Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 860
5 394
113
https://kitekinto.hu/2020/02/21/tozsde/varakozasok-feletti-negyedevet-zart-a-mol/179044/
"A Mol-csoport 708,9 milliárd forint (2,44 milliárd dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el tavaly az előző évi 728,2 milliárd forint (2,69 milliárd dollár) után, az eredmény meghaladta az év közben megemelt célkitűzést – tette közzé az olajtársaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken."
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
https://www.origo.hu/gazdasag/20200...an-a-magyar-gazdasag-2019es-teljesitmeny.html

20200221101.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 285
113
Na, úgy tűnik valaki csak odafigyelt a statisztika előadásokon és emlékszik arra amit statisztikai középérték mutatókról tanítottak ...

https://www.hrportal.hu/c/senki-sem...kora-a-medianber-magyarorszagon-20200224.html



Sem a kormány, sem a KSH nem árulja el, mekkora jelenleg Magyarországon a mediánbér.


A KSH csak átlagbéradatokat közöl, legutóbb bruttó 403 ezer forintot is meghaladó bruttó átlagfizetésekről számoltak be. A hivatal ugyanakkor az átlagbéradatokba csak azoknak a dolgozóknak a keresetét számolja bele, akik öt fősnél nagyobb cégeknél dolgoznak teljes munkaidőben, így 1,6 millió dolgozó kimarad a statisztikából. Azaz épp a kevesebbet keresők, hiszen a kisebb cégek jellemzően alacsonyabb béreken foglalkoztatják munkavállalóikat, és többnyire szintén kevesebbet keresnek a részmunkaidősök.
...
A Policy Agenda statisztikája a ugyanazt az adatbázist használta, mint a KSH, de az 5 fősnél kisebb cégeket is figyelembe vette. A részmunkaidős dolgozókkal együtt így 298 229 forintos átlagfizetésről számolt be a kimutatás.

Átlagbér esetén a dolgozók bérét összeadják, aztán elosztják a létszámukkal. Utóbbi esetben egy-egy magasabb fizetés jelentősen megdobhatja az átlagot, pedig a dolgozók többsége nem ennyit keres. A mediánbért úgy határozzák meg, hogy a fizetéseket sorba rendezik, és a középre eső érték lesz a mediánbér: ennél a dolgozók fele többet, fele kevesebbet keres.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Ilyenk
Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
Ilyenkor kell vásárolni. Kormány sem fogja elárulni hogy milyen megrendelési igény lesz a jövőben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 568
113
Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
Ha jól értem ez a szolgáltatást a magyar állam az osztrák államnak privatizálta anno?
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 429
113
Ha jól értem ez a szolgáltatást a magyar állam az osztrák államnak privatizálta anno?
Annak idején valamelyik agyament szétszedte a MÁV-ot, és az üzletágakat kiszervezte önálló zrt-kbe (felhívom a figyelmet, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján a zrt nem Zrt,ZRt, stb), mint a MÁV-START, MÁV-CARGO, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET, stb. Ebből, az egyetlen nyereséges üzletágat, a CARGO-t adták el. A MÁV személyszállítás soha nem volt ismereteim szerint nyereséges, és még a két világháború között is költenie kellett az államnak a vasútra.További info itt.
Saját véleményem szerint a stratégiai szolgáltatási ágakat (víz, utak, szállítás, elektromos ellátás, stb.) közérdekből mindenképpen köz(állami) tulajdonban kell tartani, helyes, ha visszaszerzik.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Na, úgy tűnik valaki csak odafigyelt a statisztika előadásokon és emlékszik arra amit statisztikai középérték mutatókról tanítottak ...

https://www.hrportal.hu/c/senki-sem...kora-a-medianber-magyarorszagon-20200224.html



Sem a kormány, sem a KSH nem árulja el, mekkora jelenleg Magyarországon a mediánbér.


A KSH csak átlagbéradatokat közöl, legutóbb bruttó 403 ezer forintot is meghaladó bruttó átlagfizetésekről számoltak be. A hivatal ugyanakkor az átlagbéradatokba csak azoknak a dolgozóknak a keresetét számolja bele, akik öt fősnél nagyobb cégeknél dolgoznak teljes munkaidőben, így 1,6 millió dolgozó kimarad a statisztikából. Azaz épp a kevesebbet keresők, hiszen a kisebb cégek jellemzően alacsonyabb béreken foglalkoztatják munkavállalóikat, és többnyire szintén kevesebbet keresnek a részmunkaidősök.
...
A Policy Agenda statisztikája a ugyanazt az adatbázist használta, mint a KSH, de az 5 fősnél kisebb cégeket is figyelembe vette. A részmunkaidős dolgozókkal együtt így 298 229 forintos átlagfizetésről számolt be a kimutatás.

Átlagbér esetén a dolgozók bérét összeadják, aztán elosztják a létszámukkal. Utóbbi esetben egy-egy magasabb fizetés jelentősen megdobhatja az átlagot, pedig a dolgozók többsége nem ennyit keres. A mediánbért úgy határozzák meg, hogy a fizetéseket sorba rendezik, és a középre eső érték lesz a mediánbér: ennél a dolgozók fele többet, fele kevesebbet keres.
Viszont jobbara ezek az emberek vannak kevesebbre bejelentve mint amit valojaban kapnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Annak idején valamelyik agyament szétszedte a MÁV-ot, és az üzletágakat kiszervezte önálló zrt-kbe (felhívom a figyelmet, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján a zrt nem Zrt,ZRt, stb), mint a MÁV-START, MÁV-CARGO, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET, stb. Ebből, az egyetlen nyereséges üzletágat, a CARGO-t adták el. A MÁV személyszállítás soha nem volt ismereteim szerint nyereséges, és még a két világháború között is költenie kellett az államnak a vasútra.További info itt.
Saját véleményem szerint a stratégiai szolgáltatási ágakat (víz, utak, szállítás, elektromos ellátás, stb.) közérdekből mindenképpen köz(állami) tulajdonban kell tartani, helyes, ha visszaszerzik.
2008 korul meg Fletoek idejeben ha jol emlekszem.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka