MOWAG Piranha

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 458
21 943
113
Ne mond. Kettő nehezebb van, Lynx és Puma. Utobbihoz akarnak. Egyénlént a gumihevederrel gyorsabb es gazdaságosabb lesz a lánctalp, javul a pozicíója a kerékkel szemben. Úgyhogy szurkolj neki, hogy beválljon.

Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 354
9 053
113
Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.
Én most tényleg nem értelek!
Berakott neked egy 42 tonnás, már létező IFV-t, a Redbacket.
A PUMA max. 43 tonna. Gyakorlatilag csak akarat kérdése, hogy felszereljék gumihevederrel. Még akár úgy is hogy a jelenlegi hevedereket használják.
2018-ban a Warrior áthevederezési kisérletében 1,5 tonnát spóroltak a jármű súlyából.
Az egyetlen probléma az, hogy nem is elsősorban a max. tömeg számít, hanem a görgőnkénti talajnyomás. 7 görgős futómű esetén akár 45t-ig is terhelhető a gumiheveder. Sőt a Soucy 2016-ban megépített egy 50 tonnás demonstrátort is gumihevederrel. Persze 7 görgős felfüggesztéssel.
Ebben az esetben már a technológia már képes lenne 42,8t-ig elviselni a terhelést 6 görgővel. Amibe már lazán beleférne a PUMA, ha hozzávesszük a súly megtakarítást is!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 458
21 943
113
Én most tényleg nem értelek!
Berakott neked egy 42 tonnás, már létező IFV-t, a Redbacket.
A PUMA max. 43 tonna. Gyakorlatilag csak akarat kérdése, hogy felszereljék gumihevederrel. Még akár úgy is hogy a jelenlegi hevedereket használják.
2018-ban a Warrior áthevederezési kisérletében 1,5 tonnát spóroltak a jármű súlyából.
Az egyetlen probléma az, hogy nem is elsősorban a max. tömeg számít, hanem a görgőnkénti talajnyomás. 7 görgős futómű esetén akár 45t-ig is terhelhető a gumiheveder. Sőt a Soucy 2016-ban megépített egy 50 tonnás demonstrátort is gumihevederrel. Persze 7 görgős felfüggesztéssel.
Ebben az esetben már a technológia már képes lenne 42,8t-ig elviselni a terhelést 6 görgővel. Amibe már lazán beleférne a PUMA, ha hozzávesszük a súly megtakarítást is!

Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 354
9 053
113
Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
Elég rendszeresen olvasgatom. Követve is van. De nem tudom mire gondolsz.
De azt gondolom, hogy nem véletlen, hogy MINDEN lehetséges láncos harcjárművet minimum megpróbálnak gumihevederrel.
A Redback meg már mással nem is készül.
Az általam fentebb linkelt angol Warrior tesztben pedig minden le is van írva róla.
Hja és a Redback már egy szegmensekben cserélhető hevedert kap, nem is a hagyományos egyben lévőt.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 213
4 587
113
Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
Én is olvasom, nem tudom miről beszélsz.
A szobakotróknál, mezőgazdasági járműveknél már kiszorította a fém láncot a heveder. A katonainál pedig folyamatban van. Akkor is ha te nem akarsz erről tudomást szerezni, mert akkor mi lesz a 152-es repeszgránáttal...:confused: