolgozók alatt sétálgat.

Gondolom a fentiek külsős vállalkozók :)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 943
8 719
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: 17 évet kapott az atom-tengeralattjárót felgyújtó munkás
"... szabta ki a büntetési tételt: 205 hónapnyi börtönbüntetés, illetve 400 millió dollárnyi kártérítés megfizetése" :D na persze és azt ki is fogja fizetni mi?! Kb neki is csak hitelei vannak, mint az amerikaiak nagytöbbségének, nem pedig saját vagyona és megtakarításai és főleg nem 400 millió dollár.