Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 477
48 645
113

Az adatok azt jelzik – húzza alá a Portfolio –, hogy a magyar munkaerőpiac mostanra már leginkább csak a harmadik világból érkező dolgozók számára attraktív, a környező országok munkavállalói nem választják hazánkat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 329
104 374
113
Fontos üzenet a végefelé
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 874
90 138
113
Magyar-kínai autóipari és energiatárolás fejlesztési és validációs központ ZalaZONE-on...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 329
104 374
113

Nagy döntésre készül a Mercedes Kecskeméten: Németországból teljes egészében Magyarországra hozhatják az egyik legkedveltebb modell gyártását
Két évvel meghosszabbítja a Mercedes A-osztály gyártását a stuttgarti autóipari óriás. A népszerű modell gyártása az utolsó két évre teljes egészében Kecskemétre költözhet

.Két évvel meghosszabbítja a Mercedes-Benz A-osztály gyártását a német autóipari óriás, a belépő kategóriás modellek az eredetileg tervezett 2026-os évjárat helyett 2028-ig gördülhetnek majd le a szalagról

Az A-osztály kompakt szedán továbbra is nagy népszerűségnek örvend ügyfeleink körében – különösen Európában. A sorozatot a közelmúltban frissítettük és bővítettük átfogó modellfrissítésekkel. Ezért az A-osztály gyártása a CLA bevezetése után is folytatódik

– mondta el a lapnak a vállalat szóvivője.

Jelenleg mindkét autótípus a rastatti üzem gyártósoráról gördül le, az A-osztály egy részét pedig Magyarországon is gyártják. A kecskeméti üzemben a termelés szükség esetén növelhető a lap szerint.

Erre valószínűleg szükség is lesz, mivel Rastattban a CLA az új MMA gyártási platformra épül, ahol az elektromos változat nagy megrendelési volumene miatt most vezetik be a három műszakos üzemet. A CLA elektromos szedánt egy benzinmotoros megfelelője, később pedig egy kombi és egy SUV követi majd
.

Az Automobilwoche szerint elképzelhető, hogy az A-osztály teljes gyártását Kecskemétre költözteti a Mercedes az utolsó két évre, amennyiben az új modellekkel elérik a teljes kapacitást Németországban.

A Világgazdaság áprilisban számolt be arról, hogy a német autóipari vállalat munkahelyeket helyezhet át Németországból Magyarországra. A tavaszi sajtóhírek szerint a Mercedes a következő három évben 100 ezer darabbal csökkentheti a németországi gyártókapacitást, és nagyjából ugyanennyivel, évi 200 ezerre bővíthetik a kecskeméti gyár kapacitását.

Lapunk azt is megírta, hogy a Mercedes-Benz újabb egymilliárd eurót, átszámítva mintegy 400 milliárd forintot fektet be Magyarországon a kecskeméti Mercedes-Benz gyár jövőjébe, ezzel háromezer új munkahelyet teremtve. A gigantikus beruházás Kecskemétet régiós szinten is megkerülhetetlenné teszi.

Ennek részleteiről az alábbi interjúban számoltunk be.

Kecskeméti Mercedes: elárulta az igazgató, mi fog történni a gyárral – ez mérföldkő, és már nem csak Magyarországról szól
Az új gyáregység 2026 közepéig megkezdi működését – erről is beszélt a Világgazdaságnak adott interjújában Jens Bühler, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. igazgatója. Elmondta, hogy több mint egymilliárd eurót fektetnek be Magyarországon, amivel 3000 munkahelyet teremtenek. Szerinte most alakítják át a jövőt. A menedzser kitért az új modellekre és arra is, hogy a kecskeméti Mercedes átáll-e kizárólag elektromos autók gyártására.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 329
104 374
113
A telex folyamatosan nyomja a CATL-t és a kínai beruházásokat lejárató cikkeket. Meg kell dolgozni az újságíróknak a dollarokért, már drágábbak a pöcsös csajok Thaiföldön és a téli nyaralásra is kell spórolni, nemcsak a Fiat 500-asra. Nincs ezzel gond, a kínaiak sem angyalok, sőt sokszor a tökükre kell lépni.

De azért nemcsak a CATL cáfolja saját magát, hanem a telex is kidurrantott korábban általa fújt lufikat. A kirúgásokról szóló cikkükben volt.

A nekünk nyilatkozó jelenlegi és volt alkalmazottak közül többen azt mondták, hogy a nagyon intenzív toborzásról és a relatív magas fizetésekről szóló tájékoztatás abszolút megállja a helyét. Szerintük voltak olyanok, akik korábban teljesen más szektorban dolgoztak és a jóval magasabb fizetésért váltottak a CATL-höz.

Ne bassz! Pedig nem erről volt szó, hogyha kínai céghez mész jól fogsz magyarként keresni és előrébb léphetsz.

És még fokozzák!!

Azt mondják, a CATL idén rengeteg jó szakembert el tudott elcsábítani a konkurenciától, amit az egyik alkalmazottjuk úgy írt le: „A CATL január-február-márciusban az iparág legjobbjait csődítette össze. Mindenhonnan. Számolatlanul jöttek emberek BMW-től, a tiszaújvárosi Jabilból és még sorolhatnám. Volt, akit Svédországból csábítottak haza, mást Belgiumból, de

volt, aki a kecskeméti Mercedes-nél adta fel a karrierjét és költözött Debrecenbe, annak minden nyűgjével, vonzatával. Vagy például a gödi Samsungból. Na, őket is kirúgták.”

Itt látszik, mi értelme van ezeknek a beruházásoknak. Beindul a bérlicit és saját zsíron tudsz előrelépni. Külföldről is megérte hazajönni. Nemtom kik az iparág legjobbjai, de a legendákkal ellentétben akkor nem biorobot munkahelyek lesznek csak, hanem mérnöki, vezetői melók. Mik vannak...Ez fáj más cégeknek és sokszor ezért is fizetnek a konkurensek lejárató cikkeket. Ne kelljen új iparági szereplővel itthon bérversenyt folytatni!

És még képezték is a magyart.

Van olyan forrásunk, aki szerint a cégvezetés elkötelezettségét mutatta, hogy viszonylag sok magyarországi dolgozójukat küldték ki hosszú kínai betanításokra, miközben ehelyett választhatták volna azt is, hogy több kínai alkalmazottjukat küldik ide. Akkor azonban még fontosnak találták a helyi munkaerő kiképzését.

Nah!!
Ez nekem azt bizonyítja, minél több kínai beruházás, csak hozzátesz az országhoz és az itthoni lehetőségekhez.
De ahogy a nyugati hiénákat, úgy a keleti sakálokat is kordában kell tartani. Ez is a kormány feladata, nemcsak az idecsábítás.
Egybites tiltakozás meg minden beruházás ellen szintén hasonlóképpen önsorrontó!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 874
90 138
113
Év végén indul a BMW új villanyautó-generációjának sorozatgyártása Debrecenben. A Neue Klasse technikáját mutatjuk be sok száz lóerős villanymotorokkal, 700 fokon fortyogó alumíniummal és 800 voltos elektromos rendszerrel.

A videóban helytelenül szerepel az akkucellák forrásaként a CATL. Vélhetően a szintén kínai EVE Power Hungary Kft. debreceni üzeme szállítja a Neue Klasse akkucelláit. A tévedésért elnézést kérek!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 641
18 817
113

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 866
4 047
113
Miért lenne?

Kicsit szabálytalanul működik (nem tett közzé mérleget, megesik. Leginkább szar lehet a könyveléstechnikája.
Ha ez ilyen egyszerű lenne…
Ha pénzügyi menedzsment működik annak csak egy része a könyvelés, így ha az rendben nem jelenthet akadályt egy beszámoló leadása. Kauzalitás.

Ha pedig két egymás utáni év kimarad az mindent jelent csak jót nem.
Pláne, h ez nagy cégeknél ilyenkor szándékos, rejtegeti a valós pénzügyi helyzetét - próbál idő nyerni mielőtt láncreakció elindulna.
Hitelszerződések, hitelkeretek kondíciói a beszámoló adataihoz kötöttek és az alapján változhatnak vagy akár felmondásra kerülhetnek ….több éves kimaradás esetén pedig új belépő hitelt nem kapsz. Beszámoló hiánya kizáró ok.

A nagy összegű kötelezettség állomány valószínűsíti, h további tőkebevonás szükséges…ezen dolgoznak(?), így a konkrét befektető felé mutatnak csak pénzügyi adatokat. Na most az egy vagy több korábbi hitelező (újra tárgyalás) - aki(k) futnak a pénz(ük) után és/ vagy új (ágazati) szereplő is lehet.

Az ipari vállalatok nagyon sokáig tudnak a modern menedzsment mellett döglődni. Akár még átmeneti vagy tényleges valós javulás is beállhat (sok tényezővel összefüggésben).
Viszont a hazai esett tanulmányok alapján ebben a méretben ebben az ágazatba idehaza nem igen akad erre pozitív példa.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 641
18 817
113
Ha ez ilyen egyszerű lenne…

Hát, egyikünk már látott néhány csőd- és felszámolási eljárást közelről.

Ha pénzügyi menedzsment működik annak csak egy része a könyvelés, így ha az rendben nem jelenthet akadályt egy beszámoló leadása. Kauzalitás.

El is kell fogadni ami egy nagyvállalatnál gond lehet ha a tulajdonosi körben valamilyen vita van, vagy más okból nehézkesen megy, lásd Dunaferr.

Ha igy hagyják abból persze előbb utóbb adószám törlés lesz; azzal kénytelenek lesznek valamit záros határidőn belül kezdeni.

Annak vannak látható jelei, ha egy vállalat komoly gondban van és elérte a point of no returnt.

Ha pedig két egymás utáni év kimarad az mindent jelent csak jót nem.

2023-as pénzügyi beszámoló van közzétéve, tehát a 2024-es hiányzik aminek a határideje 2025. május 31. volt, tehát nincs kimaradva 2 üzleti év.


Pláne, h ez nagy cégeknél ilyenkor szándékos, rejtegeti a valós pénzügyi helyzetét - próbál idő nyerni mielőtt láncreakció elindulna.

Vagy csak simán adót optimalizál.

Hitelszerződések, hitelkeretek kondíciói a beszámoló adataihoz kötöttek és az alapján változhatnak vagy akár felmondásra kerülhetnek ….több éves kimaradás esetén pedig új belépő hitelt nem kapsz. Beszámoló hiánya kizáró ok.

Ez egy orosz cég orosz anyavállalattal (meg az ebből valószínűsíthető vállalati kultúrával). Nem feltétlenül van szüksége piaci hitelre.

A nagy összegű kötelezettség állomány valószínűsíti, h további tőkebevonás szükséges…ezen dolgoznak(?), így a konkrét befektető felé mutatnak csak pénzügyi adatokat. Na most az egy vagy több korábbi hitelező (újra tárgyalás) - aki(k) futnak a pénz(ük) után és/ vagy új (ágazati) szereplő is lehet.

A 2023-as pénzügyi beszámló jelentős pénzeszköz állományt mutat, a jelentős kötelezettségállománx lehet megtévesztő is, mert kötelezettségként kell kimutatni a már kifizetett vevői előlegeket is a teljesítésig (ami a nagyobb projektnél több év lehet) és az anyavállat által adott kölcsönöket is, ami értelemszerűen rugalmasan kezelhető, nem verik érte az asztalt. Ebből kialakulhat és a pénzügyesek balfaszságából kialakulhat egy látszólagosan rossz saját tőke helyzet tényleges likviditású gondok nélkül.

Az ipari vállalatok nagyon sokáig tudnak a modern menedzsment mellett döglődni. Akár még átmeneti vagy tényleges valós javulás is beállhat (sok tényezővel összefüggésben). Viszont a hazai esett tanulmányok alapján ebben a méretben ebben az ágazatba idehaza nem igen akad erre pozitív példa.

Az ég kék, a fű zöld.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 641
18 817
113
.... elnézve az eddigi beszámolók közzétételi dátumait a GANZ EEG az utóbbi évben hónapos késésekkel és/vagy rossz adatokkal tette azokat közzé valamikor július és szeptember között, szóval ez náluk teljesen normál üzletmenet :D

2023-ban majdnem 9 milliárd mínuszban volt a saját tőke, de ebből a vevői előlegek egyedül kb 7.5 milliárdot tettek ki, (be)szállítókkal szembeni tartozások majd 3 milliárd forintot, ugyanakkor a kötelezettségállomány évek óta viszonylagosan stabil, az árbevétel viszont időközben 2-3x-osára nőtt. Elég furcsán megy ez a cég és papírforma szerint eléggé alultőkésítetten működik, de a jelentős kötelezettségállomány jórészt abból adódik, hogy nagy mennyiségű árú jön be és ki, és ezeknek a pillanatnyi elszámolása az év végével jó nagy számokat ad ki. Viszont ez arra is utal hogy megy az üzlet, vannak megrendelések és folyamatos szállítások.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 866
4 047
113
Hát, egyikünk már látott néhány csőd- és felszámolási eljárást közelről.
Azt hiszed ezzel egyedül vagy…bár valaki a működési nem a felszámolási oldalon érdekelt inkább.
Arra is van példa csődből 2+1 év alatt sikerült irányba állni…milliárdos méretben. Igaz nem iparvállalat.

El is kell fogadni ami egy nagyvállalatnál gond lehet ha a tulajdonosi körben valamilyen vita van, vagy más okból nehézkesen megy, lásd Dunaferr.
Ez maximum az érintetteknek érdekes ugye… újságíró pedig “szenzációt keres”…
Ha igy hagyják abból persze előbb utóbb adószám törlés lesz; azzal kénytelenek lesznek valamit záros határidőn belül kezdeni.
Igen erről is szó van.
Annak vannak látható jelei, ha egy vállalat komoly gondban van és elérte a point of no returnt.
Egyetértek.
Ennek is lehet egyik első jele a beszámoló(k) hiánya. Fent írtad magad is az egyik következményt, ami elindíthat láncreakciót.
2023-as pénzügyi beszámoló van közzétéve, tehát a 2024-es hiányzik aminek a határideje 2025. május 31. volt, tehát nincs kimaradva 2 üzleti év.
Ok. Így más a leányzó fekvése.
Nem néztem meg a beszámolóikat csak a linkelt újság cikket abból vontam le téves következtetést.
Vagy csak simán adót optimalizál.
Lehet. Mondjuk a NAV biztosan szólt(bírságolt) beszámoló hiánya miatt sokat húzódik akkor pedig amit írtál nehéz lesz. Kivéve ha az anyavállalatnak ez megéri valami miatt.
Ez egy orosz cég orosz anyavállalattal (meg az ebből valószínűsíthető vállalati kultúrával). Nem feltétlenül van szüksége piaci hitelre.
Nem tudni milyen a tőkeháttere, de elvileg lehetséges,
bár ugye ukrán-orosz konfliktus+szankciók pénzügyi tranzakciókat nem könnyítik meg, ha külső finanszírozó anyaországban.
A 2023-as pénzügyi beszámló jelentős pénzeszköz állományt mutat, a jelentős kötelezettségállománx lehet megtévesztő is,
Bocs, de velem ellentétben te megnézted az utolsó beszámolót.
A beszámoló kiegészítő mellékletében benne kellene, h legyen a kötelezettség állomány bontása, szerkezete.
Ergo találgatásnál tovább lehet menni.

mert kötelezettségként kell kimutatni a már kifizetett vevői előlegeket is a teljesítésig (ami a nagyobb projektnél több év lehet) és az anyavállat által adott kölcsönöket is, ami értelemszerűen rugalmasan kezelhető, nem verik érte az asztalt.
Lásd eggyel fentebb. Szerkezet árulkodó lehet.
Ebből kialakulhat és a pénzügyesek balfaszságából kialakulhat egy látszólagosan rossz saját tőke helyzet tényleges likviditású gondok nélkül.
Ez viszont menedzsment probléma (kommunikáció,control, compliance stb..)
Az ég kék, a fű zöld.
Igen, erre valók az esettanulmányok.
A múltbeli adatok pedig nem adnak okot derűlátásra.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 866
4 047
113
.... elnézve az eddigi beszámolók közzétételi dátumait a GANZ EEG az utóbbi évben hónapos késésekkel és/vagy rossz adatokkal tette azokat közzé valamikor július és szeptember között, szóval ez náluk teljesen normál üzletmenet :D
Nem csak náluk. Tudok mondani török multi hazai leányát, ahol ez még soha nem sikerült időben (15 éve alatt).
Nem részletezett okokból, de belelátva több évig a pénzügyi menedzsmentbe, csak azért maradt talpon a cég ebben a konkrét esetben, mert kintről az anyavállalat megtolta tőkével amikor kellett. Cserébe a CEO-k gyorsan cserélődtek és a dolgozok is.
2023-ban majdnem 9 milliárd mínuszban volt a saját tőke, de ebből a vevői előlegek egyedül kb 7.5 milliárdot tettek ki, (be)szállítókkal szembeni tartozások majd 3 milliárd forintot, ugyanakkor a kötelezettségállomány évek óta viszonylagosan stabil, az árbevétel viszont időközben 2-3x-osára nőtt. Elég furcsán megy ez a cég és papírforma szerint eléggé alultőkésítetten működik, de a jelentős kötelezettségállomány jórészt abból adódik, hogy nagy mennyiségű árú jön be és ki, és ezeknek a pillanatnyi elszámolása az év végével jó nagy számokat ad ki. Viszont ez arra is utal hogy megy az üzlet, vannak megrendelések és folyamatos szállítások.
Na most már megnézem én is ezt a beszámolót.