MiG-23 Flogger (Mikojan-Gurjevics)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
352998.jpg


Érdekes festésű MiG-23M. Mivel kiállítási tárgy (volt valamikor, mert ez egy régi kép), ezért egyátalán nem biztos, hogy valóban köze volt a gépnek a haditengerészethez. Minden esetre egyfelől valóban részt vettek a MiG-23-sok is az ugrósáncos kísérletekben, illetve a kép alapján lehet fogalmunk arról, hogy milyen lett volna a MiG-23K festése, ha tényleg kifejlesztik.
 
352998.jpg


Érdekes festésű MiG-23M. Mivel kiállítási tárgy (volt valamikor, mert ez egy régi kép), ezért egyátalán nem biztos, hogy valóban köze volt a gépnek a haditengerészethez. Minden esetre egyfelől valóban részt vettek a MiG-23-sok is az ugrósáncos kísérletekben, illetve a kép alapján lehet fogalmunk arról, hogy milyen lett volna a MiG-23K festése, ha tényleg kifejlesztik.

Pedig valami azt súgja, hogy többre mentek volna ezekkel, mint a Jakokkal.
 
Pedig valami azt súgja, hogy többre mentek volna ezekkel, mint a Jakokkal.
Nem is a Jak-38-asok helyett lett volna a MiG-23K, hanem a MiG-29K és a Szu-27K alternatívájaként, amikor még nem kristályosodott ki, hogy milyen gépek is kerülnének a leendő szovjet repülőgép hordozókra a 80-as évek második felétől.
 
Nem is a Jak-38-asok helyett lett volna a MiG-23K, hanem a MiG-29K és a Szu-27K alternatívájaként, amikor még nem kristályosodott ki, hogy milyen gépek is kerülnének a leendő szovjet repülőgép hordozókra a 80-as évek második felétől.
Elvileg már a 70-es években foglalkoztak a K változattal, a végül törölt Orjol-osztályú hordozókra került volna.

A Sea Power játékban benne is van az Orjol, MiG-23K-kal.

 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
Nos. Az elmúlt három napban végigbogarásztam a 69 oldalt. Pár éve még volt sok új infót tartalmazó hasznos poszt, meg közben az egyik komoly anyagokat posztoló tag törölve lett. Kérdés: az Észak-koreai gépekről ennyire keveset tudni (gyakorlatilag semmit) vagy csak nem volt az érdeklődés középpontjában a téma?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

What Caused the August 2023 MiG-23 Crash? NTSB Report Released​

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Újabb videó az amerikai MiG-23ML háza tájáról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az R-35-300-as "csak" maximálig lett megjáratva, de így is megmutatta az erejét
 
Régi felvételek, többek közt a csehszlovák MiG-23ML gépekről, a 80-as évekből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes látni, hogy a magyar, alkalmilag, "baráti VSz együttműködésekkor" kitelepült pápai pilóták elmondásaival összhangban a Ceské Budéjovice-i betonről felszállva a MiG-23-asok nem használhattak forszázst, holott az ML nem lógatta úgy a svancát, mint az MF.
A mi gépeink pilótái erről a bázisról is utánégetővel szálltak fel, állítólag ezt a csehszlovák pilóták szóvá is tették, de csak mert nekik ez tilos volt. És inkább irígységből, mintsem a saját betonjukat féltve.
Ott is voltak okos emberek a vezérkarban, akik hallomás útján szerzett tapasztalatból hozták meg a kötelező érvényű verdiktet. Amúgy ha nem Pápára, hanem Taszárra kerültek volna a magyar 23-asok, akkor nálunk is be lett volna a tiltva a forszázs a felszálláskor.
Szóval az ML még annyira se veszélyeztette volna a betont, mint az MF (ami nálunk 79 és 84 között se rombolta jobban a régi pápai pályát, mint a felújítás után), de az utánégető be volt tiltva. A lengyeleknél, magyaroknál, bolgároknál, románoknál, keletgermánoknál nem. A szovjeteket meg ilyen földi hívságok sosem érdekelték.