MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 774
61 193
113
A jenki is tud így navigálni. Az én problémám az, hogy egy backup rendszer megléte a kommetben pozitívumnak van beállítva, mikor a képeségget csúcsa az, ami egy fegyverrendszer harcértékét meghatározza.
Mindenki azt làt benne, amit akar. Nekem èrdekesség, mert màr évtizedek òta nem làttam logarlécet, és egyszer csak itt làtok egyet, méghozzà nyilvanvalòan aktiv navigàtornàl. És akkor gondoltam a tengerészetre, ahol a tèrképen valò navigàlàs a mai napig hasznàlatos, èn is használom, pedig csak az Adriàn hajòzgatok és mindig van plotter is a hajòn.
Ebböl csak te csinalsz azonnal ideològiai kérdést, hogy " a jenki is tud igy navigàlni" stb.Nehogy màr a "jenki" lemaradjon.... :)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
Mindenki azt làt benne, amit akar. Nekem èrdekesség, mert màr évtizedek òta nem làttam logarlécet, és egyszer csak itt làtok egyet, méghozzà nyilvanvalòan aktiv navigàtornàl. És akkor gondoltam a tengerészetre, ahol a tèrképen valò navigàlàs a mai napig hasznàlatos, èn is használom, pedig csak az Adriàn hajòzgatok és mindig van plotter is a hajòn.
Ebböl csak te csinalsz azonnal ideològiai kérdést, hogy " a jenki is tud igy navigàlni" stb.Nehogy màr a "jenki" lemaradjon.... :)
A logarlécnek semmi köze a manuális navigációhoz. A logarléc egy számolási segédeszköz, semmi több. A zsebszámológép alternatívája. A GPS nélküli régebbi navigációs technika esetén lehet zsebszámológéppel is számolni, a lényeg a vas, amit használsz a navigációhoz, hogy az micsoda. Szextáns, LORAN, GPS, stb.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 774
61 193
113
Ember, a manualitàson van a hangsùly. Azon, hogy függetlenül az elektronikàtòl is tudj navigàlni. Aztan hogyan szamolsz, logarléccel, papiron, kézi szàmològéppel, az màr a te dolgod.Kereskedelmi vagy kedvtelèsi hajòn papiron ceruzával szamolnak, hogy követhetö legyen a szàmítàs egy pillantasra mindenki szàmàra, ha rànèz a tèrképre. Függetlenül a plottertòl.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 358
51 830
113
Nyilván nem csak ez az egy navigáció rendszer van a gépen.
Főleg a Kína fanoknak szeretném jelezni, hogy a GLOBÁLIS Orosz navigációs rendszer évek óta üzemel, meglehetősen jól. A kínai Beidou pedig LOKÁLIS rendszer, majd 3 év múlva ha minden jól megy, TALÁN fog annyit tudni mint a Glonass... Ennyit a navigációról, meg a képességek csúcsáról...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 358
51 830
113
Mindenki azt làt benne, amit akar. Nekem èrdekesség, mert màr évtizedek òta nem làttam logarlécet, és egyszer csak itt làtok egyet, méghozzà nyilvanvalòan aktiv navigàtornàl. És akkor gondoltam a tengerészetre, ahol a tèrképen valò navigàlàs a mai napig hasznàlatos, èn is használom, pedig csak az Adriàn hajòzgatok és mindig van plotter is a hajòn.
Ebböl csak te csinalsz azonnal ideològiai kérdést, hogy " a jenki is tud igy navigàlni" stb.Nehogy màr a "jenki" lemaradjon.... :)
Pontosan, a lőtéri kutyát nem érdekelte most a "jenki". Az "orosznak" is van Glonass. Nem erről beszéltünk, hanem arról hogy nem hülyeség a tájolós/logarléces - térképes manuális gyakorlás, mert elképzelhető hogy van olyan időszak, hogy elkezdenek fogyni/vakulni a műholdak, és mégis pontosan oda kérni érni valahova ahol nincs helyismereted, messze van, és ha nincs ez gyakorolva, akkor meg vagy lőve. Néha szó szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 774
61 193
113
Nem kell semmi drasztikusra gondolni. Elég, ha összegabalyodik a plotter és eltart egy ideig, amig sikerül ujrainditani, rosszak a veteli körülmények vihar, villam stb miatt.
A legnagyobb valòs gond, ha a régebbi berlötöl benn maradt egy rakàs waypoint és nem èrted, mièrt megy a hajò a sajàt feje utàn, nem pedig arra, amerre te szeretnéd :)
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 879
29 786
113
MiG-31M
tip_05.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 828
67 183
113
Szép kép egy MiG-31-esről, szemből. A hajtóművek ebből a szögből alig látszanak, azonban minden más, különösen a hullámosított szívócsatorna annál inkább.
Egyébiránt részint ez a felület felelős a 31-es nagy üvöltő hangjáért, mikor nagy fordulatszámon jár a hajtómű.

206034.jpg


Itt hallható:


Ez pedig egy bónusz, annó, a malájziai LIMA 1993-as airshow-n a MiG-31-es is szerepelt, mint dinamikus program: