Magyarország ipara

https://kitekinto.hu/2020/02/21/tozsde/varakozasok-feletti-negyedevet-zart-a-mol/179044/
"A Mol-csoport 708,9 milliárd forint (2,44 milliárd dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el tavaly az előző évi 728,2 milliárd forint (2,69 milliárd dollár) után, az eredmény meghaladta az év közben megemelt célkitűzést – tette közzé az olajtársaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken."
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
https://www.origo.hu/gazdasag/20200...an-a-magyar-gazdasag-2019es-teljesitmeny.html

20200221101.jpg
 
Na, úgy tűnik valaki csak odafigyelt a statisztika előadásokon és emlékszik arra amit statisztikai középérték mutatókról tanítottak ...

https://www.hrportal.hu/c/senki-sem...kora-a-medianber-magyarorszagon-20200224.html



Sem a kormány, sem a KSH nem árulja el, mekkora jelenleg Magyarországon a mediánbér.


A KSH csak átlagbéradatokat közöl, legutóbb bruttó 403 ezer forintot is meghaladó bruttó átlagfizetésekről számoltak be. A hivatal ugyanakkor az átlagbéradatokba csak azoknak a dolgozóknak a keresetét számolja bele, akik öt fősnél nagyobb cégeknél dolgoznak teljes munkaidőben, így 1,6 millió dolgozó kimarad a statisztikából. Azaz épp a kevesebbet keresők, hiszen a kisebb cégek jellemzően alacsonyabb béreken foglalkoztatják munkavállalóikat, és többnyire szintén kevesebbet keresnek a részmunkaidősök.
...
A Policy Agenda statisztikája a ugyanazt az adatbázist használta, mint a KSH, de az 5 fősnél kisebb cégeket is figyelembe vette. A részmunkaidős dolgozókkal együtt így 298 229 forintos átlagfizetésről számolt be a kimutatás.

Átlagbér esetén a dolgozók bérét összeadják, aztán elosztják a létszámukkal. Utóbbi esetben egy-egy magasabb fizetés jelentősen megdobhatja az átlagot, pedig a dolgozók többsége nem ennyit keres. A mediánbért úgy határozzák meg, hogy a fizetéseket sorba rendezik, és a középre eső érték lesz a mediánbér: ennél a dolgozók fele többet, fele kevesebbet keres.
 

Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
 
Ilyenk
Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
Ilyenkor kell vásárolni. Kormány sem fogja elárulni hogy milyen megrendelési igény lesz a jövőben.
 
Figyelembe véve, hogy 10 év alatt bezuhant 80%-ról 50% alá a részesedése, ami az egyes kocsi fuvarok megszűntetése esetén még lentebb esne (és a közös tulajdonú gysev cargo se teljesít túl jól) van esély rá, hogy visszaadják, papíron feljavított statisztikával, jó sok pénzért.
Ha jól értem ez a szolgáltatást a magyar állam az osztrák államnak privatizálta anno?
 
Ha jól értem ez a szolgáltatást a magyar állam az osztrák államnak privatizálta anno?
Annak idején valamelyik agyament szétszedte a MÁV-ot, és az üzletágakat kiszervezte önálló zrt-kbe (felhívom a figyelmet, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján a zrt nem Zrt,ZRt, stb), mint a MÁV-START, MÁV-CARGO, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET, stb. Ebből, az egyetlen nyereséges üzletágat, a CARGO-t adták el. A MÁV személyszállítás soha nem volt ismereteim szerint nyereséges, és még a két világháború között is költenie kellett az államnak a vasútra.További info itt.
Saját véleményem szerint a stratégiai szolgáltatási ágakat (víz, utak, szállítás, elektromos ellátás, stb.) közérdekből mindenképpen köz(állami) tulajdonban kell tartani, helyes, ha visszaszerzik.
 
Na, úgy tűnik valaki csak odafigyelt a statisztika előadásokon és emlékszik arra amit statisztikai középérték mutatókról tanítottak ...

https://www.hrportal.hu/c/senki-sem...kora-a-medianber-magyarorszagon-20200224.html



Sem a kormány, sem a KSH nem árulja el, mekkora jelenleg Magyarországon a mediánbér.


A KSH csak átlagbéradatokat közöl, legutóbb bruttó 403 ezer forintot is meghaladó bruttó átlagfizetésekről számoltak be. A hivatal ugyanakkor az átlagbéradatokba csak azoknak a dolgozóknak a keresetét számolja bele, akik öt fősnél nagyobb cégeknél dolgoznak teljes munkaidőben, így 1,6 millió dolgozó kimarad a statisztikából. Azaz épp a kevesebbet keresők, hiszen a kisebb cégek jellemzően alacsonyabb béreken foglalkoztatják munkavállalóikat, és többnyire szintén kevesebbet keresnek a részmunkaidősök.
...
A Policy Agenda statisztikája a ugyanazt az adatbázist használta, mint a KSH, de az 5 fősnél kisebb cégeket is figyelembe vette. A részmunkaidős dolgozókkal együtt így 298 229 forintos átlagfizetésről számolt be a kimutatás.

Átlagbér esetén a dolgozók bérét összeadják, aztán elosztják a létszámukkal. Utóbbi esetben egy-egy magasabb fizetés jelentősen megdobhatja az átlagot, pedig a dolgozók többsége nem ennyit keres. A mediánbért úgy határozzák meg, hogy a fizetéseket sorba rendezik, és a középre eső érték lesz a mediánbér: ennél a dolgozók fele többet, fele kevesebbet keres.
Viszont jobbara ezek az emberek vannak kevesebbre bejelentve mint amit valojaban kapnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Annak idején valamelyik agyament szétszedte a MÁV-ot, és az üzletágakat kiszervezte önálló zrt-kbe (felhívom a figyelmet, hogy a magyar helyesírás szabályai alapján a zrt nem Zrt,ZRt, stb), mint a MÁV-START, MÁV-CARGO, MÁV-TRAKCIÓ, MÁV-GÉPÉSZET, stb. Ebből, az egyetlen nyereséges üzletágat, a CARGO-t adták el. A MÁV személyszállítás soha nem volt ismereteim szerint nyereséges, és még a két világháború között is költenie kellett az államnak a vasútra.További info itt.
Saját véleményem szerint a stratégiai szolgáltatási ágakat (víz, utak, szállítás, elektromos ellátás, stb.) közérdekből mindenképpen köz(állami) tulajdonban kell tartani, helyes, ha visszaszerzik.
2008 korul meg Fletoek idejeben ha jol emlekszem.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka