Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Azért van annak egy bája, h az ipartelepítés jelenlegi (extenzív) módja ugyanazokkal a frázisokkal kerül indoklásra a támogatók részéről itt a fórumon, mint anno a 90-es években a Horn kormány idején. Bár állítólag ők jobboldali szimpatizánsok.
Csak hát eltelt 30 év, a körülmények a világ és az ország is változott ugyanazzal a recepttel főzni ….(?) pláne, h az eredeti recept szerint a legfontosabb hozzávaló (olcsó munkaerő) elfogyott…(?)
Talán azért érdemes lenne kicsit tovább gondolni a dolgokat.
Tessék mondani Németországban mennyi felesleges munkaerő van?
Ott tetszik tapsolni az ipartelepítésnek?
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Azért van annak egy bája, h az ipartelepítés jelenlegi (extenzív) módja ugyanazokkal a frázisokkal kerül indoklásra a támogatók részéről itt a fórumon, mint anno a 90-es években a Horn kormány idején.

Apró különbség hogy a Horn kormány idején nem telepítettek ipart hanem leépítették.

Tudod, az állam rossz gazda, az összes ‘liberális’ közgazdász reggeltől estig ezt zsolozmázta.

Ugyanezek az emberek most az ismételgetik naphosszat, hogy öSZErelŐüzEm. Ismerős?

Kell egy bizonyos arcbőrvastagság a kettőt összehasonlítani.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Mennyi pénzt fizetünk munkahelyenként, hogy ide települjenek ezek az "ide adózó" külföldieket foglalkoztató, így a magyar béreket leverő cégek?
Elárulom, több tízmillió forintot/kopf! Ezeknek azért lenne jobb helyük is!
És ne gyere nekem a bruttó átlagbérek emelkedésével, mert a dolgozó emberekre az pont nem vonatkozik, és EU-s, régiós összevetésben semmire sem megyünk vele! Bulgáriát előzzük, és kb. ennyi.
Kibaszottul unalmas ez a "leveri a béreket" mantra..

Mit ver le, írjad...
A takarító bérét veri le ?
A katonáét ?
Vagy a mérnökét, orvosét ?

Marhaságot beszélsz.

A társadalomban rétegek vannak.

Vannak alulképzett, képzett és magasan képzett emberek. Mindenkinek kell munkahelyet biztosítani!

Kevesled a fizetésed ?
Akkor képezd magad és keress jobban fizető állást... Csak ne rinyálj, nem méltó egy férfihoz.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 491
3 000
113
Tessék mondani Németországban mennyi felesleges munkaerő van?
Ott tetszik tapsolni az ipartelepítésnek?
Tessék mondani az az alap információ meg van, h a német gazdaság egy fejlett gazdaság( saját tőke tulajdon aránya, know-how, értékláncban elfoglalt helye, hozzáadott értek a fentiekkel összefüggésben stb..stb)
És a magyar pedig egy fejlődő…(?)
Ha közgazdasági alap fogalmak se mennek, akkor miről beszélünk…(?)

Németek lemaradtak egy fontos szegmensben (akku technológia), de ezt középtávon se külső technológiai importból +bérgyártásban kívánják középtávon megoldani.
Idő kell saját fejlesztésekre vagy tőke erővel technológiai felvásárlására.
Ezutobbi kettő nálunk ugye nem játszik.
Pláne, h nincs a jármű gyártás szekcióban exportképes magyar tulajdonú vállalkozás.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 075
4 743
113
Kibaszottul unalmas ez a "leveri a béreket" mantra..

Mit ver le, írjad...
A takarító bérét veri le ?
A katonáét ?
Vagy a mérnökét, orvosét ?

Marhaságot beszélsz.

A társadalomban rétegek vannak.

Vannak alulképzett, képzett és magasan képzett emberek. Mindenkinek kell munkahelyet biztosítani!

