Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Gondolom, mindenki megkapta már a nagy béremelését... itt lehet hasonlítgatni a 2020-as fizetésedet a 2019-es átlagadatokhoz.
(A béremelésed mértékét meg a januári 4,7%-os inflációs adathoz.)
Kormány szándéka a vasuti teherfuvarozás vissza vásárlására.
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/re...am-a-rail-cargo-hungaria-tarsasagban-7813460/
Ilyenkor kell vásárolni. Kormány sem fogja elárulni hogy milyen megrendelési igény lesz a jövőben.Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
Ha jól értem ez a szolgáltatást a magyar állam az osztrák államnak privatizálta anno?Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
Annak idején valamelyik agyament szétszedte a MÁV-ot, és az üzletágakat kiszervezte önálló zrt-kbe (felhívom a figyelmet, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján a zrt nem Zrt,ZRt, stb), mint a MÁV-START, MÁV-CARGO, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET, stb. Ebből, az egyetlen nyereséges üzletágat, a CARGO-t adták el. A MÁV személyszállítás soha nem volt ismereteim szerint nyereséges, és még a két világháború között is költenie kellett az államnak a vasútra.További info itt.Ha jól értem ez a szolgáltatást a magyar állam az osztrák államnak privatizálta anno?
Viszont jobbara ezek az emberek vannak kevesebbre bejelentve mint amit valojaban kapnak.Na, úgy tűnik valaki csak odafigyelt a statisztika előadásokon és emlékszik arra amit statisztikai középérték mutatókról tanítottak ...
https://www.hrportal.hu/c/senki-sem...kora-a-medianber-magyarorszagon-20200224.html
Sem a kormány, sem a KSH nem árulja el, mekkora jelenleg Magyarországon a mediánbér.
A KSH csak átlagbéradatokat közöl, legutóbb bruttó 403 ezer forintot is meghaladó bruttó átlagfizetésekről számoltak be. A hivatal ugyanakkor az átlagbéradatokba csak azoknak a dolgozóknak a keresetét számolja bele, akik öt fősnél nagyobb cégeknél dolgoznak teljes munkaidőben, így 1,6 millió dolgozó kimarad a statisztikából. Azaz épp a kevesebbet keresők, hiszen a kisebb cégek jellemzően alacsonyabb béreken foglalkoztatják munkavállalóikat, és többnyire szintén kevesebbet keresnek a részmunkaidősök.
...
A Policy Agenda statisztikája a ugyanazt az adatbázist használta, mint a KSH, de az 5 fősnél kisebb cégeket is figyelembe vette. A részmunkaidős dolgozókkal együtt így 298 229 forintos átlagfizetésről számolt be a kimutatás.
Átlagbér esetén a dolgozók bérét összeadják, aztán elosztják a létszámukkal. Utóbbi esetben egy-egy magasabb fizetés jelentősen megdobhatja az átlagot, pedig a dolgozók többsége nem ennyit keres. A mediánbért úgy határozzák meg, hogy a fizetéseket sorba rendezik, és a középre eső érték lesz a mediánbér: ennél a dolgozók fele többet, fele kevesebbet keres.
2008 korul meg Fletoek idejeben ha jol emlekszem.Annak idején valamelyik agyament szétszedte a MÁV-ot, és az üzletágakat kiszervezte önálló zrt-kbe (felhívom a figyelmet, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján a zrt nem Zrt,ZRt, stb), mint a MÁV-START, MÁV-CARGO, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET, stb. Ebből, az egyetlen nyereséges üzletágat, a CARGO-t adták el. A MÁV személyszállítás soha nem volt ismereteim szerint nyereséges, és még a két világháború között is költenie kellett az államnak a vasútra.További info itt.
Saját véleményem szerint a stratégiai szolgáltatási ágakat (víz, utak, szállítás, elektromos ellátás, stb.) közérdekből mindenképpen köz(állami) tulajdonban kell tartani, helyes, ha visszaszerzik.