Marder IFV (Németország)

Egyhama nem fog elfogyni - a németek még tobb Mardert készulnek szállítani:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Konkrétan nagyon hamar elfogy a RM keszleteibol: 80 van letarolva, ebből 20 megy majd megint az ukranoknak, 60 maradt már csak a nemet cegnel.

 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Újabb tétel Marder 1A3 érkezett Németországból Görögországba...

Az újabb tétel 5 járműből állt, így a beérkezett összlétszám 25-re nőtt. Összesen 40 járművet kapnak, az utolsó 5 járművet júliusban adják majd át.

First-Greek-Marder-in-Border.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Orosz szerelő beszél a zsákmányolt példányról.
A gumibetétes páncéltalp nem túl jó terepen, és túl nehéz a gép, lassan haladtak a sárban vele
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Orosz szerelő beszél a zsákmányolt példányról.
A gumibetétes páncéltalp nem túl jó terepen, és túl nehéz a gép, lassan haladtak a sárban vele
Azt is említi, hogy nem nyomortanya és van páncélzata? Ami a mobilitást illeti a németeknek is probléma volt már, hogy a megerősített páncélzatú változatok (A3-tól az összes) nem tudtak lépést tartani a Leopardokkal.
Ami a sarat illeti, azt már láttuk, hogy a poszt szovjet gépek sem bírják a sarat. Egész egyszerűen a sár egy olyan dolog ami akadályozza a mozgását mindennek.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Azt is említi, hogy nem nyomortanya és van páncélzata? Ami a mobilitást illeti a németeknek is probléma volt már, hogy a megerősített páncélzatú változatok (A3-tól az összes) nem tudtak lépést tartani a Leopardokkal.
Ami a sarat illeti, azt már láttuk, hogy a poszt szovjet gépek sem bírják a sarat. Egész egyszerűen a sár egy olyan dolog ami akadályozza a mozgását mindennek.
Azért egy Marder nem sokkal tágasabb mint a kortársai.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Ocses
Azért ebben bőven vannak pontatlanságok.
 
The German KUKA M12 IFV prototype, developed by KUKA in 1998 to meet the Swiss SPz 2000 requirements. The competition was won by Swedish CV9030. KUKA M12 essentially consists of a Marder 1A3 hull fitted with E4 two-man turret armed with 30mm MK30-2 stabilized cannon.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

KUKA Marder M12: Variant of the modernisation of the Marder 1 IFV with installation of the Rheinmetall E4 turret.

Developed for the export market, aka KUKA M12 or Marder MK 30, the vehicle featured a Marder 1A3 hull married to a Rheinmetall’s E4 turret which housed a stabilized 30mm Mauser MK 30-2 Chain gun. The vehicle was submitted to the Swiss Army Schützenpanzer 2000 Program. It did not attract any international orders.

https://fighting-vehicles.com/tracked-afv/marder-1-infantry-fighting-vehicle/
 
In December 2024, the Düsseldorf-based technology group Rheinmetall received an order to supply Ukraine with a further 20 Marder 1A3 infantry fighting vehicles. Delivery is scheduled for the first half of 2025. The order is worth a mid-range double-digit million euro amount. The delivery will be financed by Germany.

In the 1A3 version, the Marder is equipped with an additional laser rangefinder for efficient and precise target engagement. The first 20 combat vehicles of this type were delivered by the Rheinmetall Group on behalf of the German government in March 2023. Further Marder deliveries followed, each time in double figures.

Rheinmetall began overhauling Marder 1A3 infantry fighting vehicles from its company stocks at its own expense in spring 2022. Since then, the combat vehicles have been continuously repaired and delivered for their immediate deployment. The work is being carried out at the Group's sites in Unterlüß and Kassel.