Kevesled a fizetésed ?
Akkor képezd magad és keress jobban fizető állást... Csak ne rinyálj, nem méltó egy férfihoz.
Igen, pontosan, mindegyikét. Vagyis a takarítót ugye konkrétan a szociális hálóra bízza, a sori dolgozókét szépen elinflálja, a mérnökét, orvosét szintén, ugyanis kukucska: indiában, pakisztánban, és a fülöp-szigeteken is vannak orvosok. Akik szépen ide fognak jönni, és örülnek már annak is, hogy folyik a víz a csapból.
Hihetetlen ez a hatalmas gőg, amit itt néhány magát értelmiséginek képzelő mérnök nyomat.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 921
8 556
113

Mennyibe kerül az új mohácsi Duna-híd és ki építheti meg?​

A lefolytatott közbeszerzési eljárás érvényes és eredményes volt. Valóban három ajánlat érkezett be, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt.-től, a Strabag Építő Kft.-től és a Swietelsky Magyarország Kft.-től, utóbbi konzorciumban.

A legolcsóbb ajánlat nyert, a Duna Aszfalté.

 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 491
3 000
113
Apró különbség hogy a Horn kormány idején nem telepítettek ipart hanem leépítették.

Tudod, az állam rossz gazda, az összes ‘liberális’ közgazdász reggeltől estig ezt zsolozmázta.

Ugyanezek az emberek most az ismételgetik naphosszat, hogy öSZErelŐüzEm. Ismerős?

Kell egy bizonyos arcbőrvastagság a kettőt összehasonlítani.
Suzuki, Opel, Audi mind a 90-és évek második felében jött be…stb..
Dotációval gyakorlatilag évekre szóló adómentességgel(pénzügyforgalmilag).

A hazai ipar továbbra is “összerelőüzem” ha már ezt a zsurnaliszta kifejezést hoztad…a hozzáadott értek továbbra is alacsony.

Közgazdaságilag ugyanaz az az extenzív ipartelepítési politikai zajlik csak most az új technológiára(akku, ÉV) hangolva, mint ami a 90-es években elindult.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Németek lemaradtak egy fontos szegmensben (akku technológia), de ezt középtávon se külső technológiai importból +bérgyártásban kívánják középtávon megoldani.
Idő kell saját fejlesztésekre vagy tőke erővel technológiai felvásárlására.
Ezutobbi kettő nálunk ugye nem játszik.
Pláne, h nincs a jármű gyártás szekcióban exportképes magyar tulajdonú vállalkozás.
Hehe ez kimondottan szórakoztató!
Infóm szerint a jelenleg épülő, vagy már megépült németországi akkugyárak:
Kínai: CATL, SWOLT, Farasis
Amerikai: TESLA, Microvast
Svéd: Northvolt
Francia: PSA/Saft
Forrás.

