Mbombe 4x4 , 6x6 , 8×8 / Barys 8x8

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Az antiszemitizmus és a bunkóság nem pótolja a haditechnikai ismeretek hiányát.
Egy del-farikai penzmosodas autonepper fia megorokolte a bizniszt, es mivel az ANC es altalaban az egesz orszag csodbe ment a korrupcio miatt, ezert a fiacskaja kilepett a kontinens szinterere, es ott mos penzt kulonbozo zsebdiktatoroknak. Az amerikai kulugy konkretan szankciokkal sujtotta penzmosohalozat uzemeltetese miatt, amit mindenfele helyi terrordiktatoroknak nyujtott.
Mondtam mar, hogy engedd el ezt, a budos eletben nem engedik be ezt a karaktert a NATOba egymagaban.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 824
34 673
113
Egy del-farikai penzmosodas autonepper fia megorokolte a bizniszt, es mivel az ANC es altalaban az egesz orszag csodbe ment a korrupcio miatt, ezert a fiacskaja kilepett a kontinens szinterere, es ott mos penzt kulonbozo zsebdiktatoroknak. Az amerikai kulugy konkretan szankciokkal sujtotta penzmosohalozat uzemeltetese miatt, amit mindenfele helyi terrordiktatoroknak nyujtott.
Mondtam mar, hogy engedd el ezt, a budos eletben nem engedik be ezt a karaktert a NATOba egymagaban.
Déged is beengedtek az USAba.....
US Army konkrétan vásárol a cégtől,szóval ismét csak:
Az antiszemitizmus és a bunkóság nem pótolja a haditechnikai ismeretek hiányát
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Déged is beengedtek az USAba.....
Sot, udvozoltek. Viszont en nem is vagyok tobbgeneracios penzmosodat uzemelteto orosz zsido mafiozo Del-Afrikabol...

US Army konkrétan vásárol a cégtől,szóval ismét csak:
Dehogy vasarol. :D
Az antiszemitizmus és a bunkóság nem pótolja a haditechnikai ismeretek hiányát
Ha mar muveletlenseg es bunkosag: FYI manapsag aki antiszemitizmust kiabal, arrol azonnal tudni hogy vesztett egy vitaban es/vagy vaj van a fejen: vagy tomeggyilkos cionistak embere, vagy a korrupt zsido mafiat felti... :p
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 824
34 673
113
Sot, udvozoltek. Viszont en nem is vagyok tobbgeneracios penzmosodat uzemelteto orosz zsido mafiozo Del-Afrikabol...


Dehogy vasarol. :D

Ha mar muveletlenseg es bunkosag: FYI manapsag aki antiszemitizmust kiabal, arrol azonnal tudni hogy vesztett egy vitaban es/vagy vaj van a fejen: vagy tomeggyilkos cionistak embere, vagy a korrupt zsido mafiat felti... :p
Valami haditechnikai vagy hadművészeti érv?Ja,az nincs,csak a szokásos bunkóság.
Nomég1x...Az antiszemitizmus és a bunkóság nem pótolja a haditechnikai és hadművészeti tudás hiányát.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 824
34 673
113
vnxuqbakeeob1.jpg

Javitott Barys 8-as.Újra nyúzópróbára kerül
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 922
82 547
113
Paramount reveals latest version of its Next-Generation Mbombe 6 Infantry Combat Vehicle...

Mbombe 6 Mark 3
e-m6-main2.jpg


The Mbombe 6 offers next generation resilience against landmines, IEDs, side blasts and RPG attacks, achieved by flat-floor mine technology that provides outstanding mine protection without resorting to a traditional V-shape design. The platform’s low silhouette also offers a reduced target, while the armoured hull provides protection against ballistic attacks (Scalable ballistic protection to STANAG 4569) and anti-tank land mine explosions (STANAG level 4a and 4b).

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 922
82 547
113
The Mbombe 6 ICV wheeled infantry vehicle manufactured by The Paramount Group from the Republic of South Africa is in service with the 10th Independent Mountain Assault Brigade of Ukraine. The Paramount Group claims that this is the only vehicle of this type in Ukraine.

The vehicle is armed with the Ukrainian Spys-Santez combat module with a 30mm ZTM-1 (2A72) cannon and 300 shells ready to fire.

Mbombe_6_in_Ukraine.jpg
GV25xpQXEAATbbZ


Paramount also debunked reports that the Mbombe 6 was being licensed built in Ukraine. The company emphasised that the vehicle was sent to Ukraine with all the necessary National Conventional Arms Control Committee (NCACC) permits from the South African government but could not return due to the conflict. Paramount said permit validity had been extended to next year as a result.

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 824
34 673
113
Oldalág
A Bömbi család kiindulópontja a saudiaknak tervezett Al Masmak
images

Jemenben bevetették,bevált.

kijött a Masmak-2
masmak1.jpg

masmak2.jpg

masmak6.jpg

IDEX-23-Streit-Saudi-Masmak-2_01.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 824
34 673
113
Érdekes,mert a KPE a Paramount cége.
Mérget ne vegyetek azért rá,mert már a török 8x8 gyártásárol is volt előszerződés.....
Bömbi 8ra továbbra sincs érvényes rendelés.A Mbombe 6 viszont sorozatgyártásban van Kazahstánban a hadseregnek,és egy könnyebb változat a belügyi erőknek.(M4 meg Indiában van sorozatgyártásban,1300+ már a rendelés.Kaylanit kivitték már ENSZ misszióba,és éles bevetésen is volt a paki határ mentén)
Szóval elöbb várjuk meg,hogy el is induljon az a kazah Terrex gyártás.....(egyébként az idei szaudi bemutatón a Wahashal is szemeztek a kazahkok-8x8 téren lassan könnyebb lesz felsorolni azokat a gépeket,amiket még nem akartak rendszeresiteni)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 666
98 018
113
A srác szerint nem véletlenül

Azt állították, hogy a Barys többéves próbaverziója során súlyos hajtáslánc-hibákat szenvedett, az alkatrészek lényegében leestek a futóműről.

Az állítólagos problémák közé tartoznak az alulértékelt felfüggesztési alkatrészek, mivel az olyan alkatrészek, mint a lengéscsillapítók szabványai lényegesen kisebb tömegűek, mint a Barys összesített tömege. A keletkező feszültség katasztrofális meghibásodást okozott a különböző rögzítőelemekben, ami az alkatrészek teljes letöréséhez vezetett.

Egy káros fotó, amely az internetre került, egy egész keréket tartalmazott, amely levált az alvázról. Azt állítják, hogy ez a CV-csukló meghibásodásának eredménye, egy olyan alkatrész, amely az erőt a jármű sebességváltójáról a kerekekre adja át.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 666
98 018
113

A CV-csukló meghibásodása azonban nem magyarázza meg, hogy a kerék úgy tűnik, hogy majdnem leszakadt, ami arra utal, hogy a felfüggesztés majdnem teljesen elszakadt. A szövegkörnyezethez mellékelve van egy kép a Boxer járműről, példaként arra, hogyan nézhetnek ki ezek a felfüggesztési szerelvények.

A kerékagyak kenési problémáktól (inkább a kenés hiányától) is szenvedtek, ami fém-fém súrlódáshoz vezetett, jelentős hőt termelve, amely hatással volt a közeli alkatrészekre, beleértve a fékszerelvényeket is, ami túlmelegedés esetén gyenge fékteljesítményt eredményezett.

Olyan problémák merültek fel, hogy a gumiabroncs lapos fémtárcsa, amelyet úgy terveztek, hogy fenntartsa a jármű mozgását, amikor az abroncs belsejében lévő légnyomás megegyezik a külső nyomással, akár környezeti, akár harci károk miatt, elmozdult és megbízhatatlannak bizonyult. Ennek felelőssége számomra nem világos, hogy a jármű vagy a gumiabroncs gyártója lenne a felelős.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 666
98 018
113

Sajnos a járműkérdés nem állt meg az alváznál, mivel a Kazakhstan Aselsan Engineering által gyártott Sarbaz torony is szenvedett problémáktól.



A lőszerbetöltő rendszer zűrös volt, az állítások szerint „feszítővasra” volt szükség, hogy segítse a lőszerszíjak betöltését a távoli toronyba. A 2A42 stabilizálása is alulmaradt, de ennek oka nem világos. A jármű felfüggesztése állítólag nem volt elég jó, ami az ágyú stabilitását is negatívan befolyásolhatta, de az állítások, miszerint a tornyok szoftvere is okolható, azt jelentheti, hogy itt több tényező is összefügg.


Egyéb állítólagos problémákat is azonosítottak, például nem volt elég hely a leszerelőkészlet tárolására.

A parancsnoki és vezetői nyílások tömítései nem voltak légmentesek, vagyis a jármű CBRN-védelmi rendszere nem tudta ellátni szerepét. A rendszer jellemzően túlnyomást alkalmaz, hogy megakadályozza a káros részecskék szabad bejutását a jármű belsejébe. Azok a tömítések, amelyek nem bizonyulhatnának légmentesnek, nem tudnák elviselni a nyomást, és így a legénység védtelenné válna a CBRN-fenyegetésekkel szemben.

A tárgyalásra beküldött járművet állítólag egy 450 LE-s Cummins-szel szerelték fel, nem pedig a hirdetett 550 LE-s. Ennek okai ismeretlenek, de egy kisebb teljesítményű motor elkerülhetetlenül csökkenti a mobilitási jellemzőket.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 666
98 018
113


A saját készlet elkészítése nagyszerű. Lehetővé teszi a helyi munkaerő-kölcsönzést, a szakértelem és a vállalkozások bázisát építi fel, az ellátási láncokat belföldön tudja koncentrálni, és emellett számos állam számára valódi nemzeti büszkeség forrása a hazai gyártású berendezések használata.

Ahogy az állítólagos Barys-mese is mutatja, ez nem mindig olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. A páncélozott járművek alkatrészei és alrendszerei egyre inkább globalizálódnak, a páncélozott járművekhez gyakran több tucat cég gyárt olyan egyedi alkatrészeket, amelyek egymáshoz illeszkedve működőképes járművet állítanak elő. Ezen alkatrészek némelyike, mondjuk a motorok vagy felfüggesztés-alkatrészek, szintén általános kereskedelmi komponensek lehetnek, és nem estek át olyan szintű tesztelésen, mint amilyet egyébként kívánatos lenne egy harci használatra tervezett jármű esetében.

Ezen kialakítások mindegyike számos, gyakran különböző gyártóktól származó alkatrész egyedi kombinációja, és ezeknek az alkatrészeknek a harmonizációs és megfelelő működési képessége gyakran nem modellezhető. Mivel az ilyen kiterjedt kísérletek gyakran olyan problémákat tárnak fel, amelyeket előre nem láttak (az Ajax-problémák egy másik eset).

Ideális esetben a részegységek módszeres tesztelésére van szükség a végső összeszerelés előtt, hogy elkerüljük az ilyen kellemetlen és kínos meglepetéseket a járműpróbák során. Ez megakadályozná a vállalkozások számára a járművek újratervezésével és javításával kapcsolatos többletköltségeket, valamint a fegyveres erők késedelmét, amelyek gyakran vágynak új készlet beszerzésére.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 824
34 673
113


A saját készlet elkészítése nagyszerű. Lehetővé teszi a helyi munkaerő-kölcsönzést, a szakértelem és a vállalkozások bázisát építi fel, az ellátási láncokat belföldön tudja koncentrálni, és emellett számos állam számára valódi nemzeti büszkeség forrása a hazai gyártású berendezések használata.

Ahogy az állítólagos Barys-mese is mutatja, ez nem mindig olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. A páncélozott járművek alkatrészei és alrendszerei egyre inkább globalizálódnak, a páncélozott járművekhez gyakran több tucat cég gyárt olyan egyedi alkatrészeket, amelyek egymáshoz illeszkedve működőképes járművet állítanak elő. Ezen alkatrészek némelyike, mondjuk a motorok vagy felfüggesztés-alkatrészek, szintén általános kereskedelmi komponensek lehetnek, és nem estek át olyan szintű tesztelésen, mint amilyet egyébként kívánatos lenne egy harci használatra tervezett jármű esetében.

Ezen kialakítások mindegyike számos, gyakran különböző gyártóktól származó alkatrész egyedi kombinációja, és ezeknek az alkatrészeknek a harmonizációs és megfelelő működési képessége gyakran nem modellezhető. Mivel az ilyen kiterjedt kísérletek gyakran olyan problémákat tárnak fel, amelyeket előre nem láttak (az Ajax-problémák egy másik eset).

Ideális esetben a részegységek módszeres tesztelésére van szükség a végső összeszerelés előtt, hogy elkerüljük az ilyen kellemetlen és kínos meglepetéseket a járműpróbák során. Ez megakadályozná a vállalkozások számára a járművek újratervezésével és javításával kapcsolatos többletköltségeket, valamint a fegyveres erők késedelmét, amelyek gyakran vágynak új készlet beszerzésére.
Ezek 5 éves képek,azóta áttervezték.
Mbombe 8 különben úgy néz ki,hogy sikertelen gép.1db létezik belőle,megrendelés nincs rá.(azt az 1db-ot pofozgatják,a jelenlegi török Ansar torony pl már a 4. torony,ami rajt van.Igy nézve nem olyan meglepő,hogy a protópéldány első komolyabb nyúzópróbáján egy rakat hiba kijött.Pl Gidrán protója is jóval gyengébb volt még,mint a sorozatgyártásra érett konstrukció-de ez szinte bármelyik protóra igaz).Eredetileg lett volna egy nehezebb,erősebb verziója is,de az koncepció szinten elakadt (bár most az SADFnek megint felajánlották,hogy kifejlesztik a nehezebb verziót-ha megrendelést kapnak rá.Valószinűleg nem lesz belőle semmi.....)
A Mbombe család M4 és M6 tagja viszont egyre sikeresebb.Mindkét változat részt vett már harcban is,és beváltak.És ami azt illeti,én sosem az M8,hanem az M4 és M6 mellet lobbyzok......8x8 kerekes GyHJ kategóriában mindig a Pátria XP-t emlegettem (bár mostanában jelentek meg igéretes új tipusok,köztük a különben szintén valójában dél afrikai Wahash.Ezeket érdemes lenne egy gyakorlati próbán összemérni a Pátria XPvel)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 824
34 673
113
A legfeleslegesebb HTKA topikja ennek a járműnek van. Mbombe (de lehetne az "olcsón jót mítosz" is a topik neve) topik... Az kizárólag egy ember perverziójának a kielégítését szolgálja.
Ehez képest a Mbombe családbol több mint 1500db-ot értékesitettek már eddig......Részt vettek háborúkban,és beváltak.
Ja,hogy te csak az M8 változattal azonositod a családot,amiből viszont összesen 1db prototipus létezik csak,és azt még senki se vette meg.....Az a Te szűklátási problémád.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány