Hehe ez kimondottan szórakoztató!
Infóm szerint a jelenleg épülő, vagy már megépült németországi akkugyárak:
Kínai: CATL, SWOLT, Farasis
Amerikai: TESLA, Microvast
Svéd: Northvolt
Francia: PSA/Saft
Forrás.
Ez mit változtat azon, hogy odahaza ugyan úgy húzzák fel az akkugyárakat, és még annyi szabad munkaerejük sincs, mint itthon.
A fentebb felsorolt gyártók esetén hogyan alakul a német saját tőke tulajdon arány? Milyen Know-how-t tesznek az elkészült akkukhoz? Akkor mennyi is a hozzáadott érték?
Tudod miért települnek Németországba az akkugyárak? Mert a kormány utolsó értelmes ötleteként elkezdte dotálni a külföldi akkugyárak betelepülését (nincs szó hazai fejlesztésről). Ha ezt nem tette volna, akkor sorban húzták volna le a rolót a még otthon maradt autógyártó üzemek. Na az lett volna az igazi tragédia.
Annyival tisztában lehetnél, hogy az EV autók esetén az akku egy igen jelentős költségtétel. Így megéri az autógyár közvetlen közelébe telepíteni az akkugyárat. És viszont.
Látsz összefüggést aközött, hogy Magyarország az egyik legsűrűbben telepített autógyártó ország, most meg már az akkugyárak is szívesen települnek ide?
Mi több az akkugyárak után még érkezett 2-3 új (kínai) autógyártó is.
Ez bizonyára csak valami fatális félreértés lehet!