Tessék mondani az az alap információ meg van, h a német gazdaság egy fejlett gazdaság( saját tőke tulajdon aránya, know-how, értékláncban elfoglalt helye, hozzáadott értek a fentiekkel összefüggésben stb..stb)
Ez mit változtat azon, hogy odahaza ugyan úgy húzzák fel az akkugyárakat, és még annyi szabad munkaerejük sincs, mint itthon.
A fentebb felsorolt gyártók esetén hogyan alakul a német saját tőke tulajdon arány? Milyen Know-how-t tesznek az elkészült akkukhoz? Akkor mennyi is a hozzáadott érték?
Tudod miért települnek Németországba az akkugyárak? Mert a kormány utolsó értelmes ötleteként elkezdte dotálni a külföldi akkugyárak betelepülését (nincs szó hazai fejlesztésről). Ha ezt nem tette volna, akkor sorban húzták volna le a rolót a még otthon maradt autógyártó üzemek. Na az lett volna az igazi tragédia.
Annyival tisztában lehetnél, hogy az EV autók esetén az akku egy igen jelentős költségtétel. Így megéri az autógyár közvetlen közelébe telepíteni az akkugyárat. És viszont.
Látsz összefüggést aközött, hogy Magyarország az egyik legsűrűbben telepített autógyártó ország, most meg már az akkugyárak is szívesen települnek ide?
Mi több az akkugyárak után még érkezett 2-3 új (kínai) autógyártó is.
Ez bizonyára csak valami fatális félreértés lehet!
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 385
5 023
113
Azért van annak egy bája, h az ipartelepítés jelenlegi (extenzív) módja ugyanazokkal a frázisokkal kerül indoklásra a támogatók részéről itt a fórumon, mint anno a 90-es években a Horn kormány idején. Bár állítólag ők jobboldali szimpatizánsok.
Csak hát eltelt 30 év, a körülmények a világ és az ország is változott ugyanazzal a recepttel főzni ….(?) pláne, h az eredeti recept szerint a legfontosabb hozzávaló (olcsó munkaerő) elfogyott…(?)
Talán azért érdemes lenne kicsit tovább gondolni a dolgokat.
Egyébként ez a jobb-bal oldal, itthon csak a kirekesztésre használatos. Mert nálunk mindenki jobboldalinak kiáltja ki magát, aki kormánypárti, és ugyanez mindenkit balosnak titulál, aki ellenzéki. És ez egyik napról a másikra változik, lásd Simicska, Magyar Péter...
Volt kommunisták komcsiznak, liberálisok libsiznek, ügynök múltú felmenőkkel rendelkezők habzó szájjal ügynököznek.
De visszatérve az iparhoz. A kivitelünk 90%-a Európába, 80%-a az EU-ba irányult.
Ezt szeretné itt több EU fóbiás felrúgni, és afelé a Kína és Oroszország felé elköteleződni, ahová eddig is a töredékét exportáltuk az onnan jövő importnak.
Csak azt felejtik el az urak, hogy mindennek ára van. A kínai dömping hatására visszaesik a magyar termékek iránti kereslet is, míg a keleti piacok soha nem is voltak számottevőek, az onnan jövő importhoz képest.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
keleti piacok soha nem is voltak számottevőek
Tessék mondani az orosz piac merre van? Délre?
A kínai dömping hatására visszaesik a magyar termékek iránti kereslet is
Hogyan óhajtod kínai árukat kint rekeszteni az országból? Halló!
Ha már ez a helyzet, akkor nem azon kellene dolgozni, hogy a kínai-magyar külker mérleg javuljon?
Ugye olvastad Szíjjártó minap közölt eredményeit az élelmiszer exporttal kapcsolatban?
Akár úgy is hasznot húzhatunk ebből, hogy Kína révén más országokba nő az exportunk! Erre meg kiválló példa lehet a akkugyár-járműipar itthoni exponenciális bővülése.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Kim Philby

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 385
5 023
113
És a kínai befektető mennyit tesz ebbe bele? Mert pl. a CATL 7,34Mrd eurót tol bele a debreceni gyár beindításába.
Szerinted miért kapkodnak Botkáék is ezerrel a szegedi befektetések után? Mert olyan szar lesz a városnak? Botka ugye nem Fideszes.
Hogy mi a tarifa?
Nos nézzük:
Németországban egy új svéd akkugyár 903M eurót kapott egy összességében 3-5Mrd-os beruházás mellé. Náluk nem lehetett volna ezt másra költeni. Csak mert éppen alkotmányossági válság van náluk a törvény által megengedett deficit kapcsán.
Cserébe megépítjük nekik, saját költségünkön, kínai hitelből az új selyemutat. Sőt még egyetemet is akartunk nekik építeni (FUDAN) , szintén saját költségen, kínai munkásokkal, amiről továbbra sem tett le a kormány, csak jegeli. Jönnek a kínai rendőrök is, ha jól tudom. Szóval lesz egy "önkéntes" európai gyarmatuk!
Botka polgármesterként természetesen azon dolgozik, hogy a legtöbbet kihozza a lehetőségeiből. Tudja, hogy ha nem Szeged, akkor más magyar város kaphatta volna meg a BYD-t
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 491
3 000
113
Hehe ez kimondottan szórakoztató!
Infóm szerint a jelenleg épülő, vagy már megépült németországi akkugyárak:
Kínai: CATL, SWOLT, Farasis
Amerikai: TESLA, Microvast
Svéd: Northvolt
Francia: PSA/Saft
Forrás.


Ez mit változtat azon, hogy odahaza ugyan úgy húzzák fel az akkugyárakat, és még annyi szabad munkaerejük sincs, mint itthon.
A fentebb felsorolt gyártók esetén hogyan alakul a német saját tőke tulajdon arány? Milyen Know-how-t tesznek az elkészült akkukhoz? Akkor mennyi is a hozzáadott érték?
Tudod miért települnek Németországba az akkugyárak? Mert a kormány utolsó értelmes ötleteként elkezdte dotálni a külföldi akkugyárak betelepülését (nincs szó hazai fejlesztésről). Ha ezt nem tette volna, akkor sorban húzták volna le a rolót a még otthon maradt autógyártó üzemek. Na az lett volna az igazi tragédia.
Annyival tisztában lehetnél, hogy az EV autók esetén az akku egy igen jelentős költségtétel. Így megéri az autógyár közvetlen közelébe telepíteni az akkugyárat. És viszont.
Látsz összefüggést aközött, hogy Magyarország az egyik legsűrűbben telepített autógyártó ország, most meg már az akkugyárak is szívesen települnek ide?
Mi több az akkugyárak után még érkezett 2-3 új (kínai) autógyártó is.
Ez bizonyára csak valami fatális félreértés lehet!
A felsorolt akku gyárak beszállítói a német tulajdonú járműiparnak. *
Az értéklánc végén továbbra is a német tulajdonú autógyár. A szektorális profit itt/ott keletkezik.**

Hány magyar tulajdonú járműgyár van, melynek beszállitói az idetelepült kínai, koreai stb akku gyárak? 20+ év alatt még Tier 1 beszállított se termeltünk ki. Sajnos.
A hazai akku gyárak ugyanúgy elsősorban a német autóipar kishazánkba a települt egységeit szolgálják ki. A németek köszönik is szépen.
A kínai autógyárakat ha felépültek detto.
Ergo semmit nem változott a szerepünk /helyünk ebben az értékláncban.

Ez részben szükségszerű és indokolt.
De ez lenne az innováció?
Ok az akku gyártás hozzáadott értéke magasabb(energia ár miatt is) viszont magasabb a betanított munka aranya(75%+)

*csak az eredeti témára szűkítve, mert a felsorolt gyárak nem csak oda szállítanak.

**a kérdés középtávon üzletileg pont az, h mivel az akku EV esetében fődarab, üzletileg működhet e a külső beszállítás(versenyben az árat leszorítják) vagy középtávon be kell szállni, integrálni. Még nem dőlt el.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 385
5 023
113
Tessék mondani az orosz piac merre van? Délre?

Hogyan óhajtod kínai árukat kint rekeszteni az országból? Halló!
Ha már ez a helyzet, akkor nem azon kellene dolgozni, hogy a kínai-magyar külker mérleg javuljon?
Ugye olvastad Szíjjártó minap közölt eredményeit az élelmiszer exporttal kapcsolatban?
Akár úgy is hasznot húzhatunk ebből, hogy Kína révén más országokba nő az exportunk! Erre meg kiválló példa lehet a akkugyár-járműipar itthoni exponenciális bővülése.
Orosz piac? Na ne röhögtess!
30 éve dolgozom élelmiszeripari cégeknél. Ezalatt csak a legelején "működött" az orosz piac, amikor elfelejtettek fizetni az áruért, felhalmozták felénk az adósságukat.
Tudod, amiért többek közt a BTR-eket, MIG-29-ket kaptuk!
Azóta is várjuk az orosz (amúgy hatalmas) piac beindulását, de valahogy nem akar összejönni!
 
  • Tetszik
Reactions: migfun and Halfdan

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113

Mennyibe kerül az új mohácsi Duna-híd és ki építheti meg?​

A lefolytatott közbeszerzési eljárás érvényes és eredményes volt. Valóban három ajánlat érkezett be, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt.-től, a Strabag Építő Kft.-től és a Swietelsky Magyarország Kft.-től, utóbbi konzorciumban.

A legolcsóbb ajánlat nyert, a Duna Aszfalté.

Meg kellene ezt is majd, meg a kalocsai hidat is most olyan alapossággal vizsgálni, mint a Lánchidat korrupciós szempontból!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
Az eddigi minták tegnap még igazak, ma már nem biztos. A világ változik, aki pedig nem alkalmazkodik, az elbukik.
Akkor ezen az elven lehet, hogy az idehozott ipartelepítés sem éri meg ma már, vagy holnap!

De ezen az elven semminek semmi értelme, ezt a dekonstrukcionista posztmodern szemléletet tolja ma már a nemzeti ideológiai iskola?

Akkor mi a baj az EU-val, Gyurcsánnyal? Lehet, hogy már teljesen mások!
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 432
15 490
113
Kibaszottul unalmas ez a "leveri a béreket" mantra..

Mit ver le, írjad...
A takarító bérét veri le ?
A katonáét ?
Vagy a mérnökét, orvosét ?

Marhaságot beszélsz.

A társadalomban rétegek vannak.

Vannak alulképzett, képzett és magasan képzett emberek. Mindenkinek kell munkahelyet biztosítani!

Kevesled a fizetésed ?
Akkor képezd magad és keress jobban fizető állást... Csak ne rinyálj, nem méltó egy férfihoz.

A problema nem is ezzel van... hanem azzal, hogy mindegy milyen indokkal, milyen szintre/pozícióba, de idekerülnek. Indiai, néger, filippínó, tökmindegy melyik retek. És ha egyszer itt vannak az életben nem zavarod ki őket. Mint az ágypoloska petéi, kitakaríthatatlanok. Elkezdik felépíteni a közösségeiket, a saját párhuzamos társadalmaikat, miközben megmérgezik a miénket. A cigányoktól még rettenetesebb szinten, mert korlátlan az utámpótlás, amit nem lehet majd már elzárni, ha megvannak itt a telepeik.

Azok, akik ezeknek a behozatalára rábólintottak a hazaárulók sorának prominens tagjai. És a hozományaikkal együtt kell majd elégetni őket.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 889
128 943
113
Kibaszottul unalmas ez a "leveri a béreket" mantra..

Mit ver le, írjad...
A takarító bérét veri le ?
A katonáét ?
Vagy a mérnökét, orvosét ?

Marhaságot beszélsz.

A társadalomban rétegek vannak.

Vannak alulképzett, képzett és magasan képzett emberek. Mindenkinek kell munkahelyet biztosítani!

Kevesled a fizetésed ?
Akkor képezd magad és keress jobban fizető állást... Csak ne rinyálj, nem méltó egy férfihoz.
Hát kisvárosi autópiari üzemben tavaly novemberben megmondtàk, hogy nem fognak bért emelni akinek nem tetszik mehet a munkaerőt kirgizekkel póltolják.
Ez megtörtén azóta meg hoztak is hozzá kirgizeket.

Szóval a bér leverése abszolút valós.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
Hát kisvárosi autópiari üzemben tavaly novemberben megmondtàk, hogy nem fognak bért emelni akinek nem tetszik mehet a munkaerőt kirgizekkel póltolják.
Ez megtörtén azóta meg hoztak is hozzá kirgizeket.

Szóval a bér leverése abszolút valós.
NA ÉS? Nőtt a GDP? Igen. Annak kell nőnie, nem a béreknek!

Amúgy pedig ez az egy eset semmit nem jelent a jövőt illetően:

Az eddigi minták tegnap még igazak, ma már nem biztos. A világ változik, aki pedig nem alkalmazkodik, az elbukik.


Tanultak volna! (Akkor meg retteghetnének az AI-tól, doktorprofesszorminieln megmondta).

Amúgy is csak a gond van a büdös értelmiségiekkel! Szerencsére a BME azokat nem ontja, csak a szakbarbárokat. Azokra van a vas és akkumulátor országának szüksége. Vagy nem, mert hoznak külföldről azt is, pl. mint a szegedi akkugyár építéséhez...